Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Euro NCAP: Nissan Qashqai dostal nejvíce bodů za ochranu posádky v historii

35 komentářů

Stále se nemůžeme s kolegou dohodnout, zda jsou hodnotící kriteria pro všechny třídy automobilů stejná, tedy zda tento pětihvězdičkový "mrňous" a třeba ;-\ je skutečně bezpečnější než jeho čtyřhvězdičkové BMW X5, na které nedá dopustit. Víte někdo o tom více ?
hodnotící kritéria nejsou stejná, to znamená, že 5* pro malý vůz není to samé jako 5* pro velké auto. Jinými slovy, když si pojedeš v 5* Cliu a zprava to do tebe nabourá 3* Hummer, tak máš smůlu 😉 a jemu se nic nestane.
Hodnotící kritéria jsou stejná,ale jen pro případ,že auto bourá do pevné překážky,nebo do něj drcne vozík z boku či sloup.Pokud se střetnou dvě 5* auta o rozdílné hmotnosti(také je tu vliv rychlosti),neb se střetnou dvě kinetické energie,tak prohrává menší a lehčí auto.Všechna se testují za stejných podmínek.Jistě že Q7 se 4* ja při srážce s 5* Puntem či Cliem ve velké výhodě.Takže jde o úhel pohledu hodnocení výsledku.Ale test je jen jeden.
napsals to presne. proste vetsi (mysleno tezsi) auto si z lehciho udela airbag.
V kostce. NCAP boura jen do pevne prekazky. Potom robusnost kastle a vetsi hmotnost auta lepe chrani posadku ale zas tato vetsi hmotnost pusobi vetsi silou (zastavuje se vetsi hmotnost) - napriklad zadek u srazky celem. Takze 4* jako 4*. Ale jen kdyz budes bourat do pevne prekazky jako betonovej sloup od mostu na dalnici. Pokud budes bourat jiné auto, stromek, znacku, ci mensi sloup, i tady na tom tezsi auto bude lip, protoze si tu cestu udělá
Avatar - MeSiL
MeSiL
Samozřejmě, že Smart ForTwo nemůžeš srovnávat s Lexusem LS (to byl jen příklad)... Když Škoda Roomster má 5hvězdiček a Audi Q7 jen 4, neznamená to, že je Roomster bezpečnější, ale jen porovnání ve své třídě. 😉
to práve neni pravda. Viz predchozi prispevky, ktere to objasnuji presne. Proste 5* pro náraz do danébariery ketrou ENCAP definuje je vic nez 4* do té samé bariéry, nezávisle na ketegorii. Při čelní střetu těchto dvou ale hrají roli i dlaší faktory.
Vyjdete z toho, co se meri. Meri se deformace kabiny a zrychleni (tedy zranujici sila) na jednotlive casti tela. S jistym zjednodusenim se da rici, ze pokud budete bourat sam do pevne prekazky (zdi), potom u vicehvezdickoveho auta vylezete mene potluceny nez z menehvezdickoveho (deformace kabiny budou mensi a sily pusobici na telo nizsi v souladu s namerenymi hodnotami ENCAP). To znamena ze i male vicehvezdickove auto vas v tomto pripade ochrani lepe nez velke SUV s malo hvezdami. Pokud budou bourat 2 auta navzajem, uz jednoduche srovnani neni mozne a s nejvetsi pravdepodobnosti cim vetsi rozdil hmotnosti bourajicich aut, tim vetsi vyhoda na strane hmotnejsiho auta (samozrejme zjednodusene receno).
:yes: jinými slovy, jedná se o zákon zachování energie a o to, jak ho ta která konstrukce dokáže "obejít". Kinetická energie 2tunového vozu je 2x vyšší než v případě vozítka o hmotnosti jedné tuny (při stejné rychlosti). Metodika ENCAP je pro všechny vozy stejná. A lepší patrně těžko někdo vymyslí. Příklad se srážkou dvou vozů naprosto sedí, pouze bych ještě zmínil deformovatelnou překážku - např. strom o který se R Clio rozbije může 4 hvězdičkový Range Rover prostě přelomit. Pokud bych si pořizoval nový vůz, z hlediska bezpečnosti bych krom výsledku testů ENCAP bral v potaz jeho pohotovostní hmotnost a výšku posezu posádky nad vozovkou (pro obé - čím vyšší,tím lépe). Pod 5 hvězd bych šel pouze v případě těžkých, vysokých vozů (SUV, Offroady). A vzhledem k výsledkům Nissanu Q bych si netroufl odhadnout, jestli by v případě srážky s BMW X5 bylo vždy lepší býti v X5ce, ačkoli rozdíl cca 700kg je značný...
jj,hodně dobrý názor.Pokud by např.BMW bouchlo 50tkou do tohoto Nissanu z boku,nemusí osádka v Nissanu dopadnout nijak špatně,naopak,pokud by Nissan bouchl stejně do bočních dveří BMW,mohou se v BMW mírně potit,ale jsou to spekulace,nic víc.
Vicemene souhlas. akorat s tim vyberem noveho auta - ja bych hledal zlatou stredni cestu (vypustim-li extremy typu superbezpecny Hummer, protoze takovou kravu nehodlam zivit). S rostouci hmotnosti a vyskou auta se sice zvysuje pasivni bezpecnost, ale take jdou opacne trendy - vysoke auto ma tendenci se casteji prevratit (statisticky prokazano), tezke auto zase hure manevruje, dele brzdi tzn. ze u o trochu mensiha auta k mnha kolizim ani nedojde, protoze je dokazete odvratit. Takze mne osobne se zda idealnim kompromisem kompaktni SUV nebo neco jako tento KusKus nebo jak se to jmenuje.
Naprostý souhlas. Mimochodem, ten KusKus je super 😄 Jen taková odbočka - Renault Modus a Nissan Note jsou konstrukčně prakticky shodné vozy. Modus, ač kratší a celkově menší, dostal v crashtestech 5 hvězd, Note pouze 4. Pohotovostní hmotnost Renaultu je téměř o 200 kg vyšší - je zřejmé, na úkor čeho Nissan šetřil. Takovýto přístup je mě, velmi mírně řečeno, odporný. Proto jsem byl velice překvapen výsledkem Nissanu Q - snad se v případě Nissanu nejedná o výjimku, ale o nově nastolený trend (ačkoli poté, co jsem viděl Tiidu...)
X5 nema nahodou 5 hviezdiciek, akoze len tak. Inak ked sa zrazis s SUV v normalnom aute tak nemas sancu, velke SUV su superbezpecne aj ked maju 3 hviezdy ;-\
Děkuji Vám za komentáře, hlavně ten Lukášův příspěvek ohledně zákona o zachování energie :yes:, mohlo mě to taky napadnout. Holt už jsem dlouho pryč ze školy a při fyzice jsem nedával pozor.
Nissan je parádní autíčko, ovšem na to jméno si stále nemohu zvyknout.
jenom jestli to nebylo cílem Nissanu. "Jóó, to je to auto, co se ani nedá vyslovit.." Kolik uz o tom bylo popsano papiru, zabrano mista na internetu, v diskuzich, v TV.. Kontrast s blbym jmenem, ale dobrym autem, tak ten se presne nabizi - podle me skvelej marketingovej tah, jen tak na okraj 😊
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Na to, ze by byl Nissan bezpecnejsi nez Volvo (S80, S40/V50, C30, XC70, XC90) muzes zapomenout. Dle pruzkumu provedenem v USA, kde jako podkladova data byly pouzity "vysledky" realnych nehod (nekolik desitek tisic-na zaklade udaju od pojistoven) vysly nejlip prave Volva a Saaby - holt svedska ocel. Potom bych doporucil precist si prispevky uvedene jiz vyse 1) Pomery hmotnosti 2) Vetsi vyska = Mnohem vetsi riziko prevraceni - u tohoto typu nehody mas nekolika nasobne vetsi sanci ze to nerozdejchas nez u klasicke nehody (pri stejne rychlosti) - cimz se v podstate srovnava vyhoda vyssiho posezu. Dalsi veci jsou originalni systemy typu WHIPS - ochrana pri narazu ze zadu - hodne podcenovany typ nehody-pritom taky pekne nebezpecny (vysoke riziko poskozeni patere), nechapu jak je mozne ze to NCAP jeste nezacal testovat (v USA bezna zalezitost) nebo treba BLIS - kontrola mrtveho uhlu, ktery v Nissanu urcite nenajdes...
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Ak si dobre pamätám, tak max možných získaných bodov je práve 37.
Najprv to bolo 32, potom test rošírili o bočný test na "strom" (+2 b) s možnosťou získať aj piatu hviezdičku. V roku 2002 ziskanie piatej hviezdičky výrobcom uľahčili pretože pridali možnosť získať dva body za pripomienkovač nezapnutých pásov, neskôr aj tretí bod (pásy vzadu).
Za čo môžu výrobcovia získať ďalšie tri body?
Avatar - DanieliDesign
DanieliDesign
Pro mě je nejlepší FocusII jako jedinné má za čelní i boční náraz 100%
Kdyz se tu poprve tento stroj ukazal, tak tu vyrostl zastup kritiku? K cemu takove auto - ani SUV ani hatch. V terenu neexceluje na silnici take ne. Proste bastard. Toto je prvni odpoved - robustnejsi, vyssi vuz, ovsem ne tezka krava, dokaze zajistit svym pasazerum skvelou bezpecnost. Az potom jeste zjistite jake netusene moznosti vam dava vyssi svetla vyska, pochopite smysl crossoveru a preslechtene jednoucelove hrebce uz nebudete chtit.
Zdravím tě, tady MAN domíchávač betonu 35.410 TGA 8x4, 410PS nástavba STETTER 10m3. Tak jezdi hezky vpravo, nepředjížděj kde nevidíš, dávej přednost zprava a stůj na červenou, nebo budeš placatej i s těma hvězdičkama.
pekny domiesavac ale ma chybicku krasy a to je 8x4 v konkurencnej firme ich maju a sem tam zapadnu na stavbe ked este nie je spevnena cesta, my sme volili vozidla 8x8 a ziadny problem
souhlasím, při různých srovnávacích testech vyšel většinou jako horší, ale ne všichni si kupují auto, aby ho dostávali na limity svých možností. Přitom rozdíly byly munimální a vzhledově a cenově rozhodně lepší než Golf, :yes: snad je n ty nafťáky od Renaultu nic moc ;-\
omlouvám se za překlepy
Nic moc obecně, nebo konkrétně 1.5 K9K či 2.0 M1D v Qashqai? Docela by mě to zajímalo, můžeš upřesnit? Díky.
MichalH
ten Qashqai se jim ale povedl. Tak sbírají vavříny u zákazníků, odborníků a teď i v NCAP? Tak to tedy hledím. A fandím zároveň. Nissan si to zaslouží!
...ale dívám se vždy, za co byly strhnuty body. Pokud to bylo za nejasné zvýraznění vypnutí pravého bagu, tak to nepočítám, jendak nemám děti, které bych dával dopředu v sedačce a jednak nejsem wůl, abych nechal v takovém případě zapnutý bag. Takže při čelním nárazu může být prakticky stejný výsledek u dvou aut, i když jedno má 5 hvězd a druhé 4. Jinak aktivní bezpečnost především, kvalitní podvozek, výkon, dobré řízení, dobrý rozhled, dobré brzdy, pokud možno 4x4.
Jiste, aktivni bezpecnost predevsim, ale bez ohledu na vsechny "vychytavky", hlavne aby za volantem sedelo taky neco, co ma mozek aspon trochu vetsi nez vlassky orech. Bohuzel dnes a denne jsem presvedcovan o tom, ze tomu asi tak v hrozivem procentu pripadu neni. ..to jen tak na okraj, takova "uvaha".

Nejak se mi totiz zda, ze e😜ertu, kteri vidi jen par metru pred kapotu (jine smery ani nezminuju, ty asi neexistuji), a na druhou stranu arogantnich hovad a nejvetsich "frajeru" co sezrali vsechen rozum sveta, stale pribyva ;-\
takže kašák je nejbezpečnější auto na světě, či jak tomu mám porozumět?
Pochopils to správně! Můžeš za volant, ale pořád je nejdůležitějží 6tá hvězdička rozum.
😉
co sa pri tomto aute viac oplati? pozeram, ze tie ich dieslove motory maju dost vysoku spotrebu... neplati sa pri qashqaiovi skor benzin?
ja osobne si myslim, ze renault ma druhe najlepsie diesle na svete hnet po bmw v dnesnej dobe(vykon,spotreba,krutiaci moment,spolahlivost). ale mysliet je * vediet 😄
lepsie ako 3-valec pd od vw group