Novinky
Stellantis má ještě nějakou naději?
V Americe se jim to celkem daří zvrátit, vracejí se k normálním a chtěným motorům, ale v Evropě frčí převečený Peugeot s jednadvojko na padesát způsobů. Tady už dobu zaspali.
V Americe se jim to celkem daří zvrátit, vracejí se k normálním a chtěným motorům, ale v Evropě frčí převečený Peugeot s jednadvojko na padesát způsobů. Tady už dobu zaspali.
@kari.laz
Ať uživíme všechny ty autoritáře typu Putina a podporovatele islámských extremistů typu Irán nebo Qatar.
Ať uživíme všechny ty autoritáře typu Putina a podporovatele islámských extremistů typu Irán nebo Qatar.
"..Vaším nejoblíbenějším obchodem se tak stane ten, který má na svém parkovišti stojany se stejnosměrným proudem. " Kam jsme se to až dostali - o tom, jaký je můj nejoblíbenější obchod, by mělo rozhodovat auto? Já např. mám jako oblíbený ten obchod takový, kde najdu přesně to co hledám. A můj spalovák mne v tom dosud nijak neovlivňoval a nijak mi do toho nemluví. Pozn. pro autora článku: Nejspíš bydlíte v nějakém větším městě, kde je tolik možností nakupování, že si Vaše auto může vybírat, kam půjdete nakupovat. Ale v řadě měst takové možnosti obyvatelé nemají.
@Petr Kozohorský a co teprve když nakupuješ v Košíku nebo Rohlíku...
Jo nejlepší je tankovat, ehm nabíjet, doma nebo v práci. Pokud redakce auto.cz nemá nabíječky v práci, doporučil bych změnu lokace 😁.
Jinak se totiž lepších recenzí na BEV nedočkáme.
Maj teď takový business s těmi 1000+1 Číňany že by si mohli tu nabíječku za 10k pořídit ne?
Jo nejlepší je tankovat, ehm nabíjet, doma nebo v práci. Pokud redakce auto.cz nemá nabíječky v práci, doporučil bych změnu lokace 😁.
Jinak se totiž lepších recenzí na BEV nedočkáme.
Maj teď takový business s těmi 1000+1 Číňany že by si mohli tu nabíječku za 10k pořídit ne?
@psel Tak akurat je na idnes clanok, ze boom fve skoncil a firmy krachuju, tak by v redakcii mohli k nabijacke prikupit aspon jeden panel aby pomohli zelenemu cinskemu biznisu.
@Petr Kozohorský nemluví? Takže se nikdy nestalo, že sis vybral obchod třeba podle toho, jak dobře se u něj parkuje?
@kozakm To tedy opravdu ne. Nebydlím v Praze nebo velkém městě, takže toto neřeším. Zboží si nevybírám podle parkingu, ale podle jiných kriterií a myslím, že většina občanů (a ženy ještě více) dělá totéž. Mimochodem, velká část občanů bydlí v lokalitách s velmi omezenou nabídkou nákupních možností, takže parkování asi nebude to hlavní kriterium nákupu. A příliš si nemohou vybírat, do kterého obchodu zajdou, jak je tomu v případě lidí z větších měst. Což bude nejspíš Váš případ, jinak byste mi nedával takovou otázku.
V tomhle aute jsem nejel, ale nedavno jsem mel z pujcovny na par dni Peugeot 5008 - bylo to s prehledem nejhorsi auto, jakym jsem za posledni roky jel. Ergonomie uplne zoufala, motor (dostal jsem hybrid) naprosto nepochopitelny a hybridni system zdaleka nejhorsi, v jakem jsem jel.
Obvykle za jizdy autum nenadavam, ale tady jsem to delal, az se rodina nestacila divit.
Podle fotek je tady interier prakticky stejny, tj. i ta ergonomie bude stejne spatna. A to jsem jeste nezminil chyby - behem ctyr dni mi jednou uplne zamrzla navigace (vyreseno vypnutim a zapnutim auta) a jednou vubec nefungovaly kamery. Couvat s takovym autem, kdyz v zrcatkach vidite minimum (protoze se na obou stranach "chytre" sklopi a vidite nekam k zadnim kolum, misto za sebe, coz se neda vypnout) a na displeji mate jen cerno s obrysem auta, je velka legrace.
Obvykle za jizdy autum nenadavam, ale tady jsem to delal, az se rodina nestacila divit.
Podle fotek je tady interier prakticky stejny, tj. i ta ergonomie bude stejne spatna. A to jsem jeste nezminil chyby - behem ctyr dni mi jednou uplne zamrzla navigace (vyreseno vypnutim a zapnutim auta) a jednou vubec nefungovaly kamery. Couvat s takovym autem, kdyz v zrcatkach vidite minimum (protoze se na obou stranach "chytre" sklopi a vidite nekam k zadnim kolum, misto za sebe, coz se neda vypnout) a na displeji mate jen cerno s obrysem auta, je velka legrace.
@JirkaVejrazka Cital som vela testov na 3008/5008 a vsetci sa zhoduju, ze ako ev alebo ice je to hlboho podpriemerne auto s peknym dizajnom a kvalitne spracovanym interierom
@ptr078 Jako ICE ho neznám, to už mě nezajímá. Jako EV nemohu potvrdit, že je pod průměrem. Srovnával jsem s Elroqem a Enyaqem.
@sachs800 tak predný pohon, pomalšie nabíjanie, menší výkon, vyššia spotreba, absencia vyhrievania baterky, software-ove chyby a nedorobky...
A za podobnú cenu (neviem ale dáva Peugeot zľavy) mi príde ako jasná voľba pre Škodovku (samozrejme niekomu sa auto páči a chyby mu nevadia) ale horší elektromobil to je.
A za podobnú cenu (neviem ale dáva Peugeot zľavy) mi príde ako jasná voľba pre Škodovku (samozrejme niekomu sa auto páči a chyby mu nevadia) ale horší elektromobil to je.
@Rasto V předním náhonu nevidím problém, pomalé nabíjení je už dávno vyřešené u letošních vozů a starší čekají na update (předehřevem), spotřeba.....já mám mix 60% dálnice, 20% silnice, zbytek město 18 kWh, softwarové chyby neznám, nedodělky....jaké ?? Jezdím i Elroqem, nedokáží říct co je horší, co lepší. Sedadla jednoznačně Peugeot, prostor vzadu Škoda, menší hlučnost Peugeot......ale je mi jedno, kterým jezdím.
@sachs800 Máte nějaký čerstvý informační zdroj ohledně předehřevu? Našel jsem jen tiskovou zprávu zprávu Stellantis z podzimu 2024 - předehřev má být jen pro Long range (90kw baterie) P3008/5008 a nevypadá to na update (sofwarový). Je tam rovněž nepochopitelná poznámka, že předehřev je aktivován při připojení k nabíječce
@sachs800 tak sám Peugeot uvádza 20-80 za 30min, Elroq má 10-80 za 28 min a o kúsok väčšiu baterku - čo tiež nie je žiadne terno.
Normovanu spotrebu má lepšiu Elroq, tak predpokladám že aj reálnu.
Tak predný náhon nevie preniesť taký výkon pri rozbehu, zhoršuje sa rejd a riadenie. Pri spalovaku to má ekonomický význam, pri elektre, ktoré môže máj aj verziu 4x4 to zmysel absolútne popiera.
SW staci prečítať test, nedajú sa pustiť predné hmlovky bez zadných, nedajú sa ľahko deaktivovať auto diaľkové, v jednom teste som čítal, že im začalo ukazovať, že majú viac ako 100% baterky, čítal som, že bývajú problémy s odomknutim DC nabíjačky (kamarát si kúpil Nové Berlingo a už 2x servis lebo ota update odpálil prevodovku)
Normovanu spotrebu má lepšiu Elroq, tak predpokladám že aj reálnu.
Tak predný náhon nevie preniesť taký výkon pri rozbehu, zhoršuje sa rejd a riadenie. Pri spalovaku to má ekonomický význam, pri elektre, ktoré môže máj aj verziu 4x4 to zmysel absolútne popiera.
SW staci prečítať test, nedajú sa pustiť predné hmlovky bez zadných, nedajú sa ľahko deaktivovať auto diaľkové, v jednom teste som čítal, že im začalo ukazovať, že majú viac ako 100% baterky, čítal som, že bývajú problémy s odomknutim DC nabíjačky (kamarát si kúpil Nové Berlingo a už 2x servis lebo ota update odpálil prevodovku)
@Rasto Čtete testy a nemáte žádnou reálnou zkušenost. Přední extra mlhovky Peugeot už dávno nemá a výhodu spuštění speciálního režimu předních bez zadních nikde nevidím. Kamrád co má Berlingo je na úplně jiné pltaformě, pletete hrušky z jablkama. Ještě se mi nikdy nestalo, abych měl problém na jakékoliv nabíječce, ať to je PRE, ČEZ, E-ON, ZSE nebo Tesla. Vlastně jednou, to ten ČEZ nefungoval vůbec.
Spotřebu s Elroqem nebo s e-3008 mám v zásadě identickou bez ohledu na to, co se píše v papírech. Myslím, že tyto rozpory jsou normální i u ICE.
Spotřebu s Elroqem nebo s e-3008 mám v zásadě identickou bez ohledu na to, co se píše v papírech. Myslím, že tyto rozpory jsou normální i u ICE.
@JirkaVejrazka Ergonomie je věcí názoru. Sklápění zrcátek se dá vypnout.
@sachs800 To je dobre. Ja to bohuzel nenasel.
Chapu, ze ergonomie je veci nazoru. Ale kdyz musim nastaveni klimatizace za jizdy menit na displeji, je to spatne. Kdyz mi ale pritom jeste vyskoci hlaska "prave vas upozornujeme, ze klikanim na displej za jizdy se nevenujete rizeni" a musis to jeste navic potvrdit trefenim na relativne male tlacitko "OK", aby ses vubec k tomu nastaveni klimatizace dostal, tak uz to neni vec nazoru, ale primo bezpecnosti. Protoze k problematickemu ukonu kdy musis chte nechte snizit pozornost vuci jizde tohle pridava jeste par zbytecnych sekund navic a problem to jen zhorsuje.
Chapu, ze ergonomie je veci nazoru. Ale kdyz musim nastaveni klimatizace za jizdy menit na displeji, je to spatne. Kdyz mi ale pritom jeste vyskoci hlaska "prave vas upozornujeme, ze klikanim na displej za jizdy se nevenujete rizeni" a musis to jeste navic potvrdit trefenim na relativne male tlacitko "OK", aby ses vubec k tomu nastaveni klimatizace dostal, tak uz to neni vec nazoru, ale primo bezpecnosti. Protoze k problematickemu ukonu kdy musis chte nechte snizit pozornost vuci jizde tohle pridava jeste par zbytecnych sekund navic a problem to jen zhorsuje.
@JirkaVejrazka Zrovna u tohoto vozu není potřeba na displej sahat. Opravdu dobře tady funguje hlasový povel. Bud reaguje na Ok Peugeot nebo na tlačítko na volantu. Pak stačí říct: Je mi zima - což zvýši teplotu o stupeň nebo rovnou říct Nastavit teplotu na 20 stupňů. Stejně dobře lze říct Zapnout vyhřívaní sedadla. Systém navíc pozná, jestli mluví řidič nebo spolujezdec. Dá se tak ovládat rádio, telefon, atd.
@sachs800 Super, diky za info! Kdyby to (nedejboze) bylo moje auto, asi bych si to nastudoval. Priznam se, ze u auta z pujcovny, kde byla cela rodina vcetne deti (a malokdy tam bylo ticho), mne vubec nenapadlo vyzkouset hlasove povely.
@JirkaVejrazka Já zase nikdy nevyzkoušel toho hybrida, ani mě to vlastně neláká. Elektrická verze je jiné kafe a je to velmi slušně jezdící vůz, navzdory některým testům.
@sachs800 Ja s hybridy jezdim bezne (na vlastnich mam najezdeny stovky tisic km), ale u toho Peugeotu se zdraham pouzit slovo "hybrid". Tam bezi spalovak tak casto, ze je to spis "spalovak s hybridnim pristrkovanim".
Priklad - zastavim na parkovisti u cesty, abych neco vyndal z kufru a rozdal detem. Venku 27 stupnu, klimatizace vypnuta (otevrena okenka), auto ma po pulhodinove jizde zahraty motor a baterku nabitou (podle indikace na palubni desce) zhruba "na tri ctvrte". Presto pri vystoupeni z auta bezi spalovak a bezi cele ty cca dve minuty, co se prehrabuju v kufru a davam veci detem. Proc? (ano, mohl jsem to auto vypnout, ale v jinych hybridech to fakt v tehle situaci neni potreba).
Pri jizde z kopce se baterka "zaplni" neuveritelne rychle, takze se musi pustit spalovak, aby to system nejak zvladnul. I v kopeccich, kde si troufam rict, ze jak Toyota tak Kia (dva hybridy, co znam nejlepe) by uplne v pohode ustaly jizdu jen v EV rezimu.
Atd. atp. nebudu to sem zbytecne vypisovat vse.
Priklad - zastavim na parkovisti u cesty, abych neco vyndal z kufru a rozdal detem. Venku 27 stupnu, klimatizace vypnuta (otevrena okenka), auto ma po pulhodinove jizde zahraty motor a baterku nabitou (podle indikace na palubni desce) zhruba "na tri ctvrte". Presto pri vystoupeni z auta bezi spalovak a bezi cele ty cca dve minuty, co se prehrabuju v kufru a davam veci detem. Proc? (ano, mohl jsem to auto vypnout, ale v jinych hybridech to fakt v tehle situaci neni potreba).
Pri jizde z kopce se baterka "zaplni" neuveritelne rychle, takze se musi pustit spalovak, aby to system nejak zvladnul. I v kopeccich, kde si troufam rict, ze jak Toyota tak Kia (dva hybridy, co znam nejlepe) by uplne v pohode ustaly jizdu jen v EV rezimu.
Atd. atp. nebudu to sem zbytecne vypisovat vse.
@JirkaVejrazka Jojo, to bude tím, že to je MILD, který umí (asi snad jediný) jet i jen na tu pidi baterií. Asi né úplně dobré rozhodnutí. Ale to už mě minulo, EV mi splňuje vše, co jsem chtěl, včetně delších tras.
@sachs800
Tak po červnové aktualizaci při 9ti jízdách z 10 musím vše ovládat hlasové protože aktualizace umrtvila dotyk jak na hlavním displeji tak i i-togless. Predehrev zatím k dispozici není. Já se loni na to auto hodně těšil a po roce používání a 40000km mohu říct že jsem v této cenové kategorii asi s horším BEV nejel. Jako pokud nabíjím doma a jezdím do těch 250km denně je to fajn ale delší cesta s nabíjením hlavně v zimě je za trest.
Tak po červnové aktualizaci při 9ti jízdách z 10 musím vše ovládat hlasové protože aktualizace umrtvila dotyk jak na hlavním displeji tak i i-togless. Predehrev zatím k dispozici není. Já se loni na to auto hodně těšil a po roce používání a 40000km mohu říct že jsem v této cenové kategorii asi s horším BEV nejel. Jako pokud nabíjím doma a jezdím do těch 250km denně je to fajn ale delší cesta s nabíjením hlavně v zimě je za trest.
@JirkaVejrazka Hurá! Moje zkušenosti potvrzuje někdo ze zcela odlišné skupiny motoristů.
Měl jsem P508 a jezdil i P3008 a oboje katastrofa. Nic horšího jsem nezažil a nepomáhaly ani restarty ani servis.
Podvozek děs, převodovka děs, posez za volantem děs, zrcátka děs, kamery děs, hlasové děs, rádio děs, světla děs, infotainment děs, klimatizace děs, asistenty děs... A tak dále až donekonečna. Kdo tohle navrhuje a testuje, toho bych chtěl potkat naživo...
Pak sedneš do přiblblýho VAGu a prostě jedeš...
Měl jsem P508 a jezdil i P3008 a oboje katastrofa. Nic horšího jsem nezažil a nepomáhaly ani restarty ani servis.
Podvozek děs, převodovka děs, posez za volantem děs, zrcátka děs, kamery děs, hlasové děs, rádio děs, světla děs, infotainment děs, klimatizace děs, asistenty děs... A tak dále až donekonečna. Kdo tohle navrhuje a testuje, toho bych chtěl potkat naživo...
Pak sedneš do přiblblýho VAGu a prostě jedeš...
Auto je krásné, ale tím to končí. No na mě to působí, že něco takového koupí bohatý muž své přítelkyni/manželce/milence na ježdění do fitka a za kamarádkami. Ty kamarádky budou odvařené z toho, že něco takového nemají a musejí jezdit v blbý nudný Audině.
jak to tak zběžně čtu tak je to fakt solidní krám 😄 Už jen nefungující appka je pro mě něco, před čím bych utekl, i kdyby to auto stálo 500 tisíc. Cenovka podobná jako Kia EV4.... velký fórek od Stellantisu 😄
Na Isofix existují takové plastové kastlíky, které se vmáčknou mezi sedačku a opěradlo a pak to funguje skoro stejně dobře jako to, co má třeba Škoda. Britax-Romer je myslím dává k autosedačkám, ale dají se koupit i u Číňana apod.
Pokud Lvice dává nadaji v toto auto, tak potěš koště.
Auto které by mohlo Lvice vytáhnout ze slamastiky by byla třebas moderní 406 tedy vzhledově povedené, prostorné, robustní auto a adekvátními pohonnym řetězcem.
Auto které by mohlo Lvice vytáhnout ze slamastiky by byla třebas moderní 406 tedy vzhledově povedené, prostorné, robustní auto a adekvátními pohonnym řetězcem.
@vencelín ono by možná stačilo vyměnit interiér s normálním uspořádáním, vrátit 1,6PT, klidně i jako mildhybrid, 2.0HDI, srazit ceny o 10% a úspěch je na světě. Ten vnější design by pak leckdo překousl 😉 Hlavně ta odporná kola, ale ta se naštěstí dají vyměnit...
Jazdil som pár dní s novou 3008 a tiež s DS7. Moc nerozumiem, že sa im to oplatí naraz vyrábať. Musí to byť zbytočne drahé a zároveň som sa stále pýtal, že prečo pri Peugeote, ktorý sa zjavne snaží vyzerať tiež prémiovo drží Stellantis pri živote DS. Predávajúci mi povedal, že DS7 im ide teraz lepšie, lebo má aj diesel v ponuke a ľudia to berú na operatívny. To však podľa mňa nebol zámer Stellantisu.
@Avantime
To je podobné jako golf/Leon.
Ty náklady zas tak divoké nebudou. Ty auta se liší "jen" vnější skorapkou.
To je podobné jako golf/Leon.
Ty náklady zas tak divoké nebudou. Ty auta se liší "jen" vnější skorapkou.
Zdravím, nebudete testovat nový Opel Granland s 83kW baterkou? Viděl jsem zahraniční test a ten předehřev baterie má., díky
Kto by to bol povedal ze najschopnejsou znackou celeho toho ich cirkusu bude nakoniec stary dobry citrooon .... povedzme nova C3 aj C3 aircross sa uz nesnazia hrat premiu ani ine oblby... maju logicke kompromisy ale zato aj ferovu cenu.... este sa budu v pezote divit ked ich v dohladnej dobe ( tym nemyslim teraz za mesiac ani dva ) objemom predaja vzdy mensi bracha citroen na eu trhu predbehne... buduci rok uz cakam novu C3 pred tou nechutnou 208 v eu... uvidime... pezot uz nema cim prekvapit.. pokakal si to sam... ale citroen vyzera nadejne a snad prvykrat od cias XM aj xantie mu kua drat normalne aj fandim
"Naděje Stellantisu", snaha o posun do prémiového segmentu? To má být vtip?! S auty, která nabízí maximálně tříválcovou dvanáctistovku a která mají snad nejkřečovitější a nejpředesignovanější vzhled ze všech značek!!! A po té trapné dvanáctistovce pak následují už jen hybridy nebo nedej bože zkraťáky! A celé toto zoufalé divadlo "jistí" šílené i-cocpity...
Vedení Peugeotu už by se mělo konečně probrat, jinak tato kdysi skvělá automobilka dopadne moc, moc špatně! 😞
Vedení Peugeotu už by se mělo konečně probrat, jinak tato kdysi skvělá automobilka dopadne moc, moc špatně! 😞
Proboha! A proč bych s tím autem tak trápil. Vloni jsem koupil na pojížďky po městě Suzuki Swift - spotřeba 5,5 lt benzinu. A letos na dlouhé cesty Mazdu CX 80 se spotřebou nafty 6,5 lt . Tak o čem je elektrika?
Shrnul bych to asi takto😒br />
Doplňování energie zdlouhavé, dojezd mizerný, cena auta příšerná.
Jako App se mi sekala v roce 2022 to ano ale dnes to jede jak má.
Jinak výkon - cena.
Ta starší Lvicata a Citron i vcelku fungovali.
Co se týká té produkce z ne dávných let, tak tam bych si nevybral z důvodu absence motoru. Posledním takovým solidním mohykanem byl 2,0 Hdi.
Nicméně PUG je jediný, kdo tuhle zhovadilost tlačí. Kdyby to bylo tak super, budou to zvažovat i ostatní, což se ani u značek Stellantisu neděje 😉
Uz jsi slysel o BMW Neue Klasse?
Zpatecniku.
😀
Peugeot je napred!
To nic nemeni na tom, ze pises hlouposti.
"Nicméně PUG je jediný, kdo tuhle zhovadilost tlačí."
👎
Krome BMW jeste Toyota...
Podle me je to optimalni konfigurace interieru.
A která Toyota, jen okrajový model Prius s jeho interiérem velmi vzdáleně připomíná i-Cockpit 😉
Takže to tlačí jen PUG v celé řadě modelů 😉