Veterán
Nechcete se do te Ciny rovnou odstehovat?
Sel jsem si precist clanek o evropske historii... a najdu zase detaily o "cinskem zazraku".
Sel jsem si precist clanek o evropske historii... a najdu zase detaily o "cinskem zazraku".
@vencelín Ty auta spolu nemají nic společného. GAZ Gazelle je úplně jiný automobil a pouze se Transitu podobá, protože Rusští konstruktéři a designéři při jeho navrhování dostali za úkol, přiblížit se evropským standardům. I podvozek je úplně jinde.
Technický zákla😜 GAZ Gazelle stojí na zcela odlišném technickém základě. Na rozdíl od moderního Fordu Transit s jeho samonosnou karoserií, má Gazelle tradiční, robustní rámovou konstrukci. Tato konstrukce je typická pro ruské vozy a zajišťuje vysokou odolnost a schopnost jízdy v náročných podmínkách, ale na úkor jízdního komfortu a ovladatelnosti.
Motory a převodovky: Gazelle byla původně vybavena ruskými motory, jako byly motory ZMZ, a ruskými převodovkami. Tyto agregáty neměly s těmi ve Fordu Transit nic společného. Později, zejména u modernizovaných verzí, začal GAZ používat i motory od západních dodavatelů (např. americký Cummins), ale to již v pozdějších fázích vývoje.
Design: Vnější design, zejména přední část kabiny, mohl být navržen tak, aby se vizuálně podobal západní konkurenci, jako byl právě Ford Transit z 80. a 90. let. Cílem bylo, aby auto působilo moderně, a nebylo považováno za zastaralé již v době svého uvedení.
Celkově vzato, Gazelle a Transit jsou z konstrukčního hlediska velmi odlišné vozy, i když vnější vzhled může naznačovat určitou designovou inspiraci.
A teď asi budu za "Chytroprda" 😄
Technický zákla😜 GAZ Gazelle stojí na zcela odlišném technickém základě. Na rozdíl od moderního Fordu Transit s jeho samonosnou karoserií, má Gazelle tradiční, robustní rámovou konstrukci. Tato konstrukce je typická pro ruské vozy a zajišťuje vysokou odolnost a schopnost jízdy v náročných podmínkách, ale na úkor jízdního komfortu a ovladatelnosti.
Motory a převodovky: Gazelle byla původně vybavena ruskými motory, jako byly motory ZMZ, a ruskými převodovkami. Tyto agregáty neměly s těmi ve Fordu Transit nic společného. Později, zejména u modernizovaných verzí, začal GAZ používat i motory od západních dodavatelů (např. americký Cummins), ale to již v pozdějších fázích vývoje.
Design: Vnější design, zejména přední část kabiny, mohl být navržen tak, aby se vizuálně podobal západní konkurenci, jako byl právě Ford Transit z 80. a 90. let. Cílem bylo, aby auto působilo moderně, a nebylo považováno za zastaralé již v době svého uvedení.
Celkově vzato, Gazelle a Transit jsou z konstrukčního hlediska velmi odlišné vozy, i když vnější vzhled může naznačovat určitou designovou inspiraci.
A teď asi budu za "Chytroprda" 😄
@Ja Prvni a Posledni Píšeš o sebe. Nie dosť, že tunajšie články idú od deviatich k piatim, tak ešte alibistická redakcia na diskusie viac-menej kašle a degešov ako si ty v diskusiách trpí.
Je smutné, jak se někteří k článku vyjadřují aniž by pochopily jeho podstatu. Možná jste si toho vy všichni 123... asi nevšimli, ale ten článek není o zeměpisu a politickém zřízení v Číně ale o konkrétním modelu konkrétní automobilky a budeme-li se bavit o zemích, kde se Transit (ať už ve výrobních závodech Fordu, v licencích či o jeho derivátech), tak si pište, že ten seznam bude setsakramentsky dlouhý a napříč světadíly. A to, že ta asi poslední verze Transitu ´95 (8/94-7/00) v podobě JMC Teshun má tak nějak "dolepený čumák" s výrazem čínského draka (alespoň mě tak připadá) a ze kterého dnes zbyla už jen karoserie a možná i nějaká část podvozku, samo o sobě svědčí o nadčasovosti designu, jenž má základ už v Transitu ´86 (1/86-7/91). Nakonec, každý světadíl má svou vlastní představu o designu.
Zůstaneme-li u originálu, tak Transit ´95 byl (a je) díky své jednoduchosti asi i poslední vůz o kterém tvrdím, že je to poslední dodávka Ford u které uděláte generálku "nad příkopou" a prakticky jen se základním nářadím.
Mohu-li, tak ještě jeden malý vzkaz pro 123... Ještě do 50tých let min. století uměli v Číně masově vyrobit jakýkoli dopravní prostředek - ale jen když byl poháněn lidskou silou. Se stavbou první automobilky vč. výroby automobilů Jiefang CA-10 (à ZIS 150) přišli na "výpomoc" v 1. pol. 50tých let Sověti ale tehdy to bylo víc o politice než o "kšeftu".
A kdo že to naučil Číňany vyrábět auta za vidinou zisku (díky levné pracovní síle)? V 1. pol. 80tých let to byl VW, dnes neexistující AMC a Ford.
No a dnes se bez nějakého komponentu z Číny neobejde prakticky žádná automobilka.
A pokud jde o to kdo, kde a pro koho se nějaký vůz vyrobil, nabízí se otázka. Můžou snad např. Československé T-600 Tatraplan, T-603 či T-613 za to, že v nich jezdili političtí pohlaváři a tajná policie v tehdejším komunistickém Československu (ale i v NDR)? Nebo T-77 za to, že byla oblíbená u fašistů? A přesto ty vozy stále obdivujeme.
Zůstaneme-li u originálu, tak Transit ´95 byl (a je) díky své jednoduchosti asi i poslední vůz o kterém tvrdím, že je to poslední dodávka Ford u které uděláte generálku "nad příkopou" a prakticky jen se základním nářadím.
Mohu-li, tak ještě jeden malý vzkaz pro 123... Ještě do 50tých let min. století uměli v Číně masově vyrobit jakýkoli dopravní prostředek - ale jen když byl poháněn lidskou silou. Se stavbou první automobilky vč. výroby automobilů Jiefang CA-10 (à ZIS 150) přišli na "výpomoc" v 1. pol. 50tých let Sověti ale tehdy to bylo víc o politice než o "kšeftu".
A kdo že to naučil Číňany vyrábět auta za vidinou zisku (díky levné pracovní síle)? V 1. pol. 80tých let to byl VW, dnes neexistující AMC a Ford.
No a dnes se bez nějakého komponentu z Číny neobejde prakticky žádná automobilka.
A pokud jde o to kdo, kde a pro koho se nějaký vůz vyrobil, nabízí se otázka. Můžou snad např. Československé T-600 Tatraplan, T-603 či T-613 za to, že v nich jezdili političtí pohlaváři a tajná policie v tehdejším komunistickém Československu (ale i v NDR)? Nebo T-77 za to, že byla oblíbená u fašistů? A přesto ty vozy stále obdivujeme.
@vencelín GAZ Gazele s Transitem nemá opravdu absolutně nic společného. Základní tvar, resp. obrysy, karoserie dodávek se prostě v 80tých letech staly moderní a krátká šikmá kapota se jevila jako nejvhodnější řešení aerodynamiky a snadného (i když dnes již relativně) přístupu k pohonné jednotce.
Takové Československé prototypy TAZ 1500 FV2 (1984) a jeho novější nástupci BAZ MNA 900 (198😄 a BAZ MNA 1000 (1989) se Transitu velmi podobaly ale kopie to nebyly. Jen byla škoda, že je tehdejší nomenklatura nepustila do výroby a ve výrobě ponechala obstarožní Škodu/TAZ 1203.
Takové Československé prototypy TAZ 1500 FV2 (1984) a jeho novější nástupci BAZ MNA 900 (198😄 a BAZ MNA 1000 (1989) se Transitu velmi podobaly ale kopie to nebyly. Jen byla škoda, že je tehdejší nomenklatura nepustila do výroby a ve výrobě ponechala obstarožní Škodu/TAZ 1203.
Je smutné, jak se někteří k článku vyjadřují aniž by pochopily jeho podstatu. Možná jste si toho vy všichni 123... asi nevšimli, ale ten článek není o zeměpisu a politickém zřízení v Číně ale o konkrétním modelu konkrétní automobilky a budeme-li se bavit o zemích, kde se Transit vyráběl (ať už ve výrobních závodech Fordu, v licencích či jeho derivátech), tak si pište, že ten seznam bude setsakramentsky dlouhý a napříč světadíly. A to, že ta asi poslední verze Transitu ´95 (8/94-7/00) v podobě JMC Teshun má tak nějak "dolepený čumák" s výrazem čínského draka (alespoň mě tak připadá) a ze kterého dnes zbyla už jen karoserie a možná i nějaká část podvozku, samo o sobě svědčí o nadčasovosti designu, jenž má základ už v Transitu ´86 (1/86-7/91). Nakonec, každý světadíl má svou vlastní představu o designu.
Zůstaneme-li u originálu, tak Transit ´95 byl díky své jednoduchosti asi i poslední vůz o kterém tvrdím, že je to poslední dodávka Ford u které uděláte generálku "nad příkopou" a prakticky jen se základním nářadím.
Mohu-li, tak ještě jeden malý vzkaz pro 123... Ještě do 50tých let min. století uměli v Číně masově vyrobit jakýkoli dopravní prostředek - ale jen pokud byl poháněn lidskou silou. Se stavbou první automobilky vč. výroby automobilů Jiefang CA-10 (à ZIS 150) přišli na "výpomoc" v 1. pol. 50tých let Sověti ale tehdy to bylo víc o politice než o "kšeftu".
A kdo že to naučil Číňany vyrábět auta za vidinou zisku ve "velkém" (i díky levné prac. síle)? V 1. pol. 80tých let to byl VW, dnes neexistující AMC a Ford.
No a dnes se bez nějakého komponentu z Číny neobejde prakticky žádná automobilka.
Vadí mi i odsuzování vozů za to kde se vyrobili nebo kdo v nich jezdil. Ty auta za to nemohou. Za jejich výrobou byl vždy pot a dřina obyčejných lidí.
Můžou snad Tatraplan, T-603 a T-613 za to, že v nich jezdili političtí pohlaváři a tajná policie v tehdejším komunistickém Československu (i v NDR)? Nebo T-77 za to, že byla oblíbená u fašistů? A přesto ty vozy obdivujeme.
Zůstaneme-li u originálu, tak Transit ´95 byl díky své jednoduchosti asi i poslední vůz o kterém tvrdím, že je to poslední dodávka Ford u které uděláte generálku "nad příkopou" a prakticky jen se základním nářadím.
Mohu-li, tak ještě jeden malý vzkaz pro 123... Ještě do 50tých let min. století uměli v Číně masově vyrobit jakýkoli dopravní prostředek - ale jen pokud byl poháněn lidskou silou. Se stavbou první automobilky vč. výroby automobilů Jiefang CA-10 (à ZIS 150) přišli na "výpomoc" v 1. pol. 50tých let Sověti ale tehdy to bylo víc o politice než o "kšeftu".
A kdo že to naučil Číňany vyrábět auta za vidinou zisku ve "velkém" (i díky levné prac. síle)? V 1. pol. 80tých let to byl VW, dnes neexistující AMC a Ford.
No a dnes se bez nějakého komponentu z Číny neobejde prakticky žádná automobilka.
Vadí mi i odsuzování vozů za to kde se vyrobili nebo kdo v nich jezdil. Ty auta za to nemohou. Za jejich výrobou byl vždy pot a dřina obyčejných lidí.
Můžou snad Tatraplan, T-603 a T-613 za to, že v nich jezdili političtí pohlaváři a tajná policie v tehdejším komunistickém Československu (i v NDR)? Nebo T-77 za to, že byla oblíbená u fašistů? A přesto ty vozy obdivujeme.
@Ja Prvni 123 Ne, do Číny se opravdu odstěhovat nechci, ale do historie druhého Transitu tahle informace prostě patří. Děkuji za pochopení.
@Maxmilian_Von_Mondeo
Zespodu jsem gazelu nikdy nezkoumal.
Ale ten vnější vzhled tedy rusaci "okopirovali" velmi zdarile, to se jim musí uznat.
Zespodu jsem gazelu nikdy nezkoumal.
Ale ten vnější vzhled tedy rusaci "okopirovali" velmi zdarile, to se jim musí uznat.
Když už nemůžu Transportér TDI 4x4 z té doby, tak tenhle čínský dieselový zázrak by smysl měl.
Já bych k této generaci podotl, že se snad ještě tato generace vyrábí krom Číny ještě v Rusku. Nebo minimálně karoserie, neb Gaz Gazelle je tomuto tranzitu podobná jak vejce vejci (ano, motory tama budou nějaké gazacké).
A ten čínský paskvil, to je tedy dílko. Nějak jim během doby došly přední světla, tak do karoserii dvojkového transita vyřízly světla z aktuální generace.
A ten čínský paskvil, to je tedy dílko. Nějak jim během doby došly přední světla, tak do karoserii dvojkového transita vyřízly světla z aktuální generace.
Opravdu jsi tak retardovaný, nebo jen trolíš?