Novinky
Pánové, hlavně ty kontakty ničím nepatlejte hlavně před připojením, olej i vazelína jsou izolant, takže tím zvýšíte přechodový odpor. Až to máš přitažené, klidně si to pomaž. Článek je z doby regleru. Více by se hodil článek, proč musíš novou baterku přihlásit.
@KANKUNEN
G3 s grafitem by vodit mohla docela slušně. Nicméně já tedy kontakty nemazu nicim
G3 s grafitem by vodit mohla docela slušně. Nicméně já tedy kontakty nemazu nicim
@KANKUNEN jsem rád, že takovej krám doma nemám. Ještě tak přihlašovat baterku. Já mám baječný auto, kde ji případně vyndáš ,nabiješ a zase zamontuješ a jediný co musíš je nastavit si hodiny 😁
@ryccardo
já pokud dobíjím tak vždy s baterkou zamontovanou v autě. Proč ji vytahuješ ?
já pokud dobíjím tak vždy s baterkou zamontovanou v autě. Proč ji vytahuješ ?
@Othello To byl příklad. Taky ji většinou nevyndávám. Většinou jen když ji měním. Nicméně podstatou toho co jsem chtěl říct, je fakt, že když baterku odpojíš nebo se ti vybije, tak následně nemusíš do autorizáku na naprogramování pitomý baterky.
@Othello
Pokud parkuje na ulici, tak dobíjení v autě může být obtížné resitelne. Sám to tak dělám u auta, které stojí venku. U auta v garáži nabíjím s baterkou v autě.
Pokud parkuje na ulici, tak dobíjení v autě může být obtížné resitelne. Sám to tak dělám u auta, které stojí venku. U auta v garáži nabíjím s baterkou v autě.
@vencelín
Jo to je pravda
Jo to je pravda
@Othello V podstatě jde o svobodu mít možnost beztrestně vyndat baterku a nemuset cálovat autorizáku za nesmyslný úkony, což je u nových křápů problém.
@ryccardo
jo bohužel v honbě za teoretickou úsporou 0,0001 ltr páchají daleko větší škody jinde
jo bohužel v honbě za teoretickou úsporou 0,0001 ltr páchají daleko větší škody jinde
@ryccardo Jednou za 4 roky se dá to pětikilo přežít, ale jo, je to na houno. Nebejt těhle imbecilních ekokurwítek, tak bych baterku měnil po 2x takový době. Teď zrovna jsem si volal "zásahovou jednotku" na výměnu baterie. Ale měl jsem vlastní za půlku ceny. Dělali rypáky, ale museli ji vyměnit zadarmo a pak za necelý pětikilo nakódovat.
A také článek, proč je užitečné deaktivovat ku....ko s názvem "Inteligentní dobíjení" a občas baterii dobít chytrou nabíječkou.
První baterka po 3 letech KO. Nyní 5-ti letá OEM baterie SOH 97%. SMART dobíjení nechá klidně auto odstavit s napětím 12,1V. Po týdnu dovolené pak jsou v baterii sirné doly...
První baterka po 3 letech KO. Nyní 5-ti letá OEM baterie SOH 97%. SMART dobíjení nechá klidně auto odstavit s napětím 12,1V. Po týdnu dovolené pak jsou v baterii sirné doly...
@JirkaII
stačí jen ta deaktivace. Správné dobíjení pak už obstará alternátor
stačí jen ta deaktivace. Správné dobíjení pak už obstará alternátor
@Othello
Ano, i ne. Alternátor napětí vyrobí, o správné dobíjení se postará dobíjecí automatika. Jsou situace, kdy na dostatečné dobití není čas. Dcera, která jezdí do zaměstnání 7 km musí v zimě nasadit nabíječku i denně.
Ano, i ne. Alternátor napětí vyrobí, o správné dobíjení se postará dobíjecí automatika. Jsou situace, kdy na dostatečné dobití není čas. Dcera, která jezdí do zaměstnání 7 km musí v zimě nasadit nabíječku i denně.
@JirkaII Na takové dojíždění je elektromobil nebo PHEV, dokonce i solidní HEV by stačil. Ten tyto problémy fakt nemá.
@MarekAbsolon
Technicky a srdcem ano. Investice do PHEV, nebo jiného hybridu, je ovšem s ohledem na charakter použití ekonomicky i ekologicky nezdůvodnitelná. ROI=infinity.
Technicky a srdcem ano. Investice do PHEV, nebo jiného hybridu, je ovšem s ohledem na charakter použití ekonomicky i ekologicky nezdůvodnitelná. ROI=infinity.
@JirkaII
Pokud při takovém provozu - tedy dvě nastartování denně - musí i denně nabíjet externí nabíječkou, je něco špatně.
Budiž kdyby musela nabíjet jednou za tři, čtyři týdny. Ale denně je dost divné.
Jinak v autě bez "inteligentního" nabíjení žádná dobíjecí automatika není, jen alternátor s konstantním napětím.
Pokud při takovém provozu - tedy dvě nastartování denně - musí i denně nabíjet externí nabíječkou, je něco špatně.
Budiž kdyby musela nabíjet jednou za tři, čtyři týdny. Ale denně je dost divné.
Jinak v autě bez "inteligentního" nabíjení žádná dobíjecí automatika není, jen alternátor s konstantním napětím.
@Othello
Určitě? Já mím SMART Charging deaktivovaný. Napětí se podle provozních vlivů mění. V zimě začíná nabíjení na 14,8V, pak napětí klesá. V teple nepřesáhne napětí 14,2V, podle stavu dobití baterie napětí klesá, třeba k 13,8V.
V zimě často jezdíme potmě. Studený start, osvětlení, vyhřívání sedaček, čelního skla a volantu a další a další spotřebiče. Takže do baterie to začne téct se značným zpožděním. No, a chytrá nabíječka je levnější řešení, než třeba výměna alternátoru za silnější.
Do palubního počítače se také zapisuje, jaká baterie je instalovaná. Podle toho se řídí nabíjení, i bez SMART Ch.
Určitě? Já mím SMART Charging deaktivovaný. Napětí se podle provozních vlivů mění. V zimě začíná nabíjení na 14,8V, pak napětí klesá. V teple nepřesáhne napětí 14,2V, podle stavu dobití baterie napětí klesá, třeba k 13,8V.
V zimě často jezdíme potmě. Studený start, osvětlení, vyhřívání sedaček, čelního skla a volantu a další a další spotřebiče. Takže do baterie to začne téct se značným zpožděním. No, a chytrá nabíječka je levnější řešení, než třeba výměna alternátoru za silnější.
Do palubního počítače se také zapisuje, jaká baterie je instalovaná. Podle toho se řídí nabíjení, i bez SMART Ch.
@JirkaII Zajímavý. Mě baterka přežila 4 roky i s tímhle kurwítkem a to ještě jen proto, protože mi ji ve značkovém servise hned od nova zkurwili stáním 2 měsíce při napětí pod 12V a ignorovali moje připomínky a neuznali reklamaci, howada. Pak už elektronika nefunguje jak má. Plus já sám nechávám auto stát týden až dva zcela běžně. Nedobíjel jsem externě nikdy za posledních cca 30 let.
Teď co mám pár týdnů správně nakódovanou a zajetou novou baterku, tak už drží krásně. Schválně jsem si teď na dálku udělal check a po 5 dnech odstavení má 12,5V Občas tam vídám i 12,8V. Jen to chce vypínat S&S a ideálně jezdit ve vyšších otáčkách, nebo v režimu Sport. Kurwítko tam mám dál. Ono totiž mimo jiné umí dávat vyšší proudy, když je třeba.
Teď co mám pár týdnů správně nakódovanou a zajetou novou baterku, tak už drží krásně. Schválně jsem si teď na dálku udělal check a po 5 dnech odstavení má 12,5V Občas tam vídám i 12,8V. Jen to chce vypínat S&S a ideálně jezdit ve vyšších otáčkách, nebo v režimu Sport. Kurwítko tam mám dál. Ono totiž mimo jiné umí dávat vyšší proudy, když je třeba.
@JirkaII EU nakázala snižovat emise za každou cenu, tak vznikají takovéhle nesmysly, protože už se hledají úspory gramů CO2 i tam kde nejsou. Jediný řešení je si takový auto prostě doma doupravit, aby fungovalo trochu normálně. Takže jak píšeš. Vyblokovat "inteligentní dobíjení" a k tomu ještě deaktivovat StartStop. Pak si utrhneš ještě víčko z PET lahve, aby sis ho nevrazil do oka a můžeš být spokojenej jak si trošku vydrbal s tímhle prašivým EU aparátem 😁
@ryccardo
Deaktivace Start-Stop je v případě Fordu takový milý bonus k deaktivaci SMART Charging.
Za několikanásobné prodloužení životnosti baterie to stojí. A kde není nutná recyklace, je ekologie. No, a spotřeba v reálném provozu je úplně stejná. A s tím víčkem od PET lahve stačí jen trochu zapřemýšlet a nemusí se trhat. Oni k tomu nedávají návod, ale aretace víčka je většinou integrovaná.
Deaktivace Start-Stop je v případě Fordu takový milý bonus k deaktivaci SMART Charging.
Za několikanásobné prodloužení životnosti baterie to stojí. A kde není nutná recyklace, je ekologie. No, a spotřeba v reálném provozu je úplně stejná. A s tím víčkem od PET lahve stačí jen trochu zapřemýšlet a nemusí se trhat. Oni k tomu nedávají návod, ale aretace víčka je většinou integrovaná.
Takhle straší novináři lidi. U technických otázek stačí technický talent a vzdělání, aby člověk nenaletěl a srdečně se zasmál. U ostatních oborů pomůže AI.
@MarekAbsolon proboha jen ne AI. Dneska jen pár perel, co mi předhodila:
Já: Opravdu jen 1734kg? AI: Omlouvám se, máš pravdu, je to víc. Je to 1664kg.
Já: Neptám se sakra na historii, ale na současnou produkci!
AI: Omlouvám se, v současnosti a blízké budoucnosti, jako v roce 2024....
Dál už to snad nemá ani cenu rozebírat.
99% věcí, co se jí zeptáš odpoví totální 𝛑čovinu.
Já: Opravdu jen 1734kg? AI: Omlouvám se, máš pravdu, je to víc. Je to 1664kg.
Já: Neptám se sakra na historii, ale na současnou produkci!
AI: Omlouvám se, v současnosti a blízké budoucnosti, jako v roce 2024....
Dál už to snad nemá ani cenu rozebírat.
99% věcí, co se jí zeptáš odpoví totální 𝛑čovinu.
Fyzikalne souhlas. Lidové se však tomuto jevů říká že baterie "vaří".
V textu výslovně stojí "dochází k varu elektrolytu".
Odborné články i ty rádoby odborné by měly zachovávat alespoň minimální technickou úroveň.
Lidová formulace by zněla nekoukejte pod kapotu a dávejte auto pravidelně do servisu.
To nerozporuju