Česká společnost SOR Libchavy, která se věnuje výrobě autobusů od roku 1995, na českém trhu pomalu dohání tradičního českého výrobce Karosu (dnes Iveco Česká republika), který většinu produkce exportuje.
Pane redaktore, nepapouškujte jenom po někom a ověřte si fakta, když už píšete článek. Dřívější Karosa a.s. se jmenuje Iveco Czech Republic (ne jak uvádíte Irisbus Česká republika-nevím, kde jste to vzal). Ale jinak ok. SOR-to je dobře. Jen ať prodávávají v ČR oba výrobce ať se tu nemusí kupovat německoturecké MB, nebo MAN, nebo jako nejmenovaná agentura španělské exoty, které rádi vzplanou jižanským plamenem:-)
...že prodávají.... Bohužel do práce musím jezdit tureckým šrotem Mercedes-Benz Connecto (většinou). I když slánské ČSAD vlastněné ICOMem nedávno jeden nebo dva SORy mělo, ale jen ty nejkratší pro linky do vesnic, kde nejezdí tolik lidí a větší bus by byl silně prodělečný....
Tie autobusy nie su zle, celkom dobre jazdia a vsetko ine, len neviem, preco maju tak diletantsky navrhnute zavesy dvery, ktore pri otvarani opisuju krivku o velkom polomere a zbytocne moc sa vysuvaju z podorysu autobusu. Karosa a ine to maju lepsie. Jedina chyba, ktora mne ako cestujucemu prekaza, odkedy ma tie dvere vyfliaskali :o) .
Pozri si trosku blizsie tu kinematiku a potom kritizuj. Karosa pouziva zvacsa dvojdielne dvere, preto moze byt polomer obluku ich vysuvania mensi. V tomto pripade dlzka ramena zavisi aj na sirke vstupneho otvoru dveri, ktory treba uvolnit. Skor si myslim, ze by si sa nemal do toho busa tak diletantsky tlacit, kym nie su dvere otvorene, aby Ta zakazdym nevyfliaskali po usiach...
Ano ja viem, ze karosa pouziva dvojdielne dvere. To je pravda, ze sirka hra dolezitu ulohu pri navrhu a mozno aj slovo "diletantsky" nebolo zvolene zrovna nejak stastne, ale ja som to nemyslel zle, skor som to bral v rovine srandy. A asi som nebol jediny s podobnym zazitkom, pretoze som videl uz na dverach na tomto type nalepky "pozor pri otvarani" Mne sa to ale stalo ked som vystupil a sofer sa pohol, pricom sa dvere prave zatvarali. Hold nie kazdy denne cestuje autobusmi denne a tak si dam v buducnosti pozor :o). A ak predosly prispevok nejak niekoho z konstrukterov a spol urazil, tak sa uprimne ospravedlnujem.
PS: Len pre ujasnenie, pri nastupovani sa do busu netlacim, ale pekne cakam v rade :oP
Hehe, ako si zrazu skrotol. ;-) Pre Tvoju informaciu, aj sucasne modely, ktore ponuka ceske Iveco (byvala Karosa) uz maju predne dvere, a niektore aj zadne, vyhradne jednodielne. Mrkni www.karosa.cz
Sory, ale Sory nejsou poradny autobusy... Jezdim s nim u connecta primestskou dopravou do Prahy a tomu se neda rikat autobus, ale Parodie na autobus. Operadla u sedacek do pulky zad, dvere se otviraji hrozne, vypada to, ze hned uleti; cely autobus ma hrozne tenky zdi a vypada to, ze se porad krouti; ty maly kola, taky nedavaji moc duvery, kdyz stoji vedle sebe Karosa a Sor (parodie na autobus) A nakonec nejvetsi rozdil vidim v motoru!!!! Karosa se rozjede z krizovatky hneda rychle, ale Sor ma snad 1.2 HTP :D protoze se rozjizdi asi pul hodiny :D... ridici maji problem prejizdet krizovatky, protoze ten autobus vubec nejede... je to fakt hrozny... Sor neni autobus ale parodie na Autobus a kdo s nim casto jezdi, top musi vedet.. jen je bohuzel asi levnejsi...
Cim viac budes ochotny platit za listok, tym lepsi autobus budes mat a naopak. A nizsia hmotnost, menej vykonny motor (avsak pomer vykonu k hmotnosti je min. porovnatelny s konkurenciou), mensie kolesa, nizsie cena, atd.. to vsetko je o prevadzkovych a investicnych nakladoch, t.j. aj nizsia cena listku. Btw. zalezi aj od objednavky dopravcu, si moze vybrat motor (176 alebo 206kw), tak isto vybavu, ci interier...
Co to tu pises za blbiny? SOR-om jazdim do prace denne a musim povedat, ze je to pohodlnejsia jazda ako Karosou. Za prve ma nizsie podlahu, to znamena ze sa ovela lepsie nastupuje a vystupuje, je vyrazne tichsi, sedadla su minimalne rovnocenne s Karosou. Podbehy kolies do priestoru cestujucich takmer nezasahuju, dvere na vystup su vyrazne sirsie ako u Karosy. System istenia dveri za jazdy je tiez lepsi, kridlo dveri sa po dosadnuti na tesnenie zdvihne a zasunie pod zapadky, takze dvere nemaju sancu hrkotat a vydavat rozne pazvuky ako v Karose. A o tom kruteni sa karoserie by som tiez radsej mlcal, prave s tym ma Karosa bohate a nie prave najlepsie skusenosti, ked museli pomaly na kazdom druhom autobuse este v zaruke menit celne sklo. Stacil jeden kamienoka prasklo cele sklo krizom, lebo vlastne ono drzalo slabu karoseriu v spravnej polohe aby sa sama od seba nekrutila a tym padom v nom boli permanentne velke pnutia.
Akceleracia je celkom v poriadku, nie je to F1, je to autobus. A co zatial sledujem, tak v pripade solidneho sofera s krizovatiek staci skoro zarovno s osobnymi autami aj ked je plny. Jasne, ked sedi za volantom nejaky tlk, ktoremu preradenie trva vecnost, tak bude zavadzat s cimkolvek nie iba so SORom. A nakoniec, SOR je o kus lahsi, staci mu menej vykonny motor (myslim ze 194 kW nie je zanedbatelny vykon) a ma mensiu spotrebu ako tie karosacke opachy, ktore sa miomochodom uz nevyrabaju, Karosa zomrela, uz je len Iveco CR....
A ja este len doplnim, ze SOR ma v porovnani s ktoroukolvek primestskou Karosou ovela lepsie pruzenie a tlmenie nerovnosti, takze cestovanie je aj tymto omnoho prijemnejsie ako v Karose. Taktiez motor a hlucnost prevodovky. V Karose pri jazde vo vyssich otackach prevody zavijaju jak svina, SOR je tichucky... Uplna pohoda.
Vzdyt to jsou treningove busy
pro horolezce,jenom tech schodu
nahoru ,jako ve starych RTO z
60tych let.Kdyz uz to nekdo neumi
at to radeji zkopiruje!!Nebo se
pocita s exportem do Mongolska?
Když si ty SORy tak chválíte tak si s nima jezděte, ale já j
Skoro dva měsíce jsem měl tu smůlu že jsem musel dojíždět na českolipsko z Prahy tím hrkadýlkem a hrůza.Nejsem žádnej dlouhán (167cm) ale při nastupování jsem málem sejmul u řidiče hlavou zrcadlo, při sezení mě tlačily kolena o další sedačku.Ještě horší je to na zadní lavici, tam už člověk sedí jako na nočníku.Motor teda tišší nebyl a oproti Karosáckému bručení a svištění turba se ozývali pazvuky.A šetření tím že interiér zařídili díly z Karosy řady 700 mi nepříjde jako dobrý nápad.Pokud bych si měl vybrat, tak se tý parodii na autobus vyhnu, měly by to označovat v jízdních řádech a vidělo by se jak jsou oblíbený :-P