Novinky
Už dlouho jsem se nevyjádřil k elektromobilitě 😄. O kolik bude cena elektřiny v roce 2030 vyšší oproti současnému stavu, až bude 40 % trhu BEV? A kolik blackoutů v tom roce napočítáme?
@Ringhofer Tak čím víc akumulace (včetně akumulace v EV), tím spíš by elektřina nemusela až tak zdražovat. Než dotovaný batterypack v kumbálu (který má bez dotace ekonomickou návratnost daleko za hranicí životnosti), tak to radši připojit do sítě EV (ideálně nedotované).
@Ringhofer
Ptáš se špatně. Správná otázka je, o kolik bude elektřina v roce 2030 dražší, aniž bychom vůbec vzali vpotaz nárůst spotřeby z důvodu BEV ideologie...
Ptáš se špatně. Správná otázka je, o kolik bude elektřina v roce 2030 dražší, aniž bychom vůbec vzali vpotaz nárůst spotřeby z důvodu BEV ideologie...
@Ringhofer záleží kolik jaderných bloků postavíme do 2030. Nula? Aha, takže cena bude trojnásobná až pětinásobná. Budou spotřební daně z km jizdy BEV. A BEV budou zalohovat výpadky elektřiny jako levná akumulace. Takže budou stát stále u nabíječky.
Pokud bude Octavia V čisté elektrický bazmek, tak zřejmě mé poslední auto od Škodovky bude Octavia IV, počkám si až bude model končit a do důchodu budu mít snad už vystarano.
@The law Snad to bude jedno z prvních aut koncernu, který bazmek nebude. Bazmeky totiž produkují nyní a ví to. Tahle platforma by měla mít všechny koncepční chyby vychytané.
@hrtlik1 Myslíš malé baterky, nízký dojezd a pomalé nabíjení? To je celkově problém konceptu jakéhokoliv EV... Tahle jebka se bude tlačit do fleetů a spousta obchoďáků s tím bude mít problém...
@ericn Bude 800V částečně s architekturou od Rivianu a Xpengu.
@hrtlik1 a? Zmíněné vlastnosti to nesmaže 😉
@ericn baterku tam budou schopny narvat 85kwh+, nabijení 20 minut, dojezd 500km dálničních.
Dostačující pro 95% třídních nepřítelů elektromobilů 😜
Dostačující pro 95% třídních nepřítelů elektromobilů 😜
@hrtlik1 hmmm realita bude vždy jinde než tebou proklamovaná teorie 😋 A těch 20min bych rád viděl, zvlášť na 50kW nabíječce… a že jich je. Nebo když na bude u “nabíjecím hubu” fronta, viz Tesla hub na 90km D1. Dost mě ti poslední ve frontě baví, jsou tam na sakra dlouho 🤣
@ericn tak když jedete někam daleko, budete míjet rychlonabíječky anebo si nabijete v cíli třeba na 22kw apod. Elektriku má každá firma. Lze jezdit i jinam než na teslu. To jsem nikdy nepochopil, proč tam tesláci čekají a nejedou pár metrů vedle
@ericn pod 20Min dá MEB+, stačí se podívat do toho čím se VW chlubil před dvěma lety. Brzy to budeš vědět přesně.
Od kdy VW instaluje nějaké nabíječky?
Apropo, ty jsou složeny z paralelně spojených DC-DC měničů po 25/50kW. Takže kolika moduly to ČEZ osadí, je jen na nich. A teda samozřejmě závisí na generaci nabíječky, ale těch starých 400V zas tolik není, ty upgradovat moc smysl nemá.
Od kdy VW instaluje nějaké nabíječky?
Apropo, ty jsou složeny z paralelně spojených DC-DC měničů po 25/50kW. Takže kolika moduly to ČEZ osadí, je jen na nich. A teda samozřejmě závisí na generaci nabíječky, ale těch starých 400V zas tolik není, ty upgradovat moc smysl nemá.
Cena od ...
Cena od znamená malou kapacitu baterek a pomalé nabíjení.
Cena od znamená malou kapacitu baterek a pomalé nabíjení.
@PowerHouse ..., což spoustě lidí stačí.
@Barry Lyndon
A proto to nikdo nekupuje 😁
A proto to nikdo nekupuje 😁
@rohYpnol Protože to ještě neví, musejí k tomu mentálně dospět. Já jsem mimochodem mentálně zatím taky jen level plug-in hybrid (jakože už paroloď, ale pro jistotu radši ještě i plachty) 😊
A kdybych už šel do EV, taky budu chtít ten nej nej max dojezd, v podstatě ale úplně zbytečně. Zbytečně mi teda bude v garáži hnít 100kWh baterie, i když by mi reálně asi stačilo klidně jen 60 kWh...
A kdybych už šel do EV, taky budu chtít ten nej nej max dojezd, v podstatě ale úplně zbytečně. Zbytečně mi teda bude v garáži hnít 100kWh baterie, i když by mi reálně asi stačilo klidně jen 60 kWh...
@Barry Lyndon proč vem si Erlog s 52 kW/h , vždyť je to super auto, přímý konkurent Karogu. Akorát je to na ježdění po městě a okolí, což Karog také ale ještě s ním můžeš v pohodě dál vyrazit což u Erlogu je docela problém . Ale nutí mi tu letka Ev fans že ne, vždyť dál běžný občan moc nejezdí, i kdybych jel třikrát do roka tak je to oprus. Jo být za tu cenu tam větší baterie není problém 😁
@Sevca1 jedná se jen o to kolikrát do roka potřebuješ jet dál, a jak moc jsi za tu větší baterku ochoten zaplatit. Jen připomínám, že průměrný roční nájezd je pod 15.000km.
Ve fleetu začínáme s nájezdy na 10.000km a končíme na 50kkm. A těch 50kkm dělá jeden Eny 😄 (77kWh).
Aby někdo měl auto, se kterým jezdí jednou týdně do lidlu, pár km do práce a jednou do roka na dovolenou, tak nic víc nepotřebuje. A místo těch pár zastávek při jízdě do chorvatska navíc jednou za rok, si může za místo 200.000 za baterky dát pár dovolených letecky.
Ve fleetu začínáme s nájezdy na 10.000km a končíme na 50kkm. A těch 50kkm dělá jeden Eny 😄 (77kWh).
Aby někdo měl auto, se kterým jezdí jednou týdně do lidlu, pár km do práce a jednou do roka na dovolenou, tak nic víc nepotřebuje. A místo těch pár zastávek při jízdě do chorvatska navíc jednou za rok, si může za místo 200.000 za baterky dát pár dovolených letecky.
@psel Opět co někomu nutite co nechce. Mě nezajímá roční nájezd. Jasně jsem psal i kdyby to bylo třikrát do roka někam dále tak mě ještě jednou MĚ to štve. S touhle baterií nedojedes po dálnici v zimě vůbec nikam. A až budu poprvé nabíjet po cestě tak cca do max 90 procent a dojezd je jaký? Když při 10 procentech budu hledat nabíječku?. Takže jsem to vyřešil že jsem koupil fosil za 700 a zatím počkám 😁
Uvidíme jak se budou vyvíjet ceny dále . Bavím se o Erlogu s nejmenší baterií
Uvidíme jak se budou vyvíjet ceny dále . Bavím se o Erlogu s nejmenší baterií
@Sevca1 z čeho dedukuješ, že někomu něco nutím? Už to začíná zavánět panadolem ten tvůj postoj.
Klidně si kup letenku a jeď pak autobusem, já nikomu nic nenutím. A předpokládám , že kdyby někoho do dovolené 3x ročně do Chorvatska nutil, tak to bude jeho žena a ne já nějakým příspěvkem na auto.cz.
Normální člověk by tam už nejel, spousta lidí říká že je tam dráž než v Monaku, ale někdo si kvůli tomu dokonce koupí spalovák, aby po cestě nemusel zastavit a nabíjet a pak s drcat dýzlem každý den 10km do práce, o víkendu do Lidlu a jednou ročně na servisku a dálničku.
Jo, koupit si za ceníkových 700 nový malý spalovák, když ho musíš mít nový teď a nechceš ojetý BEV je asi varianta, když 300 navíc za velkou baterku i přes lacinější financování je přes budget.
Příští rok to bude vypadat i v tomto cenovém segmentu s BEV lépe.
Klidně si kup letenku a jeď pak autobusem, já nikomu nic nenutím. A předpokládám , že kdyby někoho do dovolené 3x ročně do Chorvatska nutil, tak to bude jeho žena a ne já nějakým příspěvkem na auto.cz.
Normální člověk by tam už nejel, spousta lidí říká že je tam dráž než v Monaku, ale někdo si kvůli tomu dokonce koupí spalovák, aby po cestě nemusel zastavit a nabíjet a pak s drcat dýzlem každý den 10km do práce, o víkendu do Lidlu a jednou ročně na servisku a dálničku.
Jo, koupit si za ceníkových 700 nový malý spalovák, když ho musíš mít nový teď a nechceš ojetý BEV je asi varianta, když 300 navíc za velkou baterku i přes lacinější financování je přes budget.
Příští rok to bude vypadat i v tomto cenovém segmentu s BEV lépe.
Bude liftback? A nebo jim kvůli výšce baterie nevychází výška sezení vzadu? Doufám, že tahle doba primitivních celoplošných baterií jednoho dne zmizí a konstrukce aut se vrátí k nějaké rozumnější ergonomii. Dnešní EV mi svou konstrukcí a využitím prostoru připomínají auta s rámovým podvozkem tak z roku 1925 (čest výjimkám ala Taycan). 😊
@Barry Lyndon No jo, proto teď dělají hromadu EVs jako 'crossover', až na to, že to nemá světlou výšku nic extra - je to jen laciný trik jak schovat baterie, a ještě si zákaznice rády připlatí, že mají SUV. Ale když jim to lidi kupujou...
@Barry Lyndon
ano, také to vnímám podobně. V tomto článku také, všichni managery sáhodlouze řeší "prkotiny" ohledně designu, místo aby přišli s pořádným technickým řešením baterií a jejich zástavbou. Stále je to už dokola stejné, sedí se na 350 - 500 Kg těžké kapsli plné drahých prvků a toxických chemických sloučeninách, jejichž složení se radši tají. Vždyť elektrické vozy měly být budoucností levné udržitelné mobility a reálný výsledek vidíme všichni - drahé na pořízení, drahé na opravy, drahé na pojištění, drahé nabíjení na rychlonabíječkách.....
ano, také to vnímám podobně. V tomto článku také, všichni managery sáhodlouze řeší "prkotiny" ohledně designu, místo aby přišli s pořádným technickým řešením baterií a jejich zástavbou. Stále je to už dokola stejné, sedí se na 350 - 500 Kg těžké kapsli plné drahých prvků a toxických chemických sloučeninách, jejichž složení se radši tají. Vždyť elektrické vozy měly být budoucností levné udržitelné mobility a reálný výsledek vidíme všichni - drahé na pořízení, drahé na opravy, drahé na pojištění, drahé nabíjení na rychlonabíječkách.....
@Modrý blesk Však budou. 150 let automobilové trhu nejde rychle změnit za 2 roky.
@hrtlik1 bude 148 let čekání?
@Pepa_007 Když budete socka tak 15, když nejste socka, můžete mít lepší auto než spalovací už dnes.
@hrtlik1 Tak označovat lidi, co se jim nechce dát 4mega za Taycana, za socky, je imho trochu přes čáru. Ne že bych na to neměl, ale dát 4mega za auto je myslím trochu přespříliš, pokud už člověk není v podstatě miliardář.
A všechny ostatní nízké EV (včetně třeba A6, která jde taky naklikat za 3mega) mají vzadu sezení "na žabáka"... 😊
A všechny ostatní nízké EV (včetně třeba A6, která jde taky naklikat za 3mega) mají vzadu sezení "na žabáka"... 😊
@Barry Lyndon Tesla 3, bmw i4, nové CLA, ioniq 6.
@hrtlik1 Ve všech jmenovaných se imho sedí vzadu s kolenama pod bradou. A podle mě by auto střední třídy mělo být schopné odvézt 4 dospělé lidi. Jinak u Tesly je ten problém nejmenší, protože na americkém trhu má jiné postavení, tam je to použitím něco jako u nás Fabia, takže konfigurace 2+2 až tak nevadí.
@Barry Lyndon v ioniqu 6 ne, to je jak superb. velké jak kráva, podlaha dostatečně nízko. Tesla je jak oktávka. Zbylé jsem neseděl. 4 dospělí lidé v autě téměř nikdy nejezdí, kdyžtak vzadu děti.
@hrtlik1
Lžeš. I v ioniqu je podlaha vysoká a sedí se příliš nízko.
To, že i6 je dlouhý a máš před koleny dost místa je úplně něco jiného než to, že sedák je nízko a kolena máš vražené pod bradou. Ano, jsou i horší než i6. Ale ani tam to není jak by mělo být, ale opět jen kompromis.
Lžeš. I v ioniqu je podlaha vysoká a sedí se příliš nízko.
To, že i6 je dlouhý a máš před koleny dost místa je úplně něco jiného než to, že sedák je nízko a kolena máš vražené pod bradou. Ano, jsou i horší než i6. Ale ani tam to není jak by mělo být, ale opět jen kompromis.
@rohYpnol já tady koukám na funkci blokace a myslím, že ji přidali jenom kvůli vám. hned ji využiju
@hrtlik1
Ano, vrátili ji i kvůli mně. Protože jsem je požádal aby tuto funkci vrátili.
A klidně si zablokuj pravdu, kterou píšu. Že se ti to nelíbí jak věci reálně jsou je tvoje věc.
Ano, vrátili ji i kvůli mně. Protože jsem je požádal aby tuto funkci vrátili.
A klidně si zablokuj pravdu, kterou píšu. Že se ti to nelíbí jak věci reálně jsou je tvoje věc.
@hrtlik1 nabídni lepší auto než spalovací. Čekám.
Třeba😒br /> Mam 2 garáže. Obě bez elektřiny. Bydlím v bytě. Za tyden najedu 1000km cca. Po městě jezdím MHD. Nákupy eshopuju rovnou domů včetně potravin. V DE jezdím 210km/h a víc úplně běžně.
Pro mne BEV není VŮBEC vhodné. Nebo se mýlím? Bylo by to jen trápení? Je něco lepší než nafta?
Třeba😒br /> Mam 2 garáže. Obě bez elektřiny. Bydlím v bytě. Za tyden najedu 1000km cca. Po městě jezdím MHD. Nákupy eshopuju rovnou domů včetně potravin. V DE jezdím 210km/h a víc úplně běžně.
Pro mne BEV není VŮBEC vhodné. Nebo se mýlím? Bylo by to jen trápení? Je něco lepší než nafta?
@Pepa_007 kdybyste měl garáž s elektřinou a rychlost stáhnete na 160km/h, tak cokoliv jako nové CLA, Ioniq 6, Taycan, Tesla 3 long range, Tesla S, bmw i4/i5, EQE, možná i BYD, SUV Zeekr 7x nebo čekat na Neue Klasse. Lze ji tam přivést? Kdyby ano, tak většinu roku budete nabíjet jenom v garáži, navyknete si na to a pak vám bude připadat pruda jezdit se spalovákem na benzinku.
Jinak co se týče trápení, tak dle mne je trápení jezdit ve spalovacím voze. Ty jízdní vlastnosti jsou tak tragické. Pokud si umíte zavázat tkaničky u bot, tak se s EV trápit nebudete.
Jinak co se týče trápení, tak dle mne je trápení jezdit ve spalovacím voze. Ty jízdní vlastnosti jsou tak tragické. Pokud si umíte zavázat tkaničky u bot, tak se s EV trápit nebudete.
@hrtlik1 Iba dve zásadné zmeny? A ešte si zabudol väčšie časové rezervy na nabíjanie. Kde ich vziať? Kto jazdí 200+, asi má na to pádny dôvod a nemá čas každú chvíľu prestupovať z nohy na nohu na nabíjačke.
@Horčica oproti spalováku trávím cca 10minut vice nabíjením a protože jezdím většinu km služebně, tak si otevřu notebook a odpovídám na maily. Jestli to dělám po cestě nebo večer z hotelu je šumák. Nemusím pokaždé dávat kafe…
Nájezd mám 25kkm ročně a nabíjím mimo domov a firmu tak jednou měsíčně, pokud teda nejedu do ciziny. To pak i dvakrát za den.
Nájezd mám 25kkm ročně a nabíjím mimo domov a firmu tak jednou měsíčně, pokud teda nejedu do ciziny. To pak i dvakrát za den.
Už šetří i na háčkách, jo, předchozí simply clever měla aspoň čtyři 🤣
@vecernicek2 No, teď už pro jistotu nemají pořádný háček ani na nápisovém logu... 😞
Osobně si myslím, že to bude zmenšenina Audi A6 Avant E-tron. Snad dostane stejnou techniku a rozumnou cenu.
@Kasprik Octavia EV těžko dostane techniku A6 EV. Octavia ICE, taky nemá techniku A6 ICE. Bude to něco ala Enyaq (takže lowcostový Mcpherson atd...) s frunkem a 800 V.
@Kasprik
Naprostý nesmysl. Technika e-tron je drahá.
Octavia bude klasické MEB, jen další vývojový stupeň. MEB EVO nebo tak.
Naprostý nesmysl. Technika e-tron je drahá.
Octavia bude klasické MEB, jen další vývojový stupeň. MEB EVO nebo tak.
Pokud nebude Octavia i s TSI a TDI, tak BEV Octavii takřka zabije (=ano, bude to skvělé úspěšné BEV, kteého se prodá sotva čtvrtina toho co spalovacích Octavií dnes...).
Ale viděl bych to tak, že možná nechají vedle nové BEV stávající O IV a přeznačí ji na Octavii Tour...
Přecijen většina Octavií jde do firem a ty budou šlapat zelenorudou ideologickou brázdu. Má to ale opravdu jeden háček - ty firmy musí přežít ideologickou vraždu jejich podnikání zvanou greendeal ze strany EU.
Ale viděl bych to tak, že možná nechají vedle nové BEV stávající O IV a přeznačí ji na Octavii Tour...
Přecijen většina Octavií jde do firem a ty budou šlapat zelenorudou ideologickou brázdu. Má to ale opravdu jeden háček - ty firmy musí přežít ideologickou vraždu jejich podnikání zvanou greendeal ze strany EU.
@rohYpnol
k objemům prodeje, hlavní parametr záleží na ceně, pokud se Škoda opět neuchýlí, jako dosud všechny evropské automobilky, k nesmyslným cenám, tak nějaké zajímavé objemy prodejů mít s elektrickým kombi může. Vždyť v Číně stoji jedna kWh kolem 50-60 USD včetně futrálu, zde v Evropě mají všichni plné řeči o konkurenci a inovaci, přitom výsledkem je prodejní cena baterie i třeba 850 tis. Kč, jako v případě náhradního dílu pro VW ID.7....
k objemům prodeje, hlavní parametr záleží na ceně, pokud se Škoda opět neuchýlí, jako dosud všechny evropské automobilky, k nesmyslným cenám, tak nějaké zajímavé objemy prodejů mít s elektrickým kombi může. Vždyť v Číně stoji jedna kWh kolem 50-60 USD včetně futrálu, zde v Evropě mají všichni plné řeči o konkurenci a inovaci, přitom výsledkem je prodejní cena baterie i třeba 850 tis. Kč, jako v případě náhradního dílu pro VW ID.7....
Minimalistický design, rovná se očesaný interiér o kdejaké tlačítko a ještě lacinější než v ID.3, EV s parametry dojezdu "i a až", jak pro osla...
Vypadá to dobře...
Opět výživná diskuze.... je jasné, kdo přijde s jakým příspěvkem, pak ještě jeden - dva hlasy proti SUV a máme to tak nějak shrnuto, že, vyhodnoceno, trochu vyzdviženo a trochu ne. Co říkáte na světelný podpis? Vždyť nic jiného ty fotky nezobrazují. Leze mi na nervy, co dnešním potenciálním zákazníkům stačí jako vábnička na zcela nové auto.
@Ringhofer mě to taky nerozhazuje, je to trochu čínské, ale asi to někdo chce a když sedím v autě tak to nevidím a je mi to jedno.
Nemohl jsem zkousnout přední svítící crystal frame nebo jak tomu říká ŠA u Eny, ale vlastně to skoro nikdy nevidím, tak už je mi to jedno 😄.
Ale je pravda, že kdyby to udělali vypínatelné, tak by viděli kolik lidí to vypíná a kolika lidem se to líbí. Nic takového ale možné není.
Nemohl jsem zkousnout přední svítící crystal frame nebo jak tomu říká ŠA u Eny, ale vlastně to skoro nikdy nevidím, tak už je mi to jedno 😄.
Ale je pravda, že kdyby to udělali vypínatelné, tak by viděli kolik lidí to vypíná a kolika lidem se to líbí. Nic takového ale možné není.
"Grafika odhaluje aerodynamicky tvarovanou siluetu se zkoseným čelním sklem a splývavou zádí, kterou prodlužuje střešní spoiler."
Vážně?
Kolik dnešních aut se dělá bez zkoseného čelního skla?
Ptám se pro kamaráda...
Vážně?
Kolik dnešních aut se dělá bez zkoseného čelního skla?
Ptám se pro kamaráda...
Natáhnutý Elroq je přeci Enyaq. Tohle má být Oktávie. Takže žádné SUV. Proto nová platforma SSA, protože nižší battery pack a celkově již nižší silueta, než umožňovala platforma MEB. Snad ne o mnoho vyšší, než dnešní Oktávka. Třeba půjdou cestou jako Mercedes CLA. Stejná světlá výška, vyšší podlaha u zadních sedadel, prosklená střecha, která uspoří cca 2-3cm. Nechme se překvapit.