Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Zachrání hybridy spalovací motory? Bude se jim věnovat i Škoda

36 komentářů

PowerHouse
To je komplikované a na výrobu drahé
ve srovnání s jednoduchými BEV.

Navíc cena baterií prudce klesá, dokonce se objevují sodíkové, téměř zadarmo. CATL mluví o 10E/kWh.

Navíc musíte mít vysoké prodeje, aby se do roku 2030 ten vývoj nějak zaplatil.
Avatar - Jenik3
Jenik3
@PowerHouse
Však Číňani ukazují, jak se vyrábí levná elektro auta pro ježdění.
V EU se prodávají priplatkem (clo), protože Evropané mají rádi drahé zboží.
traveldrive
@Jenik3 Európania majú radi vlastný európsky tovar. A ten je drahší, pretože v Európe sa (našťastie) nemaká takým spôsobom ako v Číne, a nízke ceny neplatia ako tam tie najchudobnejšie vrstvy.
traveldrive
@PowerHouse Prečo teda tú jednoduchosť a lacné baterky na cenách BEV nepoznať? Pri vysokých cenách nikdy vysoké predaje nebudú, to si len obchoďáci myslia, že keď zdvihnú cenu, tak viac zarobia, a stále im ndocvaklo, že je to kravina. Ak bude stáť malé SUV s hybridom 25 tisíc € a elektrické 20, tak počítam, že 70-80% zákazníkov oželie dlhší dojazd benzínu a na nabíjačku 3x do týždňa si zradšej zvykne. Ak teda dovtedy nezdražie elektrina natoľko, že sa to už nevyplatí. Ale kým stojí benzínové auto 25, a elektrický ekvivalent napriek jednoduchosti a lacným baterkám o 5-10 tisíc viac, čo myslíš, že budú ľudia kupovať?
PowerHouse
BEV jsou pro Indy, kteří řeší smog.
Indové na ty levné baterky kolem 10 USD/kWh mají.

CATL, největší světový výrobce baterií, uvedl svou novou generaci sodíkových baterií Naxtra s energií až 175 Wh/kg. Tyto baterie jsou cenově velmi konkurenceschopné, přičemž cena se pohybuje mezi 10 a 19 USD za kWh

Zdejší čtenáři budou tvrdit že je to drahé.
Othello
@PowerHouse
To je super zpráva. Za sto tisíc korun si koupím 500 kWh baterii k domácí fotovoltaice
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Othello 😅👍
Hendly
@Othello
Jenze to se fakt do 5 let muze stát realitou.
Dopady na reh s elektřinou budou brutalni.
ericn
@Hendly a za 5 let napíšeš to samé a kde nic, tu nic 😉 Tyhle kecy tu s doníkem vedete už léta…
Hendly
@ericn
Nevim. Nevis to ani ty, ale za poslednich 5 let se svet automotiv a energetiky zmenil dost.
ericn
@Hendly no 5 let o tom už básníš a dalších 5 budeš a nic moc se nezměnilo a nezmění… Pořád jsou ty baterky drahý a na nic, takže je to celkem o ničem 😋
Avatar - Mokrous
Mokrous
@PowerHouse No jasně, celý svět je zaplaven baterkama za 20 tisíc Korun, ale nějak omylem se za náhradní baterie v každém servisu platí 500 tisíc až milion.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@PowerHouse pro automobily budou asi dost těžké,ne? ale jako domácí úložiště bezkonkurenční. s tím bude dávat FVE smysl.
traveldrive
@PowerHouse
No, tak prvá geneácia sodíkových batérií od CATL má energetickú hustotu do 160 Wh/kg, zaručená je 120 Wh/kg a momentálne sa ešte len skúša v elektrických dodávkach v niekoľkých čínskych mestách. Cena, ktorú uvádzaš, je podľa informácií na nete cena len za vstupné suroviny, predajná cena sa má podľa predpokladov pohybovať od 40 do 60 USD za kWh. Pri týchto číslach by 80 kWh set, čo je asi rozumné minimum pre použiteľný elektromobil vážil minimálne 500-666 kg a jeho cena bude 3200-4800 USD, čo bude zrejme cena pre výrobcu auta, nie pre koncového zákazníka. Ak vezmeme 40 kWH baterku pre mestské mini, tak cena 1600-2400 € a hmotnosť 250-333 kg tiež neohromia. Zlepšenie to možno je, ale žiadna revolúcia sa zrejme nekoná. Väčším plusom ako hmotnosť a cena budú zrejme parametre nabíjania, tie majú byť rádovo lepšie, využiteľná kapacita cez 90%.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive no tak revoluce je to minimálně v tom, že sodík hned tak nedojde😊
MB1975
Spalovaci motory zachrani pouzivani mozku pri volbach. Soucasni politici v Evrope jsou bud naprosto tupi anebo naprosto zkorumpovani kdyz namisto aby obyvatelstvu zivoty zlepsovali tak jim jen skodi..
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MB1975 prave nepouzivani mozku zpusobi záchranu. Kdzy clovek používá mozek, chape dlouhodobé dopady, ktere jsou více negativní nez pozitivní.
Hendly
@MB1975
Kdyz jim veris a veris, že se baterky za dalších 5 let nikam neposunou ta ty chytraky co bojuji za spalovak zvol.
Jen pak nebreč
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Uz jsem to tady psal mockrat.
Dobre udelany hybrid mi nevadi.
Dobre udelany = bez kabelu.
Chapu, ze lidi a tim i aut je hodne a nejake omezeni nas bohuzel ceka.
Ale smysl dava jen preference mensich aut, s rozumne nizsim vykonem a tedy i rychlosti.
Bohuzel soucasna politika je nesmyslne prave opacna: az se chce zvetsovat limit hmotnosti na B ridicak.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
Hybrid je fajn, několikrát jsem zkoušel a docela mě to chytlo😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomáš Hromádka clovek kdyz vyzkousi lepší, komfortnější, příjemnější, tak se mu to zalíbí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Mikesus No, to je pravda.

Jen, vyzkousel jsem i BEV... a ujistil se, ze ho nechci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123 ono se toho predvadeckou na pár km vyzkouso hodne. Taky mi první predvadecka přišla o nicem.
Arese
Hybrid nikdy! Jedině čistý čtyřválcový spalovák se 6st. manuálem! 🙂👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese presne. A v suv s prednim nahonem a vleckou vzadu, aby to bylo dostatečně zábavné.
Arese
@Mikesus Bravóó, ty jsi tak úžasně "vtipný" a "originální"! 😂😂😂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese tak manual je snad pro zábavu za volantem ne? Nebo ze by to byla jen volba peněženky?
Arese
@Mikesus Oba důvody hrály svou roli.
kozakm
@Mikesus ta sedla 😁
Arese
@kozakm Ano, Mikesus j8ž celé roky projevuje až "dojemnou" starost o konfiguraci jednoho z našich rodinných vozů. Jak je sakra možné, že si koupili Karoq s manuálem, když já BYCH si ho vybral s DSG? 😂😂😂
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Ja bych si ho s dsg nekoupil, ani s manuálem. To je jako si vybrat, jestli do ho*vna šlápneš nebo sedneš. Nejde o to, ze sis ho koupil s manuálem, to je uplne fuk, ale jaky důvod jsi k tomu udal. Je jasné, ze to byla volba penezenky, to tu řešíme asi všichni, jako jeden ze základních parametrů, ale nebudeme se tvářit, ze to neni kvuli pohledu do penezenky, ale ze chceme zabavne auto. A zvolíme tedy pro tu zábavu manual. To je naprosto ok, jen ten manual dáme do suv s prednim nahonem a vlečkou vzadu. To uz se zábavou nema moc společného.
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@Arese smradlavý naftový passat nikdy!!
Arese
@Radek Holodňák Souhlas, staré vychlastané diesely taky nesnáším! 👍
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Radek Holodňák No, ale o tom nic nepsal, ze ne?

Pro me je Arese zbytecne extremni, jak jezuita. Nicmene v tom, ze pro zabavu to chce zazehovej aspon dvoulitr s manualni prevodovkou ma pravdu.

Rozdil naseho pohledu prameni z toho, ze ja pripoustim, ze je spousta lidi, co se za volantem nechteji bavit.
Proste se jen pohodlne a spolehlive dopravovat. Za rozumnou cenu.
Ti hybrida privitaji, oceni.
Arese
@Ja Prvni 123 Ale to já samozřejmě vím. Mně jen vadí, že na ty nadšené řidiče evropské automobilky čím dál víc kašlou! 😡
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Když nejak ti nadšení řidiči jim tam auta nekupovali, tka se museli zaměřit na lidi, kteří auta realne kupují a dát jim, co naprostá většina chce.