Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektrické Porsche Macan se prodává dobře. Přesto se asi vrátí i to spalovací

27 komentářů

ericn
Tak určitě 🤣🤣🤣 Elektrický Macan se prodává špatně a proto se vrátí to spalovací. Loni bylo 64tis ks ICE Macanu a jen 18tis EV. Dost velký rozdíl, ne? Ty peníze vydělané na starém modelu budou sakra chybět. Němci nedělají “malé” chyby… Vždycky je to velký průser 😋
DonVito
@ericn

Minulý rok Porsche prodalo 82.795 kusů, z čehož 18.278 jich bylo plně elektrických. Ty se však začaly dodávat až během září. Během prvních tří měsíců tohoto roku se prodalo 23.555 kusů Macanu, z čehož 14.185 jich bylo elektrických, tedy podíl přes 60%.
ericn
@DonVito tvl starý model se už loni doprodával a 1Q 2025 už bylo jen pár ks (cca 9000ks), nový nestíhá…
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ericn Doník by mohl vyučovat na vysoké škole demagogické. Vždycky si najde ty správné "argumenty", co se zrovna hodí.
Avatar - pradeda777
pradeda777
@DonVito Jednalo se pouze o počáteční "nápor", což se potvrdí hned jak se vody uklidní....
ericn
@pradeda777 ono mu to doteče na konci čtvrtletí a pak na konci roku, jaký ro je průšvih 😂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn takze za jeden kvartál se prodalo 18tis BEV, to je docela úspěch. Ze zásadní ifnormaci neřekneš, ze se celý rok neprodavalo. Jak typické pro hatery BEV, vytrhnout z kontextu a dulezitou informaci vynechat a tvarit se, ze se prodavalo cely rok. A ze tento rok se jich prodalo vic nez spalovacích.
ericn
@Mikesus no jo ale v dubnu a květnu to spadlo pod 2500ks za měsíc 😋 Tj ten kdo ho chtěl, tak ho má. Duben a květen jsou v háji, tj výhled je na nic… Penize z ICE Macanu budou prostě chybět, EV peníze negeneruje. Jak prosté 😋 Ty hejtře…

Tj loni 4Q 18k, letos 1Q 14k a 2Q vypadá na půlku, tj 7-8k…. Dost sestupná tendence, nemyslíš? 🤔
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn neni lepší počkat na konec roku? To bychom mohli u každého auta říct, ze první půlrok už jo ma kazdy kdo chtěl a vic už se neprodá
ericn
@Mikesus stačí počkat na Q2 a bude jasno, ale zatím to vypadá na průšvih 😋
ryccardo
@Mikesus no zkratka hosanci plati ze Future is not electric, takze automobilky houfne vraceji spalovaci modely do nabidek a poptavka je skutecne masivni. Bude to jak jsem rikal ja. Vyrabet se budou jak ICE, tak BEV, tak hybridy a kazdy si vybere co chce a co nejvic vyhovuje jeho zpusobu uzivani.
ericn
@ryccardo přesně, ať je výběr a každý si koupí, co chce. Třeba nakonec i ten Mikeš si koupí jím opěvované EV 😋👌
ryccardo
@ericn ja nevidim duvod neco zakazovat, narizovat, dotovat, sankcionovat a delat tyhle komousky snahy o rizeni trhu.
Tycoon
@Mikesus

To, že se prodalo více nového Macanu BEV než výběhové spalovací verze (vyrábí se od roku 2014), kterou na mnoha trzích už ani nejde koupit, bych nebral jako úspěch. Porsche
DonVito
@Tycoon
Ja bych to jako uspech bral.
Sevca1
@DonVito Co jiného ti také zbývá 😁
ericn
@Sevca1 trefné 👌
Arese
@Sevca1 😄😄😄👍
Avatar - Max  Headroom
Max Headroom
@DonVito
Souhlasím!
👍👍👍
adamzprahy
@Mikesus @DonVito hoši je mi líto, ale musim napsat že jste zase hodně mimo. Spalovací Macan nejde a v průběhu 2024 nešel objednat. Nevim přesnou časovou osu po evropě. Každopádně teď se CZ Porsche podbízí jak nikdy a tlačí to brutálníma slevama, pochybuju protože by to pro ně bylo výhodné. Navíc spalovací nebyl v plánu, jestli ho vrací tak jiný důvod než silnější poptávka to nebude. Vybíral jsem zrovna mamacar a trochu škoda že nabídka přišla když bylo objednáno jinak bych to zvážil cenově v hladině běžné premiové konfekce BMW/MB/Audi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@adamzprahy a jak se jich tedy mohlo tolik prodat, ze se nenabizelo? Nejspíš se nenabizelo jen na nějakých trzích, kdyz jinde šlo koupit. Stejně jako to bev, ktere se nabizelo až na poslední kvartál 24.
adamzprahy
@Mikesus protože ta čísla co posíláte jsou globální a já to psal podle toho co znám z EU. Rychlým pohledem do Googlu je to tak, že v EU šel objednat do Q1 2024, pak to jen dobíhalo. Mimo EU se nabízí asi doteď nebo nějak déle. Takže nějaký % podíl je hodně ohnutý když se na hlavnim trhu (EU) už rok a čtvrt prodává jen BEV. A teda vyznívá to pro BEV silně negativně, takže reakce vedení s uvedením spalováku je logická.
Koubes1985
@adamzprahy souhlasim. BEV Porsche jsou v haji. Kdyz jsem mluvil pri servise meho Taycana s dealerem, tak mi rekl, ze lidi ani Taycany ani Macany nekupuji. Kdo si koupil Taycana, uz do nej znova nejde. Pad ceny je brutalni.
Ja uz ho radsi taky prosal pro problemy s trakcni baterii a sel jinam za velmi vyhodnych podminek, i kdyz je to horsi auto. A takovych, jako ja, je drtiva vetsina.
Avatar - Ham.
Ham.
Kdyby se EV Macan prodával dobře, tak by se ICE do Macanu nevracel, potud elementární logika.
EV Macan se prodává dobře pouze měřítkem EV a protože EV se neprodávají tak skvěle jak někteří věřili, tak Porsche musí reagovat a zastavit pád svých prodejů (v Evropě letos -22% a daleko horší než pokles prodejů je ovšem pokles marží a tedy zisku, protože Macan se prodává prakticky s nulovou marží) , který jednostranná sázka na EV Macan přinesla.
ptr078
@Ham. To plati pre viacere automobilky, osobne poznam jedneho predajcu ford v uk, ktory vravel ze vsetky ev predava s nulovou marzou a predajcu kie na slovensku, kde napr. Ev9 nevedia predat ani s nulovou marzou
Avatar - Ham.
Ham.
@ptr078 Porsche se ale bohužel řadí k těm přihlouplým automobilkám, které původní model s ICE zařízly a nechaly pouze EV verzi. Přitom ve všech ostatních automobilkách VAG funguje model který nabízí ICE modely a vedle toho paralelně EV modely a žádná nemá takový problém s propadem prodejů jako Porsche, protože prodají jedno nebo druhé, ideálně pak obojí.
DeMooro
Prodává dobře? Ono když chcete GT3RS, tak pokud si nekoupíte EL Macana, tak nemáte šanci se dostat na čekací listinu...