Videa
PavelK_
8
@Stejsn V 88. jsem si na strojírenském veletrhu v Brně nemohl oči vynadívat. A nebyl jsem sám 😊
Přejít do diskuze
Hezká recenze Michale. Já ty Racery pamatuju z dětství, tehdy to bylo jak zjevení. Pořád jsme se dohadovali, jestli se to jmenuje Daewoo Racer, nebo Racer Daewoo. Co by ještě stálo za zmínku na tomhle konkrétním kousku: zadní lampy, které snad vůbec nejsou vyšisované (čemuž určitě pomohla garáž). Pokud ho od paní Renaty koupíš, tak teda smekám, protože tahle auta fakt normálně nikdo nechce.
@Stejsn Od roku 95 predávali inovovanú Nexiu, čo bolo vlastne to isté auto s upraveným dizajnom. Ani Nexie už na cestách veľmi nevidno.
Tento nepříliš výkonný lidový korejský sedan stal na sklonku bolševismu neuvěřitelných 198 000 Kč, což byla tehdy cena solidního rodinného domu. Z dnešního pohledu naprosto neuvěřitelné, tehdy absurdní realita... Kurizozní byl i způsob, jakým se tyto licenční Kadetty dostaly na český trh - jako barterový obchod, když Korejci výhodně odkoupili jakési československé pohledávky...
@ryccardo Tak to napíšu jinak: tyhle racery už taky dávno majitelé hodili do šrotu. Tenhle nahnilý kousek je absolutní rarita. Stejně starých favoritů jezdí násobně víc (bavím se o tuzemsku, pochopitelně a ano, připouštím že se jich tu taky násobně víc prodalo). Že moje Ritmo z 1983 jezdí taky nemůžu považovat za to, že jako typ je to nějaký držák.
@ryccardo tak jezdí.... kolik jich jezdí? Tohle má prd najeto a život to strávilo v garáži.
@ryccardo Ani nástupcovia nenadchli. U nás jeden chlapec vyhral Daewoo Lanos v nejakej lotérii a rok sa ho nevedel zbaviť. Horko-ťažko ho predal za skoro polovičnú cenu nového. Vtedy to bolo niečo ako dnes Čína. Nikto to nechcel ani nové.
@traveldrive Přiznám se že jsem modelovou řadu těch Daewoo šrotů moc nesledoval. Racer si pamatuju, protože ho táta chtěl kupovat někde v roce 93 a pak nakonec koupil zánovní Renault 19 po faceliftu, což byla mnohem lepší volba.
@Stejsn No s ohledem na fakt, že to dokážeš udržovat 40 let v provozu to držák teda je 😁
A nečil se. Beru, že to ikona kvality nebyla, ale kolik stejně starých aut renomovanějších značek už jejich majitelé vzdali opravovat a poslali je do hutě. Na to jaká to byla od Daewoo prvotina to paní obdivuhodně drží pohromadě a hlavně, že na to furt sežene co je potřeba 😁
A nečil se. Beru, že to ikona kvality nebyla, ale kolik stejně starých aut renomovanějších značek už jejich majitelé vzdali opravovat a poslali je do hutě. Na to jaká to byla od Daewoo prvotina to paní obdivuhodně drží pohromadě a hlavně, že na to furt sežene co je potřeba 😁
@Stejsn To je pravda, že to moc nenajelo, ale stárne to stejně. Plasty, elektronika to všechno tam je 30 let a funguje to. Spousty mladších aut už nejde provozovat a majitelé je raději hodili do šrotu.
@Alpha Tango Nicméně je s podivem, že to stále jezdí. To s tou nekvalitou asi nebude tak strašný. Upřímně auta z konce 80tých let v porovnání dnešních měřítek obecně moc dobře nevychází. Co takový Favorit nebo i o mnoho mladší Felda. Myslíš, že by si byl nadšenější než v Daewoo?
Na začátku devadesátek to bylo ve firmě jako služebák. Jednou jsem s tím musel na dálnici cca ve 100 kmh prudce brzdit. Myslel jsem, že se to auto sroluje a rozpadne. Příšernej křáp...
Z dnešního pohledu krám, ovšem pro motoristu zvyklého na stodvacitky a Wartburgy to bylo něco neskutečného. Ale taky to nebyla žádná láce. Pokud si dobře vzpomínám, daly se koupit narozdíl od většiny západních aut v Mototechně za Kčs a stály asi 170 tisíc, teda asi jako 3 stodvácy.
@Arese to verim. Pamatuju ze to byla takova nudle. Mozna by tomu pomohla instalace jinych kol a snizeni podvozku. Nechapu proc to takhle blbe zkonstruovali.
@ryccardo Já si hlavně pamatuju, jak jsme kdysi řídil odporně jitrnicové Daewo Lanos. Jelo to jako splašené, mělo to tuším něco přes 100 k a nízkou hmotnost, ale podvozek byl dimenzován a odladěn tak maximálně na poloviční výkon. To auto nejen že nezatáčelo, ale ani nebylo schopno ve vyšší rychlosti držet stopu, fakt nebezpečná věc. Jelikož to mělo přední kola zapadlá u sebe v podbězích jako Spartak z 50. let, tak mě to ani moc nepřekvapilo. Fuj tajksl! A Tico už bylo pro úplné sebevrahy, ale alespoň nebylo tak designově odporné...
@ryccardo Kolik jich jezdí. Tisíce nebo pár? Pár. Favorit a Felda byly něco podobného. Důležité je srovnávat s vozy typu tehdejší Mazda 323, Civic, Golf atd. To byla ne jiná liga ale jiný sport...