Daewoo Racer bylo první korejské auto u nás. Kvalitou nenadchlo, ale pořád jezdí

Pamatujete si ještě na Daewoo Racer? První korejské auto sem přišlo ještě za komunismu a v 90. letech se zdálo být na každém rohu. Licencovaná verze Opelu Kadett ale stejně jako on také rychle zmizela. Jeden z mála dochovaných kousků jsme proto rozhodně museli natočit.
Korejská auta se dávno zbavila nálepky levných a nekvalitních produktů a dnes patří mezi ty vůbec nejúspěšnější v Evropě i Česku. Ostatně na našem trhu je za první letošní půl rok v první desítce prodávanějších aut sedm škodovek, a tři korejské modely. Hyundai je dnes dvojka českého trhu, Kia je na pátém místě a velký úspěch u nás slaví i malinký SsangYong (KGM) na 17. místě.
Pojem korejský youngtimer ale u nás v podstatě neexistuje, a na srazech veteránů se málokdy objeví někdo s naleštěným zachovalým Hyundai nebo Kiou. Není divu, nešlo o žádné vyspělé kousky, po kterých by lidé vysloveně toužili. Situace není o moc lepší ani ve zbytku Evropy, kde se přitom první korejská auta objevila už v 70. letech.
Kdo si dnes vůbec vzpomene na vozy jako Hyundai Pony, Kia Sephia, SsangYong Chairman nebo celou značku Daewoo? Zrovna ta přitom byla průkopníkem, právě její model byl prvním korejským vozem prodávaným na našem území.
Dnes už Daewoo dávno neexistuje, stopu tu ale zanechalo. A také do dnešních dnů přežilo několik kousků modelu Racer, který celý příběh korejských vozů v Česku odstartoval. Jeden jsme našli v Ostravě a nejde o žádný muzejní exponát. Sedan Racer od novoty do dneška slouží v běžném provozu a má kvůli tomu i odpovídající šrámy. Jak vypadá první korejský vůz v Česku po více než 30 letech, jsme se podívali ve videu.