Zástupci členských zemí EU se tento týden v Bruselu dohodli na výkladu hodnoty, na kterou se má do roku 2012 snížit vypouštění emisí CO2 osobními automobily. Na snižování emisí se také budou podílet výrobci pneumatik a pohonných hmot.
Já mluvil o průměru celých automobilek, ne jejich jednotlivých modelů. Zajímalo by mě, kolik lidí odsud ví, že slavná "zelená" Toyota má průměrný emise za celou značku vyšší, než mnohými zatracovaný VW... :*)
V obecné rovině máš nepochybně pravdu, že předpisy vývoj nepředběhnou. V konkrétním případě, však za tu myš pokroku, zaplatíme jako za vzácné zvíře. A živit, ho budeme muset, jen velmi vybraně. V této souvislosti, se maně dere slza do oka, za dieselového AX, co mu stačí friťák po nedělním obědě.
Rikal jsem, ze ta histerie, ktera se v mistni diskuzi rozpoutala a vykriky jako likvidace autoprumyslu a stehovani na vychod jsou jenom PR humbukem. Ve skutecnosti ten predpis nebude prisnejsi nez co dokaze poresit bezne vyvojove tempo konstrukcnich kancelari. Vlastne ho splnuje vetsina automobilek jiz dnes a to i u tak velkych aut jako je Passat. Hora porodila mys.
No nevím, řekl bych, že škodovka je spíš výrobce malých aut. Superbů se vyrobí pár, SUV ani MPV nenabízí (když nepočítáme mini-Roomstera >:-[] ) tak aby třeba nemuseli jít na 118, když Porsche bude mít limit 140 :-)
nakrásně v tom vidím, že si ted uvědomili, že to před časem přehnali a že to nebude tak jednoduché, jak si tehdy představovali. A ted v tom vidím přesouvání povinností a práv na další subjekty a mlžení!!! Jestli budou podobné výplody fantazie bez FMEA před vypuštením do světa pokračovat, tak se z toho asi zblázníme. EU = jděte s tímhle doprde*e!