Elektromobily
A jak vám potvrdí každý správný Čech, auto co nejede alespoň 250 km/h nemá smysl kupovat...... 😂😂😂😂
Každý správný Čech potvrdí zde v diskusi, že stačí 150km/h max rychlost.
Někteří požadují 200+. BEV končí v 95% na cca 160-180km/h.
Každý správný Čech potvrdí zde v diskusi, že stačí 150km/h max rychlost.
Někteří požadují 200+. BEV končí v 95% na cca 160-180km/h.
@Pepa_007 150 je málo, 180 uz u nas limitující neni. Neni potřeba mit maximalku přes 200 u auta na jizdu po verejnych silnicich, je to jen o egu majitele, aby si ho mohl pohonit a povysovate se nad ostatni. Obyčejné číslo, ktere nic neřekne. Doby, kdy to melo určitou vypovidajici informací o dynamice jsou dávno pryč.
@Mikesus Nejaká rezerva je fajn. Článok je ale aj tak nezmysel o ničom - elektromobily sú väčšinou silnejšie a rýchlejšie ako spaľováky. Nejde o kone, maximálka je limitovaná zámerne. A nie iba u BEV, aj nové spaľováky majú stopku obvykle ešte kus pod maximálnymi schopnosťami pohonu.
@traveldrive Maximálka je limitována z důvodů čistě technických, protože daný pohon by trvale vyšší rychlost nezvládl vzhledem k tomu, že na ní není konstrukčně připravený. Při vyšší trvalé rychlosti by se daný pohon přehřál a odešel do věčných lovišť, resp. přetočil by se do otáček, kde mu již prudce klesá výkon (například proto, že nemá převodovku). To, že auto má na papíře třeba 150kW zdaleka neznamená, že může dosáhnout rychlosti přes 200km/h, těch 150 kW je často jen špičkový výkon, který trvá pár sekund, takže může pomoci při rozjezdu, ale nepomůže k dosažení vysoké maximální rychlosti (tam je potřeba trvalý výkon, takže řada levných EV dobře zrychluje z 0 na 100, ale pak dynamika rychle uvadá až úplně zhebne třeba na 160-180km/h, protože víc by daný pohon prostě nevydržel). Ruku v ruce se schopnostmi pohonu v otázce maximální rychlosti pak konstruktéři šidí i další komponenty auta. Pneu s nízkým rychlostním indexem (řada běžných EV jezdí na práskačkách s indexem do 190km/h navíc na různých eko směsích, které sice snižují spotřebu, ale také mizerně drží v oblouku a rozjet je na vyšší rychlosti by znamenalo hazard s vlastním životem), slabé brzdy, schopnosti odpružení, chladící soustava etc.. On je docela propastný rozdíl v pneumatikách nebo brzdné soustavě u auta s Vmax 200 a s Vmax 250, protože nároky na tyto komponenty většinou rostou se čtvercem rychlosti a i kdyby se nakrásně takové auto rozjelo na tyto rychlosti, tak není připravené je ubrzdit. Stejně tak třeba chlazení, on je zcela zásadní rozdíl mezi chladící soustavou, která musí uchladit 200kW pohon, který těch 200kW dává třeba 6 sekund při akceleraci 0-100 a pak zhebne a soustavou 200kW pohonu, který musí vydržet trvale masit 250 po německém autobahnu.
@Ham. To nie je úplne pravda, resp. nie vo všetkých prípadoch. Hlavne u BEV ide často viac o brzdy a o jazdné vlastnosti s danou váhou, a v neposlednom rade, dnes už skoro samozrejme, kvôli ekológii.
@traveldrive Nikoliv, u BEV jde především o motor, s vysokou hmotností si dnes konstruktéři umí poradit viz. řada velkých SUV s Vmax. přes 250. Enyaq RS má na papíře o 55 kW víc než Superb s 2.0 TSI, ale ve skutečnosti je to jen špičkový výkon. I přes na papíře daleko silnější motor stačí Enyaq tomu Superbu cca do 100km/h, které dosáhnou oba pod 6 sec. jenže pak začne Enyaqu s rostoucími otáčkami padat výkon, motor se začne rychle ohřívat a skončí na slaboučkých 180 km/h, kdežto superb už je dávno v prachu a valí 250km/h, protože svých 195kW může požívat trvale. To, že to automobilky okecávají třeba ekologií je jen marketing pro hloupé.
@Mikesus To že někoho baví jet svižně není o egu. To že vnímám auto při řízení a bavím se tím také není o egu.
Tohle co jste napsal už je s prominutím žumpa komentář.
Tohle co jste napsal už je s prominutím žumpa komentář.
Lempl Klaun
@Tomáš Hromádka A tu se objevil rytíř Potrefen z rodu Husenů, hrdina všech bitev internetových. Byl vždy první v komentářích, leč poslední v argumentech. A kdežto jiní mlčeli, on kejhal, neb se cítil býti zasažen každým slovem, i kdyby bylo o zelí či o počasí. 🤡
@Tomáš Hromádka ano, přesně tak. Pořád jsou tu lidi, co je řízení baví a jezdí svižně, i když mají auto klidně jen se 100k a i to zvládne 180kmh 😉
pro 99% uživatelů je maximálka 160 u EV naprosto dostačující.... To jak rychle někam dojedu není dáno maximálkou, ale provozem.... Samozřejmě to 1% co chce lítat 300 ať se uspokojí čímkoliv dostupným, EV nebo ICE, to je už celkem jedno, dle vkusu každého soudruha 😉
@Mr.Murphy ICE jezdi i něco přes 300, stačí si koupit lístek na nějakém Hauptbahnhof. A když chceš lítat, doporučuji letiště.
A když jsi úplně ulítlej, kup si tohle 😄.
Yangwang čili 176C aneb kočka na sečuánský způsob.
A když jsi úplně ulítlej, kup si tohle 😄.
Yangwang čili 176C aneb kočka na sečuánský způsob.
@Mr.Murphy 160 je dostačujúca rýchlosť pre každé auto, nie iba BEV, a ani túto rýchlosť mnohí bezpečne nezvládajú. Áno, letcov, čo potrebujú ísť 200+ vždy nájdeš. Naopak, odkedy na Slovensku zrušili pojem "diaľnica v meste", tak stretávam šialencov idúcich po diaľnici sotva šesťdesiatkou, a zaznamenal som už aj traktor s vlečkou...
@Mr.Murphy pro většinu řidičů BEV by stačilo 120 😀, dle pozorování na dalnici
@kari.laz i 110kmh, jedou i pomaleji. Včera brzdil na D4, cestou na jih, pán se základním Elroqem pomalu i kamiony 😄
@ericn na všemožných diskuzích napříč internetem se dozvíš, že všichni lítají jak blázni, ale já i přes to kolik toho nejedu na dálnici jsem snad žádného nepotkal 😀. Občas to některý vytáhne na 140, ale tak na 20s a pak zpátky pokojně do pravého.
@kari.laz jj, já jezdím 140-150kmh, což považuji za ideál a při případném odchycení Policií je to jen za peníze. Takže v pohodě. Jen tě tihle “zdržovači” naštvou, kdyz si to svou 110kmh vjedou do levého, aniž by se podívali do zrcátka 😤
@ericn teda vy tomu dáváte, kolik já jsem viděl aut jezdit na dálnici 100kou a brzdit snad i kamiony a byli to samí spalováci. Z těchto dob si pamatuji staré masařky s pánem co měl klobouk na hlavě 😁. To bylo vždycky ložený. Jo a bylo to v Německu, tenkrát rychlost 200 nebyl ještě brzda - plyn a dávalo to smysl. A baterky jsi měl tak akorát tužkový.
To, že vidíš někoho, že jede pomalu neznamená že je to BEV. A co se týče jízdy tak moc aut mě při 140 na dálnici fakt nepředjíždí. Asi to jsou ti co vidí BEV a musí mi to natřít 😄.
To, že vidíš někoho, že jede pomalu neznamená že je to BEV. A co se týče jízdy tak moc aut mě při 140 na dálnici fakt nepředjíždí. Asi to jsou ti co vidí BEV a musí mi to natřít 😄.
@psel tak nevím, ale i když si půjčim EV, tak s ním jedu i po dálnici podobně jako s čímkoliv jiným, tj 140-150kmh. Nevím, proč zrovna řidiči EV jezdí pomalu, asi šetří procenta 😋
@ericn No co má dělat jiného když je v základu s pidi baterií, kde je v normálním dálničním tempu mizerný dojezd. Ale třeba pan Mikesek ti bude tvrdit že je to alternativa ke Karogu i cenově. Ne s touto pidi baterií je to auto do města a okolí.Vubec to není univerzální auto.
iczek
Příspěvek podléhá schvalování.
Xiaomi přes 2000 koní.
Zatím není všem dnům konec.
Přes těch zmiňovaných 250 nejede ani Oktávka se 110kW.
Autor článku záměrně přehání.
Btw pokus pana redaktora o srovnání s Octávkou s 110kW ukazuje akorát trapnost redakce. Na druhou stranu, na co je ti 300-500k u EV, co pak jede max 160/180kmh, když tě pak ta 150k Octávka ve 200kmh na německé dálnici míjí 😉
Co ukazuje infotainment?
Desetinu vidím v zimě, s chladnou baterkou první dva kilometry do kopce. Teda jen na chvilku, po cestě z kopce dolu je tam zas normální číslo.
45kWh, 1100kg, 500kW