Novinky
@sachs800 To je dobre. Ja to bohuzel nenasel.
Chapu, ze ergonomie je veci nazoru. Ale kdyz musim nastaveni klimatizace za jizdy menit na displeji, je to spatne. Kdyz mi ale pritom jeste vyskoci hlaska "prave vas upozornujeme, ze klikanim na displej za jizdy se nevenujete rizeni" a musis to jeste navic potvrdit trefenim na relativne male tlacitko "OK", aby ses vubec k tomu nastaveni klimatizace dostal, tak uz to neni vec nazoru, ale primo bezpecnosti. Protoze k problematickemu ukonu kdy musis chte nechte snizit pozornost vuci jizde tohle pridava jeste par zbytecnych sekund navic a problem to jen zhorsuje.
Chapu, ze ergonomie je veci nazoru. Ale kdyz musim nastaveni klimatizace za jizdy menit na displeji, je to spatne. Kdyz mi ale pritom jeste vyskoci hlaska "prave vas upozornujeme, ze klikanim na displej za jizdy se nevenujete rizeni" a musis to jeste navic potvrdit trefenim na relativne male tlacitko "OK", aby ses vubec k tomu nastaveni klimatizace dostal, tak uz to neni vec nazoru, ale primo bezpecnosti. Protoze k problematickemu ukonu kdy musis chte nechte snizit pozornost vuci jizde tohle pridava jeste par zbytecnych sekund navic a problem to jen zhorsuje.
@Petr Kozohorský a co teprve když nakupuješ v Košíku nebo Rohlíku...
Jo nejlepší je tankovat, ehm nabíjet, doma nebo v práci. Pokud redakce auto.cz nemá nabíječky v práci, doporučil bych změnu lokace 😁.
Jinak se totiž lepších recenzí na BEV nedočkáme.
Maj teď takový business s těmi 1000+1 Číňany že by si mohli tu nabíječku za 10k pořídit ne?
Jo nejlepší je tankovat, ehm nabíjet, doma nebo v práci. Pokud redakce auto.cz nemá nabíječky v práci, doporučil bych změnu lokace 😁.
Jinak se totiž lepších recenzí na BEV nedočkáme.
Maj teď takový business s těmi 1000+1 Číňany že by si mohli tu nabíječku za 10k pořídit ne?
@Ringhofer nejsem příznivce francouzských designů, ale když tohle čtu tak zlatý MEB, dokonce i ten můj starý, co předehřev nemá.
Jako App se mi sekala v roce 2022 to ano ale dnes to jede jak má.
Jinak výkon - cena.
Jako App se mi sekala v roce 2022 to ano ale dnes to jede jak má.
Jinak výkon - cena.
@sachs800 Super, diky za info! Kdyby to (nedejboze) bylo moje auto, asi bych si to nastudoval. Priznam se, ze u auta z pujcovny, kde byla cela rodina vcetne deti (a malokdy tam bylo ticho), mne vubec nenapadlo vyzkouset hlasove povely.
@sachs800 Ja s hybridy jezdim bezne (na vlastnich mam najezdeny stovky tisic km), ale u toho Peugeotu se zdraham pouzit slovo "hybrid". Tam bezi spalovak tak casto, ze je to spis "spalovak s hybridnim pristrkovanim".
Priklad - zastavim na parkovisti u cesty, abych neco vyndal z kufru a rozdal detem. Venku 27 stupnu, klimatizace vypnuta (otevrena okenka), auto ma po pulhodinove jizde zahraty motor a baterku nabitou (podle indikace na palubni desce) zhruba "na tri ctvrte". Presto pri vystoupeni z auta bezi spalovak a bezi cele ty cca dve minuty, co se prehrabuju v kufru a davam veci detem. Proc? (ano, mohl jsem to auto vypnout, ale v jinych hybridech to fakt v tehle situaci neni potreba).
Pri jizde z kopce se baterka "zaplni" neuveritelne rychle, takze se musi pustit spalovak, aby to system nejak zvladnul. I v kopeccich, kde si troufam rict, ze jak Toyota tak Kia (dva hybridy, co znam nejlepe) by uplne v pohode ustaly jizdu jen v EV rezimu.
Atd. atp. nebudu to sem zbytecne vypisovat vse.
Priklad - zastavim na parkovisti u cesty, abych neco vyndal z kufru a rozdal detem. Venku 27 stupnu, klimatizace vypnuta (otevrena okenka), auto ma po pulhodinove jizde zahraty motor a baterku nabitou (podle indikace na palubni desce) zhruba "na tri ctvrte". Presto pri vystoupeni z auta bezi spalovak a bezi cele ty cca dve minuty, co se prehrabuju v kufru a davam veci detem. Proc? (ano, mohl jsem to auto vypnout, ale v jinych hybridech to fakt v tehle situaci neni potreba).
Pri jizde z kopce se baterka "zaplni" neuveritelne rychle, takze se musi pustit spalovak, aby to system nejak zvladnul. I v kopeccich, kde si troufam rict, ze jak Toyota tak Kia (dva hybridy, co znam nejlepe) by uplne v pohode ustaly jizdu jen v EV rezimu.
Atd. atp. nebudu to sem zbytecne vypisovat vse.
@ptr078 Jako ICE ho neznám, to už mě nezajímá. Jako EV nemohu potvrdit, že je pod průměrem. Srovnával jsem s Elroqem a Enyaqem.
@JirkaVejrazka Zrovna u tohoto vozu není potřeba na displej sahat. Opravdu dobře tady funguje hlasový povel. Bud reaguje na Ok Peugeot nebo na tlačítko na volantu. Pak stačí říct: Je mi zima - což zvýši teplotu o stupeň nebo rovnou říct Nastavit teplotu na 20 stupňů. Stejně dobře lze říct Zapnout vyhřívaní sedadla. Systém navíc pozná, jestli mluví řidič nebo spolujezdec. Dá se tak ovládat rádio, telefon, atd.
@kari.laz
Ať uživíme všechny ty autoritáře typu Putina a podporovatele islámských extremistů typu Irán nebo Qatar.
Ať uživíme všechny ty autoritáře typu Putina a podporovatele islámských extremistů typu Irán nebo Qatar.
@ptr078 no právě, za 40€ za panel by byla blbost si to nekoupit. A vzhledem k tomu, že jsou ty Číňani při těchto cenách ztrátoví tak lidi kupujte, co to jde 😄.
@ericn Já mám vyzkoušeny obě platformy, jak MEB, tak STLA. Jako EV funguji obě bez problému, dle mne je i-Cocpit na očích přehlednější než obrazovka uprostřed.
@JirkaVejrazka Já zase nikdy nevyzkoušel toho hybrida, ani mě to vlastně neláká. Elektrická verze je jiné kafe a je to velmi slušně jezdící vůz, navzdory některým testům.
@sachs800 Jo, to bude tim. Podle indikatoru jsem doufal, ze by ta baterka mohla byt vetsi, nez do celovky 😉 Ale nemel jsem duvod to detailne zkoumat.
Porad to ale nevysvetluje, proc tomu bezi spalovak, kdyz to auto stoji zastavene na parkovisti a nikdo po nem nic nechce 😊
Porad to ale nevysvetluje, proc tomu bezi spalovak, kdyz to auto stoji zastavene na parkovisti a nikdo po nem nic nechce 😊
@JirkaVejrazka Jojo, to bude tím, že to je MILD, který umí (asi snad jediný) jet i jen na tu pidi baterií. Asi né úplně dobré rozhodnutí. Ale to už mě minulo, EV mi splňuje vše, co jsem chtěl, včetně delších tras.
jak to tak zběžně čtu tak je to fakt solidní krám 😄 Už jen nefungující appka je pro mě něco, před čím bych utekl, i kdyby to auto stálo 500 tisíc. Cenovka podobná jako Kia EV4.... velký fórek od Stellantisu 😄
No tak si to shrneme, auto s diskutabilním designem i pohonem je velmi drahé a není moc vhodné pro rodiny. Nadpis píše něco o naději Peugeotu, ale spíš by měl psát o propadáku 😋 Pokud už bych chtěl EV SUV, tak Enyaq by byl v této kategorii jasná volba 👌
@Petr Kozohorský nemluví? Takže se nikdy nestalo, že sis vybral obchod třeba podle toho, jak dobře se u něj parkuje?
Stellantis má ještě nějakou naději?
V Americe se jim to celkem daří zvrátit, vracejí se k normálním a chtěným motorům, ale v Evropě frčí převečený Peugeot s jednadvojko na padesát způsobů. Tady už dobu zaspali.
V Americe se jim to celkem daří zvrátit, vracejí se k normálním a chtěným motorům, ale v Evropě frčí převečený Peugeot s jednadvojko na padesát způsobů. Tady už dobu zaspali.
@Ringhofer je to prosté, Francouzům nevěřím, že jejich EV platforma funguje a pan redaktor to i v článku zmiňuje. Ač jsem spoustu aut (ICE) od PSA měl doma (i rodina), tak u nových modelů mi vadí i-Cockpit a málo místa uvnitř. Design je za mě nezkousnutelný. Za ty peníze rozhodně nestojí, je to naleštěná bída. Enyaq je naopak prostorný s velkým kufrem a pěkným designem, i když původní maska se mi líbí víc. MEB je už poměrně vychytaná a auto na EV celkem funguje, mám vyzkoušeno 😉 Stačí?
"..Vaším nejoblíbenějším obchodem se tak stane ten, který má na svém parkovišti stojany se stejnosměrným proudem. " Kam jsme se to až dostali - o tom, jaký je můj nejoblíbenější obchod, by mělo rozhodovat auto? Já např. mám jako oblíbený ten obchod takový, kde najdu přesně to co hledám. A můj spalovák mne v tom dosud nijak neovlivňoval a nijak mi do toho nemluví. Pozn. pro autora článku: Nejspíš bydlíte v nějakém větším městě, kde je tolik možností nakupování, že si Vaše auto může vybírat, kam půjdete nakupovat. Ale v řadě měst takové možnosti obyvatelé nemají.
@ericn Ja jsem v tom jel a s iCockpitem jsem take nemel problem. Prijde mi to prijemnejsi, nez koukat skrz volant. Samozrejme dobry HUD je dobry HUD, o tom zadna.
@sachs800 Představ si, že v tom sedělo mnoho z nás a někteří jsme i nový Peugeot vlastnili a bylo to takové peklo, že šel honem rychle pryč... VAG není zázrak, ale je to 100x funkčnější řešení, než cokoli od Stellantisu.
@sachs800 tak predný pohon, pomalšie nabíjanie, menší výkon, vyššia spotreba, absencia vyhrievania baterky, software-ove chyby a nedorobky...
A za podobnú cenu (neviem ale dáva Peugeot zľavy) mi príde ako jasná voľba pre Škodovku (samozrejme niekomu sa auto páči a chyby mu nevadia) ale horší elektromobil to je.
A za podobnú cenu (neviem ale dáva Peugeot zľavy) mi príde ako jasná voľba pre Škodovku (samozrejme niekomu sa auto páči a chyby mu nevadia) ale horší elektromobil to je.
@sachs800 Tak to si asi jediný, mě to nevyhovuje a už vůbec se mi tak přeplácanost v interiéru moderních PUGů nelíbí. Takový nepřehledný mess a volant na "koulích"...
@JirkaVejrazka Cital som vela testov na 3008/5008 a vsetci sa zhoduju, ze ako ev alebo ice je to hlboho podpriemerne auto s peknym dizajnom a kvalitne spracovanym interierom
@ericn Když už jste v tom coming-outovém rozpoložení, možná byste mohl dodat, proč je E-q Vaše volba...
@ericn Toyota to ma u nekterych svych modelu, ne? Minimalne novy Prius ma neco podobneho iCockpitu, myslim.
@Mokrous
Ta starší Lvicata a Citron i vcelku fungovali.
Co se týká té produkce z ne dávných let, tak tam bych si nevybral z důvodu absence motoru. Posledním takovým solidním mohykanem byl 2,0 Hdi.
Ta starší Lvicata a Citron i vcelku fungovali.
Co se týká té produkce z ne dávných let, tak tam bych si nevybral z důvodu absence motoru. Posledním takovým solidním mohykanem byl 2,0 Hdi.
@Mokrous Přesně můj případ, proto nemám 2G P5008, ač byla ve výběru po na prvním místě, ale Tourana a udělal jsem dobře 😉
@JirkaVejrazka Hurá! Moje zkušenosti potvrzuje někdo ze zcela odlišné skupiny motoristů.
Měl jsem P508 a jezdil i P3008 a oboje katastrofa. Nic horšího jsem nezažil a nepomáhaly ani restarty ani servis.
Podvozek děs, převodovka děs, posez za volantem děs, zrcátka děs, kamery děs, hlasové děs, rádio děs, světla děs, infotainment děs, klimatizace děs, asistenty děs... A tak dále až donekonečna. Kdo tohle navrhuje a testuje, toho bych chtěl potkat naživo...
Pak sedneš do přiblblýho VAGu a prostě jedeš...
Měl jsem P508 a jezdil i P3008 a oboje katastrofa. Nic horšího jsem nezažil a nepomáhaly ani restarty ani servis.
Podvozek děs, převodovka děs, posez za volantem děs, zrcátka děs, kamery děs, hlasové děs, rádio děs, světla děs, infotainment děs, klimatizace děs, asistenty děs... A tak dále až donekonečna. Kdo tohle navrhuje a testuje, toho bych chtěl potkat naživo...
Pak sedneš do přiblblýho VAGu a prostě jedeš...
Zdravím, nebudete testovat nový Opel Granland s 83kW baterkou? Viděl jsem zahraniční test a ten předehřev baterie má., díky
@ericn
Já bych co se motoru zas tak netroskaril a vzrnul tama alespoň 2,0.
Vzhled i některých jejích vytvoru vcelku jde (308 kombi, či 508 kombi), ale ty auta trpí absenci motoru neskutečně.
Já bych co se motoru zas tak netroskaril a vzrnul tama alespoň 2,0.
Vzhled i některých jejích vytvoru vcelku jde (308 kombi, či 508 kombi), ale ty auta trpí absenci motoru neskutečně.
@ericn Maju 4008, 3008 bola dost popularna kym mala na vyber viac motorov a stala rozumny peniaz. Tato generacia sa nebude tak dobre predavat ako predosla, tipnem si, ze zakaznik uz radsej pojde do 5008
Na Isofix existují takové plastové kastlíky, které se vmáčknou mezi sedačku a opěradlo a pak to funguje skoro stejně dobře jako to, co má třeba Škoda. Britax-Romer je myslím dává k autosedačkám, ale dají se koupit i u Číňana apod.
Auto je krásné, ale tím to končí. No na mě to působí, že něco takového koupí bohatý muž své přítelkyni/manželce/milence na ježdění do fitka a za kamarádkami. Ty kamarádky budou odvařené z toho, že něco takového nemají a musejí jezdit v blbý nudný Audině.
@psel haha košík nebo rohlík - to jako že přijedou i s dieselovou centrálou a za pár hodin se pro ni vrátí? Já že jsem to tam neviděl, asi to budeme muset panu Čuprovi poradit 😉
@psel Tak akurat je na idnes clanok, ze boom fve skoncil a firmy krachuju, tak by v redakcii mohli k nabijacke prikupit aspon jeden panel aby pomohli zelenemu cinskemu biznisu.
@ericn Tak to uz ani suv nie je, nechapem skoseny zadok, uz len tym pride 3008 o polovicu zakaznikov. Ked to predstavovali, pamatam si, ze mali na to vraj brutalne vela objednavok a malo to byt super-pecka revolucne ev.
Kto by to bol povedal ze najschopnejsou znackou celeho toho ich cirkusu bude nakoniec stary dobry citrooon .... povedzme nova C3 aj C3 aircross sa uz nesnazia hrat premiu ani ine oblby... maju logicke kompromisy ale zato aj ferovu cenu.... este sa budu v pezote divit ked ich v dohladnej dobe ( tym nemyslim teraz za mesiac ani dva ) objemom predaja vzdy mensi bracha citroen na eu trhu predbehne... buduci rok uz cakam novu C3 pred tou nechutnou 208 v eu... uvidime... pezot uz nema cim prekvapit.. pokakal si to sam... ale citroen vyzera nadejne a snad prvykrat od cias XM aj xantie mu kua drat normalne aj fandim
@JirkaVejrazka I já, v 208, 308 a 5008 a moc mi to nevyhovovalo ani v jednom, tak nějak to bylo vždycky špatně. Ať jsem to nastavoval jak chtěl, vždycky mi ten vršek volantu něco zakrýval 😄 Nebo jsem prostě tak zvyklý na klasické interiéry (i u P5008 1G), že mi tenhle přístup nevyhovuje.
Nicméně PUG je jediný, kdo tuhle zhovadilost tlačí. Kdyby to bylo tak super, budou to zvažovat i ostatní, což se ani u značek Stellantisu neděje 😉
Nicméně PUG je jediný, kdo tuhle zhovadilost tlačí. Kdyby to bylo tak super, budou to zvažovat i ostatní, což se ani u značek Stellantisu neděje 😉
@kozakm To tedy opravdu ne. Nebydlím v Praze nebo velkém městě, takže toto neřeším. Zboží si nevybírám podle parkingu, ale podle jiných kriterií a myslím, že většina občanů (a ženy ještě více) dělá totéž. Mimochodem, velká část občanů bydlí v lokalitách s velmi omezenou nabídkou nákupních možností, takže parkování asi nebude to hlavní kriterium nákupu. A příliš si nemohou vybírat, do kterého obchodu zajdou, jak je tomu v případě lidí z větších měst. Což bude nejspíš Váš případ, jinak byste mi nedával takovou otázku.
@ptr078
To ano, ale podstata rozdilnosti stejna.
Stejně vejce v jiné skorapce.
To že těch věcí nasekam 100 místo 10 náklady trochu redukuje.
To ano, ale podstata rozdilnosti stejna.
Stejně vejce v jiné skorapce.
To že těch věcí nasekam 100 místo 10 náklady trochu redukuje.
@Avantime
To je podobné jako golf/Leon.
Ty náklady zas tak divoké nebudou. Ty auta se liší "jen" vnější skorapkou.
To je podobné jako golf/Leon.
Ty náklady zas tak divoké nebudou. Ty auta se liší "jen" vnější skorapkou.
Jazdil som pár dní s novou 3008 a tiež s DS7. Moc nerozumiem, že sa im to oplatí naraz vyrábať. Musí to byť zbytočne drahé a zároveň som sa stále pýtal, že prečo pri Peugeote, ktorý sa zjavne snaží vyzerať tiež prémiovo drží Stellantis pri živote DS. Predávajúci mi povedal, že DS7 im ide teraz lepšie, lebo má aj diesel v ponuke a ľudia to berú na operatívny. To však podľa mňa nebol zámer Stellantisu.
@vencelín ono by možná stačilo vyměnit interiér s normálním uspořádáním, vrátit 1,6PT, klidně i jako mildhybrid, 2.0HDI, srazit ceny o 10% a úspěch je na světě. Ten vnější design by pak leckdo překousl 😉 Hlavně ta odporná kola, ale ta se naštěstí dají vyměnit...
Obvykle za jizdy autum nenadavam, ale tady jsem to delal, az se rodina nestacila divit.
Podle fotek je tady interier prakticky stejny, tj. i ta ergonomie bude stejne spatna. A to jsem jeste nezminil chyby - behem ctyr dni mi jednou uplne zamrzla navigace (vyreseno vypnutim a zapnutim auta) a jednou vubec nefungovaly kamery. Couvat s takovym autem, kdyz v zrcatkach vidite minimum (protoze se na obou stranach "chytre" sklopi a vidite nekam k zadnim kolum, misto za sebe, coz se neda vypnout) a na displeji mate jen cerno s obrysem auta, je velka legrace.