Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

Opel Corsa 1.2 Turbo Hybrid e-DCS6 vs. Toyota Yaris 1.5 Hybrid e-CVT – Tak jednoduché to není

34 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Presne. A proto je fabia někde na chvostu a i mnohem dražší yaris je prodavanejsi. Protoze nema hybrid, který lidi chtějí vic nez zastaralou techniku.

www.auto.cz/…icky-boom-157610
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese jj. Prodeje mluví za vše a fabia je se svou zastaralou technikou nekd ena chvostu prodejů. Buď musí dát neco co lidi chtějí, nebo ji budou muset ukončit pro nezájem.

www.auto.cz/…icky-boom-157610
Avatar - Mikesus
Mikesus
@sachs800 jet az neznamená jet. Polovina casu ve meste je naprosto nerelevantni. Je potreba vzdálenost. Kdyz budu jen stat v kolonw, tak bude mit i klasicky start/stop vetsinu casu vypnuty motor. A měl jsem možnost s tim jet v avengeru ( pokud to nebylo neco starsiho ). A rozhodně to neni hybrid a je to jen marketingovej blabol. Už tech 21kw to říká jasne. A to jeste k tomu při pouhych 48V. Ne, tohle opravdu s HEV nema nic společného. A nejen malý vykon, ale i malá rekuperace, která nenabije brzdenim skoro nic.
Ja nemám onecne nic proti mildu, ale proti tomu, ze se o něm mluví jako o hybridu, coz neni. Kdyz by rovnou napsali mildhybrid, nemám s tím jediný problém. Mild je proste jen rozšířený start/stop a podle toho i tak funguje.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN kterej trivalec? Oba maji trivalec. A jako hybrid jsou označeny oba. Jen u corsy koukam, ze hybrid je jen marketingový blabol a je to mild 48V s 21kw , takze rozšířený start/stop, ktery lehce pomuze při rozjezdu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ham. Pokud yaris zdržuje na dalnici, pak tam zdržuje kazdy kodiaq ( krome poslendich RS ), protoze ten nad 130 byl o dost horší nez ten hybrid yaris, ktereho porad zdrzoval. A nevěřil jsem tomu, dokud jsme to nevyzkouseli.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
21kw je lepší než nic, ale plnohodnotny hybrid to z něj nedělá. Možná patří mezi nejlepší mild, ale hybridu (hev) nedosahuje zdaleka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@sachs800
Ne, jen mi vadí mild vydávající za hybrid. Už v názvu je corsa 1.2 hybrid. Kdyz by bylo corsa 1.2mhev, neni jediný problém. Proste plnohodnotný hev to neni, jen marketingový tah. A evidentně na některé platí a maji pocit, ze maji hybrid.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon takze chces rict, ze technologicky je corsa na tom jako prius pred 30 lety? A ze první prius neuměl jezdit na elektriku?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Prodeje odpovídají.
Hybrid v malém voze nedává smysl.

I proto (ale nejen proto) jsou prodeje Fabie bez hybridu o řád jinde.

Bohužel, legislativa a ideologie EU do těchto nesmyslů automobilky tlačí. Malý dostupný vůz je nejvic ohrožený. Což je naprostý paradox. EU likviduje nejdostupnější a nejvíc poptávaný segment...
Arese
Hybridy nebrat! A v malém hatchbacku už vůbec ne! Proto je v této kategorii jasnou volbou skvostná Škoda Fabia 1.0/81 kW + 6st. manuál! 😊
Avatar - Ham.
Ham.
@KANKUNEN No hlavně ta Corsa má alespoň nějakou důstojnou dynamiku se kterou nevypadá blbě ani na dálnici, Yaris na dálnici jenom řve a zdržuje provoz. A ve spotřebě je tam rozdíl jen 0,3 litru (4,7 vs 4,4 l).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese
Je to tak. Prodeje mluví za vše. Fabia je auto o 2 levely výš jak tyhle plechovky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123
No, souhlasit lze pouze zčásti.

Ve srovnání s Corsou sice zákazník opravdu upřednostňuje C3. Ale pohledem celkovým zákazník nemá zájem ani o Corsu, ani o C3... o mizernou techniku stellantis nikdo moc nestojí a na jejich mizerné a předražené produkty zkrátka nikdo neni zvědavý.
Avatar - sachs800
sachs800
@Mikesus Chceš se hádat o polovinu....
Já také netvrdil, že je to plnohodnotný HEV, ale nechová se jako typický MILD. Není to jen podpora a není to jen start/stop.
Tonito Debelito
@KANKUNEN
hele kamo dik za spojler. nemusim to cist ani kupovat
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

A co má být? Platilo to vždycky a platí to stále. To neni nic na Nobelovu cenu. Do větších aut diesel, do malých do města nehybridní benzín... A pokud už hybrid, tak smysl opět dává ve větších a těžších autech. Logicky.
Tycoon
@Mikesus

Špatně jsem to napsal. Prius samozřejmě uměl, ale Insight a další hybridy Hondy ne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

No, chtělo by to míň emocí a víc znalostí.

Podle posledního odstavce se utvrzuji v tom, ze se bavíme o ČR.

Takže nemáš pravdu. Za Fabií je Sandero, i20, Clio a možná ještě další. A vše chyby tyhle modely se prodávají násobně lépe než C3. Ne že maji o pár kusů víc.
Tycoon
@Arese

Ono zase velký turboefekt do města taky není úplné optimum.
Tycoon
@Mikesus

První generace Toyoty Prius měla elektromotor s 30 kW. A Hybridy od Hondy (například Insight) mívaly jen 10 kW a taky se jim říkalo hybridy, ačkoliv narozdíl od Corsy nemohly jezdit jen na elektřinu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@sachs800 Mikeš se nejak zblaznil, radikalizoval.
Nesmyslne.

Naopak techto 21 kW jako jedno z mala dava 100% smysl, jen to neni ekologicke silenstvi.

Diky tomu elektromotoru funguje jinak obtezujici dvouspojka bez problemu.
A to za to stoji.

Proc se jich prodava tak malo?
Protoze lidi radeji kupuji original - veselejsi C3, se stejnou technikou.
Avatar - sachs800
sachs800
@Mikesus No to není pravda. Je sice označen jako mild, ale např. ve městě je schopen až polovinu času na baterií. Chce to více číst, než označit hned vše za blábol.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V časáku to dopadlo tak, že Toyota o půl litru méně žere, ale ten tříválec je kulturnější než vytáčející hybrid.
kyklop
@rohYpnol mal som pár dní octaviu s mhev a 1) ono to ako celok fungovalo slušne 2) spotreba bola takmer dízlová 3) malo to aj nejakú kultúru, ktorú dízel v Octavii nemá
kyklop
@Mikesus keď si odmyslím tu diaľnicu a fakt že si si musel utreť zobák o škodofku, pokiaľ je rozdiel 3 deci medzi mhev a plnotučným hybridom, tak je to pre corsu výborný výsledok. Píšeš že 21kW je zbytočne málo, moc s tým nesúhlasím, na výpomoc v meste to je celkom slušné a keď pozerám na rekuperáciu na svojom súčasnom plugin hybride, tak kopa mestského spomaľovania sa "odohráva" pri tomto výkone a brzdí to celkom citeľne.Ten skrz výkon motora dokáže "brzdiť" aj vyšším výkonom a ako celok to funguje
jozinec
@Mikesus to je stejně jedno, protože žádnej hybrid od Toyoty nejezdí víc jak 115 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ja Prvni 123 C3 nemá stejnou techniku.
Sevca1
@rohYpnol Ty se bavíš o našem českém rybníčku? Ve velkém autě zase podle tebe dává smysl nafta. Tvl s tebou je to těžký 😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol To si vyrid s autorem😒br />
V kategorii malých aut tak jde o pátý nejprodávanější vůz hned za Škodou Fabia, Citroënem C3, Dacií Sandero a Renaultem Clio.

Mne je to vlastne jedno.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Mikesus To se vubec nepru.

Rikam, ze tady ma ten motor jiny prinos - a ten za to stoji: rozjizdi se hladce a plynule, lze s nim zaparkovat podelne do male mezery.
A je dobry predpoklad, ze spojky vydrzi o hodne dele, kdyz neklouzaji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Cenový doplatek na tsi proti mpi je cca 15. kdo chce auto jinam než výlučně do města neni o čem přemýšlet. Koncern to úplně blbě neposkládal. Hlavně že tam neni ten nesmyslný hybrid.
Tycoon
@rohYpnol

To je ale situace volby, kterou si vytičila Škoda, respektive koncern VW. Konkurence umí nabídnout větší atmosféry.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

V situaci, kdy máš volbu mezi litrovou atmosférou s dynamikou šlapací tříkolky, je turboefekt ve městě naprosté optimum 😁😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol Ty jses fakt totalne mimo... C3 je druha nejprodavanejsi, po te Fabii.

A Fabia, jak znamo, byla nejprodavanejsi i s objektivne uplne sprasenym motorem HTP.