Novinky
@ryccardo
Chapu, ze analytik je v tvem svete "dement".
👎
Smutne.
My co se ridime fakty a cisly takto lidi (navic vzdelane) obvykle nenazyvame.
😉
PS Charles Lester pise predevsim o globalnim cervencovem mezirocnim narustu BEV o 21%!
Prej propad prodeju...
LoL
Chapu, ze analytik je v tvem svete "dement".
👎
Smutne.
My co se ridime fakty a cisly takto lidi (navic vzdelane) obvykle nenazyvame.
😉
PS Charles Lester pise predevsim o globalnim cervencovem mezirocnim narustu BEV o 21%!
Prej propad prodeju...
LoL
@rohYpnol
Evropa, +30 % 🤫 od začátku roku: Silný růst jak u BEV (+30 😖, tak u PHEV (+32 😖. Vedou Německo (+43 😖 a Velká Británie (+32 😖, zatímco Francie zůstává o 11 % níže navzdory červencovému oživení. Itálie (+40 😖 rychle dohání díky novým subvencím ve výši 600 mil. €, které posunuly podíl na trhu nad současných 11 %. Francie znovu spustí svůj program pronájmu elektromobilů pro nízkopříjmové skupiny 30. září 2025, přičemž podpoří více než 50 tisíc nákupů.
Severní Amerika, +2 % od začátku roku: Očekává se dočasné oživení ve 3. čtvrtletí před vypršením daňového zvýhodnění IRA 30. září. Cla snížila zisky amerických výrobců, část pozornosti se proto přesouvá zpět na modely se spalovacím motorem. Ford oznámil elektrický středně velký pickup za 30 tisíc USD pro rok 2027 na své nové „Universal EV Platform“. USA se také dohodly na 15% cle na dovoz automobilů z Jižní Koreje, Japonska a EU.
Čína, +29 % 🤥 od začátku roku: BEV (+40 😖 výrazně předbíhají PHEV (+14 😖. Podíl elektromobilů na trhu zůstal nad 50 % již třetí měsíc v řadě, a to i přes meziměsíční zpomalení celkového trhu s osobními vozy v červenci. Vláda uvolnila financování programu výměny vozidel za 3. čtvrtletí koncem července, přičemž poslední kolo pro rok 2025 je plánováno na říjen.
Evropa, +30 % 🤫 od začátku roku: Silný růst jak u BEV (+30 😖, tak u PHEV (+32 😖. Vedou Německo (+43 😖 a Velká Británie (+32 😖, zatímco Francie zůstává o 11 % níže navzdory červencovému oživení. Itálie (+40 😖 rychle dohání díky novým subvencím ve výši 600 mil. €, které posunuly podíl na trhu nad současných 11 %. Francie znovu spustí svůj program pronájmu elektromobilů pro nízkopříjmové skupiny 30. září 2025, přičemž podpoří více než 50 tisíc nákupů.
Severní Amerika, +2 % od začátku roku: Očekává se dočasné oživení ve 3. čtvrtletí před vypršením daňového zvýhodnění IRA 30. září. Cla snížila zisky amerických výrobců, část pozornosti se proto přesouvá zpět na modely se spalovacím motorem. Ford oznámil elektrický středně velký pickup za 30 tisíc USD pro rok 2027 na své nové „Universal EV Platform“. USA se také dohodly na 15% cle na dovoz automobilů z Jižní Koreje, Japonska a EU.
Čína, +29 % 🤥 od začátku roku: BEV (+40 😖 výrazně předbíhají PHEV (+14 😖. Podíl elektromobilů na trhu zůstal nad 50 % již třetí měsíc v řadě, a to i přes meziměsíční zpomalení celkového trhu s osobními vozy v červenci. Vláda uvolnila financování programu výměny vozidel za 3. čtvrtletí koncem července, přičemž poslední kolo pro rok 2025 je plánováno na říjen.
U nas na vesnici 20 km za prahou. Vetsinou to zacne fotovoltem na strese a pak si prirozene soused poridi BEV. Soused vedle ma BEV a PHEV, druhy vedle jeste pred par lety tvrdil jak auto musi smrdet a EV jsou slepa ulicka, na jare si poridil FVE na strechu a v lete prodal superba a porodil id.3 a za chvili prodal octavku anporidil 2. id.3. My se pristehovali s xc60 jako druhe si porodili eGolfa a timto ted jezdime primarne kolem komina, do prahy a zpet. Dalky pak s Volvem. To az doslouzi tak prijde Enyaq nebo TMY, jeste uvidime. Nikdo mi nic necpe, ale 0,5 kc/ km Golf vs 2,5 Kc Volvo je proste rozdil a uprimne proc nechavat kazdy rok palby za vymeny oleje / oleju a vubec servis… nedava mi to uz smysl. Jasne, neni to pro vsechny. Kdo nema kde nabijet, bydli v dome v centru, kde ma problem zaparkovat… rozumim. Nicmene saturace trhu, ta jeste urcite nenastala.
@DonVito
Nikdo opak nevnucuje. Ukazují to data.
Ale předpovídat růst, když 2035 = zákaz spalovacích motorů, 2025 = CO2 penalizace, ESG II, a další kopa zelenorudých pitchovin... ano, na to člověk musi být opravdový génius 🤣🤣🤣
Nikdo opak nevnucuje. Ukazují to data.
Ale předpovídat růst, když 2035 = zákaz spalovacích motorů, 2025 = CO2 penalizace, ESG II, a další kopa zelenorudých pitchovin... ano, na to člověk musi být opravdový génius 🤣🤣🤣
@DonVito je dobry ze si nasel alespon jednoho dementa, ktery jeste veri na zazraky.
Nicmene je treba rict ze propad prodeju neni tragicky. Ze se trh nasyti cekal kazdy kdo ma v hlave mozek. Ono se taky nejedna o zadny prechod na EV ale doplneni druhu pohonu pro specifickou cast trhu. Spalovaky a hybridy budou mit i dal majoritni podil dokud neprijdou nejake zazracne levne a vykonne baterie. Future is not electric 😉
Nicmene je treba rict ze propad prodeju neni tragicky. Ze se trh nasyti cekal kazdy kdo ma v hlave mozek. Ono se taky nejedna o zadny prechod na EV ale doplneni druhu pohonu pro specifickou cast trhu. Spalovaky a hybridy budou mit i dal majoritni podil dokud neprijdou nejake zazracne levne a vykonne baterie. Future is not electric 😉
Kdyby někdo hledal ty grafy z titulku článku, tak jsou v galerii jako číslo 51 a 52. Co novinář, to génius.
Bylo by dobré pokles/růst prodeje EV porovnat s celkovým trhem. Potom taky dost záleží na celkovém stavu ekonomiky. V Číně to teď není zrovna hitparáda, v USA jsou problémy s financováním vozů a v EU ma také velká část (spíš většina) od covidu nižší reálný příjem. Je jasné, že poté lidé/firmy omezí nebo odsunou větší výdaje. Zvlášť když cena EVs neustále klesá a zároveň se vylepšují, tak je logická volba vyčkávat.
@DonVito
Červenec 2025 1,6M
Červen 2025 1,5M
Jojo, to víš ze to je růst jak blázen... 🤣🤣🤣 Tímhle tempem donáníme ty německé platy 🤣🤣🤣
Červenec 2025 1,6M
Červen 2025 1,5M
Jojo, to víš ze to je růst jak blázen... 🤣🤣🤣 Tímhle tempem donáníme ty německé platy 🤣🤣🤣
@g3.
K comu je dobra fotovoltaika, ked chcem BEV?
Viaceri moji znami maju BEV a nemaju ju.
Ved nabijem v garazi zo zasuvky, nie?
Aj mobil uz roky doma nabijam bez stresnych panelov.
K comu je dobra fotovoltaika, ked chcem BEV?
Viaceri moji znami maju BEV a nemaju ju.
Ved nabijem v garazi zo zasuvky, nie?
Aj mobil uz roky doma nabijam bez stresnych panelov.
Trh s elektromobilmi sa nasyti asi skor, ako mnohi cakali.
EV nie je vseliek, ale v niektorych pripadoch by mohol byt najvhodnejsi a najpouzitelnejsi, avsak za ine peniaze.
Ale celkovu nasytenost 10% napriec populaciou by za nejakych 5-10 rokov mohli dosiahnut. Ved aj ja o jazdenom EV rozmyslam, ze by sa hodil jeden do rodiny.
EV nie je vseliek, ale v niektorych pripadoch by mohol byt najvhodnejsi a najpouzitelnejsi, avsak za ine peniaze.
Ale celkovu nasytenost 10% napriec populaciou by za nejakych 5-10 rokov mohli dosiahnut. Ved aj ja o jazdenom EV rozmyslam, ze by sa hodil jeden do rodiny.
To je šokující, když čistě spalovací auta už jsou téměř zakázaná a nahrazují je různé druhy hybridů.
Skvělé a přehledné grafy. I pololobotomovi by mohlo být při trochu intenzivnější snaze zřejmé, že
1) Růst BEV = Čína
2) Kromě Číny nikdo znatelně neroste
3) Nebýt poklesu leden a únor 2025, tak by 2025 byl hujersky optimisticky řečeno nerůst, reálně mírný pokles v celkovém trendu.
RohYpnol měl zkrátka opět pravdu, děkuji za potvrzení pravdivosti mých příspěvků zde v diskusích 👍
1) Růst BEV = Čína
2) Kromě Číny nikdo znatelně neroste
3) Nebýt poklesu leden a únor 2025, tak by 2025 byl hujersky optimisticky řečeno nerůst, reálně mírný pokles v celkovém trendu.
RohYpnol měl zkrátka opět pravdu, děkuji za potvrzení pravdivosti mých příspěvků zde v diskusích 👍
@ten nejkrásnější Chápu, že v Ottově slovníku asi chybí pojem scrolování, ale přesto... My normální swajpneme o kousek níž do textu á máme to. Projíždění zbytečné galerie přenecháme nováčkům a nejkrásnějším géniům.
Toto rika analytik.
Ale zdejsi "odbornici" nam v milionu (zbytecnych) zdejsich prispevku budou vnucovat opak...