Videa
MB1975
11
Audi uz taky nedava odhlucneni pod kapotu?? Tak uz zbyva jeste vymenit plynove vzpery za klacek a zvysit cenu..👍nemecti soudruzi tem Cinanum doslova umetaji cesticku…
Ako nesedel som v tejto generácií Audi, ale ten interiér vyzerá tak nejako chudobne. Od volantu, cez tie hrozné tlačítka po tie dekory, ktoré vyzerajú tvrdo a lacne na videu.naozaj je to tak zlé, alebo sa mi to len zdá?
Děkuji za zajímavé video. Na tento web má už smysl chodit jen kvůli videům pana Vaculíka a testům pana Bednáře.
Jinak samozřejmě masochisté, kteří si přejí pohádat se s blbcem v diskusi nebo být vystaveni ostentativnímu opovržení šéfredaktora, mohou stále bohatě uspokojit svou vášeň v diskusi pod téměř každým článkem.
Jinak samozřejmě masochisté, kteří si přejí pohádat se s blbcem v diskusi nebo být vystaveni ostentativnímu opovržení šéfredaktora, mohou stále bohatě uspokojit svou vášeň v diskusi pod téměř každým článkem.
Koupi koncernoveho vozu se stáváte beta testerem. A ještě za to platíte…
@Xifarg tak si kup cinskou nebo korejskou jebku a bud alfa tester 😌
@JFK Uklidni se, hysterko. Čínani a Korejci nejsou jediní výrobci aut na světě...
@Alpha Tango Pro klidné dobrodruhy doporučuju třeba něco od Francouzů, to je taky velmi zábavné testování.
Mohl pan Vaculík ještě objasnit princip měření výkonu na válcové zkušebně, včetně měření toho obřího ztrátového výkonu kdy se pochopitelně musí zahrnout i vliv reverzibilního alternátoru a toho elektromotoru v převodovce a to nejen při akceleraci, ale i při doběhu
Ať víme kde se ty čísla berou a nakolik jsou vůbec reálné
Ať víme kde se ty čísla berou a nakolik jsou vůbec reálné
@Othello Princip měření je úplně jednoduchý. Lepší než to tady vypisovat neodborně, je lepší si informace nastudovat XX články na internetu. Vliv reverzibilního alternátoru a toho elektromotoru v převodovce a to nejen při akceleraci, ale i při doběhu ti nikdo neřekne jelikož výrobce tyto parametry nezveřejňuje, tudíž se přehlíží, je to blbé ale je to tak. Navíc ty elektromotory mají odlišnou charakteristiku oproti spalováku. Tudíž se tyto hodnoty nedají sčítat, odčítat a měřit skrz kola válcové zkušebny. Max si ty můžeš ty hodnoty orientačně odečíst ale do protokolu oficiálně ti je nikdo nedá
@Michal Pištínek
To studium mám už dávno za sebou takže děkuji za zbytečnou radu. Princip je sice jednoduchý, ale zároveň tam jsou velké otazníky třeba v určení rotující hmotnosti, navíc spojené i s těmi elektromotory které mohou silně ovlivnit hodnotu výkonu do plusu i ztrátového výkonu. Tebou zmíněné přehlížení hodnot v řádu desítek kW by mi přišlo poněkud neodborné. Tak bych rád věděl, jak si umí zkušebna obhájit své přesné výsledky.
Případně jestli se v tom tak orientuješ, rád si vyslechnu tvé vysvětlení, souhlas ? Zkus třeba začít tím proč podle tebe nelze sčítat hodnotu výkonu spalováku a elektromotoru, rád se poučím. Pokud to bude mít hlavu a patu.
To studium mám už dávno za sebou takže děkuji za zbytečnou radu. Princip je sice jednoduchý, ale zároveň tam jsou velké otazníky třeba v určení rotující hmotnosti, navíc spojené i s těmi elektromotory které mohou silně ovlivnit hodnotu výkonu do plusu i ztrátového výkonu. Tebou zmíněné přehlížení hodnot v řádu desítek kW by mi přišlo poněkud neodborné. Tak bych rád věděl, jak si umí zkušebna obhájit své přesné výsledky.
Případně jestli se v tom tak orientuješ, rád si vyslechnu tvé vysvětlení, souhlas ? Zkus třeba začít tím proč podle tebe nelze sčítat hodnotu výkonu spalováku a elektromotoru, rád se poučím. Pokud to bude mít hlavu a patu.
@Othello
na meranie vykonu staci vediet krutiaci moment ktorym kolesa posobia na valce a otacky. Jedno aj druhe je jednoducho meratelne a dokopy to uda vykon, v tomto pripade na kolesach. V principe by mohlo byt jedno,aky druh pohonu tuto vyslednu hodnotu v akom pomere tvori, podstatny je vysledok a jeho priebeh. Na valcovej brzde nie je mozne zmerat vykon motora,pretoze meranie strat pri dobehu bez zataze nereprezentuje vplyv tychto komponentov pri zatazi. V pripade valcov su tu dalej pneumatiky samotne,ktore pomerne vyrazne ovplivnuju vysledok merania,lepsie je merat na nabojoch kolies. Kdo chce vediet vykon motora, musi ist na motorovu brzdu.
na meranie vykonu staci vediet krutiaci moment ktorym kolesa posobia na valce a otacky. Jedno aj druhe je jednoducho meratelne a dokopy to uda vykon, v tomto pripade na kolesach. V principe by mohlo byt jedno,aky druh pohonu tuto vyslednu hodnotu v akom pomere tvori, podstatny je vysledok a jeho priebeh. Na valcovej brzde nie je mozne zmerat vykon motora,pretoze meranie strat pri dobehu bez zataze nereprezentuje vplyv tychto komponentov pri zatazi. V pripade valcov su tu dalej pneumatiky samotne,ktore pomerne vyrazne ovplivnuju vysledok merania,lepsie je merat na nabojoch kolies. Kdo chce vediet vykon motora, musi ist na motorovu brzdu.
@Radovan Pastucha
no ale na tohle se ptám od začátku já - jak stanovili ty ztráty ?
Výkon na kolech je jasný, ale jeho přepočet na motor je tak trochu šarlatánství
no ale na tohle se ptám od začátku já - jak stanovili ty ztráty ?
Výkon na kolech je jasný, ale jeho přepočet na motor je tak trochu šarlatánství
@Othello
tak sarlatanstvo....nedefinoval by som to takto,staci vediet ze v hre su premenne ktore nie je mozne zmerat. Za jednych podmienok to moze sediet, za inych nie. Vo videu spominany vplyv atmosferickej teploty ci tlaku nema na vysledky ziadny vplyv,pretoze tieto faktory su pouzite na korekciu nameranych hodnot voci prostrediu,inak by nebolo mozne udrzat opakovatelnost merani.
Ucelom valcov je dat vykon na kolesach,to je cele....je tam priebeh a to je podstatne.
tak sarlatanstvo....nedefinoval by som to takto,staci vediet ze v hre su premenne ktore nie je mozne zmerat. Za jednych podmienok to moze sediet, za inych nie. Vo videu spominany vplyv atmosferickej teploty ci tlaku nema na vysledky ziadny vplyv,pretoze tieto faktory su pouzite na korekciu nameranych hodnot voci prostrediu,inak by nebolo mozne udrzat opakovatelnost merani.
Ucelom valcov je dat vykon na kolesach,to je cele....je tam priebeh a to je podstatne.
@Radovan Pastucha
O korekcích na tlak a teplotu teď nemluvím.
Účelem válcové zkušebny je dát výkon motoru. Ten každého zajímá prioritně a je i hlavním tématem měření ve videu. Výkon na kolech nikoho moc nezajímá když je ovlivněný tím ztrátovým hausnumerem. Možná jsou ztráty na rovné silnici ve skutečnosti citelně menší.
Je dost podezřelé když ztrátový výkon vychází na 60 kW, znamená to že skoro 40 % výkonu se ztratí v převodech a pneumatikách a to nemluvím o faktu že zatížené převody mají ztráty ještě o kus větší než odlehčené takže ve skutečnosti je to ještě výrazně víc než 60 kW
O korekcích na tlak a teplotu teď nemluvím.
Účelem válcové zkušebny je dát výkon motoru. Ten každého zajímá prioritně a je i hlavním tématem měření ve videu. Výkon na kolech nikoho moc nezajímá když je ovlivněný tím ztrátovým hausnumerem. Možná jsou ztráty na rovné silnici ve skutečnosti citelně menší.
Je dost podezřelé když ztrátový výkon vychází na 60 kW, znamená to že skoro 40 % výkonu se ztratí v převodech a pneumatikách a to nemluvím o faktu že zatížené převody mají ztráty ještě o kus větší než odlehčené takže ve skutečnosti je to ještě výrazně víc než 60 kW
@Othello
dovolim si upozornit ze sa jedna o 60kW tepelnych strat, to by sa prevodovka roztavila....je zrejme,ze meranie dobehu ovplivnila konstrukcia a funkcia pohonneho retazca....pre klasicke auta su dobehove straty okolo 10% pre predny nahon...
podla mna je uplne zbytocne snazit sa vediet vykon motora, dolezity je vykon na kolesach a ten by mali vyrobcovia aj uverejnovat....su krajiny,kde sa bezne uvadza vykon atw....
dovolim si upozornit ze sa jedna o 60kW tepelnych strat, to by sa prevodovka roztavila....je zrejme,ze meranie dobehu ovplivnila konstrukcia a funkcia pohonneho retazca....pre klasicke auta su dobehove straty okolo 10% pre predny nahon...
podla mna je uplne zbytocne snazit sa vediet vykon motora, dolezity je vykon na kolesach a ten by mali vyrobcovia aj uverejnovat....su krajiny,kde sa bezne uvadza vykon atw....
@Radovan Pastucha
Pochopitelně že se ztráty mění prakticky vždy na teplo, nicméně ztráty mezi výkonem motoru a na kolech jsou mechanické.
A respektují tvůj názor že důležitý je výkon na kolech nicméně ve videu se řeší výkon motoru a jeho porovnání s továrním udajem
Pochopitelně že se ztráty mění prakticky vždy na teplo, nicméně ztráty mezi výkonem motoru a na kolech jsou mechanické.
A respektují tvůj názor že důležitý je výkon na kolech nicméně ve videu se řeší výkon motoru a jeho porovnání s továrním udajem
Martin Vaculík je mistr v oboru a mohl by mohl taky takové video natočit o tomto motoru generace Evo 4, který má masa dostupnějších aut, třeba Karoq,Ateca,Tiguan.... A ať je video klidně ještě delší, třeba hodinové 😄
Cim vice koukam na reseni novych spalovacich motoru, tim vypada jednoduchy elektromotor lepe a lepe.
jablko1
Příspěvek podléhá schvalování.