Veterán
Já bych k této generaci podotl, že se snad ještě tato generace vyrábí krom Číny ještě v Rusku. Nebo minimálně karoserie, neb Gaz Gazelle je tomuto tranzitu podobná jak vejce vejci (ano, motory tama budou nějaké gazacké).
A ten čínský paskvil, to je tedy dílko. Nějak jim během doby došly přední světla, tak do karoserii dvojkového transita vyřízly světla z aktuální generace.
A ten čínský paskvil, to je tedy dílko. Nějak jim během doby došly přední světla, tak do karoserii dvojkového transita vyřízly světla z aktuální generace.
@vencelín Ty auta spolu nemají nic společného. GAZ Gazelle je úplně jiný automobil a pouze se Transitu podobá, protože Rusští konstruktéři a designéři při jeho navrhování dostali za úkol, přiblížit se evropským standardům. I podvozek je úplně jinde.
Technický zákla😜 GAZ Gazelle stojí na zcela odlišném technickém základě. Na rozdíl od moderního Fordu Transit s jeho samonosnou karoserií, má Gazelle tradiční, robustní rámovou konstrukci. Tato konstrukce je typická pro ruské vozy a zajišťuje vysokou odolnost a schopnost jízdy v náročných podmínkách, ale na úkor jízdního komfortu a ovladatelnosti.
Motory a převodovky: Gazelle byla původně vybavena ruskými motory, jako byly motory ZMZ, a ruskými převodovkami. Tyto agregáty neměly s těmi ve Fordu Transit nic společného. Později, zejména u modernizovaných verzí, začal GAZ používat i motory od západních dodavatelů (např. americký Cummins), ale to již v pozdějších fázích vývoje.
Design: Vnější design, zejména přední část kabiny, mohl být navržen tak, aby se vizuálně podobal západní konkurenci, jako byl právě Ford Transit z 80. a 90. let. Cílem bylo, aby auto působilo moderně, a nebylo považováno za zastaralé již v době svého uvedení.
Celkově vzato, Gazelle a Transit jsou z konstrukčního hlediska velmi odlišné vozy, i když vnější vzhled může naznačovat určitou designovou inspiraci.
A teď asi budu za "Chytroprda" 😄
Technický zákla😜 GAZ Gazelle stojí na zcela odlišném technickém základě. Na rozdíl od moderního Fordu Transit s jeho samonosnou karoserií, má Gazelle tradiční, robustní rámovou konstrukci. Tato konstrukce je typická pro ruské vozy a zajišťuje vysokou odolnost a schopnost jízdy v náročných podmínkách, ale na úkor jízdního komfortu a ovladatelnosti.
Motory a převodovky: Gazelle byla původně vybavena ruskými motory, jako byly motory ZMZ, a ruskými převodovkami. Tyto agregáty neměly s těmi ve Fordu Transit nic společného. Později, zejména u modernizovaných verzí, začal GAZ používat i motory od západních dodavatelů (např. americký Cummins), ale to již v pozdějších fázích vývoje.
Design: Vnější design, zejména přední část kabiny, mohl být navržen tak, aby se vizuálně podobal západní konkurenci, jako byl právě Ford Transit z 80. a 90. let. Cílem bylo, aby auto působilo moderně, a nebylo považováno za zastaralé již v době svého uvedení.
Celkově vzato, Gazelle a Transit jsou z konstrukčního hlediska velmi odlišné vozy, i když vnější vzhled může naznačovat určitou designovou inspiraci.
A teď asi budu za "Chytroprda" 😄
@vencelín GAZ Gazele s Transitem nemá opravdu absolutně nic společného. Základní tvar, resp. obrysy, karoserie dodávek se prostě v 80tých letech staly moderní a krátká šikmá kapota se jevila jako nejvhodnější řešení aerodynamiky a snadného (i když dnes již relativně) přístupu k pohonné jednotce.
Takové Československé prototypy TAZ 1500 FV2 (1984) a jeho novější nástupci BAZ MNA 900 (198😄 a BAZ MNA 1000 (1989) se Transitu velmi podobaly ale kopie to nebyly. Jen byla škoda, že je tehdejší nomenklatura nepustila do výroby a ve výrobě ponechala obstarožní Škodu/TAZ 1203.
Takové Československé prototypy TAZ 1500 FV2 (1984) a jeho novější nástupci BAZ MNA 900 (198😄 a BAZ MNA 1000 (1989) se Transitu velmi podobaly ale kopie to nebyly. Jen byla škoda, že je tehdejší nomenklatura nepustila do výroby a ve výrobě ponechala obstarožní Škodu/TAZ 1203.
Když už nemůžu Transportér TDI 4x4 z té doby, tak tenhle čínský dieselový zázrak by smysl měl.
Je smutné, jak se někteří k článku vyjadřují aniž by pochopily jeho podstatu. Možná jste si toho vy všichni 123... asi nevšimli, ale ten článek není o zeměpisu a politickém zřízení v Číně ale o konkrétním modelu konkrétní automobilky a budeme-li se bavit o zemích, kde se Transit vyráběl (ať už ve výrobních závodech Fordu, v licencích či jeho derivátech), tak si pište, že ten seznam bude setsakramentsky dlouhý a napříč světadíly. A to, že ta asi poslední verze Transitu ´95 (8/94-7/00) v podobě JMC Teshun má tak nějak "dolepený čumák" s výrazem čínského draka (alespoň mě tak připadá) a ze kterého dnes zbyla už jen karoserie a možná i nějaká část podvozku, samo o sobě svědčí o nadčasovosti designu, jenž má základ už v Transitu ´86 (1/86-7/91). Nakonec, každý světadíl má svou vlastní představu o designu.
Zůstaneme-li u originálu, tak Transit ´95 byl díky své jednoduchosti asi i poslední vůz o kterém tvrdím, že je to poslední dodávka Ford u které uděláte generálku "nad příkopou" a prakticky jen se základním nářadím.
Mohu-li, tak ještě jeden malý vzkaz pro 123... Ještě do 50tých let min. století uměli v Číně masově vyrobit jakýkoli dopravní prostředek - ale jen pokud byl poháněn lidskou silou. Se stavbou první automobilky vč. výroby automobilů Jiefang CA-10 (à ZIS 150) přišli na "výpomoc" v 1. pol. 50tých let Sověti ale tehdy to bylo víc o politice než o "kšeftu".
A kdo že to naučil Číňany vyrábět auta za vidinou zisku ve "velkém" (i díky levné prac. síle)? V 1. pol. 80tých let to byl VW, dnes neexistující AMC a Ford.
No a dnes se bez nějakého komponentu z Číny neobejde prakticky žádná automobilka.
Vadí mi i odsuzování vozů za to kde se vyrobili nebo kdo v nich jezdil. Ty auta za to nemohou. Za jejich výrobou byl vždy pot a dřina obyčejných lidí.
Můžou snad Tatraplan, T-603 a T-613 za to, že v nich jezdili političtí pohlaváři a tajná policie v tehdejším komunistickém Československu (i v NDR)? Nebo T-77 za to, že byla oblíbená u fašistů? A přesto ty vozy obdivujeme.
Zůstaneme-li u originálu, tak Transit ´95 byl díky své jednoduchosti asi i poslední vůz o kterém tvrdím, že je to poslední dodávka Ford u které uděláte generálku "nad příkopou" a prakticky jen se základním nářadím.
Mohu-li, tak ještě jeden malý vzkaz pro 123... Ještě do 50tých let min. století uměli v Číně masově vyrobit jakýkoli dopravní prostředek - ale jen pokud byl poháněn lidskou silou. Se stavbou první automobilky vč. výroby automobilů Jiefang CA-10 (à ZIS 150) přišli na "výpomoc" v 1. pol. 50tých let Sověti ale tehdy to bylo víc o politice než o "kšeftu".
A kdo že to naučil Číňany vyrábět auta za vidinou zisku ve "velkém" (i díky levné prac. síle)? V 1. pol. 80tých let to byl VW, dnes neexistující AMC a Ford.
No a dnes se bez nějakého komponentu z Číny neobejde prakticky žádná automobilka.
Vadí mi i odsuzování vozů za to kde se vyrobili nebo kdo v nich jezdil. Ty auta za to nemohou. Za jejich výrobou byl vždy pot a dřina obyčejných lidí.
Můžou snad Tatraplan, T-603 a T-613 za to, že v nich jezdili političtí pohlaváři a tajná policie v tehdejším komunistickém Československu (i v NDR)? Nebo T-77 za to, že byla oblíbená u fašistů? A přesto ty vozy obdivujeme.
Je smutné, jak se někteří k článku vyjadřují aniž by pochopily jeho podstatu. Možná jste si toho vy všichni 123... asi nevšimli, ale ten článek není o zeměpisu a politickém zřízení v Číně ale o konkrétním modelu konkrétní automobilky a budeme-li se bavit o zemích, kde se Transit (ať už ve výrobních závodech Fordu, v licencích či o jeho derivátech), tak si pište, že ten seznam bude setsakramentsky dlouhý a napříč světadíly. A to, že ta asi poslední verze Transitu ´95 (8/94-7/00) v podobě JMC Teshun má tak nějak "dolepený čumák" s výrazem čínského draka (alespoň mě tak připadá) a ze kterého dnes zbyla už jen karoserie a možná i nějaká část podvozku, samo o sobě svědčí o nadčasovosti designu, jenž má základ už v Transitu ´86 (1/86-7/91). Nakonec, každý světadíl má svou vlastní představu o designu.
Zůstaneme-li u originálu, tak Transit ´95 byl (a je) díky své jednoduchosti asi i poslední vůz o kterém tvrdím, že je to poslední dodávka Ford u které uděláte generálku "nad příkopou" a prakticky jen se základním nářadím.
Mohu-li, tak ještě jeden malý vzkaz pro 123... Ještě do 50tých let min. století uměli v Číně masově vyrobit jakýkoli dopravní prostředek - ale jen když byl poháněn lidskou silou. Se stavbou první automobilky vč. výroby automobilů Jiefang CA-10 (à ZIS 150) přišli na "výpomoc" v 1. pol. 50tých let Sověti ale tehdy to bylo víc o politice než o "kšeftu".
A kdo že to naučil Číňany vyrábět auta za vidinou zisku (díky levné pracovní síle)? V 1. pol. 80tých let to byl VW, dnes neexistující AMC a Ford.
No a dnes se bez nějakého komponentu z Číny neobejde prakticky žádná automobilka.
A pokud jde o to kdo, kde a pro koho se nějaký vůz vyrobil, nabízí se otázka. Můžou snad např. Československé T-600 Tatraplan, T-603 či T-613 za to, že v nich jezdili političtí pohlaváři a tajná policie v tehdejším komunistickém Československu (ale i v NDR)? Nebo T-77 za to, že byla oblíbená u fašistů? A přesto ty vozy stále obdivujeme.
Zůstaneme-li u originálu, tak Transit ´95 byl (a je) díky své jednoduchosti asi i poslední vůz o kterém tvrdím, že je to poslední dodávka Ford u které uděláte generálku "nad příkopou" a prakticky jen se základním nářadím.
Mohu-li, tak ještě jeden malý vzkaz pro 123... Ještě do 50tých let min. století uměli v Číně masově vyrobit jakýkoli dopravní prostředek - ale jen když byl poháněn lidskou silou. Se stavbou první automobilky vč. výroby automobilů Jiefang CA-10 (à ZIS 150) přišli na "výpomoc" v 1. pol. 50tých let Sověti ale tehdy to bylo víc o politice než o "kšeftu".
A kdo že to naučil Číňany vyrábět auta za vidinou zisku (díky levné pracovní síle)? V 1. pol. 80tých let to byl VW, dnes neexistující AMC a Ford.
No a dnes se bez nějakého komponentu z Číny neobejde prakticky žádná automobilka.
A pokud jde o to kdo, kde a pro koho se nějaký vůz vyrobil, nabízí se otázka. Můžou snad např. Československé T-600 Tatraplan, T-603 či T-613 za to, že v nich jezdili političtí pohlaváři a tajná policie v tehdejším komunistickém Československu (ale i v NDR)? Nebo T-77 za to, že byla oblíbená u fašistů? A přesto ty vozy stále obdivujeme.
Sel jsem si precist clanek o evropske historii... a najdu zase detaily o "cinskem zazraku".
Opravdu jsi tak retardovaný, nebo jen trolíš?