Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Zájem o hybridy v Česku roste. Jednička na trhu je u nás prodává skoro 20 let

27 komentářů

Nebo Nebo
Tak když se auta s mild hybridním pohonem počítají do hybridních, tak není divů.
Dnes de facto nelze skoro sehnat auto bez mHEV, proto taková čísla.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já byl taky kdysi proti hybridům, ale to měla Toyota motor 1,8, 130Nm, teď je tam dvoulitr. Teď to jede dobře a za málo benzínu. Někdo se ale bloknul v minulosti a vzpomíná na černobílou TV.
ptr078
@KANKUNEN Tak hlavne nove hybridy 25 od tojoty su vykonovo osekane. Dobre jede 2l, 1.8 je nic moc. Teda jela. Osekane som este nesiel
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078 1,8 není nijak osekaná, zůstala jak byla.
Avatar - praptak
praptak
@KANKUNEN Toyota má stále 1,8. V čem je moderní benzínový motor černobílá televize? V ničem. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@praptak v efektivitě, tedy ve spotřebě, v plynulosti, v reakcích na pedál plynu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Zájem o spalovací auta roste, koňské provozy už nekupuje moc lidí...... .
Lze si koupit ještě někde bezHybridni auto? Či čistě naftové auto? Už moc ne. Lidi jsou nuceni kupovat hybridy.
Avatar - praptak
praptak
@Pepa_007 Naštěstí se tu ještě nějaké najdou, i bez mild-hybridu.
traveldrive
@praptak Zase ten mild nie je nič hrozného, nejakú kvapku paliva vždy ušetrí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Ano právě. Nějakou kapku ušetří. Ale za cenu výrazně vyšších servisních a výrobních nákladů. Prostě další GD nesmysl, který často vůbec nedává smysl.
Arese
@Pepa_007 Fakt? A co Fabia, Scala, Octavia, Karoq? 😀 Tedy zdaleka nejžádanější modely na našem trhu! Jejich kupující právě vysoce oceňují, že jejich motory nejsou zprzněny žádnou hybridizací a že je stále mohou mít i s manuálem! 🙂👍👍👍
stopel
@Arese v com konretne je hybridizacia zprznenie? ze setri palivo, pridava vykon a plynulost v zrychleni?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@stopel
V tom, že u většiny běžných modelů nedává žádný smysl.
Minimální úspora PHM vs. vyšší servisní náročnost a drahé opravy znamená, že ekonomicky ani ekologicky to je technologie o ničem.

Samozřejmě, u větších těžších aut, kde úspora PHM je vyšší, to smysl mit může. Ale běžné asi neni mit 5m SUV...
stopel
@rohYpnol minimalna uspora? to plati mozno tak pre mild hybrid, u dalsich je ta uspora vyrazna.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@rohYpnol Jako vždy, přesně naopak než je pravda. Nebo ukaž, kde se Toyotě sype hybrid a kde žere jako nehybrid.
stopel
@KANKUNEN ako hovorim, mozno to plati pre nejaky mid hybrid (ak vobec), ale pre ostatne ani nahodou 😊 ale ved ked nechce setrit na spotrebe tak nemusi...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN
Jako vždy překrucuješ a podsouváš mi opět něco co jsem vůbec nenapsal.
Já někde píšu o tom že se Toyotě něco sype?!?

Já někde píšu o tom že hybridxzere stejně jako nehybrid?!?

Tak laskavě nelži.
Mr.Murphy
Kdyz bych kupoval dalsi fosil tak jedine HEV.... ta uspora je neoddiskutovatelna a kdo ma furt spapat na brzdu ne? 😉
Arese
@Mr.Murphy Tak jezdí tramvají, tam nemusíš řídit vůbec a pocitově to vyjde skoro na stejno! 😄
Mr.Murphy
@Arese tak samozřejmě po městě tramvají jezdím když ta možnost je....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy

Omg jaká úspora?!? Úspora čeho?? 🤣🤣🤣
Mr.Murphy
@rohYpnol benzínu.... čeho asi.... PHEV Superb i s vybitou baterkou všude mimo dálnice šetří benzín právě díky tomu, že to funguje jako dobře udělaný HEV....
Avatar - Jenik3
Jenik3
Takový vývoj lze očekávat. Zajímalo by mne, jaký podíl na trhu mají čiste spalovací motory, tedy ty, které musí spalovat B/N k tomu, aby se auto dalo do pohybu (sem patří i mild).
Umí v redakci vytvořit graf?
Avatar - Ham.
Ham.
@Jenik3 Jaký graf? Bez spalování B/N se pohnou pouze PHEV a EV a jejich počty resp. podíl máš v článku nebo v detailu na webu SDA.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Jeden graf vydá za deset řádků textu. Proto se dělají jednoduché vizualizace.
To by mohli umět chlapci z redakce.
traveldrive
Čo už, keď je ten diesel taký zlý... Minule som šiel za otvoreným kabrioletom, ktorý dymil ako lokomotíva.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je to jako bavit se o tom, jak roste podil aut s jízdními asistenty.
No samozřejmě že roste, když jsou povinné 🤣🤣🤣
Stejně tak hybrid. Automobilky jsou nuceny jej cpát všude, aby zelenorudý klimakomoušský úředník v EK byl spokojený.
Takže podil hybridů roste. A poroste. Ale ne kvůli zájmu zákazníků.