Novinky
BEV jsou pro Indy, kteří řeší smog.
Indové na ty levné baterky kolem 10 USD/kWh mají.
CATL, největší světový výrobce baterií, uvedl svou novou generaci sodíkových baterií Naxtra s energií až 175 Wh/kg. Tyto baterie jsou cenově velmi konkurenceschopné, přičemž cena se pohybuje mezi 10 a 19 USD za kWh
Zdejší čtenáři budou tvrdit že je to drahé.
Indové na ty levné baterky kolem 10 USD/kWh mají.
CATL, největší světový výrobce baterií, uvedl svou novou generaci sodíkových baterií Naxtra s energií až 175 Wh/kg. Tyto baterie jsou cenově velmi konkurenceschopné, přičemž cena se pohybuje mezi 10 a 19 USD za kWh
Zdejší čtenáři budou tvrdit že je to drahé.
@PowerHouse
To je super zpráva. Za sto tisíc korun si koupím 500 kWh baterii k domácí fotovoltaice
To je super zpráva. Za sto tisíc korun si koupím 500 kWh baterii k domácí fotovoltaice
@Othello
Jenze to se fakt do 5 let muze stát realitou.
Dopady na reh s elektřinou budou brutalni.
Jenze to se fakt do 5 let muze stát realitou.
Dopady na reh s elektřinou budou brutalni.
@Hendly a za 5 let napíšeš to samé a kde nic, tu nic 😉 Tyhle kecy tu s doníkem vedete už léta…
@PowerHouse No jasně, celý svět je zaplaven baterkama za 20 tisíc Korun, ale nějak omylem se za náhradní baterie v každém servisu platí 500 tisíc až milion.
@PowerHouse pro automobily budou asi dost těžké,ne? ale jako domácí úložiště bezkonkurenční. s tím bude dávat FVE smysl.
@PowerHouse
No, tak prvá geneácia sodíkových batérií od CATL má energetickú hustotu do 160 Wh/kg, zaručená je 120 Wh/kg a momentálne sa ešte len skúša v elektrických dodávkach v niekoľkých čínskych mestách. Cena, ktorú uvádzaš, je podľa informácií na nete cena len za vstupné suroviny, predajná cena sa má podľa predpokladov pohybovať od 40 do 60 USD za kWh. Pri týchto číslach by 80 kWh set, čo je asi rozumné minimum pre použiteľný elektromobil vážil minimálne 500-666 kg a jeho cena bude 3200-4800 USD, čo bude zrejme cena pre výrobcu auta, nie pre koncového zákazníka. Ak vezmeme 40 kWH baterku pre mestské mini, tak cena 1600-2400 € a hmotnosť 250-333 kg tiež neohromia. Zlepšenie to možno je, ale žiadna revolúcia sa zrejme nekoná. Väčším plusom ako hmotnosť a cena budú zrejme parametre nabíjania, tie majú byť rádovo lepšie, využiteľná kapacita cez 90%.
No, tak prvá geneácia sodíkových batérií od CATL má energetickú hustotu do 160 Wh/kg, zaručená je 120 Wh/kg a momentálne sa ešte len skúša v elektrických dodávkach v niekoľkých čínskych mestách. Cena, ktorú uvádzaš, je podľa informácií na nete cena len za vstupné suroviny, predajná cena sa má podľa predpokladov pohybovať od 40 do 60 USD za kWh. Pri týchto číslach by 80 kWh set, čo je asi rozumné minimum pre použiteľný elektromobil vážil minimálne 500-666 kg a jeho cena bude 3200-4800 USD, čo bude zrejme cena pre výrobcu auta, nie pre koncového zákazníka. Ak vezmeme 40 kWH baterku pre mestské mini, tak cena 1600-2400 € a hmotnosť 250-333 kg tiež neohromia. Zlepšenie to možno je, ale žiadna revolúcia sa zrejme nekoná. Väčším plusom ako hmotnosť a cena budú zrejme parametre nabíjania, tie majú byť rádovo lepšie, využiteľná kapacita cez 90%.
Spalovaci motory zachrani pouzivani mozku pri volbach. Soucasni politici v Evrope jsou bud naprosto tupi anebo naprosto zkorumpovani kdyz namisto aby obyvatelstvu zivoty zlepsovali tak jim jen skodi..
Uz jsem to tady psal mockrat.
Dobre udelany hybrid mi nevadi.
Dobre udelany = bez kabelu.
Chapu, ze lidi a tim i aut je hodne a nejake omezeni nas bohuzel ceka.
Ale smysl dava jen preference mensich aut, s rozumne nizsim vykonem a tedy i rychlosti.
Bohuzel soucasna politika je nesmyslne prave opacna: az se chce zvetsovat limit hmotnosti na B ridicak.
Dobre udelany hybrid mi nevadi.
Dobre udelany = bez kabelu.
Chapu, ze lidi a tim i aut je hodne a nejake omezeni nas bohuzel ceka.
Ale smysl dava jen preference mensich aut, s rozumne nizsim vykonem a tedy i rychlosti.
Bohuzel soucasna politika je nesmyslne prave opacna: az se chce zvetsovat limit hmotnosti na B ridicak.
Hybrid je fajn, několikrát jsem zkoušel a docela mě to chytlo😊
@Tomáš Hromádka clovek kdyz vyzkousi lepší, komfortnější, příjemnější, tak se mu to zalíbí.
Hybrid nikdy! Jedině čistý čtyřválcový spalovák se 6st. manuálem! 🙂👍
@Arese presne. A v suv s prednim nahonem a vleckou vzadu, aby to bylo dostatečně zábavné.
@Mikesus Bravóó, ty jsi tak úžasně "vtipný" a "originální"! 😂😂😂
@Mikesus ta sedla 😁
@kozakm Ano, Mikesus j8ž celé roky projevuje až "dojemnou" starost o konfiguraci jednoho z našich rodinných vozů. Jak je sakra možné, že si koupili Karoq s manuálem, když já BYCH si ho vybral s DSG? 😂😂😂
@Arese
Ja bych si ho s dsg nekoupil, ani s manuálem. To je jako si vybrat, jestli do ho*vna šlápneš nebo sedneš. Nejde o to, ze sis ho koupil s manuálem, to je uplne fuk, ale jaky důvod jsi k tomu udal. Je jasné, ze to byla volba penezenky, to tu řešíme asi všichni, jako jeden ze základních parametrů, ale nebudeme se tvářit, ze to neni kvuli pohledu do penezenky, ale ze chceme zabavne auto. A zvolíme tedy pro tu zábavu manual. To je naprosto ok, jen ten manual dáme do suv s prednim nahonem a vlečkou vzadu. To uz se zábavou nema moc společného.
Ja bych si ho s dsg nekoupil, ani s manuálem. To je jako si vybrat, jestli do ho*vna šlápneš nebo sedneš. Nejde o to, ze sis ho koupil s manuálem, to je uplne fuk, ale jaky důvod jsi k tomu udal. Je jasné, ze to byla volba penezenky, to tu řešíme asi všichni, jako jeden ze základních parametrů, ale nebudeme se tvářit, ze to neni kvuli pohledu do penezenky, ale ze chceme zabavne auto. A zvolíme tedy pro tu zábavu manual. To je naprosto ok, jen ten manual dáme do suv s prednim nahonem a vlečkou vzadu. To uz se zábavou nema moc společného.
@Arese smradlavý naftový passat nikdy!!
@Radek Holodňák No, ale o tom nic nepsal, ze ne?
Pro me je Arese zbytecne extremni, jak jezuita. Nicmene v tom, ze pro zabavu to chce zazehovej aspon dvoulitr s manualni prevodovkou ma pravdu.
Rozdil naseho pohledu prameni z toho, ze ja pripoustim, ze je spousta lidi, co se za volantem nechteji bavit.
Proste se jen pohodlne a spolehlive dopravovat. Za rozumnou cenu.
Ti hybrida privitaji, oceni.
Pro me je Arese zbytecne extremni, jak jezuita. Nicmene v tom, ze pro zabavu to chce zazehovej aspon dvoulitr s manualni prevodovkou ma pravdu.
Rozdil naseho pohledu prameni z toho, ze ja pripoustim, ze je spousta lidi, co se za volantem nechteji bavit.
Proste se jen pohodlne a spolehlive dopravovat. Za rozumnou cenu.
Ti hybrida privitaji, oceni.
ve srovnání s jednoduchými BEV.
Navíc cena baterií prudce klesá, dokonce se objevují sodíkové, téměř zadarmo. CATL mluví o 10E/kWh.
Navíc musíte mít vysoké prodeje, aby se do roku 2030 ten vývoj nějak zaplatil.
Však Číňani ukazují, jak se vyrábí levná elektro auta pro ježdění.
V EU se prodávají priplatkem (clo), protože Evropané mají rádi drahé zboží.