Testy
Poznám 2 ľudí s GLC a majú ho ako prvé auto v rodine. Ako druhé auto do rodiny by som diesel bral len vo veľmi špecifických prípadoch (dlhé trasy).
Tie rozmery u Kodiaqu by sa zišlo opraviť. 1679 x 1864 x 2791
Inak zaujímavé porovnanie. Nebolo by zlé pridať do porovnania aj Q5 a X3.
A bol by som zvedavý na reálne porovnanie kufrov. Ako tu napr pred časom dával Mikesus Kodiaq vs Highlander, kde Kodiaq papierovo drtivo vyhráva, ale prax bola s kolobežkou (či 2?) v kufri úplne opačná.
Tie rozmery u Kodiaqu by sa zišlo opraviť. 1679 x 1864 x 2791
Inak zaujímavé porovnanie. Nebolo by zlé pridať do porovnania aj Q5 a X3.
A bol by som zvedavý na reálne porovnanie kufrov. Ako tu napr pred časom dával Mikesus Kodiaq vs Highlander, kde Kodiaq papierovo drtivo vyhráva, ale prax bola s kolobežkou (či 2?) v kufri úplne opačná.
@Lubo
Jj. Clovek podle papíru by řekl, ze to je velké a pak najednou při přímém srovnani nevěří svým ocim. Takové srovnani by mne taky zajímalo. Praxe je nejlepší.
Jj. Clovek podle papíru by řekl, ze to je velké a pak najednou při přímém srovnani nevěří svým ocim. Takové srovnani by mne taky zajímalo. Praxe je nejlepší.
@Lubo GLC v kufru, resp. prostorove taky neni idealni. Jasne, 620L vypada dobre a ten kufr neni zly, ale zrovna u MB je dost z tech 620L pod podlahou, pocitove vyrazne vic nez v Q5 nebo X3. Pokud jde o misto pro 4, nedeavno to tu pekne popsal adamzprahy, ze sice asi jo, ale ne pokud tam jsou deti a potrebuji proti smeru jizdy orientovanou sedacku. Pak je to vykrojeni na kolena v GLC zcela k nicemu a takovou sedacku tam clovek proste neda nebo jen s obtizemi. To plati napric premii a ano, v tomhle je mainstream s plebejskou architekturou proste lepsi, neb si nepomaha triky ala vykrojeni pro kolena ale to misto tam proste je, tecka. Tayron jsem prolejzal v rychlem slede po X3 a GLC a je to prostorove uvnitr o tridu vetsi auto ve vsech smerech krom sirky. Kdo preferuje litry / potrebuje misto vzadu pred technikou, tomu poslouzi mainstream lip.
PS: souhlas ze tahle trida jsou i hlavni auta do rodiny. Sam to tak planuju. 😊
PS: souhlas ze tahle trida jsou i hlavni auta do rodiny. Sam to tak planuju. 😊
@fOE pokud to má GLC podobně jako X3 s tím vykrojením jak píšeš, tak to pak skutečně je celé mírně zavádějící v očekávání prostornosti pro rodinu. Např. předchozí X3 měla sedačky spíše opačně tvarované, tj. méně místa na nohy, ale subtilnější a plochá nahoře, takže dětská sedačka se vešla lépe. Ale GLC musím přiznat jsem nakonec nezkoušel a lovil jsem v jiných vodách 😊 Tohle je prostě daň za koncepci a techniku, i když mohlo by se na to trochu myslet.
Udávaný objem 620l bych taky spíš přeměřil, sám o sobě zní velmi dobře.
Když už redakce dělá nějaké měření (dle tabulky pod článkem), tak myslím že nejužitečnější pro všechny by byly rozměry kufru po plato + celkově, nebo možná i třeba něco jako 10 cm nad platem. Protože i u spousty SUV vadí svažování střechy, to má nová X3 vyřešené dobře, tady nevim.
Udávaný objem 620l bych taky spíš přeměřil, sám o sobě zní velmi dobře.
Když už redakce dělá nějaké měření (dle tabulky pod článkem), tak myslím že nejužitečnější pro všechny by byly rozměry kufru po plato + celkově, nebo možná i třeba něco jako 10 cm nad platem. Protože i u spousty SUV vadí svažování střechy, to má nová X3 vyřešené dobře, tady nevim.
@adamzprahy GLC ma to vykrojeni na kolena jeste vyraznejsi nez X3, coz dospelemu sice da trosicku vic mista na nohy (ne moc), ale pocitove to nepusobi idealne ani pro dospeleho (ta masa sedadla ridice tlacici se tem vzadu sedicim do klina) a pro autosedacky je to v GLC pak jeste o trochu horsi nez v X3. Jasne, proti smeru jizdy otocene vajicka jsou otazka max 2 let, ale kdyz clovek zrovna tohle potrebuje tak to omezeni tam proste je.
Ad kufr, dobre ze zminujes svazovani strechy, neb to je dalsi mensi minus pro GLC. Tam mas efektivne nad platem jen 50% mista, zbytek si rozdeli jak do kufru svazujici zadni lavice tak z druhe strany viko kufru. V X3 je toto reseno lepe, hlavne to viko kufru, takze mas hrubym odhadem a nastrelem ne 50% ale 75% prostoru nad platem k dispozici. Jinak samotny otvor / misto od podlahy po strechu byl snad u obou 75cm => coz ujde. Podle papiru 620L vs 570L jasne v prospech Mercedesu, ale po vyzkouseni mi jako praktictejsi a vyuzitelnejsi vysel kufr ixtrojky, nuance, ale snad vsechny v jeji prospech.
Ad kufr, dobre ze zminujes svazovani strechy, neb to je dalsi mensi minus pro GLC. Tam mas efektivne nad platem jen 50% mista, zbytek si rozdeli jak do kufru svazujici zadni lavice tak z druhe strany viko kufru. V X3 je toto reseno lepe, hlavne to viko kufru, takze mas hrubym odhadem a nastrelem ne 50% ale 75% prostoru nad platem k dispozici. Jinak samotny otvor / misto od podlahy po strechu byl snad u obou 75cm => coz ujde. Podle papiru 620L vs 570L jasne v prospech Mercedesu, ale po vyzkouseni mi jako praktictejsi a vyuzitelnejsi vysel kufr ixtrojky, nuance, ale snad vsechny v jeji prospech.
@fOE Jen pridam, ze jsem mel predchozi Ecko kombi a tam je na velkou sedacku v protismeru mista tak akorat. Zadny centimetry navic, ale spolujezdec i ridic do 185cm sedi jak chteji sam mam posez nizko, na dlouhy nohy a na kratky ruce). Ecko doporucuju, je to vazne dobry auto.
Zkousel jsem tenkrat i minulou gen GLC a 1. podvozek pohodlim nedustojny Mercedesu coz je pro me nenene (mozna resi airmatic, nevim, v anglii se nedal sehnat) a 2. kufr byl extra nizky a tudiz maly. Opravdu hodne maly, nechapal jsem.
Nova GLC kufrove dost povyrostla, jak na delku tak i neco na vysku, takze uz je to asi pro rodiny jakz takz OK. Ale tyhle platformy maji proste tak dlouhy predky, ze prijdes dobre o 10-15 cm na dylku oproti mainstreamu, ale dostanes za to vsechno o neco lepsi a v pripade Mercedesu z me zkusenosti s Eckem take auto, se kterym najezdis stovky tisic jak nic kdyz se k tomu pekne chovas, pripadal mi doat nesmrtelny, ve 150 tisicich s tim nebylo NIC. Jedno horni rameno se menilo za par supu, takovy veci jsou normalka, a jinak jen servis a jedes a jedes. Jo a nechal hsem si nekde ve 100tis vymenit olej v prevodovce, protoze proc ne.
Zkousel jsem tenkrat i minulou gen GLC a 1. podvozek pohodlim nedustojny Mercedesu coz je pro me nenene (mozna resi airmatic, nevim, v anglii se nedal sehnat) a 2. kufr byl extra nizky a tudiz maly. Opravdu hodne maly, nechapal jsem.
Nova GLC kufrove dost povyrostla, jak na delku tak i neco na vysku, takze uz je to asi pro rodiny jakz takz OK. Ale tyhle platformy maji proste tak dlouhy predky, ze prijdes dobre o 10-15 cm na dylku oproti mainstreamu, ale dostanes za to vsechno o neco lepsi a v pripade Mercedesu z me zkusenosti s Eckem take auto, se kterym najezdis stovky tisic jak nic kdyz se k tomu pekne chovas, pripadal mi doat nesmrtelny, ve 150 tisicich s tim nebylo NIC. Jedno horni rameno se menilo za par supu, takovy veci jsou normalka, a jinak jen servis a jedes a jedes. Jo a nechal hsem si nekde ve 100tis vymenit olej v prevodovce, protoze proc ne.
"Na fyzické ovladače to narazíte pouze výjimečně." - tak to by som naozaj rád vedel, čo sa na fyzícké ovládače obvykle naráža. 😁
"Vnější rozměry [mm] 1679 x 1864 x 2791" - Ten Kodiaq je fakt maličký. 😁
"Spotřeba město_mimo_kombi (l/100 km): 0 / 0 / 5.1" Ten Mercedes je sakra úsporný. 😁
"Kodiaq i tayron jsou sice větší a prostornější..." - prečo je model Volkswagenu s malým písmenom? V tabuľke už je Volkswagen Tayron ako má byť. 😡
Prečo sakra po sebe nečítate? Takéto kopance sú pomaly v každom článku...
"Vnější rozměry [mm] 1679 x 1864 x 2791" - Ten Kodiaq je fakt maličký. 😁
"Spotřeba město_mimo_kombi (l/100 km): 0 / 0 / 5.1" Ten Mercedes je sakra úsporný. 😁
"Kodiaq i tayron jsou sice větší a prostornější..." - prečo je model Volkswagenu s malým písmenom? V tabuľke už je Volkswagen Tayron ako má byť. 😡
Prečo sakra po sebe nečítate? Takéto kopance sú pomaly v každom článku...
@traveldrive
Hlavně dnes můžou korekturu textu prohnat přes AI... tohle by zvládl dokonce i doníček 🤣🤣🤣
Hlavně dnes můžou korekturu textu prohnat přes AI... tohle by zvládl dokonce i doníček 🤣🤣🤣
@traveldrive
Ještě bych dodal, že jestli to auto na fotkách má modrý (modrostříbrný) lak, tak já jsem čínský papež 😃
Ještě bych dodal, že jestli to auto na fotkách má modrý (modrostříbrný) lak, tak já jsem čínský papež 😃
@traveldrive Reálně je největší deviza toho auta skutečně jak jezdí a to i za kolik... trvalá 4x4, měničový automat a průměr 6-6,5L/100km skutečně není problém. Alespoň u té 220d, ta neškrcená verze je asi i úspornější než 200d. Perfektní vyvážení, není to těžké na čumák jako většina předokolek a ten vznětový šestiválec s málem 400 koňma bude asi lahůdka. Já jezdím s dieselovým plug-inem, mým revírem je dálnice, a je to několik aut v jednom. Doslova. I lehký terén s prstem v nosem, elektro 100-120km není problém a na naftu? Na naftu i 1000. Pravda, hybrid už je pocitově těžký a třetinu kufru si zabrala baterka, ale tak je to daňová optimalizace. Ale teda ty dotykové plošky na volantu nesnáším také.
Neskutecne dobra cenova nabidka. Pokud pridate vzduchovy podvozek, a svetlejsi interier, mate skutecnou premii a to i na 20 kolech a nataceni zadnich kol treba v praze ocenite nekolikrat denne. Prostornost odpovida konceptu motoru podelne. Pokud vam jde o spotrebu, tak 450d je asi nej diesel soucasnosti, ale zcela urcite pod 7 jezdit nebude, spis za 8-10 (vlastni zkusenost) - takze pokud nepotrebujete zavodit, bude tohle nesmirne komfortni a sebejiste auto i na dlouhe trasy. Jen ty dotykove plosky na volantu jsou zcela otresne, coz realne znamena, ze hlasitost ovladate na hlavnim panelu a prepnout jinou grafiku displeje neprepnete na prvni dobrou (da se nastavit zkratka k oblibenemu zobrazeni) - problem nejsou ty plosky jako takove, ale funkce kdy musite “slajdovat” nahoru dolu a do stran. Pokud si chcete doprat, tak digitalni svetla jsou pecka a skvele je i to lepsi odhlucneni. Parkovaci asistent i ten lepsi uplne zbytecny.
A i proto mám Mazdu CX-60 kde jsou jen tlačítka a obrazovka je dotykové jen když auto stojí.
A řadový šestiválec má Mazda taky, i když ne tak silný jako Mergl. Mazda se na prémii ani nemusí snažit dotáhnout, prémie klesna na úroveň Mazdy a možná i pod ní.
Nicméně jak PHEV, tak R6 nafta už plní stránky uživatelských diskuzí s problémy - není výjimkou zkroucený R6 motor po 40 tkm... Tak snad to Mazda postupně vychytá...