Novinky
Klaudius
0
Parametre nic moc, je to naozaj maximalne na jazdu po meste, ani ta cistota procesu nie je stopercentna, aj ked je urcite vyrazne setrnejsia k zivotnemu prostrediu ako pohon spalovacim motorom, kde emisie vznikaju jak pri vyrobe paliva, tak pri jeho spalovani. Zatial prva lastovicka ale aj to je krok vpred. :yes:
Pekelná Micinka
0
:yes:
da_b0mb
0
Presne tak...idealni na mesto! Ale libi se mi to!
... tak konecne sa to aspon trochu rozsiri. dufam...
w w w . autonavzduch . cz/
w w w . autonavzduch . cz/
Z těch uvedených stránek nevyplývá, že to funguje (tz. sériová výroba) mluví se tu jen o nějaké prototypové továrně a je fakt, že už dlouho. Nikde zmínka o tom kde se prodávají, za kolik a reference na někoho kdo je provozuje. Celé to bude parádní bublina, která až praskne tak se spousta lidí (=naivních investorů a předplatitelů) chytne za hlavu. Proč to stěhujou do Indie? asi tam nachytají beztrestně víc hlupáků. A ty řeči "ať to nepohřbí nějaká velká automobilka" to nemůže nikdo myslet vážně, ta by to především celé koupila a vyráběla sama.
no ,na oficialních stánkách je to dosti podrobně popsané (www.motordeaire.com/Barcelona.html), a vůbec to nevypadá jako bublina. Naprosto drtivá většina nadějných projektu byla zrušena z důvodu velkých automobilek a ropných společností , které zastrašováním ,vyhrožování , nakonec i vraždami (které měli vypadat jako nehody , zněmožnila vývoj něčeho čistého ). Celé minule století bylo o lobování takových to ekologičtějších vynálezu, a já držím palce aby se to v tomto století změnilo..
Co to má znamenat? "Stlačený vzduch je také pouze zdánlivě čistý zdroj energie, protože emise vznikají v místě produkce stlačeného vzduchu." Takže třeba v elektrickém kompresoru jak píšou výše? Zajímavé. Snad v místě vzniku energie pohánějicí kompresor, ne? Což myslím v případě elektráren není špatné řešení vzhledem k používaným filtrům,odlučovačům a jaderným elektrárnám, které jsou rozhodně více ekologické než auta. Jen tak dále. Krok správným směrem.
Nechytaj ich zase za slovicka, zrejme sa autorovi nechcelo to viac rozpisovat, alebo to proste idniekial iba prevzal. k
Kazdopadne sa do toho niekto KONECNE vaznejsie oprel...
Kazdopadne sa do toho niekto KONECNE vaznejsie oprel...
No, vzhledem k přetížené elektrárenské síti... >😁 Jinak :yes:
Konecne dalsi zmínka o MDI. jenom bych podotkl, že nejezdí jen prototypy, ale už davno běží malá seriova produkce (podle nekterých informaci). Video😒br />
carscoop.blogspot.com/…2007/05/worlds-f…
carscoop.blogspot.com/…2007/05/worlds-f…
V podstate je to auto na elektricky pohon, jen se elektrina neakumuluje v akumulatoru, ale premenuje se na jinou formu a uklada v tlakove nadrzi. Tato premena ma nizkou ucinnost a motor samotny ma nizkou ucinnost. Oproti tomu elektromotor v elektromobilu ma pomerne vysokou ucinnost a ukladani elektriny v akumulatoru je take docela ucinne. Takze je to pouze otazka jak rychle bude klesat cena vykonnych akumulatoru. Zatim to vypada ze docela svizne. Autu na vzduch nepredpovidam dlouhy zivot.
Auta na vzduch mozu fungovat v malom meradle, na kratke vzdialenosti, mensie naklady, dopravu jednotlivcov, preco nie. Hoci je to podla mna este dost drahe vozenie, elektromobil ma nevyhodu potreby akumulatorov ale vyhodu v jednoduchosti konstrukcie a maleho poctu pohyblivych casti.
Elektromobil je otazka ceny a kapacity akumulatorov alebo najnovsie aj kapacitorov.
Elektromobil je otazka ceny a kapacity akumulatorov alebo najnovsie aj kapacitorov.
Ano. Ale v okamziku, kdy se cena baterii dostane pod urcitou uroven, a ja predpokladam ze je to otazka vyrazne mene nez 10 let, nema smysl prevadet elektrinu na stlaceny vzduch, protoze to neprinese zadnou vyhodu, jen ztratu energie (a tim nakonec i vetsi emise a drazsi provoz).
To je sice pěkné, jak se asi tak mohou vyrábět takové články a jaká je jejich životnost? A jak je potom asi likvidovat? Tlaková láhev docela není problematická na výrobu a na likvidaci. Samozřejmě jde o to jaká je použita zda plastová jak je v článku zmíněno nebo kovová.
Zivotnost aku u Priusu je po celou dobu zivotnosti auta. Likvidace a recyklace olovenych aku funguje jiz dnes a neni s tim zadny problem. Nepredpokladam zadny problem ani u budoucich hromadne vyrabenych aku. Technologii je treba posuzovat jako celek - provozni naklady + vyrobni naklady (celeho pohonu), nejenom pro nadrz versus baterie ale i pneumotor x elektromotor atd + spousta soucastek, ktere elekromobil vubec nema (nebo vyrazne jednodussi) jako napr. prevodovka ci spojka. A kdyz to date dohromady zjistite ze od urcite ceny baterii budou vyrobni naklady stejne, ale provozni naklady vyrazne nizsi u elektromobilu.
no problem vidim uplne jinde. kdyz stlacuju vzduch, tak se ohriva, proste se teplo obsazeny ve vzduchu koncentruje do mensiho objemu. kdyz teplo odvadim, de to stlacovat lip, zavislost tlaku a teploty asi nemusim zminovat. teo je supr, teplo se da vyuzit vzdycky (ohrev TUV, vytapeni). ale kdyz stlaceny vzduch vstriknu do valce, tak se sice zacne rozpinat, ale zaroven bude chladit celej motor. tim se bude snizovat ucinnost (zase ze zavislosti tlaku a teploty). takze by takovy auto muselo mit obdobu chladice, pracovne nazyvam teplič. a misto poznamky "uvařil sem škodárnu" muset rict umrazil sem auto na vzduch? ne diky, akumulatory sou lepsi cesta.
Ať počítám jak počítám, nějak mi to nejde do hlavy. Kompresor s motorem o výkonu 5,5kW natlakuje za 3 hodiny nádrž na ujetí 200-300km. Pokud pominu účinnost kompresoru i samotné pohonné jednotky tak mi vychází, že na ujetí 200-300 km spotřebuji 16,5 kW elektrické energie, no nevím ale to je velmi úsporný motor ten by s tím autem zřejmě ani nepohnul.
Aby boli vypocty presnejsie, nemal by si spotrebu pocitat radsej na kW/h ? Hm...
Myslím, že to celkem nic nemění na faktu, že pohonná jednotka nemůže vydat víc energie než přijme a ten příjem je velmi malý. Já bych tipoval, že to auto neujede ani 2-3 km. Když jsem si pročetl stránky www.autonavzduch.cz tak jsem pochyboval ještě víc. Argumentace typu "auta díky filtru v motoru čistí vzduch a tím zlepšují ŽP" prostě jen odvracejí pozornost naivního čtenáře od zásadních otázek. Apropos, proč do uvedeného auta montovat záložní kompresor poháněný motorem 5,5kW na 220V, proč tam nenamontovat kompresor poháněný 5,5kW benzínovým motorem a nedoplňovat vzduch za jízdy? Maslím, že hybrid Prius by jen tiše záviděl.
Je to male a lehke auto, stredni vykon behem ujeti tech 200 az 300 km muze byt opravdu jen tech treba 5kW. Kdyz ma Fabie 50kW, tak to neni stredni, ale max vykon. Stredni je jen maly zlomek max. Ja jsem si dal tu praci a pocital jsem, kolik energie je v tom stlacenem vzduchu a vsechno to celkem odpovida. Jako auto do prace to muze byt opravdu dost dobre, je to jednoduche, muze to byt lehke. S akumulatory, jejich vyrobou a likvidaci jsou strasne ekologicke potize. Nevim, zda se toto ujme, ale kravina to neni. Pred casem probehla zprava, ze Ford vyviji hybrid, kde misto aku je stlaceny vzduch.
Vsem priznivcum elektromobilu (byt proti elektromobilum nic nemam) bych chtel pripomenout, ze jeste neni zadny pravy elektromobil, ktery by byl plne nabit (v tomto pripade na dojezd 200-300km) za tri minuty... Coz - jak z clanku vyplyva - pumpa vybavena patricnym kompresorem zvladne.
Na druhou stranu jsem ale cetl, ze ty prototypy postavene s motorem na vzduch ujely max. par set metru, ci nejaky ten kilasek. Dojezd zminovany v tomto clanku tenkrat oznacovali jako cil konstrukteru a vyvojaru. Faktem ovsem je, ze uz je to nejakej ten patek, co jsem to cetl.
Na druhou stranu jsem ale cetl, ze ty prototypy postavene s motorem na vzduch ujely max. par set metru, ci nejaky ten kilasek. Dojezd zminovany v tomto clanku tenkrat oznacovali jako cil konstrukteru a vyvojaru. Faktem ovsem je, ze uz je to nejakej ten patek, co jsem to cetl.
Najlepsie su spolocnosti ktore investuju do vyvoja "čistých" vodikovych technologii, len akosi si nevsimli ze vodik sa volne v prirode akosi nevyskytuje a na jeho ziskanie je potrebna zasa len elektrika pripadne iny menej cisty druh energie. Len som zvedavy z coho bude zit pol sveta ked budu auta jazdit na stlaceny vzduch. Asi zavedu novu dan - spotrebnu dan na vzduch ! ;-\
Ty jsi asi upadl z výšky na hlavu 😄 Ty si jako myslíš, že stlačený vzduch se vyskytuje volně v přírodě >😁 >😁 Stejně jako vodík ho musíš nejdřív za pomoci jiných zdrojů energie vyrobit.. :no: :no:
Ty tu niekde vidis napisane ze stlaceny vzduch rastie na stromoch ??? Len som chcel naznacit ze ziskat stlaceny vzduch je podstatne jednoduchsie ako ziskat vodik a to ani nehovorim o samotnej manipulacii s vodikom. Ci ty si ho budes doma varit vodik na sporaku a plnit ho do plechoviek vsak !!!???
Kdesto ziskat stlaceny vzduch nie je problem ...mozno ani pre teba 😉
Kdesto ziskat stlaceny vzduch nie je problem ...mozno ani pre teba 😉
Asi je jednodussi a ekonomictejsi ukladat energii do vzduchu nez do vodiku, ale oba to jsou pomerne neekonomicke zpusoby uschovani elektriny. Ucinnosti je daleko predci akumulatory. Ted jen par let vyvoje a vyroby, aby byly take trochu levnejsi.
at to vyjde , a doufám že tentokrát už nepřijdou zadní hodní pánové z velké automobilky a pod hrozbou to nepohřbí..
youtube.com/watch?…
tady je video...me to prijde strasne hlucny 😊,ale to je jen detail,kterej odstranej mavnutim ruky.A jeste bych motor spoji s automatickou prevodovkou,protoze az uslisite, jak se to projevilo,kdyz ne chvilku nemel ridic zarazeno....😊
tady je video...me to prijde strasne hlucny 😊,ale to je jen detail,kterej odstranej mavnutim ruky.A jeste bych motor spoji s automatickou prevodovkou,protoze az uslisite, jak se to projevilo,kdyz ne chvilku nemel ridic zarazeno....😊
Musim te zklamat, ale motor na stlaceny vzduch nepotrebuje, narozdil od spalovaciho motoru, prevodovku. Videl jsi nekdy parni lokomotivku, jak roztahuje nakladni vlak? Jak se pist pomalu dava do pohybu a kolo nejprve proklouzne a pak se pomalu roztoci? Max moment uz od otacek nula za minutu!
youtube.com/watch?…
tady je video...me to prijde strasne hlucny 😊,ale to je jen detail,kterej odstranej mavnutim ruky.A jeste bych motor spoji s automatickou prevodovkou,protoze az uslysite, jak se to projevilo,kdyz ne chvilku nemel ridic zarazeno....😊
tady je video...me to prijde strasne hlucny 😊,ale to je jen detail,kterej odstranej mavnutim ruky.A jeste bych motor spoji s automatickou prevodovkou,protoze az uslysite, jak se to projevilo,kdyz ne chvilku nemel ridic zarazeno....😊
Tak to by se dalo tankovat zdarma u každý pumpy ne? Tam, kde se normálně dofukujou kola. 😄
Hlavně aby to neutíkalo za zaparkovanýho auta, že by člověk přišel po tejdnu a nádrž prázdná. 😒
Hlavně aby to neutíkalo za zaparkovanýho auta, že by člověk přišel po tejdnu a nádrž prázdná. 😒
Kdyby ropa nebyla takovym obrovskym prijmem kazde zeme, meli bychom zde jak auta na vzduch, tak na elektriku. Logicky, auta na vzduch maji obrovskou budoucnost, stejne jako auta na elektrinu. Poze potreba obrovskych spolecnosti, ktere ridi politiky mnoha zemi, nam prodavat pohonne hmoty, vede k nelogickym palivovym clankum. Vubec vyroba vodiku jakozto pohonnych hmot v automobilech je nelogicka. Vodik musime nejdriv vyrobit a uskladnit. Vzduch je vsude kolem nas a auto se dokaze samo natlakovat. Elektrina je take vsude kolem nas a auto si ji dokaze do urcite miry samo vyrobit. Problem je pouze v tom, ze obrovskym a bohatym ropnym spolecnostem dochazi to s cim obchoduji, maji strach a vytvareji obrovske lobby v nejyssich kruzich. Pak se ty sami lide jen preorientuji na jiny produkt a zivot pujde dal jako doposud. Drzim palce vozum na vzduch a elektrinu, abu se zacaly ve velkem mnozstvi prodavat.
Jj, mám hodně podobný názor. Už před mnoha lety se mluvilo, že elektromobily jsou vymyšlený, ale že obchodnící s ropou mají strach a brzdí to. Za vším jsou prachy, tolik lidí a států na tom bohatne, ale co až černé zlato dojde?? Ale jednu výhodu to snad mít bude, až to bude opravdu potřeba, tak už snad auta na elektřinu či vzduch budou dostatečně dokonalá a většina chybiček bude odstraněna.
"Auta na vzduch" je dost zavadejici oznaceni. Lepe by bylo rikat "Auta na elektrinu se vzduchovym akumulatorem", aby to stale kazdemu pripominalo, kde ze se ta energie bere. Ze nejdrive musime mit elektrinu a tu potom s nevalnou ucinnosti prevadime na tlakovy vzduch a ten potom s nevalnou ucinnosti na pohyb.
Ze este nikoho nenapadlo nejakym sposobom vyuzivat gravitaciu... 😄
Když to bude levný, jdu do toho, neboť v práci ho dám do zásuvky a mám to vlastně zadarmo!!!!! (To by ho mohli prodávat v mountfieldu 😁 )