Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU: Přísné emisní limity se budou lišit

Dan Vořechovský
Diskuze (13)
Zástupci členských zemí EU se tento týden v Bruselu dohodli na výkladu hodnoty, na kterou se má do roku 2012 snížit vypouštění emisí CO2 osobními automobily. Na snižování emisí se také budou podílet výrobci pneumatik a pohonných hmot.

V debatě o podobě zákonné úpravy, která zpřísní vypouštění emisí CO2 osobními automobily, se členské státy Evropské unie dohodly na tom, že se již dříve stanovená hranice ve výši 120 gramů CO2 na kilometr sice nezmění, avšak půjde o průměrnou úroveň. Pro různé členské země, automobilky a kategorie vozů tak budou platit různé limity. Nadále platí termín pro snížení emisí CO2 na 120 gramů na kilometr, kterým je rok 2012.

Za různý přístup k různým výrobcům a zemím horoval zejména německý ministr hospodářství Michael Glos, který se rozpovídal o míchání hrušek s jablky a zaútočil na italskou a francouzskou iniciativu uplatnit stejně přísné limity na všechny kategorie vozů. Podle Glose je nutné zohlednit individualitu každého výrobce.

Evropský komisař pro průmysl Günter Verheugen zatím neví, jak bude nový zákon regulující vypouštění emisí CO2 vypadat. Jisté je však to, že pokles emisí nedopadne pouze na bedra samotných výrobců automobilů, ale také na výrobce pneumatik a pohonných hmot. Návrh zákona by měl být připraven do podzimu tohoto roku, samotné předložení zákona ke schválení však přijde později. Verheugen zdůraznil, že hodlá navrhnout zákon, který neohrozí evropskou výrobu automobilů ani pracovní místa.

Aktuální dohodu přivítala automobilka Škoda Auto. V Hospodářských novinách k tomu personální ředitel Škody Auto Martin Jahn uvedl, že „je to cesta správným směrem, rozhodně lepší, než kdyby se emise omezovaly průměrně na automobilku“. Jahn dále prohlásil, že tato dohoda také znamená, že se budou snižovat emise u všech kategorií automobilů a to je podle něj fér.

Dan Vořechovský
Diskuze (13)
24. 5. 2007 16:50
Re: Blazni se raduji
Já mluvil o průměru celých automobilek, ne jejich jednotlivých modelů. Zajímalo by mě, kolik lidí odsud ví, že slavná "zelená" Toyota má průměrný emise za celou značku vyšší, než mnohými zatracovaný VW... :*)
23. 5. 2007 19:39
Re: Blazni se raduji
Tak takhle narychlo mě napadá jediná automobilka na světě, která má průměr pod těch 120g - Smart. Pokud jsem na nějakou zapomněl, rád se poučím...
Avatar - Ricardo
23. 5. 2007 15:19
Re: A že zrovna Škoda
To je jen můj odhad, nebo spíš nástřel. Proto píšu "třeba na 118" ;-)
Avatar - Ricardo
23. 5. 2007 09:55
A že zrovna Škoda
No nevím, řekl bych, že škodovka je spíš výrobce malých aut. Superbů se vyrobí pár, SUV ani MPV nenabízí (když nepočítáme mini-Roomstera >:-[] ) tak aby třeba nemuseli jít na 118, když Porsche bude mít limit 140 :-)
23. 5. 2007 09:50
jasně
nakrásně v tom vidím, že si ted uvědomili, že to před časem přehnali a že to nebude tak jednoduché, jak si tehdy představovali. A ted v tom vidím přesouvání povinností a práv na další subjekty a mlžení!!! Jestli budou podobné výplody fantazie bez FMEA před vypuštením do světa pokračovat, tak se z toho asi zblázníme. EU = jděte s tímhle doprde*e!