Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 Intensa 1.2 Turbo – Tady je něco navíc

49 komentářů

Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín aspoň dvanáctiválec pro nás srdcaře. vazelíne, tvoje dvoulitrové atmosférické MPV - bylo na stovce rychleji? a jezdilo za 6 litrů? potom se tedy oprávněně ptám - stačí pouhý objem motoru k navození toho správného petrol-pocitu?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín odpovíš mi na otázku vazzelíne? objem motoru ani počet válců nemusí nic znamenat, pokud má auto dostatečnou dynamiku, a na 1300 kg těžké mini-SUV nepochybně tříválec stačí (i když jim osobně moc nefandím). Alfa má jiné modely, s jinými motory a některé mají i 520 koní. tedy - fanda - Alfista - si vybere. můžeš mít i Stelvio Quadrifolgio, v pizzérii taky nemáš na základní pizze pikantní salám nebo lososa nebo salsicciu. tohle je prostě šunková se sýrem za 99 Kč.
protože nároky jak hrabě a drandíš vydechlý MPV, z čehož by se mohlo zdát, že si zase tak moc nepotrpíš jak bys rád, aby sis potrpěl😊
Lempl Klaun
@Man Ký 😀✌🏼

Diskuse už smrdí jak popelník v nonstopu, ale o tak nádherným kousku, jako je Alfač Junior, ani čárka. Zato Standa Vazelín a ukrajinský tragéd Ševčenko1 tu roztáčej svůj ubohý cirkus. 🤡
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín nevím, v čem jezdíš vazelíne, takže zkusím tipnout Sharan s dvoulitrovým benzínem. poradna tipcars k tomu říká -
Základní atmosférický benzín 2,0 s výkonem 85 kW na tohle veliké auto prostě nestačí, a i kdyby jste si jej koupil jen na krátké popojíždění třeba po městě, poznáte, že bude mít stejnou spotřebu jako 1,8T. Ve srovnání s ním není ani tak spolehlivý, často jej trápí vyšší spotřeba oleje, hlavně při vyšších nájezdech.
Ty ostatní bláboly nekomentuju, nikdy jsi s tím ani nejel a argumentuješ jak křovák, nejlepší na otop je oheň v místnosti s dírou ve střeše, protože se na tom nemá co pokazit😊
Atmosférický motor třeba od Porsche s výkonem vyhoněným ad absurdum v poměru k výkonu může mít svoje kouzlo, kdekoliv jinde už je prostě přeplňovaný motor daleko příjemnější na jízdu.
Mr.Murphy
Jako vsechno jakztakz dobry ale proste maly crossover nemuze stat 950... proste nemuze, ne....
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín vidíš to a ještě jsi přihlouplej. v tom není žádná logika. přeplňovaný motor má jinou výkonovou křivku, v nízkých otáčkách má víc výkonu a ve vysokých zase výkon stagnuje či klesá. ergo kladívko, většině lidí se jezdí s přeplňovaným motorem lépe, a automatická převodovka to ještě umocní.
prej "což je logické"😊 logické je, že jsi mistr světa ve lhaní do kapsy.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín tyhle pindy o nezastupitelnosti atmosférického motoru jsem vedl někde v roce 2010, kdy jsem si hýčkal svoji 650i a tvrdil, jak to nic nedokáže nahradit. a pak jsem přešel na přeplňovaný benzín a zjistil, že je krom odezvy na plyn ve všem lepší.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín který atmosférický dvoulitrový benzín s jakým výkonem a v jakém automobilu ti jezdí lépe, než zmiňovaná Alfa Romeo? úhybné manévry mi napovídají, že jsem zasáhl svůj cíl velmi přesně a ve skutečnosti bys tomuto "žebrákovi" koukal na koncová světla, chvilku.
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@Ja Prvni 123 sbohem petře
Sevca1
@Man Ký. No Pičko Opičko 1.2 není opravdu žádný zázrak. Kdo píše o dvanácti válci? Opět jenom prudis.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín zkus k věci vazelíne. urážky mě moc nezraňují. jestli chceš pořádně, tak mě vyveď z omylu fakty. jenom dokazuješ, jak seš v koncích😊
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín dobře blběno. beru to jako konečnou kapitulaci. zkus si mrknout na ty výkonové křivky třeba to docvakne.
XTad
@vencelín Jenze na dorovnani parametru soucasneho pohonu bys potreboval spis tak 2,5. A fakt nevim, v cem by byla ctyrvalcova atmosfera atraktivnejsi. Navic v moderni emisne priskrcene podobe. Pravidelne stridam atmo ctyrvalec s turbo trivalcem a u ty atmosfery se vzdycky stydim, kdyz to musim vytocit nad 3000. Naopak trivalec zni jak naftova V6ka.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín ale ty by ses hádal, ale seš v koncích vazelíne a tak děláš pupínky😊
není všechno zlato, co se třpití😊
XTad
@vencelín Ja to myslel ironicky.
XTad
@vencelín Jo jo, nakou poradnou atmo sestnactistovku, poctivej ctyrvalec. Treba twinsparka, to bejvaly drzaci.
Ota4
Od verze s viceprvkem sem čekal že budu jezdit lépe než verze q2. Bohužel auto je ještě daleko více nudnější. To auto je prostě v normálních verzích tragické. Veloce je skvělé,bohužel díky ceně a nedostatečnému dojezdu nekoupitelné
vencelín
Spíše tam něco schází a to velmi. Tou chybějící věcí je poradny motor.

A vzhled taky není žádné terno. Tatam jsou ty doby kdy Alfy měly smrnc (napr 33, 75, 164, 155, 159 ale i předcházející modely byly krasne).
MihiCZ
Tuším, že se jedná o nejprodávanější Alfu současnosti, takže pro Alfu to může být na nějakou dobu cesta. Na druhou stranu je to pro mě jako bývalého majitele 3 roky staré 156 a nové Giulietty cesta, která se neprotíná s tou mou. Lituji, že v době kdy vyšla Giulia, jsem ji vzhledem k okolnostem nemohl koupit. Dnes Alfa nemá jediný nový model, který by mě oslovil. Tak jako tak, přeji Alfě úspěch, stále je to můj love brand🍀
vencelín
@Sevca1
Zřejmě pan Moncicak se chce vsi silou zařadit po bok veleslavnych exotu Saska a Debilita, které jest vhodné zcela ignorovat.
vencelín
@Man Ký
Plácat blbosti, to Vas užije, ze Moncicaku 😊.
Jako by byly jen dvě možnosti, buď 3 hrnek nebo 12 hrnek a nic mezi tím. Slyšel jste o existenci 4 válců v různých kubaturach, případně 5 válců v různých kubaturach????
Koukám že chcete zformovat Agiu Triadu v sestavě Šašek, Debilito, Moncicak 😊.
traveldrive
Tady je něco navíc...
Hlavne hromada prívlastkov v názve. Vyzerá to ako rodokmeň vzácnej rasy, pritom zbastlili bastardíka, ktorý môže byť čímkoľvek, len nie športovým autom a už vôbec nie Alfou Romeo. V Stellantise im ešte stále nedocvaklo, že čínsky systém ignorovať tradičné hodnoty a prednosti značiek a tú istú techniku predávať na X spôsobov lepiť na ňu rozličné logá bez ladu a skladu skrátka nefunguje.
Freddka
Je potreba si jasne rict, ze v cerne barve je to vsechno uplne jedno, takova barva na tuhle Alfu na 100% nepatri 😄
vencelín
@Man Ký
Moncicaku, jedna věc jsou špičkové údaje výkonu a, hnacího momentu na papíře. Druhá věc je reálná kultivovanost a spolehlivost motoru a v tomto je většinou více valec lepší než nasupený 3 val.
Dále více valec má větší rezervu při vyšší zátěži (jízda do stoupání, jízda s plné lozenym vozem, jízda s přívěsem) než doply 3 hrnek, kterému v takovýchto situacích brzo dojde dech.

Předpokládám, že se shodneme na tom, že Atmosfericky více valec bude mít větší předpoklady sloužit déle než komplikovaný preplnovany motor s výkony na hrinici svých možností.
Ota4
@Arese To auto už jsem jel v několika verzích a je to vážně (na alfu) hodně špatné. To auto nemá absolutně žádné emoce. Když zůstanu ve stejném segmentu tak Puma si jízdně Juniora namaže na chleba. Veloce je skvělé ale bohužel jak jsem psal výše je nekoupitelné.
Arese
Sorry Alfo, ale tady je takřka všechno úplně špatně😒
- V tomto segmentu od tebe očekávám nízký hatchback, a nikoliv crossover!
- Montáž tříválcového motoru od PSA je pro milánskou značku prostě nedůstojný, ne-li ostudný
- Když Alfu, tak rozhodně ne hybridní (a už vůbec ne se zkratopohonem!) a v nabídce má samozřejmě být i manuální převodovka!!!
- čtyřkolka s pohonem zadních kol elektbzučákem je snad špatný vtip. Kdo by něco takového chtěl, zvláště pak s takovým nárůstem hmotnosti a ceny?
- cena je vzhledem k použité technice PSA naprosto absurdní
- I kdybych všechny výše uvedené nedostatky byl ochoten tolerovat, určitě bych se nesmířil s chybějící radostí z dynamické jízdy - ta musí být základem každé Alfy, protože to má být její hlavní trumf oproti konkurenci! Kvůli jedinečné radosti z jízdy se přece Alfy hlavně kupují!
Jako plus mi tak zůstává vlastně jen slušný design, což je ale žalostně málo...
vencelín
@Sevca1
Jestli má Sasek jeden nebo víc profilu mně zas tak netrápí. Horší je že většinou k tématu nic nemá a blekota nesmysly, to je ten kámen úrazu.
Sevca1
@vencelín Jo levoboček klaunicek to je třída s více profily tady. Naivně si myslel že budu reagovat 😁
vencelín
@Freddka
Dle mne černá patří max na funebrak, nazavisle na značce auta. Ale pokud se někomu líbí celocerne auto, je to jeho volba že se v něm chce pripekat.

Co však už opravdu nepochopím mít dvoubarevné auto s černou střechou. Dokonce jsem už natrefil na auto, kde ta černá byla na tu střechu napatlana dodatečně, asi dokonce i štětcem 😊.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Avantime
Kto chce nieco aj na chalupu a do obcasneho terenu tak samo ... radsej vitaru alebo duster....
Tato alfa na tych šmišnych kolesach neuvidi nikdy ani polnacku...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Suv na stvorsrubovych kolesach posobi vzdy usmevne ( a je tu hned jasne kolka bije ) ... aspon ze SPZ uz je konecne dole v strede a neposobi ako past na oko ohnuta kdesi na boku predku ... ono to auto je alfou viacmenej len vdaka logu na kapote... inak je to vcelku pekna gulas party hrkalka ... a zaroven technicky krizenec vsetkeho mozneho... aka doba take auta co uz
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, tady je zase nablito... tak ja jdu zase pryc.

🙈
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín není pro mě snadné vidět tě v koncích. silně mě to zraňuje. nicméně, kde nic není, ani smrt nebere😊
Lempl Klaun
@twistedTSD Zdechni, čížku. 🤡
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Ota4 a váze. A rychlosti.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tři válce za milión??
400wh baterie?
Špatně se s tím zatáčí?
Málo místa a malý kufr?
Bez manuálu.
Uvnitř Citroen kam se podíváš.
RZ uprostřed nárazníku?
Za mně tato Alfa rozhodně NE!
Je to bastl všeho co našli v koncernu Stellantis. Předražené něco co není Alfa. Max jen logem.
Škoda, škoda, škoda. 🫣🥺😐😩😫😖
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Lempl Klaun Sklapni, trolle.
vencelín
@Man Ký
Nikoliv Moncicaku. Na koktejl ledniček a telefonu v podání barmana z Elektroworldu nelze reagovat jinak, který se tu snažíte servírovat na webu o autech (které s lednickami ani telefony nemají nic společného) .
Respektive zbývá jen dodat "Protřepat, nemichat'.
vencelín
@Man Ký
Moncicaku berte to jak chcete.
Na koktejl ledniček a telefonu od barmana z Elektroworldu nelze reagovat jinak
vencelín
@Man Ký
Není všechno preplnovani či bzucive zlato co se trpyti.
Mussim uznat že jste stejný moula jak Šašek a Debilito.
vencelín
@Man Ký
Moncicaku, pro blběho každý blbý. Tímto na Vas již reagovat nebudu.
vencelín
@Man Ký
Taky jsem jezdil s preplnovanym zážehový motorem a jelo to stejně jako stejně výkonná atmosféra (což je logické). S bonusem většího rizika poruch. No neberte to......
vencelín
@Man Ký
Když myslíte Moncicaku, hádat se s Vámi nemíním.
vencelín
@Man Ký
Moncicaku, zrezliky neprovozuji, to je vše co Vám k tomu mohu říci.
vencelín
@XTad
To emisní priskrceni je i na tom doplem 3 válci.
vencelín
@XTad
Budiž, za mne ale dobrá 1,6 by byla ideál. Základ 1,4 a vrchol 1,8.
vencelín
@XTad
Vidim to podobné.
Avantime
Musím si vyskúšať Juniora, celkom som zvedavý ako to jazdí. Nepotrebujem ísť šmykom do zákruty a mimo toho, že to s Q4 nefunguje, som sa toho moc o jazdných vlastnostiach vlastne nedozvedel.
Mám s tým ich úžasným hybridom už nejaké skúsenosti, tak šípim, že ani v Juniore to nebude dobré.
Ono vlastne moc nie je o čom, keď o trochu slabší Yaris Cross AWD-i Executive ale s normálnym full-hybridom stojí 30 490 eur a Junior Q4 je za 35 490 eur. V dynamike a športovej jazde sú obe nanič, ale teda keď trvám z nejakého dôvodu na tom pohone všetkých kolies, tak verím, že pri tom Yarise Cross nebudem musieť 6 rokov nič riešiť a ešte ho potom ako tak dobre predám. Nuž, Alfa, nemáš to ľahké. Aj v rámci koncernu mi táto štvorkolka dáva zmysel skôr pri Avengeri 4xe, keďže to zjavne nie je o lepšej stabilite pri športovej jazde ale nejakej pomoci v teréne alebo na snehu. Jeep je aspoň za 29 990 eur (samozrejme, aj to je strašne veľa na malé SUV). Proste Stellantis zas zákazníkov oblbuje. A vôbec, kto potrebuje malú štvorkolku, radšej Vitaru so štvorvalcom. Pekne hoc aj vo fullke s automatom za 26 690 eur.
Avantime
"Junior Q4 má však něco, co u technicky i velikostně obdobných modelů jiných značek skupiny Stellantis (například u zmiňovaného Peugeotu 200😄 nenajdete. Jedná se o specificky řešený pohon."

Určite? A čo Jeep Avenger 4xe? To je predpokladám to isté a aj z rovnakej továrne. Očakáva sa, že by sa podobný systém mal časom objaviť aj v Grande Pande.