Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Daewoo Racer bylo první korejské auto u nás. Kvalitou nenadchlo, ale pořád jezdí

19 komentářů

PavelK_
@Stejsn V 88. jsem si na strojírenském veletrhu v Brně nemohl oči vynadívat. A nebyl jsem sám 😊
Avatar - Stejsn
Stejsn
Hezká recenze Michale. Já ty Racery pamatuju z dětství, tehdy to bylo jak zjevení. Pořád jsme se dohadovali, jestli se to jmenuje Daewoo Racer, nebo Racer Daewoo. Co by ještě stálo za zmínku na tomhle konkrétním kousku: zadní lampy, které snad vůbec nejsou vyšisované (čemuž určitě pomohla garáž). Pokud ho od paní Renaty koupíš, tak teda smekám, protože tahle auta fakt normálně nikdo nechce.
traveldrive
@Stejsn Od roku 95 predávali inovovanú Nexiu, čo bolo vlastne to isté auto s upraveným dizajnom. Ani Nexie už na cestách veľmi nevidno.
Arese
Tento nepříliš výkonný lidový korejský sedan stal na sklonku bolševismu neuvěřitelných 198 000 Kč, což byla tehdy cena solidního rodinného domu. Z dnešního pohledu naprosto neuvěřitelné, tehdy absurdní realita... Kurizozní byl i způsob, jakým se tyto licenční Kadetty dostaly na český trh - jako barterový obchod, když Korejci výhodně odkoupili jakési československé pohledávky...
Avatar - Stejsn
Stejsn
@ryccardo Tak to napíšu jinak: tyhle racery už taky dávno majitelé hodili do šrotu. Tenhle nahnilý kousek je absolutní rarita. Stejně starých favoritů jezdí násobně víc (bavím se o tuzemsku, pochopitelně a ano, připouštím že se jich tu taky násobně víc prodalo). Že moje Ritmo z 1983 jezdí taky nemůžu považovat za to, že jako typ je to nějaký držák.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@ryccardo tak jezdí.... kolik jich jezdí? Tohle má prd najeto a život to strávilo v garáži.
traveldrive
@ryccardo Ani nástupcovia nenadchli. U nás jeden chlapec vyhral Daewoo Lanos v nejakej lotérii a rok sa ho nevedel zbaviť. Horko-ťažko ho predal za skoro polovičnú cenu nového. Vtedy to bolo niečo ako dnes Čína. Nikto to nechcel ani nové.
ryccardo
@traveldrive Přiznám se že jsem modelovou řadu těch Daewoo šrotů moc nesledoval. Racer si pamatuju, protože ho táta chtěl kupovat někde v roce 93 a pak nakonec koupil zánovní Renault 19 po faceliftu, což byla mnohem lepší volba.
ryccardo
@Stejsn No s ohledem na fakt, že to dokážeš udržovat 40 let v provozu to držák teda je 😁

A nečil se. Beru, že to ikona kvality nebyla, ale kolik stejně starých aut renomovanějších značek už jejich majitelé vzdali opravovat a poslali je do hutě. Na to jaká to byla od Daewoo prvotina to paní obdivuhodně drží pohromadě a hlavně, že na to furt sežene co je potřeba 😁
ryccardo
@Stejsn To je pravda, že to moc nenajelo, ale stárne to stejně. Plasty, elektronika to všechno tam je 30 let a funguje to. Spousty mladších aut už nejde provozovat a majitelé je raději hodili do šrotu.
johny555
V tu dobu proti autům z východního bloku bylo super kvalitní a super moderní.
ryccardo
@Alpha Tango Nicméně je s podivem, že to stále jezdí. To s tou nekvalitou asi nebude tak strašný. Upřímně auta z konce 80tých let v porovnání dnešních měřítek obecně moc dobře nevychází. Co takový Favorit nebo i o mnoho mladší Felda. Myslíš, že by si byl nadšenější než v Daewoo?
Avatar - Alpha Tango
Alpha Tango
Na začátku devadesátek to bylo ve firmě jako služebák. Jednou jsem s tím musel na dálnici cca ve 100 kmh prudce brzdit. Myslel jsem, že se to auto sroluje a rozpadne. Příšernej křáp...
vecernicek2
Z dnešního pohledu krám, ovšem pro motoristu zvyklého na stodvacitky a Wartburgy to bylo něco neskutečného. Ale taky to nebyla žádná láce. Pokud si dobře vzpomínám, daly se koupit narozdíl od většiny západních aut v Mototechně za Kčs a stály asi 170 tisíc, teda asi jako 3 stodvácy.
ryccardo
@Arese to verim. Pamatuju ze to byla takova nudle. Mozna by tomu pomohla instalace jinych kol a snizeni podvozku. Nechapu proc to takhle blbe zkonstruovali.
Zdeněk Lorenc
Příspěvek podléhá schvalování.
Arese
@ryccardo Já si hlavně pamatuju, jak jsme kdysi řídil odporně jitrnicové Daewo Lanos. Jelo to jako splašené, mělo to tuším něco přes 100 k a nízkou hmotnost, ale podvozek byl dimenzován a odladěn tak maximálně na poloviční výkon. To auto nejen že nezatáčelo, ale ani nebylo schopno ve vyšší rychlosti držet stopu, fakt nebezpečná věc. Jelikož to mělo přední kola zapadlá u sebe v podbězích jako Spartak z 50. let, tak mě to ani moc nepřekvapilo. Fuj tajksl! A Tico už bylo pro úplné sebevrahy, ale alespoň nebylo tak designově odporné...
Avatar - Alpha Tango
Alpha Tango
@ryccardo Kolik jich jezdí. Tisíce nebo pár? Pár. Favorit a Felda byly něco podobného. Důležité je srovnávat s vozy typu tehdejší Mazda 323, Civic, Golf atd. To byla ne jiná liga ale jiný sport...
Avatar - JFK
JFK
Autore, racer s faceliftem byl nexia, ta se vyrabela napriklad v Uzbekistanu do roku 2016.