Novinky
Růst předpovídá Charles Lester, manažer dat u Rho Motion, i pro celková čísla za rok 2025. „Navzdory variacím v regionech směřuje celková trajektorie prodejů elektrických aut v roce 2025 setrvale nahoru,“
Toto rika analytik.
Ale zdejsi "odbornici" nam v milionu (zbytecnych) zdejsich prispevku budou vnucovat opak...
Toto rika analytik.
Ale zdejsi "odbornici" nam v milionu (zbytecnych) zdejsich prispevku budou vnucovat opak...
@DonVito je nádherné, jak třetina růstu je někde v Číně a USA, kde ta čísla tak úplně nehrají s registrací v Evropě a pak u nás. V Číně platí, že registrace mají tisíce aut někde na odstavných plochách, aby byly dotace od státu. V USA zase prodejci nejdříve auta kupují od výrobců a ve skutečnosti nejsou prodaná zákazníkům. V Německu si je teď ve velkém kupují přímo výrobci do svých flotil. Ať žijí statistiky.
Jak by řekl Winston Churchill, věřím jen takovým průzkumům, které jsem sám objednal a zfalšoval...ironie
Jak by řekl Winston Churchill, věřím jen takovým průzkumům, které jsem sám objednal a zfalšoval...ironie
@Petr Vojáček a akože tie "nasilu" registrované autá sa potom zošrotujú, alebo sa vyparia? Veď to je uplne jedno či to objedná dealer na sklad a následne predá zákazíkovi, alebo si to auto zadá sám zákazník do výroby. Predať to ten dealer musí tak či tak.
@DonVito je dobry ze si nasel alespon jednoho dementa, ktery jeste veri na zazraky.
Nicmene je treba rict ze propad prodeju neni tragicky. Ze se trh nasyti cekal kazdy kdo ma v hlave mozek. Ono se taky nejedna o zadny prechod na EV ale doplneni druhu pohonu pro specifickou cast trhu. Spalovaky a hybridy budou mit i dal majoritni podil dokud neprijdou nejake zazracne levne a vykonne baterie. Future is not electric 😉
Nicmene je treba rict ze propad prodeju neni tragicky. Ze se trh nasyti cekal kazdy kdo ma v hlave mozek. Ono se taky nejedna o zadny prechod na EV ale doplneni druhu pohonu pro specifickou cast trhu. Spalovaky a hybridy budou mit i dal majoritni podil dokud neprijdou nejake zazracne levne a vykonne baterie. Future is not electric 😉
@ryccardo
Chapu, ze analytik je v tvem svete "dement".
👎
Smutne.
My co se ridime fakty a cisly takto lidi (navic vzdelane) obvykle nenazyvame.
😉
PS Charles Lester pise predevsim o globalnim cervencovem mezirocnim narustu BEV o 21%!
Prej propad prodeju...
LoL
Chapu, ze analytik je v tvem svete "dement".
👎
Smutne.
My co se ridime fakty a cisly takto lidi (navic vzdelane) obvykle nenazyvame.
😉
PS Charles Lester pise predevsim o globalnim cervencovem mezirocnim narustu BEV o 21%!
Prej propad prodeju...
LoL
@ryccardo aspoň jedneho dementa? Ty si čo za človeka? Hneď treba urázať len za odlišný názor? Ja to vidím takto. Dokáže byť niekedy európa energeticky samostatná so spalovákmi? Nie. Dokáže to NIEKEDY s elktroautami? Áno. Týmto je zodpovedané všetko a masové rozšírenie EV je len otázka času. Na to nemusí byť človek ani analytik. Posledných 10 rokov predaje EV stále rastú, aj keby prišiel ten jeden klesajúci rok, tak to na vyššie popísanej situácií nič nezmení. Rád si ale vypočujem tvoje argumenty.
@dodo24 ale to není odlišný názor,to jsou placený propagátoři El nesmyslů jako tento a jiné podobné weby. Vy to máte v té hlavě taky trošku vymleté propagandou, není- liž pravda? Budoucnost dopravy je hlavně v mixu různých technologií, čistě elektrickou budoucnost kterou jste napsal..., takový nesmysl z mnoha důvodů může napsat jen člověk s absenci kritického myšlení v souvislostech a neznalosti fyzikálních zákonů,mimo jiné učivo ZŠ....
@DonVito
Nikdo opak nevnucuje. Ukazují to data.
Ale předpovídat růst, když 2035 = zákaz spalovacích motorů, 2025 = CO2 penalizace, ESG II, a další kopa zelenorudých pitchovin... ano, na to člověk musi být opravdový génius 🤣🤣🤣
Nikdo opak nevnucuje. Ukazují to data.
Ale předpovídat růst, když 2035 = zákaz spalovacích motorů, 2025 = CO2 penalizace, ESG II, a další kopa zelenorudých pitchovin... ano, na to člověk musi být opravdový génius 🤣🤣🤣
Skvělé a přehledné grafy. I pololobotomovi by mohlo být při trochu intenzivnější snaze zřejmé, že
1) Růst BEV = Čína
2) Kromě Číny nikdo znatelně neroste
3) Nebýt poklesu leden a únor 2025, tak by 2025 byl hujersky optimisticky řečeno nerůst, reálně mírný pokles v celkovém trendu.
RohYpnol měl zkrátka opět pravdu, děkuji za potvrzení pravdivosti mých příspěvků zde v diskusích 👍
1) Růst BEV = Čína
2) Kromě Číny nikdo znatelně neroste
3) Nebýt poklesu leden a únor 2025, tak by 2025 byl hujersky optimisticky řečeno nerůst, reálně mírný pokles v celkovém trendu.
RohYpnol měl zkrátka opět pravdu, děkuji za potvrzení pravdivosti mých příspěvků zde v diskusích 👍
@rohYpnol
Evropa, +30 % 🤫 od začátku roku: Silný růst jak u BEV (+30 😖, tak u PHEV (+32 😖. Vedou Německo (+43 😖 a Velká Británie (+32 😖, zatímco Francie zůstává o 11 % níže navzdory červencovému oživení. Itálie (+40 😖 rychle dohání díky novým subvencím ve výši 600 mil. €, které posunuly podíl na trhu nad současných 11 %. Francie znovu spustí svůj program pronájmu elektromobilů pro nízkopříjmové skupiny 30. září 2025, přičemž podpoří více než 50 tisíc nákupů.
Severní Amerika, +2 % od začátku roku: Očekává se dočasné oživení ve 3. čtvrtletí před vypršením daňového zvýhodnění IRA 30. září. Cla snížila zisky amerických výrobců, část pozornosti se proto přesouvá zpět na modely se spalovacím motorem. Ford oznámil elektrický středně velký pickup za 30 tisíc USD pro rok 2027 na své nové „Universal EV Platform“. USA se také dohodly na 15% cle na dovoz automobilů z Jižní Koreje, Japonska a EU.
Čína, +29 % 🤥 od začátku roku: BEV (+40 😖 výrazně předbíhají PHEV (+14 😖. Podíl elektromobilů na trhu zůstal nad 50 % již třetí měsíc v řadě, a to i přes meziměsíční zpomalení celkového trhu s osobními vozy v červenci. Vláda uvolnila financování programu výměny vozidel za 3. čtvrtletí koncem července, přičemž poslední kolo pro rok 2025 je plánováno na říjen.
Evropa, +30 % 🤫 od začátku roku: Silný růst jak u BEV (+30 😖, tak u PHEV (+32 😖. Vedou Německo (+43 😖 a Velká Británie (+32 😖, zatímco Francie zůstává o 11 % níže navzdory červencovému oživení. Itálie (+40 😖 rychle dohání díky novým subvencím ve výši 600 mil. €, které posunuly podíl na trhu nad současných 11 %. Francie znovu spustí svůj program pronájmu elektromobilů pro nízkopříjmové skupiny 30. září 2025, přičemž podpoří více než 50 tisíc nákupů.
Severní Amerika, +2 % od začátku roku: Očekává se dočasné oživení ve 3. čtvrtletí před vypršením daňového zvýhodnění IRA 30. září. Cla snížila zisky amerických výrobců, část pozornosti se proto přesouvá zpět na modely se spalovacím motorem. Ford oznámil elektrický středně velký pickup za 30 tisíc USD pro rok 2027 na své nové „Universal EV Platform“. USA se také dohodly na 15% cle na dovoz automobilů z Jižní Koreje, Japonska a EU.
Čína, +29 % 🤥 od začátku roku: BEV (+40 😖 výrazně předbíhají PHEV (+14 😖. Podíl elektromobilů na trhu zůstal nad 50 % již třetí měsíc v řadě, a to i přes meziměsíční zpomalení celkového trhu s osobními vozy v červenci. Vláda uvolnila financování programu výměny vozidel za 3. čtvrtletí koncem července, přičemž poslední kolo pro rok 2025 je plánováno na říjen.
@DonVito
Červenec 2025 1,6M
Červen 2025 1,5M
Jojo, to víš ze to je růst jak blázen... 🤣🤣🤣 Tímhle tempem donáníme ty německé platy 🤣🤣🤣
Červenec 2025 1,6M
Červen 2025 1,5M
Jojo, to víš ze to je růst jak blázen... 🤣🤣🤣 Tímhle tempem donáníme ty německé platy 🤣🤣🤣
To je šokující, když čistě spalovací auta už jsou téměř zakázaná a nahrazují je různé druhy hybridů.
Trh s elektromobilmi sa nasyti asi skor, ako mnohi cakali.
EV nie je vseliek, ale v niektorych pripadoch by mohol byt najvhodnejsi a najpouzitelnejsi, avsak za ine peniaze.
Ale celkovu nasytenost 10% napriec populaciou by za nejakych 5-10 rokov mohli dosiahnut. Ved aj ja o jazdenom EV rozmyslam, ze by sa hodil jeden do rodiny.
EV nie je vseliek, ale v niektorych pripadoch by mohol byt najvhodnejsi a najpouzitelnejsi, avsak za ine peniaze.
Ale celkovu nasytenost 10% napriec populaciou by za nejakych 5-10 rokov mohli dosiahnut. Ved aj ja o jazdenom EV rozmyslam, ze by sa hodil jeden do rodiny.
@Jon Bon Novy
Přiznám se, že jazyk Vašeho kmene je pro mě stejně srozumitelný jako servisní manuál k sovětskému kombajnu. Nebylo by lepší psát česky, aby si to tu mohl přečíst i někdo mimo Vaši rodinnou radu starších?
Přiznám se, že jazyk Vašeho kmene je pro mě stejně srozumitelný jako servisní manuál k sovětskému kombajnu. Nebylo by lepší psát česky, aby si to tu mohl přečíst i někdo mimo Vaši rodinnou radu starších?
U nas na vesnici 20 km za prahou. Vetsinou to zacne fotovoltem na strese a pak si prirozene soused poridi BEV. Soused vedle ma BEV a PHEV, druhy vedle jeste pred par lety tvrdil jak auto musi smrdet a EV jsou slepa ulicka, na jare si poridil FVE na strechu a v lete prodal superba a porodil id.3 a za chvili prodal octavku anporidil 2. id.3. My se pristehovali s xc60 jako druhe si porodili eGolfa a timto ted jezdime primarne kolem komina, do prahy a zpet. Dalky pak s Volvem. To az doslouzi tak prijde Enyaq nebo TMY, jeste uvidime. Nikdo mi nic necpe, ale 0,5 kc/ km Golf vs 2,5 Kc Volvo je proste rozdil a uprimne proc nechavat kazdy rok palby za vymeny oleje / oleju a vubec servis… nedava mi to uz smysl. Jasne, neni to pro vsechny. Kdo nema kde nabijet, bydli v dome v centru, kde ma problem zaparkovat… rozumim. Nicmene saturace trhu, ta jeste urcite nenastala.
@g3.
K comu je dobra fotovoltaika, ked chcem BEV?
Viaceri moji znami maju BEV a nemaju ju.
Ved nabijem v garazi zo zasuvky, nie?
Aj mobil uz roky doma nabijam bez stresnych panelov.
K comu je dobra fotovoltaika, ked chcem BEV?
Viaceri moji znami maju BEV a nemaju ju.
Ved nabijem v garazi zo zasuvky, nie?
Aj mobil uz roky doma nabijam bez stresnych panelov.
@Jon Bon Novy
Len pre pocit, ze nabijas akoze zadarmo.
Len pre pocit, ze nabijas akoze zadarmo.
@sargis
Akoze investujem tisicky eur, aby som 1 kWh mohol mat lacnejsiu o par centov?
Navratnost az mojim pravnucatam?
Tomu hovorim napad roka.
Akoze investujem tisicky eur, aby som 1 kWh mohol mat lacnejsiu o par centov?
Navratnost az mojim pravnucatam?
Tomu hovorim napad roka.
@Jon Bon Novy to je presne to, ked niekto nenavidi svoje pravnucata, ani navratnost im nedopraje 😄
@xxc myslíte, že ty panely tak dlouho vydrží? Jinými slovy vám napsal, že je fotovoltaika prakticky nenávratná investice,jo , něco jiného by bylo,kdyby vám panely vyráběly v noci 😅, neopomíjejte fakt, že čím více panelů na střechách domů, což ještě nepovažuji za takové zvěrstvo,jako na loukách apod.....,tak tím budete dostávat méně,nebo vás úplně odpojí a byste nepřetížil síť, něco jiného je ostrovní elektrárna s dostatečně velkou kapacitou baterie diesel agregátem jako založeným zdrojem.....
@Jon Bon Novy tisícky eur platíš za elektriku každý rok když jezdís s BEV a nabíjíš doma.
Jeden panel stojí včetně dph od 50..80€ ? Paleta (36ks) pak stojí 1800...2800€. To paleta je tak 15kWp, střídač hybridní k tomu za 2000€ a baterku máš v autě, popřípadě můžeš dalších pár tisíc EUR vysolit (a asi to i dává smysl). Takže si tím předplatím elektřinu na 3..4...5 let.
Pravnouče už bude zažívat tokamak (možná) ale tvé děti až tu nebudeš ti určitě budou blahořečit.
Jeden panel stojí včetně dph od 50..80€ ? Paleta (36ks) pak stojí 1800...2800€. To paleta je tak 15kWp, střídač hybridní k tomu za 2000€ a baterku máš v autě, popřípadě můžeš dalších pár tisíc EUR vysolit (a asi to i dává smysl). Takže si tím předplatím elektřinu na 3..4...5 let.
Pravnouče už bude zažívat tokamak (možná) ale tvé děti až tu nebudeš ti určitě budou blahořečit.
@psel a proč tolik platíme za elektřinu? Právě díky pomatencům jakým jste vy , který se nechá opít na vařenou nudli 😅 tzv. novodobí zelení komunisti....
@psel
Dakujem za suhlas.
Teda 2800 + 2000 + cca 2000 za technologiu mi dava 6800 eur pociatocne naklady. Myslim ze skutocne budu ale vyssie, aj s pracou.
100 km na BEV pri nabijani doma stoji dnes znameho 2,5 eura. Keby mal nocny prud, tak ovela menej.
Pri rocnom najazde 10.000 km (a to prehanam, s BEV nejazdi dlhe trasy, iba okolo komina) ho stoji elektrina za rok 250 eur. Ale skor menej, pretoze na BEV jazdi menej.
Cize vyvali vyse 7000 eur, aby mohol usetrit 50-100 eur rocne, ak vobec tolko?
Tomu vravim navratnost.
Zivotnost panelov je 6-8 rokov, casom a zozltnutim a vyblednutim skla panelov od slnka sa potom znižuje aj ich vykonnost. Kamarat ich montuje.
Aku to ma logiku okrem frajeriny?
Dakujem za suhlas.
Teda 2800 + 2000 + cca 2000 za technologiu mi dava 6800 eur pociatocne naklady. Myslim ze skutocne budu ale vyssie, aj s pracou.
100 km na BEV pri nabijani doma stoji dnes znameho 2,5 eura. Keby mal nocny prud, tak ovela menej.
Pri rocnom najazde 10.000 km (a to prehanam, s BEV nejazdi dlhe trasy, iba okolo komina) ho stoji elektrina za rok 250 eur. Ale skor menej, pretoze na BEV jazdi menej.
Cize vyvali vyse 7000 eur, aby mohol usetrit 50-100 eur rocne, ak vobec tolko?
Tomu vravim navratnost.
Zivotnost panelov je 6-8 rokov, casom a zozltnutim a vyblednutim skla panelov od slnka sa potom znižuje aj ich vykonnost. Kamarat ich montuje.
Aku to ma logiku okrem frajeriny?
@g3. Ano , sám jste to napsal,kolem komína a tato 100 let stará technologie má vyřešit veškerou osobní a nákladní dopravu?
Bylo by dobré pokles/růst prodeje EV porovnat s celkovým trhem. Potom taky dost záleží na celkovém stavu ekonomiky. V Číně to teď není zrovna hitparáda, v USA jsou problémy s financováním vozů a v EU ma také velká část (spíš většina) od covidu nižší reálný příjem. Je jasné, že poté lidé/firmy omezí nebo odsunou větší výdaje. Zvlášť když cena EVs neustále klesá a zároveň se vylepšují, tak je logická volba vyčkávat.
Nevypadá to, že se splní predikce některých diskutérů, že za pár let spalováky nikdo nebude kupovat a že tedy nikomu nebude vadit, že EU stanovila zákaz prodejů v roce 2035.
Ale třeba když k elektromobilům přičeteme nejen plug-in hybridy, ale i full-hybridy a mild-hybridy, tak ty statistiky budou vypadat v souladu s predikcemi ... A já bych tam tovnou připočítal i auta s elektrickým startétem. To je přece taky elektromobil. A jsme na 100 %.
Ale třeba když k elektromobilům přičeteme nejen plug-in hybridy, ale i full-hybridy a mild-hybridy, tak ty statistiky budou vypadat v souladu s predikcemi ... A já bych tam tovnou připočítal i auta s elektrickým startétem. To je přece taky elektromobil. A jsme na 100 %.
Je krásné jak se mezi elektricke auta začaly házet všechny hybridy, hned ty čísla vypadají lépe.
Ono to asi bude pomalu růst, jde o to co je ten důvod.
Na jedné straně to budou pomalu zlepšující se EV.
Na straně druhé to bude neustálé přiškrcování spalovacích aut směrnicemi EURO.
Prostě spalováky jsou už moc složité a navíc zatížené daněmi za CO2. Jen u Fabie to dělá cca 50 tisíc! Jediné co je drží nad vodou je nedostupnost EV, málo nabíjecích míst, krátký dojezd a pár dalších drobností.
Jenže to se pomalu mění a jak budou spalováky stále více udupávány do země, tak EV budou stále lepší, levnější a nakonec se ty dvě křivky pro a proti protnou a nebude důvodu kupovat spalovák.
Ta doba ještě nenastala, ale jednou přijde. Kdy? To nevím, ale někdy určitě, možná se toho nedožiju, ale myslím, že to tak dlouho trvat nebude.
A všem fanatikům z obou stran.
Vy co tak vehementně protěžujete EV akorát štvete ty co si je nemůžou dovolit, ať už je to z důvodu ceny, nedostupnosti nabíjení, nebo použitelnosti atp.
Nebo vy, co je pro vás EV sprosté slovo. Tak jste jen omezenci, co absolutně nechápou jak jsou EV pro určitou skupinu lidí skvělá.
Je super, že si dnes můžeme vybrat a zatím nás nějaký rok 35 nemusí trápit.
Jediné co mi na tom vadí, jak jednotlivé vlády protěžují EV. Vrchol toho je vláda ČR, která vzala peníze vybrané na daních, aby je dala na EV bohatým podnikatelům. Tak to už je opravdu vrchol! Ale za to ta EV nemůžou.
Na jedné straně to budou pomalu zlepšující se EV.
Na straně druhé to bude neustálé přiškrcování spalovacích aut směrnicemi EURO.
Prostě spalováky jsou už moc složité a navíc zatížené daněmi za CO2. Jen u Fabie to dělá cca 50 tisíc! Jediné co je drží nad vodou je nedostupnost EV, málo nabíjecích míst, krátký dojezd a pár dalších drobností.
Jenže to se pomalu mění a jak budou spalováky stále více udupávány do země, tak EV budou stále lepší, levnější a nakonec se ty dvě křivky pro a proti protnou a nebude důvodu kupovat spalovák.
Ta doba ještě nenastala, ale jednou přijde. Kdy? To nevím, ale někdy určitě, možná se toho nedožiju, ale myslím, že to tak dlouho trvat nebude.
A všem fanatikům z obou stran.
Vy co tak vehementně protěžujete EV akorát štvete ty co si je nemůžou dovolit, ať už je to z důvodu ceny, nedostupnosti nabíjení, nebo použitelnosti atp.
Nebo vy, co je pro vás EV sprosté slovo. Tak jste jen omezenci, co absolutně nechápou jak jsou EV pro určitou skupinu lidí skvělá.
Je super, že si dnes můžeme vybrat a zatím nás nějaký rok 35 nemusí trápit.
Jediné co mi na tom vadí, jak jednotlivé vlády protěžují EV. Vrchol toho je vláda ČR, která vzala peníze vybrané na daních, aby je dala na EV bohatým podnikatelům. Tak to už je opravdu vrchol! Ale za to ta EV nemůžou.
@Tomogo jinými slovy, budoucnost dopravy jako takové je v mixu různých technologií,jen čistě elektrická budoucnost je utopická , která má ovšem dobře posloužit vrchnosti jak obyčejné lidi dál a dál vysávat a bídačit,to je greendeal, kdo z vás teď ví, aniž by si to musel vyhledat v Google, kolik je CO2 v atmosféře? A klesl by pod 0,02 %,je to úhyn flóry a tím pádem i všeho živého...
@tesi Buďme přesnější, úhyn flóry hrozí pod 0,015 % CO2 v atmosféře.
Před 500 miliony let byla koncentrace CO2 cca 0,4-0,7 % (žádný led na pólech), od té doby koncentrace stále klesala až před cca 200 tisíci lety spadla k 0,018 %. Pak před cca 120 tisíci lety vyskočila na 0,028 %. Pak opět koncentrace CO2 klesla k 0,018 %. Aby se před 8000 lety ustálila na koncentraci 0,028 %, což vydrželo až do začátku průmyslové revoluce (cca 1750 n. l.).
Ale od té doby se tempo zvyšování koncentrace CO2 stále zrychluje. Dnes jsme cca na 0,0424 %, což tu bylo naposledy před třemi miliony let.
Tak to jen tak pro úplnost, abychom tedy nemuseli Googlit.
Před 500 miliony let byla koncentrace CO2 cca 0,4-0,7 % (žádný led na pólech), od té doby koncentrace stále klesala až před cca 200 tisíci lety spadla k 0,018 %. Pak před cca 120 tisíci lety vyskočila na 0,028 %. Pak opět koncentrace CO2 klesla k 0,018 %. Aby se před 8000 lety ustálila na koncentraci 0,028 %, což vydrželo až do začátku průmyslové revoluce (cca 1750 n. l.).
Ale od té doby se tempo zvyšování koncentrace CO2 stále zrychluje. Dnes jsme cca na 0,0424 %, což tu bylo naposledy před třemi miliony let.
Tak to jen tak pro úplnost, abychom tedy nemuseli Googlit.
@Tomogo
Mna by zaujimalo, ako tu koncentraciu CO2 pred 500 milionmi rokov tie dinosaury, co boli na Zemi vtedy presne namerali a zapisali do Excelu.
Alebo to Fred Flintstone vyryl na kamennu dosticku?
Mna by zaujimalo, ako tu koncentraciu CO2 pred 500 milionmi rokov tie dinosaury, co boli na Zemi vtedy presne namerali a zapisali do Excelu.
Alebo to Fred Flintstone vyryl na kamennu dosticku?
@Jon Bon Novy Vám bych asi poradil přeci jenom trochu Googlit.
@Tomogo
Asi netreba moc googlit. Koncentracia CO2 v ovzdusi Zeme (myslene zemegule, pre niektorych politikov aj zemeplochy) pocas milionov rokov rozne kolisala. Stupala a klesala. Aktualne stupa. Ale stupala mnohokrat za to obdobie a tazko povedat, ci uz vtedy za tym rastom boli spalovacie auta a ina techologicka vyroba.
Tazko uveritelne su aj samotne vtedajsie hodnoty CO2, ktore neboli priamo namerane, len predpokladane a nepriamo vypocitane.
A to nie je to iste.
Asi netreba moc googlit. Koncentracia CO2 v ovzdusi Zeme (myslene zemegule, pre niektorych politikov aj zemeplochy) pocas milionov rokov rozne kolisala. Stupala a klesala. Aktualne stupa. Ale stupala mnohokrat za to obdobie a tazko povedat, ci uz vtedy za tym rastom boli spalovacie auta a ina techologicka vyroba.
Tazko uveritelne su aj samotne vtedajsie hodnoty CO2, ktore neboli priamo namerane, len predpokladane a nepriamo vypocitane.
A to nie je to iste.
@Jon Bon Novy Placáte nesmysly, ale vaše volba.
@Tomogo
Poprosim o zverejnenie tu pre vsetkych, co konkretne z toho, co som napisal, je nezmysel.
Dakujem.
Poprosim o zverejnenie tu pre vsetkych, co konkretne z toho, co som napisal, je nezmysel.
Dakujem.
@Jon Bon Novy "Tazko uveritelne su aj samotne vtedajsie hodnoty CO2, ktore neboli priamo namerane, len predpokladane a nepriamo vypocitane."
Tak já vám dám jen jeden z příkladů, jak lze jít do historie CO2
Například v ledovcích (Antarktida, Grónsko) se ukládají bublinky vzduchu, které přímo zachycují složení atmosféry v určité době. Časový dosah je přibližně 800 tisíc let zpět! Dokonce nedávno získali led z doby 2.7 milionu let zpět. Ještě nějaký příklad? Jsou i jiné možnosti, jak jít mnohem dál...
Tak já vám dám jen jeden z příkladů, jak lze jít do historie CO2
Například v ledovcích (Antarktida, Grónsko) se ukládají bublinky vzduchu, které přímo zachycují složení atmosféry v určité době. Časový dosah je přibližně 800 tisíc let zpět! Dokonce nedávno získali led z doby 2.7 milionu let zpět. Ještě nějaký příklad? Jsou i jiné možnosti, jak jít mnohem dál...
Úžasný článek, tak poučný a užitečný pro lidi v CR. A jeste ,jaké je počasí dnes ve 12.00 na Jupiteru? .....Mne zajímá jak je to s EV u nás. Čína i USA jsou poněkud z ruky, navíc v Číně stojí EV 1/3 naší ceny, elektřina oproti nám je temer zadarmo,... .atd. A teď mudruj.
A proč nám neřeknou, jak je to s prodejem elektromobilů? Aby to vypadalo dobře, tak fo toho namichaji hybridy. Většina hybrydů s elektro auty moc společného, protože se nenabiji přes nabíječku, ale provozem (jako Toyoty či Lexusy) Další tendenční blábol, který o prodeji elektromobilů neříká vůbec nic.
S primitivní urážkou autora článku jsi začal ty. Grafy jsou v článku normálně vidět, jak píše Mokrous.
EDIT: Prý jsi měl možná na mysli "skvělou" aplikaci místo webového prohlížeče. To jsem ani netušil, že existuje a jak vidno je zcela k hounu.
Na webu všechno funguje.
No, zdá se asi v tom, že je ještě horší, než všechno, co tu předvedli doposud.
Každopádně nejkrásnější nováček nepsal, že se jedná o aplikaci, tak jsem předpokládal klasiku.
EDIT: Tak jsem tu appku šel hledat na Appstore a našel a nainstaloval a fakt je ještě 100% horší, než normální stránka na webovém prohlížeči.
No, tak ji zase mažu a můžou si ji strčit do pjdele stejně jako to jejich prémium...
No a my ostatní normálně používáme prohlížeč a nemáme problém.
Tak nevím, co máš v genech ty, když jsi začal, jak jsi začal a celou dobu se ani nenamáhal specifikovat kde máš problém. Ty nearogantní chytrolíne.