Novinky
@Tonito Debelito
Ja s ním v tomto souhlasim. Novinar by mel umět používat jazyk správně. A navíc tohle slovo je opravdu spracne jen ve formě "principiální"
Ja s ním v tomto souhlasim. Novinar by mel umět používat jazyk správně. A navíc tohle slovo je opravdu spracne jen ve formě "principiální"
Děkuji za článek,
sice připojištění nevyužiji, ale jsem rád, že vím, že to jde.
Jak se žije s BEV a jak jsou či nejsou použitelná na dlouhé trasy se probírá zde i jinde docela často, ale jak je to s provozem plug-in hybridů? Je mi jasné, že se dá provozovat v podstatě jako spalovák a nic neřešit, ale jak je to, pokud ho řidič chce provozovat tak jak výrobce zamýšlel, aby dosáhl na deklarované spotřeby a nízké emise? Hádal bych, že se to od BEV příliš lišit nebude, krom občasné návštěvy benzínky. Rád bych si o tom něco přečetl.
sice připojištění nevyužiji, ale jsem rád, že vím, že to jde.
Jak se žije s BEV a jak jsou či nejsou použitelná na dlouhé trasy se probírá zde i jinde docela často, ale jak je to s provozem plug-in hybridů? Je mi jasné, že se dá provozovat v podstatě jako spalovák a nic neřešit, ale jak je to, pokud ho řidič chce provozovat tak jak výrobce zamýšlel, aby dosáhl na deklarované spotřeby a nízké emise? Hádal bych, že se to od BEV příliš lišit nebude, krom občasné návštěvy benzínky. Rád bych si o tom něco přečetl.
Video si strcte za klobouk.
Jste legracni. Baterkarna se proste na delsi cesty s nejistym prubehem nehodi.
Z principu.
Jste legracni. Baterkarna se proste na delsi cesty s nejistym prubehem nehodi.
Z principu.
@Dzinus spotřeba benzínu u plug-in hybridů stojí a padá s tím, jak moc člověk může a nemůže nabíjet. Deklarovaná hodnota tam je výpočet, nikoliv výsledek měření jako u spalovacích aut nebo hybridů, ale dá se jezdit i za méně benzínu - prostě tak, že budete jezdit jen na elektřinu. Dokud nevyrazíte nikam dál, dokud se budete pohybovat mezi prací, školou, obchodem a domovem a na jednom z těchto míst máte rozumně praktickou možnost nabít baterii, není to nerealistické - ale samozřejmě to bude individuální podle toho, jak daleko jezdíte do práce, jestli pojedete někam na víkend atd.
V každém případě díky za inspiraci 😊
V každém případě díky za inspiraci 😊
@Trtkal byla na druhé pozici v galerii, už je to opraveno tak, aby se zobrazovala jako první při otevření článku. Děkuji za podnět to prozkoumat 😊
@Dzinus
Ucelený objektivní materiál s vyhodnocení většiny aspektů na téma plug-in by byl fajn, ale myslím si, že se ho jen tak nedočkáš.
Na zdejším webu by to, vzhledem k obvyklým rozsahům textů, znamenalo seriál na několik pokračování. Jen základní kostra s jednotlivými pohledy důvody ze strany výrobců a potom ze strany uživatele by mohla obsahovat několik směrů a vysvětlení.
Začněme třeba zhodnocením současného stavu legislativy s předpokládaným vývojem do blízké budoucnosti. Chování spotřebitelů a jejich, ne vždy zcela racionální, postoje včetně jejich percentuálního složení v populaci, pokračujme vyhodnocením technického řešení ve vztahu k výrobní a potažmo prodejní ceně a jeho přínosů pro výrobce a následně výhod pro spotřebitele, další základní vstup je účel resp. v jakém režimu ho uživatel chce používat (tj. pro jaké cesty většinou), jaké jsou základní možnosti dobíjení uživatele (řekněme v běžném denním režimu domov, práce, něco odpoledne a domov) a ochota starat se o nabíjení a důležitost možnosti mít v podvědomí i možnost občasné "bezproblémové" jízdy na delší vzdálenost. No a pořizovací cena do toho také asi zásadně vstupuje, stejně jako cena paliv a el. energie, servis, vlastní technické řešení modelu, parkování v zónách, dálnice a.....
Jen tak co mě napadlo, téma by se dalo seriózně zpracovat jen tak, "z voleje" nebo i za pomoci statistik a rozborů z externích zdrojů a pod.
Nakonec k tématu plug-in, za tu dobu co existují, i zde v diskuzi zatím pozoruji, že kolik lidí, tolik názorů, obrazně. A to ať již na základě třeba i objektivních dat, zkušeností nebo jen pouhých pocitů.
Ucelený objektivní materiál s vyhodnocení většiny aspektů na téma plug-in by byl fajn, ale myslím si, že se ho jen tak nedočkáš.
Na zdejším webu by to, vzhledem k obvyklým rozsahům textů, znamenalo seriál na několik pokračování. Jen základní kostra s jednotlivými pohledy důvody ze strany výrobců a potom ze strany uživatele by mohla obsahovat několik směrů a vysvětlení.
Začněme třeba zhodnocením současného stavu legislativy s předpokládaným vývojem do blízké budoucnosti. Chování spotřebitelů a jejich, ne vždy zcela racionální, postoje včetně jejich percentuálního složení v populaci, pokračujme vyhodnocením technického řešení ve vztahu k výrobní a potažmo prodejní ceně a jeho přínosů pro výrobce a následně výhod pro spotřebitele, další základní vstup je účel resp. v jakém režimu ho uživatel chce používat (tj. pro jaké cesty většinou), jaké jsou základní možnosti dobíjení uživatele (řekněme v běžném denním režimu domov, práce, něco odpoledne a domov) a ochota starat se o nabíjení a důležitost možnosti mít v podvědomí i možnost občasné "bezproblémové" jízdy na delší vzdálenost. No a pořizovací cena do toho také asi zásadně vstupuje, stejně jako cena paliv a el. energie, servis, vlastní technické řešení modelu, parkování v zónách, dálnice a.....
Jen tak co mě napadlo, téma by se dalo seriózně zpracovat jen tak, "z voleje" nebo i za pomoci statistik a rozborů z externích zdrojů a pod.
Nakonec k tématu plug-in, za tu dobu co existují, i zde v diskuzi zatím pozoruji, že kolik lidí, tolik názorů, obrazně. A to ať již na základě třeba i objektivních dat, zkušeností nebo jen pouhých pocitů.
@Dzinus Mám, používám GLC 300de. Záleží od tvého způsobu používání. Mám velký podíl dálnice ale jezdím i krátké trasy po městě. Je to jednoduché, dálnice = režim B, tedy diesel. Město, krátké trasy = EL, tedy elektrika. Cokoliv mezitím, okresky, asi H = Hybrid, ale záleží na stavu baterie a nálady/spěchu řidiče. U mercedesu se navíc luxusně řídí síla rekuperace pádly pro řazení pod volantem (ve Sport režimu mají nadále původní funkci, tam hybridní část pohonu "jenom" podporuje ten diesel - finálních 335koní a 750Nm jsou příjemné hodnoty i pro 2,4t těžkou 4x4). Nabíjím doma (víkend/Home Office) z 230V zásuvky a to pouze v době nízkého tarifu a stačí to. Jinak čistě na naftovou nádrž to SUV udělá pořád cca 1000km, na baterku asi 100 (na jaře a na podzim i 120 - netopí se a neklimatizuje se tolik). Cena je nesmysl, za svoje bych zůstal u dieselu, za ty peníze by byl i lahůdkový šestiválec GLC 450d. Zas tak moc zeleně "uvědomělý" nejsem, ale technicky to auto funguje překvapivě dobře. Pro někoho kdo jezdí do práce doslova pár km a pak dálky to může dávat určitě smysl. Nádrž má 62L a baterie má uživatelsky dostupnou kapacitu 25kWh. Deklarovaná spotřeba je čistý nesmysl, vychází z pouze elektrického režimu a jenom na dosažení vyšších dálničních rychlostí se startuje motor. Spotřeba uhlovodíkových paliva u plug-in hybridu skutečně bude nižší, ale jak moc, to závisí od ochoty a možností to auto i nabíjet. Bude to u SUV střední třídy v reálu tak litr nafty, 2 litry benzínu dolů.
Je to pro tebe principiální ?