Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Motory Ford EcoBoost mohou mít lepší parametry, než běžně mívají. Ale není to jen tak…

7 komentářů

Othello
Autor bohužel vůbec nechápe problematiku. Splácal dohromady oktanové číslo, které má vliv na detonační spalování (klepání) a samozápaly které jsou něco úplně jiného. Samozápaly NEJSOU klepání motoru. Škoda že se nepodíval do nedávné diskuze k jeho vlastnímu článku o evoluci nejlepšího čtyřválce VW.

Takže sice správně píše že samozápaly jsou zapálení směsi před přeskokem jiskry. K samozápalu dochází samovolně a neřízeně od přehřátého místa ve spalovacím prostoru. Ale detonační spalování - lidově klepání motoru - je něco jiného, při detonačním spalování jiskra správně zapálí směs a ta začne hořet standardní rychlostí pár desítek metrů za sekundu. Ovšem v určité chvíli se vlivem příliš vysokého tlaku a teploty náhle vznítí celý zbytek směsi což vyvolá onen detonační ráz.
Oktanové číslo vyjadřuje právě odolnost proti vzniku detonace, nikoliv proti vzniku samozápalů

V motorech jsou čidla detonačního spalování, která informují řídicí jednotku a ta následně upravuje parametry motoru, např. sníží předstih nebo obohatí směs, aby tomuto nežádoucím stavu zamezila. Znamená to také mírné snížení výkonu a je logické, že pro palivo s nižším oktanovým číslem ten předstih musí snížit výrazněji čímž výkon motoru omezí ještě víc.
nippon
Úplne zle napísaný článok! US oktánové číslo nie je priamo preveditelné na EU oktánové číslo! To, že majú označenie 87, neznamená, že aj v EU by mal označenie 87. Ich 87 by v EU zodpovedalo 91. A ich 89 je už naša 95. Je to dané inou metodikou merania.
Avatar - mariov8
mariov8
@nippon Je to tak, jejich paliva jsou plně srovnatelné s Evropou. Jinak pracují s hodnotami RON a MON při stanovování komunikované hodnoty. Oni používají hodnotu známou jako u nás jako AKI (průměr RON a MON) a my RON. Jejich hodnoty vycházející logicky nižší, protože RON (výzkumná metoda) je vyšší číslo a MON (motorová metoda) vyjde nižší, no a AKI je průměr těchto dvou postupů stanovování oktanového čísla paliva.
nippon
@mariov8 Je smutné, že to nevie motoristický novinár.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To se neda cist. Autor pise o problematice, kde si nezjistil ani zakladni pojmy 😞
Avatar - lamal
lamal
93 380 koní je dost, chcelo by to doplnit "je", alebo "bol"
Max-Prg
To ze se neco uspecha se stane. Ale nechat tady clanek postaveny na bludech i pres vikend je fakt ostuda.