Novinky
Mikesus
8
@Pepa_007 150 je málo, 180 uz u nas limitující neni. Neni potřeba mit maximalku přes 200 u auta na jizdu po verejnych silnicich, je to jen o egu majitele, aby si ho mohl pohonit a povysovate se nad ostatni. Obyčejné číslo, ktere nic neřekne. Doby, kdy to melo určitou vypovidajici informací o dynamice jsou dávno pryč.
Přejít do diskuze
@PowerHouse příští rok to bude mít 1GW na to bych počkal. Pak to teprve bude ono. Sloupneš pneumatiky na prvním startu. A protože se to moc neprodává tak to bude za polovinu.
pro 99% uživatelů je maximálka 160 u EV naprosto dostačující.... To jak rychle někam dojedu není dáno maximálkou, ale provozem.... Samozřejmě to 1% co chce lítat 300 ať se uspokojí čímkoliv dostupným, EV nebo ICE, to je už celkem jedno, dle vkusu každého soudruha 😉
@ericn teda vy tomu dáváte, kolik já jsem viděl aut jezdit na dálnici 100kou a brzdit snad i kamiony a byli to samí spalováci. Z těchto dob si pamatuji staré masařky s pánem co měl klobouk na hlavě 😁. To bylo vždycky ložený. Jo a bylo to v Německu, tenkrát rychlost 200 nebyl ještě brzda - plyn a dávalo to smysl. A baterky jsi měl tak akorát tužkový.
To, že vidíš někoho, že jede pomalu neznamená že je to BEV. A co se týče jízdy tak moc aut mě při 140 na dálnici fakt nepředjíždí. Asi to jsou ti co vidí BEV a musí mi to natřít 😄.
To, že vidíš někoho, že jede pomalu neznamená že je to BEV. A co se týče jízdy tak moc aut mě při 140 na dálnici fakt nepředjíždí. Asi to jsou ti co vidí BEV a musí mi to natřít 😄.
@ptr078 79kWh/20km snad nemůže dát baterka ne?
Co ukazuje infotainment?
Desetinu vidím v zimě, s chladnou baterkou první dva kilometry do kopce. Teda jen na chvilku, po cestě z kopce dolu je tam zas normální číslo.
Co ukazuje infotainment?
Desetinu vidím v zimě, s chladnou baterkou první dva kilometry do kopce. Teda jen na chvilku, po cestě z kopce dolu je tam zas normální číslo.
@Mr.Murphy ICE jezdi i něco přes 300, stačí si koupit lístek na nějakém Hauptbahnhof. A když chceš lítat, doporučuji letiště.
A když jsi úplně ulítlej, kup si tohle 😄.
Yangwang čili 176C aneb kočka na sečuánský způsob.
A když jsi úplně ulítlej, kup si tohle 😄.
Yangwang čili 176C aneb kočka na sečuánský způsob.
BYD má v návrhu i přes 3 000 koní.
Xiaomi přes 2000 koní.
Zatím není všem dnům konec.
Přes těch zmiňovaných 250 nejede ani Oktávka se 110kW.
Xiaomi přes 2000 koní.
Zatím není všem dnům konec.
Přes těch zmiňovaných 250 nejede ani Oktávka se 110kW.
@Mr.Murphy 160 je dostačujúca rýchlosť pre každé auto, nie iba BEV, a ani túto rýchlosť mnohí bezpečne nezvládajú. Áno, letcov, čo potrebujú ísť 200+ vždy nájdeš. Naopak, odkedy na Slovensku zrušili pojem "diaľnica v meste", tak stretávam šialencov idúcich po diaľnici sotva šesťdesiatkou, a zaznamenal som už aj traktor s vlečkou...
@ericn No co má dělat jiného když je v základu s pidi baterií, kde je v normálním dálničním tempu mizerný dojezd. Ale třeba pan Mikesek ti bude tvrdit že je to alternativa ke Karogu i cenově. Ne s touto pidi baterií je to auto do města a okolí.Vubec to není univerzální auto.
@kari.laz jj, já jezdím 140-150kmh, což považuji za ideál a při případném odchycení Policií je to jen za peníze. Takže v pohodě. Jen tě tihle “zdržovači” naštvou, kdyz si to svou 110kmh vjedou do levého, aniž by se podívali do zrcátka 😤
@Tomáš Hromádka A tu se objevil rytíř Potrefen z rodu Husenů, hrdina všech bitev internetových. Byl vždy první v komentářích, leč poslední v argumentech. A kdežto jiní mlčeli, on kejhal, neb se cítil býti zasažen každým slovem, i kdyby bylo o zelí či o počasí. 🤡
@kari.laz i 110kmh, jedou i pomaleji. Včera brzdil na D4, cestou na jih, pán se základním Elroqem pomalu i kamiony 😄
@PowerHouse Upřímně je to jedno, která Čínská automobilka co má, prestiž jim to mimo Čínu stejně nepřinese 😉
Btw pokus pana redaktora o srovnání s Octávkou s 110kW ukazuje akorát trapnost redakce. Na druhou stranu, na co je ti 300-500k u EV, co pak jede max 160/180kmh, když tě pak ta 150k Octávka ve 200kmh na německé dálnici míjí 😉
Btw pokus pana redaktora o srovnání s Octávkou s 110kW ukazuje akorát trapnost redakce. Na druhou stranu, na co je ti 300-500k u EV, co pak jede max 160/180kmh, když tě pak ta 150k Octávka ve 200kmh na německé dálnici míjí 😉
@Sevca1 no jo, to celkem sedí. Těch 52kWh je dost bída, tak na 200km na dálnici s odřenýma ušima…
@psel tak nevím, ale i když si půjčim EV, tak s ním jedu i po dálnici podobně jako s čímkoliv jiným, tj 140-150kmh. Nevím, proč zrovna řidiči EV jezdí pomalu, asi šetří procenta 😋
@Ham. To nie je úplne pravda, resp. nie vo všetkých prípadoch. Hlavne u BEV ide často viac o brzdy a o jazdné vlastnosti s danou váhou, a v neposlednom rade, dnes už skoro samozrejme, kvôli ekológii.
@ericn klidně i s favoritem co má 62 koní, to jede samozřejmě sotva 150 ale zase je to jiná jízda, nebo taky klidně mazec s Ferrari F50 😁
@Tomáš Hromádka ano, přesně tak. Pořád jsou tu lidi, co je řízení baví a jezdí svižně, i když mají auto klidně jen se 100k a i to zvládne 180kmh 😉
@ericn na všemožných diskuzích napříč internetem se dozvíš, že všichni lítají jak blázni, ale já i přes to kolik toho nejedu na dálnici jsem snad žádného nepotkal 😀. Občas to některý vytáhne na 140, ale tak na 20s a pak zpátky pokojně do pravého.
@traveldrive Maximálka je limitována z důvodů čistě technických, protože daný pohon by trvale vyšší rychlost nezvládl vzhledem k tomu, že na ní není konstrukčně připravený. Při vyšší trvalé rychlosti by se daný pohon přehřál a odešel do věčných lovišť, resp. přetočil by se do otáček, kde mu již prudce klesá výkon (například proto, že nemá převodovku). To, že auto má na papíře třeba 150kW zdaleka neznamená, že může dosáhnout rychlosti přes 200km/h, těch 150 kW je často jen špičkový výkon, který trvá pár sekund, takže může pomoci při rozjezdu, ale nepomůže k dosažení vysoké maximální rychlosti (tam je potřeba trvalý výkon, takže řada levných EV dobře zrychluje z 0 na 100, ale pak dynamika rychle uvadá až úplně zhebne třeba na 160-180km/h, protože víc by daný pohon prostě nevydržel). Ruku v ruce se schopnostmi pohonu v otázce maximální rychlosti pak konstruktéři šidí i další komponenty auta. Pneu s nízkým rychlostním indexem (řada běžných EV jezdí na práskačkách s indexem do 190km/h navíc na různých eko směsích, které sice snižují spotřebu, ale také mizerně drží v oblouku a rozjet je na vyšší rychlosti by znamenalo hazard s vlastním životem), slabé brzdy, schopnosti odpružení, chladící soustava etc.. On je docela propastný rozdíl v pneumatikách nebo brzdné soustavě u auta s Vmax 200 a s Vmax 250, protože nároky na tyto komponenty většinou rostou se čtvercem rychlosti a i kdyby se nakrásně takové auto rozjelo na tyto rychlosti, tak není připravené je ubrzdit. Stejně tak třeba chlazení, on je zcela zásadní rozdíl mezi chladící soustavou, která musí uchladit 200kW pohon, který těch 200kW dává třeba 6 sekund při akceleraci 0-100 a pak zhebne a soustavou 200kW pohonu, který musí vydržet trvale masit 250 po německém autobahnu.
@Mikesus To že někoho baví jet svižně není o egu. To že vnímám auto při řízení a bavím se tím také není o egu.
Tohle co jste napsal už je s prominutím žumpa komentář.
Tohle co jste napsal už je s prominutím žumpa komentář.
@Mikesus Nejaká rezerva je fajn. Článok je ale aj tak nezmysel o ničom - elektromobily sú väčšinou silnejšie a rýchlejšie ako spaľováky. Nejde o kone, maximálka je limitovaná zámerne. A nie iba u BEV, aj nové spaľováky majú stopku obvykle ešte kus pod maximálnymi schopnosťami pohonu.
@PowerHouse 3000, 6000, milon. Problem skor je, naucit sa to uchladit, ubrzdit, mat pneu co vydrzia max. Aspon par minut. Nikdy nezabudnem na ten pocit, ked som prvy krat sliapol na brzdu v tesle s plaid a auto slo veselo dalej 🤣 a po 20 min na okruhu sa to prehrialo a hodilo do limp modu a bolo po zabave. Tusim vw id r na kazdych 20km potrebuje 20 min nabijat, takze pri preteku na f1 vzdialenost bude nabijat 5hodin a skonci za dochodcom na fabii s priemerkou 60km/h a este si stihne dat slofika a nakupit v lidli