Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Současnost financování aut v Česku: Za hotové, na úvěr, či operovat?

12 komentářů

gil54
"Jak konkrétně je auto na operativní leasing vázáno na člověka, který to má uzavřený, to znamená mohou s ním jezdit jiní?"

Otázka sice hezká, ale odpověď jaksi vymlčena jako v poslanecké sněmovně...😀😀...takže dobrá práce, pane Šprincle.
Roman
@gil54 Protože nemohou. Všichni řidiči musí být uvedeni v pojistce. Jde je přidat, ale v praxi je to opravdu omezující... Jedině by šlo se vymluvit na stav nouze - řidiči není dobře, tak musí řídit někdo jiný.
Michal Koutný
@Roman Blábol. Může to řídit kdokoliv z blízké rodiny (manželka, syn, vnuk, atd.)
Avatar - Jenik3
Jenik3
Na auto buď zlaťáky mam nebo nemám a musím si je půjčit od někoho dalšího.
Je to po staleti pořád to samé a osoba půjčující peníze chce vydělat.

Nebo si půjčím celé auto a na pár let budu vlastnit pouze klice od auta.
Pronájem věci je relativně novy byznys a někomu to může dávat smysl.
RD
no jako PR dobrý 😌. ale třeba vrácení auta bývá někdy oříšek….a ta dofakturace …
petrsk
@RD V čem to bývá oříšek? Když vracíte auto tak, jak se předpokládá že ho vrátíte (většinou je to popsáno v nějakém návodu od leasingovky nebo využijete kontrolní prohlídky od leasingovkou stanovené firmy) tak je všechno OK a v klidu. Holt se o auto musí člověk starat.
brano bleha
Tak som si dal nacenit operak na E classe za 67 tisic eur. Za tri roky im auto odovzdam, resp. odovzdal by som so splatkami v sume 75 tisic... co dodat?
petrsk
@brano bleha Tak to je nějaká blbost. Podívejte se na aktuální nabídky, třeba BMW řady 5 můžete mít od 15 000 Kč, reálně tak za 20 000 Kč bez DPH s nájezdem 20 000 km ročně.
brano bleha
na kolko rokov?kolko realne zaplatite pri vraceni?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm, bohuzel je zatim i fakt, ze auta jsou vyrabena cim dal tim... levneji.

Takze dneska uz je opravdu o strach auto vlastnit, protoze mizerna zivotnost.
Presneji hyperbolicky narust nakladu na servis a opravy v case.
Ja potrebuju automat. Kvuli spatne noze.
Mam potiz si vybrat.
Jeste chvili, a nastvu se a opatrim Scalu s DSG.
Ale jedine na "operak".
Tohle auto fakt nechci vlastnit a platit servis toho DSG.

Je to prednost operaku?
Ne, je to chyba toho auta.
petrsk
@Ja Prvni 123 Taky nemám potřebu auto vlastnit, radši prostě platím nějakou částku a auto používám. Hodně lidí tohle ale nikdy nepochopí a pořád touží po tom ten kus plechu vlastnit a prodávat a platit si servis a sypat do toho peníze...
johny555
Operák je ideální varianta, pro lidi (firmy), pro které je auto jen dopravní prostředek a nechtějí se o nic starat a není potřeba mít min půl mega v hotovosti. Prostě normální půjčovna.
Z finančního hlediska pro běžné priváty je ale nejlepší hotově koupit nové auto, sám se o něj starat, mít ho 10-15 let (při nájezdu 10-20t km ročně) a pak ho prodat.
Úplně nejhorší varianta je koupit si v českém bazaru vylítáné auto z operáku, kde se střídali řidiči, většina jízd se studeným motorem po městě, občas tomu někdo naložil, občas si ho půjčil na stěhování, výměna oleje po 30 tis... a očekávat, že bude spolehlivě fungovat dalších 10 let.