Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Zeekr X Privilege AWD – Prémiový brácha nejmenšího volva

6 komentářů

Lempl Klaun
BEV nikdo nechce, ať už za tím stojí EU, EC, GD nebo IQ, jedno je jisté: Rohypnol měl pravdu, jako vždycky. 🤡
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. Jedinou výhrou evropských značek je pomalost a neschopnost vytvoření prodejní sítě a zázemí pro čínské značky.

Ale tohle už neni o autech, ty vyrábí Čína skvělé.
Rasto
@rohYpnol ako áno, ale ak platia 20% clo, stále je tá cena nič moc...
Na to aké fatálne má to auto nedostatky...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Trošku bych šetřil pojmy jako "Skvělá".
Našlápnuto mají pořádně, ale ještě jim chybí smysl pro detail.
Potřebují ještě cca 2 generace a budou na vrcholu. Jenže u nich to bude možná už za 5 let, protože jsou neskutečně rychlí.
Musí doladit nejen prodejní a servisní sítě, ale taky podvozky, spotřeby, světla, infotainment a asistenty, ošetření dutin, vnitřní tapecy včetně kufru atd...
Oni umí udělat zajímavý design. Kvalita interiéru je dneska už před DE prémií, výkonu mají na rozdávání a dražší modely přetékají zbytečnostmi typu automatický dveře a podobný číčoviny. V reálu jim to ale dost žere, auta jsou o metráky těžší, podvozky nic moc, světla nic moc atd...
Prostě se ještě musí učit.
Nic to ale nemění na tom, že smích nás brzy přejde.
Protože oni mají na našeho jednoho studenta genderových teorií 20 inženýrů elektrotechniků, strojařů, atd...

Pak ještě bude otázka, jak dlouho a jak moc udrží náskok v cenách, protože u nich stále stoupají platy a už to není co bylo. Díky jejich téměř totální kontrole nad zdroji a technologiím jim to ale asi vydrží docela dlouho. I za cenu toho, že jim 1/2 až 3/4 značek padne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já bych si dovolil trochu ubrat nadšení, protože jsem těch čínských aut viděl docela dost i naživo a i když to z dálky působí luxusně, po usednutí a omakání cítíš, že tam je jaksi něco trochu naooko. Připomíná mne to čínské telefony, vypadjí luxusně, mají skvělý výkon, ale v reálu při dlouhodobém užíváíní už to není taková sláva. Zeekr neznám, ale jiné značky ano, v MG dealerství mam dokonce kamaráda a potýkají se s věcmi, které tradiční automobilky řešily před 30-40ti lety, motory asi fungují, ale je problém servis, náhradní díly, koroze podvozku, geometrie a takové blbosti a to v nízkých nájezdech v době garanček. Takže vzhledem možná doženou Evropu do pěti let, ale aby to auto 5 let dostálo své ceně a to bude pro Evropany rozhodující. A druhá věc je i to postupné zdražování, MG, auto co mělo cílit na nejnižší příjmové skupiny, už není levné, natožpak třeba Zeekr... @Mokrous
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Ozzman Zeekr 001 v top výbavě stojí v Číne rovný 1 mega.
A to mluvím o faceliftu, co má 800 koní, 800V, jezdí na vzduchu, Brembo brzdy, matrixy, Yamaha audio, Nappa všude, automatický dveře, panorama s tekutými krystaly a prostě halda číčovin.
O MG se nezajímám, to je pro mě totální šrot.
A rozhodně mě netěší nástup Číny. S pohledu zákazníka by mohl, ale z pohledu evropského automotive a ekonomiky obecně to je neštěstí.
A o nedostatcích včetně ošetření podvozku jsem snad psal taky, ne? Když to čteš, tak to čti všechno.