Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Zeekr X Privilege AWD – Prémiový brácha nejmenšího volva

14 komentářů

kesumb
@rohYpnol
S kolika autama z Ciny jsi jezdit a kolik kilometru si s nima najel?
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já bych si dovolil trochu ubrat nadšení, protože jsem těch čínských aut viděl docela dost i naživo a i když to z dálky působí luxusně, po usednutí a omakání cítíš, že tam je jaksi něco trochu naooko. Připomíná mne to čínské telefony, vypadjí luxusně, mají skvělý výkon, ale v reálu při dlouhodobém užíváíní už to není taková sláva. Zeekr neznám, ale jiné značky ano, v MG dealerství mam dokonce kamaráda a potýkají se s věcmi, které tradiční automobilky řešily před 30-40ti lety, motory asi fungují, ale je problém servis, náhradní díly, koroze podvozku, geometrie a takové blbosti a to v nízkých nájezdech v době garanček. Takže vzhledem možná doženou Evropu do pěti let, ale aby to auto 5 let dostálo své ceně a to bude pro Evropany rozhodující. A druhá věc je i to postupné zdražování, MG, auto co mělo cílit na nejnižší příjmové skupiny, už není levné, natožpak třeba Zeekr... @Mokrous
psel
@kesumb on mluví s těma lidma co tam žijou. Naposledy si omylem sedl na kung pao, to je jediná Čína ve které seděl. A pak musel jít dva kilometry pěšky domu, nechtěli ho pustit ani do šaliny.
psel
@Mokrous no na tyhle kousky se Evropa fakt těší. Mega bez DPH za haldu číčovin která ti ve finále nebude fungovat, nebo zjistíš že se ti u auta s Vmax 215 vypnou všichni asistenti ve 200kmh a to včetně ESP jako u největšího Číňana BYD. Nejdražší Volvo má 3 roky LiDAR, kterej neustále čeká na nějaký update aby se spustil.
Chceš lí si hrát tetris na světlometech, vypustit dron za jízdy by tě mohl filmovat až budeš stát v zácpě na jižní spojce v Praze nebo poslouchat otravné pípání všech těch čínských pípáků tak se do toho pusť a kup si to. Až budeš čekat půl roku na blinkr a tak to přestane být sranda. Ale kdo chce kam, hlavně že ušetříš.
Nakonec zjistíš že máš místo Yamaha Yahamu a místo Bremba Bembo. A to se vyplatí.
Jo možná tam jednou dojdou, ale dřív jim dojde cash, agresivní růst nejde furt a v Číně se to masí jedna radost. Až to začne padat tak si rozmyslíš jestli si chceš koupit budoucí králíkárnu za takové peníze.
Navíc bych počkal na to jak nacení mercedes nebo BMW ten svůj SUV na nove platformě, abys pak nezjistil že bude o půl mega dražší, ok asi ne tak vybavený, ale přeci jen prémie prémií a ta těch číčovin bude mít určitě víc, třeba natáčení zadní nápravy..
Hendly
@Rasto
clo je 30%
Jon Bon Novy
Tak nejaky "pingpong" si sam o sebe tvrdi, ze je "premiovy" a my mu to zozerieme aj s navijakom.
Toto je ta ubohost nas europanov, ze si nevazime co mame a sami si dokazeme vyrobit a podporit to nase. Namiesto toho hikame nad tym, co nam tibetski a ujgurski nevolnici a cinske deticky upatlali.
Mozno to dokaze zdolat nejaku horsku premiu na Tour de France rychlejsie ako cyklisti, ale to je asi tak vsetko.
Este vela, vela vody pretecie Zltou riekou, kym vyrobia nieco, co uzivatelovi zopar rokov vydrzi bez poruchy.
Mne kamarat pred par rokmi dokonca povedal, ze aj Tesla je premia ....
Este teraz sa rehocem.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman Zeekr 001 v top výbavě stojí v Číne rovný 1 mega.
A to mluvím o faceliftu, co má 800 koní, 800V, jezdí na vzduchu, Brembo brzdy, matrixy, Yamaha audio, Nappa všude, automatický dveře, panorama s tekutými krystaly a prostě halda číčovin.
O MG se nezajímám, to je pro mě totální šrot.
A rozhodně mě netěší nástup Číny. S pohledu zákazníka by mohl, ale z pohledu evropského automotive a ekonomiky obecně to je neštěstí.
A o nedostatcích včetně ošetření podvozku jsem snad psal taky, ne? Když to čteš, tak to čti všechno.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Trošku bych šetřil pojmy jako "Skvělá".
Našlápnuto mají pořádně, ale ještě jim chybí smysl pro detail.
Potřebují ještě cca 2 generace a budou na vrcholu. Jenže u nich to bude možná už za 5 let, protože jsou neskutečně rychlí.
Musí doladit nejen prodejní a servisní sítě, ale taky podvozky, spotřeby, světla, infotainment a asistenty, ošetření dutin, vnitřní tapecy včetně kufru atd...
Oni umí udělat zajímavý design. Kvalita interiéru je dneska už před DE prémií, výkonu mají na rozdávání a dražší modely přetékají zbytečnostmi typu automatický dveře a podobný číčoviny. V reálu jim to ale dost žere, auta jsou o metráky těžší, podvozky nic moc, světla nic moc atd...
Prostě se ještě musí učit.
Nic to ale nemění na tom, že smích nás brzy přejde.
Protože oni mají na našeho jednoho studenta genderových teorií 20 inženýrů elektrotechniků, strojařů, atd...

Pak ještě bude otázka, jak dlouho a jak moc udrží náskok v cenách, protože u nich stále stoupají platy a už to není co bylo. Díky jejich téměř totální kontrole nad zdroji a technologiím jim to ale asi vydrží docela dlouho. I za cenu toho, že jim 1/2 až 3/4 značek padne.
Lempl Klaun
BEV nikdo nechce, ať už za tím stojí EU, EC, GD nebo IQ, jedno je jisté: Rohypnol měl pravdu, jako vždycky. 🤡
psel
@Mokrous hele já si auto z Číny kupovat nebudu, protože to bizár je a jako hlavní auto mám BEV přes dva roky, poslední dehet už mám pár let za sebou.
Je mi úplně jedno s čím se tu bude Čína předvádět a jakou cenovku na to dá, protože stejně bych si auto s tímhle původem nekoupil.
Čínu znám dobře, spoustu věcí jsem tam zažil a nevěřím, že by nákup chytrých mozků ze západu na těch zásadních problémech výrobců v Číně něco změnil. Navíc je to celé cinklé diktátem KP, která proletariát z diktatury proletariátu škrtla už hned na počátku a lije prachy tam, kde ji to může pomoct zvýšit růst HDP bez ohledu na udržitelnost a celosvětový průmysl kde prostě celá odvětví půjdou do kopru, protože KP Číny prostě na návratnost investovaných prostředků nepotřebuje ohled brát a generuje tak jeden státní podnik zadlužený víc než ten druhý.
V případě Zeekru slyším z Číny cosi o manipulaci prodejů a o stažení akcií z NYSE, což znamená že se plán jak nasát další peníze od akcionářů zcela nepovedl. A vidím firmu co ročně prodá celosvětově 200.000 aut a má v Číně automatizované i to co netřeba, protože prostě na to peníze má a dává je tam bez ohledu na ekonomiku. Tohle všechno vede k ohromné nadvýrobě a následně k pádu cen, likvidaci marže, nedůvěře na trhu, pádu prodejů a likvidaci celého trhu. Prostě Evergrande. Oni to jinak neumí.
Nevim proč bych tohle měl podporovat, navíc s jejich velkočínskou vizí ohledně Taiwanu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel Já si nejdu kupovat Zeekr, tak buď bez obav. A nemusíš tu sepisovat seznam všech bizárů všech čínských značek dohromady. Zrovna teda pro Zeekr to moc neplatí. Ty jsi ten facelift už jel, že to znáš tak do detailu?
Mě zatím stačí německej dehet.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Klidně odpovím a vůbec se za to nestydím. Nula. Nula.

To není důvod nemít názor. A to neni důvod nevědět.

Taky vím že na Měsíci je 6x menší gravitace a nikdy jsem tam nebyl. Možná to víš i ty. A neptám se tě kolikrát jsi byl na Měsíci.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Jedinou výhrou evropských značek je pomalost a neschopnost vytvoření prodejní sítě a zázemí pro čínské značky.

Ale tohle už neni o autech, ty vyrábí Čína skvělé.
Rasto
@rohYpnol ako áno, ale ak platia 20% clo, stále je tá cena nič moc...
Na to aké fatálne má to auto nedostatky...