Elektromobilita
@rohYpnol
Sorry, ale asi ctes jiny clanek.
Tenhle je o tom, ze zakaznici kupuji misto EV od Porsche jine znacky.
Cina dlouho nesla ziska pak presedlala na elektro a na nejakou dlouhou tradici za velke penize dela dlouhy nos.
Nokia scenar.
Sorry, ale asi ctes jiny clanek.
Tenhle je o tom, ze zakaznici kupuji misto EV od Porsche jine znacky.
Cina dlouho nesla ziska pak presedlala na elektro a na nejakou dlouhou tradici za velke penize dela dlouhy nos.
Nokia scenar.
@Arese v roce 2028 to nikoho zajímat nebude. BEV sedí jak přibitý, akceleruje to jak blázen, baterka se nabíjí skoro jak když tankuješ a se čtyřma motorama uděláš takové věci že ti z toho bude blbě až do konce týdne.
A navíc tohle se spalovakem NIKDY neuděláš protože máš pod kontrolou každé kolo každej zlomek sekundy.
Jediné co zbývá jsou lehčí a kapacitnější baterky a tou dobou už solid státe nebude v takové mlze jak dnes. Kdo by si pak koupil 800kw ve spalováku když bude mít moct 2000kW v elektru a tomu spalováku ujede i v zeleném pekle? Navíc za zlomek ceny?
A navíc tohle se spalovakem NIKDY neuděláš protože máš pod kontrolou každé kolo každej zlomek sekundy.
Jediné co zbývá jsou lehčí a kapacitnější baterky a tou dobou už solid státe nebude v takové mlze jak dnes. Kdo by si pak koupil 800kw ve spalováku když bude mít moct 2000kW v elektru a tomu spalováku ujede i v zeleném pekle? Navíc za zlomek ceny?
@rohYpnol
Presne. “Mechanicke hodinky” zůstanou i ve svete aut.
Jenze podivej se kolik se prodá obyčejných hodinek a kolik poctivych mechanickych….
Presne. “Mechanicke hodinky” zůstanou i ve svete aut.
Jenze podivej se kolik se prodá obyčejných hodinek a kolik poctivych mechanickych….
@PowerHouse a ty zas jen postuješ další hloupost. Něco si o cariadu přečti a pak se k němu vyjadřuj. Třeba zjistíš co dělá a jaká je jeho role v koncernu a jaká je jeho pozice v těch všech spoluprácích jak s rivianem tak s ykspeng. Stačí si poslechnout poslední podcast na rtl+ moove s jejich člověkem kde tohle přesně rozebírali. Pak by jsi je takhle nesmyslně nehejtoval.
A ano, na počátku se jim spousta věcí nepovedla, ale dnešní situace je zcela jiná.
A ano, na počátku se jim spousta věcí nepovedla, ale dnešní situace je zcela jiná.
U VW nedává smysl ani Cariad.
Jo konkurence má přes 2000 koní a BYD plánuje více než 3000 koní.
Jo konkurence má přes 2000 koní a BYD plánuje více než 3000 koní.
@rohYpnol
a proc se to nevyplatí ?
Protoze svet kasle u EV na nejake jméno Porsche.
Znova. Tohle je Nokia scenar.
To ze stale nechces chapat rozdil mezi “nadrzi” a palivem jen dokresluje zacyklene mysleni ve kterem se pohybujes.
a proc se to nevyplatí ?
Protoze svet kasle u EV na nejake jméno Porsche.
Znova. Tohle je Nokia scenar.
To ze stale nechces chapat rozdil mezi “nadrzi” a palivem jen dokresluje zacyklene mysleni ve kterem se pohybujes.
@rohYpnol jako s čím si měl pravdu? Měli jsi pravdu s knedlíkem a se zelím? Nebo jako ty noviny? Nebo je to jméno tvé milenky?
Ani jedno z toho ti nezávidím 😄.
Ani jedno z toho ti nezávidím 😄.
@Barry Lyndon co se tam hejtuje nejvíc? A ten druhý důvod to je komedie, s tím souhlasím. A dva týdny na to přijde AMG s tou svoji raketou… vypadá to fakt směšně, teda masařka masí porsche…
@rohYpnol
Jde o zakaz spalovacich aut na FOSILNÍ PALIVA.
Majitel Porsche muze o víkendech dal okouzlovat okoli.
Jde o zakaz spalovacich aut na FOSILNÍ PALIVA.
Majitel Porsche muze o víkendech dal okouzlovat okoli.
No já si myslím, že poté co předvedlo AMG a MB vůbec by si měli umýt hlavy protože nic takového nemají.
Za mě si dali moc nízké cíle, protože furt do toho nešli naplno.
Snad to SSP tohle změní. Myslím si, že je to teď jasno i jim. Za mě PPE je jejich první pokus a je to stejně znát jako u prvního MEB. Jen halt na 800V.
Za mě si dali moc nízké cíle, protože furt do toho nešli naplno.
Snad to SSP tohle změní. Myslím si, že je to teď jasno i jim. Za mě PPE je jejich první pokus a je to stejně znát jako u prvního MEB. Jen halt na 800V.
@rohYpnol
Jasne.
Proto Porsche pada v Cine (nejvetsi jeho trh) kazdy rok o desitky procent zatimco trh s EV tam neustale roste.
Jasne.
Proto Porsche pada v Cine (nejvetsi jeho trh) kazdy rok o desitky procent zatimco trh s EV tam neustale roste.
@ericn jo když generace mechaniků se snaží vše vyladit tak aby to jelo jak z praku a nakonec přijde něco, kde nepotřebuju výkon slyšet abych si byl jistý že mohu předjet a každé kolo má přesně tu rychlost jakou má v tu milisekundu mít tak je potřeba si přiznat, že to prostě se spalováky nedáš. Počkej na M3 Neue Klasse a pak ti to dojde. A nuda podle toho co ukázali to fakt nebude.
@praptak nebylo myšleno akceleraci v přímce to umí i BYD ale šlo o souhru pohonu, podvozku a brzd a ta lehkost, která zatím mnohdy schází.
To že vepředu netaháš motor, je stejná změna jako když máš vepředu dyzl a pak tam dostaneš lehký benzin. A teď si představ, že ho tam nemáš vůbec, resp. těch 30kilo nebo kolik váží není fakt nic.
@praptak nebylo myšleno akceleraci v přímce to umí i BYD ale šlo o souhru pohonu, podvozku a brzd a ta lehkost, která zatím mnohdy schází.
To že vepředu netaháš motor, je stejná změna jako když máš vepředu dyzl a pak tam dostaneš lehký benzin. A teď si představ, že ho tam nemáš vůbec, resp. těch 30kilo nebo kolik váží není fakt nic.
@praptak závisí na dvou věcech, jestli jsme v Evropě schopni posunout ten design dál, tak abychom mohli vykompenzovat cenovou výhodu Číny a zároveň zvládli škálovat produkci nahoru. A ten druhý bod jestli chemie do nich nebude dostupná jen v Číně za rozumnou cenu. Viz LFP.
PowerCo má fabriku nula v Číně a už tam jede svoje LFP články s dostatečnou výtěžností a kvalitou, fabrika 1 v Salzgitter je stejná jako v Číně a má jet do konce roku, fabrika 2 ve Španělsku se zatím staví. Chtějí tím pokrýt až 80% svých potřeb.
Francouzi něco mají, Tesla snad uvažovala o výrobě nebo už vyrábí u Berlína, fabriky northvolt koupil z konkursu Lyten ale ten má svou chemii a tak se teprve uvidí co a jak.
Jinak jsou tu už Korejci v Polsku a pak samozřejmě CATL který už jede v Německu a stejně jako BYD (nevim jestli už jede) v Maďarsku. Jo a ty články pro BMW jsou od Eve a ty se mají taky vyrábět v EU ale nevim kde.
PowerCo má fabriku nula v Číně a už tam jede svoje LFP články s dostatečnou výtěžností a kvalitou, fabrika 1 v Salzgitter je stejná jako v Číně a má jet do konce roku, fabrika 2 ve Španělsku se zatím staví. Chtějí tím pokrýt až 80% svých potřeb.
Francouzi něco mají, Tesla snad uvažovala o výrobě nebo už vyrábí u Berlína, fabriky northvolt koupil z konkursu Lyten ale ten má svou chemii a tak se teprve uvidí co a jak.
Jinak jsou tu už Korejci v Polsku a pak samozřejmě CATL který už jede v Německu a stejně jako BYD (nevim jestli už jede) v Maďarsku. Jo a ty články pro BMW jsou od Eve a ty se mají taky vyrábět v EU ale nevim kde.
@PowerHouse A pak 5000 koní a nakonec 10000 koní... K čemu to ale bude dobré? Když byly výkony o celý řád níže, dávalo to soutěžení smysl, ale toto je spíš už bizár... 😊
@Tycoon insideevs.com/…facturing-plans/
Píšou tam o posunu cellforce do R&D, a pokud si to nechají vyrábět někde jinde tak proč ne. Většina v době SSP stejně pojede na PowerCo který má jednak velkou plánovanou kapacitu a dovedu si představit že třeba SSP s Unified Cell solid state dostane nejdřív porsche a pak až to naškálují tak to dostane Audi a pak až někdy se dostane na VW a Škodu, teda až v doby kdy budou mit zas něco nového pro Porsche.
Píšou tam o posunu cellforce do R&D, a pokud si to nechají vyrábět někde jinde tak proč ne. Většina v době SSP stejně pojede na PowerCo který má jednak velkou plánovanou kapacitu a dovedu si představit že třeba SSP s Unified Cell solid state dostane nejdřív porsche a pak až to naškálují tak to dostane Audi a pak až někdy se dostane na VW a Škodu, teda až v doby kdy budou mit zas něco nového pro Porsche.
Neruší, optimalizuje.
Porsche zistilo, že samostatná výroba článkov v menších objemoch je príliš drahá a ekonomicky neudržateľná. Preto projekt výroby zastavili a Cellforce sa obmedzí len na výskum a vývoj.
Vyvinuté články si nechá vyrobiť u veľkokapacitných partnerov, kde sa dosiahne ekonomika rozsahu.
Zároveň posilňuje vlastné montážne kapacity batérií, napr v Porsche Smart Battery v Hornej Strede na Slovensku.
Porsche zistilo, že samostatná výroba článkov v menších objemoch je príliš drahá a ekonomicky neudržateľná. Preto projekt výroby zastavili a Cellforce sa obmedzí len na výskum a vývoj.
Vyvinuté články si nechá vyrobiť u veľkokapacitných partnerov, kde sa dosiahne ekonomika rozsahu.
Zároveň posilňuje vlastné montážne kapacity batérií, napr v Porsche Smart Battery v Hornej Strede na Slovensku.
A jak, jak je možné, že rohYpnol měl pravdu??? Co, doníčci, hendlíčci, topíčkové, mikešové... 🤣🤣🤣
Tak ona jako elektrifikace Porsche vůbec nedává smysl. Stejně jako každé jiné automobilky.
@Barry Lyndon Že se chtějí vrátit k normálním motorům není chyba, nýbrž otázka ekonomického přežití!
@rohYpnol
Nejvetsi trh pro Porsche….
Tam melo Porsche silou sve znacky delat objemy EV.
Misto toho pada jak kamen a nova konkurence roste.
Nokia scenar.
Nejvetsi trh pro Porsche….
Tam melo Porsche silou sve znacky delat objemy EV.
Misto toho pada jak kamen a nova konkurence roste.
Nokia scenar.
@Lubo
A kde si na tu informaci přišel? Spíše to vypadá tak, že všechen v
dosavadní vývoj jde do koše. Porsche nedávno koupilo od Varty výrobce článků V4Drive (V4Smart) a odebírá články od gigantů CATL a LG.
A kde si na tu informaci přišel? Spíše to vypadá tak, že všechen v
dosavadní vývoj jde do koše. Porsche nedávno koupilo od Varty výrobce článků V4Drive (V4Smart) a odebírá články od gigantů CATL a LG.
@psel
Pořád ty stejné bláboly s nic jiného nemáš?
Kdo by kupoval mechanické hodinky, když digitální Smart watch mají nekonečno funkcí... A přesto ty drahé hodinky jsou právě ty mechanické a ne digitální plečky 🤣🤣🤣
Pořád ty stejné bláboly s nic jiného nemáš?
Kdo by kupoval mechanické hodinky, když digitální Smart watch mají nekonečno funkcí... A přesto ty drahé hodinky jsou právě ty mechanické a ne digitální plečky 🤣🤣🤣
@rohYpnol Porsche dělá hned dvě chyby. Jednak přišlo s EV Macanem možná trochu moc brzy, hlavně se jim ale designově moc nepovedl, takže tu naplánovanou elektromobilitu neumějí prodat (na to auto je spousta hejtů, přičemž ale to, že je to EVčko je až tak na šetém místě v pořadí). Druhá chyba pak je, že se chtějí od roku 2028 vrátit zpátky ke spalovákům. Tím jsou už úplně za šašky... 😊
@Hendly
Nokia scénář je jen v tvé hlavě troubo.
BEV nikdo nechce. Prosazují se díky nařízením, omezením, zákazům, příkazům.
Nokia scénář je jen v tvé hlavě troubo.
BEV nikdo nechce. Prosazují se díky nařízením, omezením, zákazům, příkazům.
@rohYpnol v době kdy se každou chvíli ohlašuji nové lepší články a do 5 let náběh vyrob baterií s pevným elektrolytem mi také nepřijde ekonomické nějak masivně rozjíždět vlastní výrobu. To je lepší odebírat od výrobců, kteří už mají kapacity. Rozhodnutí Porsche plně chápu.
@Hendly
Nezůstanou v EU protože 2035 zákaz spalovacích aut. Ale možná máš pravdu, protože EU se 2035 opravdu možná nedožije 🤣🤣🤣
Nezůstanou v EU protože 2035 zákaz spalovacích aut. Ale možná máš pravdu, protože EU se 2035 opravdu možná nedožije 🤣🤣🤣
Byl bych pro uvádění 30 minutového výkonu a zrychlení 0…100. Tím by se tohle běsnění dostalo zase krapet do normálu.
Jinak si v Číně musíš najít jakého koně ti vlastně deklarují.
U nás je to kůň tažný, toho máme normálně v Evropě. Pak ti ještě Číňani uvádí HP, to je houpací poník. A když je plyšovej, je to s jeho výkonem ještě horší. Ale zase se jich do auta více vejde. A to se vyplatí.