Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Je dražší v Česku pojistit elektromobil, nebo spalovák? Ptali jsme se přímo u zdroje

46 komentářů

Adam Štrauch
@jersey.se Najezdíme 3k km měsíčně. Přechodem na EV jsme za poslední rok ušetřili 70k Kč. Nedávno jsem bral benzín do auta naší příbuzné. Kolem 30l za tisícovku. Za to my ujedeme 2000 km. To auto to mělo sotva na 500. Naše staré auto by to nemělo ani na 400 km. Já respektuju víru ve spalovací motor a odpor k autoritám, ale pokud máš to auto kde nabíjet, tak koupí spalováku házíš prachy do kanálu.
Xprcek
Náraz, který dokáže poškodit baterii, by ve většině případů u spalováku také vedl k označení za totální škodu.

Naopak použití gigacastingu vede k levnějším opravám. Podle dvouleté studie Thatcham Research (na Google hledat "Mega Cast Construction Saves on Vehicle Repairs, Study Finds"). A podle prostého faktu, že použít přímočarou pilku, nýtovačku a strukturální lepidlo prostě levnější je. Navíc Gigacast Sectioning se dá dělat v každé stodole. Nezávislé servisy hlady nezemřou.
Adam Štrauch
@ptr078 To Revuelto už spokojeně jezdí. Jen muselo zpátky do továrny, což při ceně toho auta je minimální náklad. To je ale extrém, většina aut se nechová jak kdyby byla na jedno použití. Například u Renault Zoe stačí připojit novou baterku a jet. Klidně s větší kapacitou než byla původní.
Uživatel_5577162
@rohYpnol protože porovnávali cenu pojištění podobně drahého a ne podobně vybaveného Kodiak a Enyaqu … dej si rohypnol a buď v klidu 😄
Adam Štrauch
@rohYpnol Když ti trefí třeba zadní blatník u Mazdy tak, že se hne nosná konstrukce, tak Mazda vyřízne poškozenou část, koupí celý bok auta (!!), včetně části střechy a předního blatníku, z něj vyřízne část co ji chybí a navaří ji. Když se to samé stane u Cybertrucku, tak na tom gigacastu jsou vyznačená místa, kde se poškozená část vyřízne. Koupí se rovnou ta vyříznutá část a ta se na místo vlepí. A teď mi vysvětli v čem je to u toho "běžného auta" jednodušší.

Btw: "Legendární víko kufru u Y" s gigacastigem nesouviselo. Jen vyčnívalo moc dozadu, takže při sebemenším střetu došlo k jeho poškození.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078 V panelových domech bydlí jen 26% domacnosti, a to pořád neznamena, ze nemaji možnost nabijet. Ze vás ty nesmysly porad baví.
chps.soc.cas.cz/…vi-6-rocnik-chps
Ale pokud mluvíš o nejake zaostalejsi východní zemi, tam to klidně může být to co píšeš. Jen zde jsme v CR, ne někde na zaostalem východu.
kesumb
@rohYpnol
to je zas smuska dojmu od piva ze 4. cenovy. Ale neni to horsi nez tvoje srovnani s Madarskem a Slovenskem, to je uplna bobma!
Jan Faltýsek
@rohYpnol to asi můj starý zvyk porovnávat auta hlavně podle výkonu – Enyaq iV 60 a Kodiaq 2.0 TSI ho mají podobný. Enyaq je o cca 200 tisíc levnější a přesto vyšel u většiny pojišťoven dráž, což mi přišlo jako zajímavý výsledek. Plus ta problematika baterií... Naopak u Kony ale vyšlo pojištění pro EV levněji, přestože cenový rozdíl je opačný. Jsem rád, že by zajímalo i srovnání více modelů, v budoucnu se na to možná podívám znovu a detailněji 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb jo to srovnání je části, jeste k tomu hodne male casti, ukazatelů bylo vtipné. Ale tak to víme, ze rohypnol kdyz nepíše lži, tak pravdu zamlcuje, aby se to hodilo do jeho pohledu. Typické komunistické a ruské chování
Adam Štrauch
@rohYpnol To že si to někde na koleni opravíš jinak je tvoje věc, ale autorizovaný servis to dělá tak jak popisuji.

Kolik dílů mají, podle tebe, mít páté dveře?
Adam Štrauch
@ptr078 Máme Zoe a v pohodě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ptr078 ja vím, ze jsi v Anglii, coz ovsem z hlupáka chytrého člověka neudělá, kdyz emigruje pryč. Obzvlast kdyz se pak jeste cpe so věci, do kterých mu nic neni, kdyz je mimo EU navic. Zajiste komentuje na ruských webech politiku Putina ze? Nebo ze by to bylo jinak a chodíš si vyblít na jiny, pro tebe zahraniční web, vyblít svou zapšklost?
Nebydlíš v CR, nebydlis v EU, nepocházíš z CR, ale chodíš urážet na cesky web a kritizovat nasi spolecnost? Tohle je typické chování pro neschopneho jedince, který chtěl neco dokázat, ale nebyl schopen téměř ničeho.
Dej odkaz, že je podil domacnosti na sidlistich jiny, jsi jen prolhanej severomaďar a urážky z tvé strany fakta nezmění vime ze jsi vypatlanec, tvuj slovník a neschopnost podložit své tvrzení to jen dokazuje.
Zkus pouzit translator, kdyz neumíš cist

"bydlí na panelových sídlištích přibližně 28 % českých domácností. V bytových domech mimo panelová sídliště pak bydlí 26 % a v rodinných domech 46 % českých domácností"
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Bohužel velmi nekvalitní článek bez vypovídací hodnoty.
Proč někdo porovnává cemu pojištění základního Enyaqu 60 a Kodiaqu 2.0 tsi?!? Vždyť to je zcela absurdní...

A pak jen Kona... Je tady nespočet elektromobilů, které se nabízelo srovnat. Přinejmenším ID.3 vs. Golf, ID.7 vs. Passat... Tesla 3 vs. Octavia, Tesla Y vs. Tiguan atp.

Nicméně i tak článek opět potvrzuje moje slova. Opravitelnost BEV je problém, nehoda s porušením baterky rovná se totálka...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský ten odkaz by byl? I Protoze michate dohromady panelove domy a bytové domy. Proc se neustale snazite glasat polopravdu? A bytové domy maji ve většině pripadu svá parkovací místa, narozdil od panelovych domů, ktera zas obcas muzou mit volne stojici garáže. Stačí se podivat na ten odkaz, co jsem přikládal. 46% RD, 28% panelová sídliště a 26% bytové domy. Ono totiz neni jen rodinný dum nebo kralikarna na sídlišti.
Priste lepší dát odkaz potvrzující vaše tvrzení, ja ho mám, vy ne a ukázalo to, ze nemate pravdu. Lepší si nejprve ověřit své domnenky nez neco publikovat.
Avatar - jersey.se
jersey.se
Mě je to úplně jedno. Potřebuju jezdit, takže potřebuju spalováky. A kvůli té masírce už si nechci pořídit ev ani jako druhé auto do města. Odmítl bych ho i kdyby bylo z 90% dotovaný.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Mikesus Rozmístit na parkoviště nabíječky je úplně jednoduchá záležitost.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tučný podnadpis "Pojistit elektromobil není obecně dražší" následuje mistrně matematicky zašmodrchaná informace, že pojistka na Enyaq je u Generali o 40% dražší, než u Kodiaqu. O tom to celý je.
Za prvé, u korporátu se nedozvíte pravdu hned a někdy taky vůbec nikdy.
Za druhé, některým korporátům časem dojde, že když je něčeho moc a vychází to dráž, tak to už nebudou dotovat ze zbytku. Viz Enyaq.
Za třetí, u aut, kterých je velmi málo se to prostě zadotuje ze spalováků a pak se to rozmanitě okecá a ještě se můžou tvářit zeleně.
Za čtvrté, ještě si zodpovědný manager nevyndal hlavu z řiti a neopravil kolonku v excelu. Běžná praxe, kterou znám, kdy matka v Paříži i přes asi 10 upozornění a logických zdůvodnění a výpočtů nechala kolonku beze změny, případně přiložila fenomenální odpověď, že to je v systému. A když to je v sytému, tak je to asi svaté, protože počítač nelže 😂😂😂.
To, že to do počítače napsalo nějaký vemeno už se z politických důvodů vynechá... A tak je to dnes se vším.
Ale nebojte, nakonec byl happyend jako v Holywoodu. Po 5 letech a několika výměnách manažerů tu kolonku nakonec opravili. A druhý rok ten výrobek skončil 😂😂😂.
traveldrive
@jersey.se Nekasaj sa. Za 90% dotáciu by si ho vzal bez mrknutia ako hocikto iný.
Petr Kozohorský
@Mikesus Patrně nemáte pravdu, protože podle posledních dostupných údajů ČSÚ více než 2,4 milionu obydlených bytů se nachází v bytových domech, z celkového počtu téměř 4,5 milionu obydlených bytů v Česku je to více než polovina (54,3 procent). Ten zhruba zbytek bydlí v RD. P. S. A u toho zbytku automaticky neznamená, že kdo bydlí v RD 1) má prostředky na koupi EV + nějakého zdroje nabíjení 2) když prostředky má, že si EV také chce pořídit. Totéž platí i pro lidi, co bydlí v bytovém domě a mají třeba garáž. Často se zmiňují benevolentní zaměstnavatelé umožňující svým zaměstnancům soukromé nabíjení. To ano, ve firmě zaměstnávající povětšině kancelářské pracovníky, ne ve firmách se stovkami nebo nějakým tisícem zaměstnanců. Takže sestupte na zem.
Rosta Jež
@Pepa_007 Navíc ani FVE není zadarmo, že.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous obecně neznamená vždy. Ovsem aby se to dalo říct, ze to je obecně, chtělo by to víc příkladů nez 2, kdy jeden je dražší a druhý levnější.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Kozohorský zadny odkaz nemáš.
Snad umis číst

"bydlí na panelových sídlištích přibližně 28 % českých domácností. V bytových domech mimo panelová sídliště pak bydlí 26 % a v rodinných domech 46 % českých domácností." Coz odpovídá i tomu co jsem našel na CSU.

chps.soc.cas.cz/…vi-6-rocnik-chps

Kde mas odkaz, ze na panelakovych sidlistich žije více nez 50% obyvatel/domácností? Ja tam vidím 28%. Jeden clovek, co neumí čísla srovnavat mezi nimi uz tu je, ze bys byl ten samý?
ptr078
@Adam Štrauch pokud mas to kde nabijet, cez 50% ludi nema
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Jan Faltýsek

Ano, určitě by širší srovnání mělo aspoň nějakou vypovídací hodnotu.

Srovnávat podle výkonu BEV vs. ICE... nesmysl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Xprcek
Naprosté bláboly a nesmysly co jsi napsal.
Baterie je zespodu, takže kdykoli dostane auto ránu zespodu kdy na něco najede nebo vezme pangejt, co by u spalováků znamenalo nějakou výměnu ramen nebo pomocných rámů, u BEV znamená totální škodu.
A gigacasting a megacasting naopak spoustu oprav prodražuje nebo z toho dělá rovnou totálku. Takže ano, ve výsledku to jednodušší je, prostě odepíšeš auto 😆 ale není to zjednodušení a zlevnění opravy.
Koneckonců i sama Tesla k tomuhle dospěla, když to začala řešit změnami ve výrobě a ví že to je problém. Například legendární víko kufru u Y, že 🤣🤣🤣
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@rohYpnol Kankunden rozmístí nabíječky. Přípojka distribuční sítě, kabeláž a podobně není potřeb. Elektřina v nabíječce vzniká zapnutím tlačítka 👍👍👍
Lubo
@Adam Štrauch pri cene elektriny napr. 2,8 Kč bez DPH platím za kWh vč. daní, distribuce atď cca 5 Kč. pri spotrebe 18 kWh/100 km to je 5x18=90 Kč/100 km.

FVE som musel zaplatiť, vďaka dotácii menej, ale aj to vyjde na životnosť + nejaká údržba cca podobne 5 Kč/kWh.

Takže storke že za 1000 kč prejdem 2000 km neverím. berme dvojnásobok
Petr Kozohorský
@Mikesus Tak ještě jednou - kategorie zvlášť panelové domy a zvlášť bytové domy existuje leda tak ve Vaší hlavě. Protože podle Českého statistického úřadu je i panelový dům bytový dům. A odkaz na data jsem uvedl - zkratka ČSÚ znamená Český statistický úřad. Že si podrobnou informaci na stránkách ČSÚ, na kterou odkazuji, neumíte najít a potřebujete naprosto podrobný link jako malé dítě, je Váš problém. Definici, co je bytový dům, si tam tedy zkuste dohledat. P. S. Všiml jsem si, že často své okolí obviňujete ze lži a neschopnosti ověřit si fakta, ale přitom jste to právě Vy, kdo často tvrdí neověřené hlouposti a bláboly a své dojmy, pocity a přání vydáváte za pravdu. A tím končím debatu s Vámi, s jedinci Vašeho typu je to ztráta času.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Adam Štrauch při ceně kilovathodiny 10-16kč tomu nevěřím. Cena na veřejných stojanech. Ne každý má na střeše 100kwhp FVE. Či malý Temelín ve sklepě.
Petr Kozohorský
@Mikesus Odkaz byl uveden v mém příspěvku naprosto jasně - Český statistický úřad.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ptr078
Více než 50% nemá kde nabíjet. Opakuji to neustále, potenciál BEV je kolem 30% maximálně. Víc domácností prostě nemá kde nabíjet, nemá pro ně vůbec smysl FVE (orientace domu, zastínění, typ zastřešení, místo kolem domu...), nemají možnost parkovat přímo u rodinného domu atd.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN

Dobrá ironie 😁
ptr078
@Mikesus z nas dvoch zijes na zaostalom vychode iba ty
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
No, kdyby jsi byl trochu bystřejší, tak bys věděl opět, že to nebylo žádné MOJE srovnání, ale srovnání EKONOMŮ. To jen takový základ, že. Stejně jako žádný MŮJ koeficient, viď že... ale když se vyjadřuješ k věcem o kterých víš houby, tak je to těžké.
ptr078
@Adam Štrauch Renault nespominaj, mam kangoo ev. To ma vatsiu spotrebu ked stoji ako ked jazdi 🤣
ptr078
@rohYpnol Je tam aj problem s kodovanim, pozeral som video ako chlapci opravovali buchnute revuelto a to je iba hpev, kupili novu baterku, riadiacu jednotku pre baterku a ani lamborghini momentalne nema soft na nakodovanie novej baterky 🤣
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Rosta Jež Volte naši Stranu klimatického pokroku a bude zdarma 👍👍👍
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@ptr078 Mikesus je pokročilý západní intelektuál 👍👍👍
ericn
@Rosta Jež no on ten barák, na kterém je instalovaná ta FVE, kupodivu taky není zadarmo 😉 Ale všichni EV fans tu argumentují, že nabíjejí zadarmo, teda poslední dobou “skoro” zadarmo …. hmmm 🤔
ptr078
@Adam Štrauch To sa inac zlahcuje, ked to nemusis riesit
Rosta Jež
@Adam Štrauch 0,5Kč/km = 50Kč/100km. Při ceně 5Kč/kWh spotřeba jenom 10kWh/100km ? To je co za model který umí jezdit za tak málo ? A při nabíjení nemáte žádné ztráty = 0% ?
Petr Kozohorský
@Mikesus P. S. Nic nemíchám dohromady. Dle metodiky je používán termín bytový dům, čímž se rozumí dům s několika samostatnými bytovými jednotkami. To, jestli je z panelů nebo cihel nebo dřeva, nehraje žádnou roli.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Adam Štrauch
Ne, kecy. Byla to oprava v autorizáku.

Ale samozřejmě, pokud je hnutá kastle, tak může být jednodušší objednat skelet, nebo kvůli hnutí některých vnitřních částí skeletu ani nelze jinak.
ptr078
@Petr Kozohorský Pan miketrus ma iba penu kolo papule a prazdnu hlavu. K veci nema nic a nezvlada si ani vyguglit zakladne informacie.
ptr078
@Adam Štrauch To sa nevylucuje
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Adam Štrauch

Souviselo. 5. dveře, jeden díl.

Ad Mazda ... nesmysl. Včetně předního blatníku... jo, pobavil jsi. Jinak vím že to není pravda. Konkrétní příklad - Mazda 6 rozpáraná zadni bočnice. Jo, oprava byla vopruz, díl šel z Anglie. Ale to co říkáš je prostě blábol.