Novinky
Mě je to úplně jedno. Potřebuju jezdit, takže potřebuju spalováky. A kvůli té masírce už si nechci pořídit ev ani jako druhé auto do města. Odmítl bych ho i kdyby bylo z 90% dotovaný.
@jersey.se Najezdíme 3k km měsíčně. Přechodem na EV jsme za poslední rok ušetřili 70k Kč. Nedávno jsem bral benzín do auta naší příbuzné. Kolem 30l za tisícovku. Za to my ujedeme 2000 km. To auto to mělo sotva na 500. Naše staré auto by to nemělo ani na 400 km. Já respektuju víru ve spalovací motor a odpor k autoritám, ale pokud máš to auto kde nabíjet, tak koupí spalováku házíš prachy do kanálu.
@Adam Štrauch pokud mas to kde nabijet, cez 50% ludi nema
@ptr078 V panelových domech bydlí jen 26% domacnosti, a to pořád neznamena, ze nemaji možnost nabijet. Ze vás ty nesmysly porad baví.
chps.soc.cas.cz/…vi-6-rocnik-chps
Ale pokud mluvíš o nejake zaostalejsi východní zemi, tam to klidně může být to co píšeš. Jen zde jsme v CR, ne někde na zaostalem východu.
chps.soc.cas.cz/…vi-6-rocnik-chps
Ale pokud mluvíš o nejake zaostalejsi východní zemi, tam to klidně může být to co píšeš. Jen zde jsme v CR, ne někde na zaostalem východu.
@Mikesus Rozmístit na parkoviště nabíječky je úplně jednoduchá záležitost.
@Mikesus z nas dvoch zijes na zaostalom vychode iba ty
@Mikesus Patrně nemáte pravdu, protože podle posledních dostupných údajů ČSÚ více než 2,4 milionu obydlených bytů se nachází v bytových domech, z celkového počtu téměř 4,5 milionu obydlených bytů v Česku je to více než polovina (54,3 procent). Ten zhruba zbytek bydlí v RD. P. S. A u toho zbytku automaticky neznamená, že kdo bydlí v RD 1) má prostředky na koupi EV + nějakého zdroje nabíjení 2) když prostředky má, že si EV také chce pořídit. Totéž platí i pro lidi, co bydlí v bytovém domě a mají třeba garáž. Často se zmiňují benevolentní zaměstnavatelé umožňující svým zaměstnancům soukromé nabíjení. To ano, ve firmě zaměstnávající povětšině kancelářské pracovníky, ne ve firmách se stovkami nebo nějakým tisícem zaměstnanců. Takže sestupte na zem.
@Petr Kozohorský Pan miketrus ma iba penu kolo papule a prazdnu hlavu. K veci nema nic a nezvlada si ani vyguglit zakladne informacie.
@ptr078 ja vím, ze jsi v Anglii, coz ovsem z hlupáka chytrého člověka neudělá, kdyz emigruje pryč. Obzvlast kdyz se pak jeste cpe so věci, do kterých mu nic neni, kdyz je mimo EU navic. Zajiste komentuje na ruských webech politiku Putina ze? Nebo ze by to bylo jinak a chodíš si vyblít na jiny, pro tebe zahraniční web, vyblít svou zapšklost?
Nebydlíš v CR, nebydlis v EU, nepocházíš z CR, ale chodíš urážet na cesky web a kritizovat nasi spolecnost? Tohle je typické chování pro neschopneho jedince, který chtěl neco dokázat, ale nebyl schopen téměř ničeho.
Dej odkaz, že je podil domacnosti na sidlistich jiny, jsi jen prolhanej severomaďar a urážky z tvé strany fakta nezmění vime ze jsi vypatlanec, tvuj slovník a neschopnost podložit své tvrzení to jen dokazuje.
Zkus pouzit translator, kdyz neumíš cist
"bydlí na panelových sídlištích přibližně 28 % českých domácností. V bytových domech mimo panelová sídliště pak bydlí 26 % a v rodinných domech 46 % českých domácností"
Nebydlíš v CR, nebydlis v EU, nepocházíš z CR, ale chodíš urážet na cesky web a kritizovat nasi spolecnost? Tohle je typické chování pro neschopneho jedince, který chtěl neco dokázat, ale nebyl schopen téměř ničeho.
Dej odkaz, že je podil domacnosti na sidlistich jiny, jsi jen prolhanej severomaďar a urážky z tvé strany fakta nezmění vime ze jsi vypatlanec, tvuj slovník a neschopnost podložit své tvrzení to jen dokazuje.
Zkus pouzit translator, kdyz neumíš cist
"bydlí na panelových sídlištích přibližně 28 % českých domácností. V bytových domech mimo panelová sídliště pak bydlí 26 % a v rodinných domech 46 % českých domácností"
@Petr Kozohorský ten odkaz by byl? I Protoze michate dohromady panelove domy a bytové domy. Proc se neustale snazite glasat polopravdu? A bytové domy maji ve většině pripadu svá parkovací místa, narozdil od panelovych domů, ktera zas obcas muzou mit volne stojici garáže. Stačí se podivat na ten odkaz, co jsem přikládal. 46% RD, 28% panelová sídliště a 26% bytové domy. Ono totiz neni jen rodinný dum nebo kralikarna na sídlišti.
Priste lepší dát odkaz potvrzující vaše tvrzení, ja ho mám, vy ne a ukázalo to, ze nemate pravdu. Lepší si nejprve ověřit své domnenky nez neco publikovat.
Priste lepší dát odkaz potvrzující vaše tvrzení, ja ho mám, vy ne a ukázalo to, ze nemate pravdu. Lepší si nejprve ověřit své domnenky nez neco publikovat.
@Mikesus Odkaz byl uveden v mém příspěvku naprosto jasně - Český statistický úřad.
@Mikesus P. S. Nic nemíchám dohromady. Dle metodiky je používán termín bytový dům, čímž se rozumí dům s několika samostatnými bytovými jednotkami. To, jestli je z panelů nebo cihel nebo dřeva, nehraje žádnou roli.
@Petr Kozohorský zadny odkaz nemáš.
Snad umis číst
"bydlí na panelových sídlištích přibližně 28 % českých domácností. V bytových domech mimo panelová sídliště pak bydlí 26 % a v rodinných domech 46 % českých domácností." Coz odpovídá i tomu co jsem našel na CSU.
chps.soc.cas.cz/…vi-6-rocnik-chps
Kde mas odkaz, ze na panelakovych sidlistich žije více nez 50% obyvatel/domácností? Ja tam vidím 28%. Jeden clovek, co neumí čísla srovnavat mezi nimi uz tu je, ze bys byl ten samý?
Snad umis číst
"bydlí na panelových sídlištích přibližně 28 % českých domácností. V bytových domech mimo panelová sídliště pak bydlí 26 % a v rodinných domech 46 % českých domácností." Coz odpovídá i tomu co jsem našel na CSU.
chps.soc.cas.cz/…vi-6-rocnik-chps
Kde mas odkaz, ze na panelakovych sidlistich žije více nez 50% obyvatel/domácností? Ja tam vidím 28%. Jeden clovek, co neumí čísla srovnavat mezi nimi uz tu je, ze bys byl ten samý?
@Mikesus Tak ještě jednou - kategorie zvlášť panelové domy a zvlášť bytové domy existuje leda tak ve Vaší hlavě. Protože podle Českého statistického úřadu je i panelový dům bytový dům. A odkaz na data jsem uvedl - zkratka ČSÚ znamená Český statistický úřad. Že si podrobnou informaci na stránkách ČSÚ, na kterou odkazuji, neumíte najít a potřebujete naprosto podrobný link jako malé dítě, je Váš problém. Definici, co je bytový dům, si tam tedy zkuste dohledat. P. S. Všiml jsem si, že často své okolí obviňujete ze lži a neschopnosti ověřit si fakta, ale přitom jste to právě Vy, kdo často tvrdí neověřené hlouposti a bláboly a své dojmy, pocity a přání vydáváte za pravdu. A tím končím debatu s Vámi, s jedinci Vašeho typu je to ztráta času.
@Adam Štrauch při ceně kilovathodiny 10-16kč tomu nevěřím. Cena na veřejných stojanech. Ne každý má na střeše 100kwhp FVE. Či malý Temelín ve sklepě.
@Pepa_007 Navíc ani FVE není zadarmo, že.
@Adam Štrauch 0,5Kč/km = 50Kč/100km. Při ceně 5Kč/kWh spotřeba jenom 10kWh/100km ? To je co za model který umí jezdit za tak málo ? A při nabíjení nemáte žádné ztráty = 0% ?
@Adam Štrauch pri cene elektriny napr. 2,8 Kč bez DPH platím za kWh vč. daní, distribuce atď cca 5 Kč. pri spotrebe 18 kWh/100 km to je 5x18=90 Kč/100 km.
FVE som musel zaplatiť, vďaka dotácii menej, ale aj to vyjde na životnosť + nejaká údržba cca podobne 5 Kč/kWh.
Takže storke že za 1000 kč prejdem 2000 km neverím. berme dvojnásobok
FVE som musel zaplatiť, vďaka dotácii menej, ale aj to vyjde na životnosť + nejaká údržba cca podobne 5 Kč/kWh.
Takže storke že za 1000 kč prejdem 2000 km neverím. berme dvojnásobok
Náraz, který dokáže poškodit baterii, by ve většině případů u spalováku také vedl k označení za totální škodu.
Naopak použití gigacastingu vede k levnějším opravám. Podle dvouleté studie Thatcham Research (na Google hledat "Mega Cast Construction Saves on Vehicle Repairs, Study Finds"). A podle prostého faktu, že použít přímočarou pilku, nýtovačku a strukturální lepidlo prostě levnější je. Navíc Gigacast Sectioning se dá dělat v každé stodole. Nezávislé servisy hlady nezemřou.
Naopak použití gigacastingu vede k levnějším opravám. Podle dvouleté studie Thatcham Research (na Google hledat "Mega Cast Construction Saves on Vehicle Repairs, Study Finds"). A podle prostého faktu, že použít přímočarou pilku, nýtovačku a strukturální lepidlo prostě levnější je. Navíc Gigacast Sectioning se dá dělat v každé stodole. Nezávislé servisy hlady nezemřou.
@Xprcek
Naprosté bláboly a nesmysly co jsi napsal.
Baterie je zespodu, takže kdykoli dostane auto ránu zespodu kdy na něco najede nebo vezme pangejt, co by u spalováků znamenalo nějakou výměnu ramen nebo pomocných rámů, u BEV znamená totální škodu.
A gigacasting a megacasting naopak spoustu oprav prodražuje nebo z toho dělá rovnou totálku. Takže ano, ve výsledku to jednodušší je, prostě odepíšeš auto 😆 ale není to zjednodušení a zlevnění opravy.
Koneckonců i sama Tesla k tomuhle dospěla, když to začala řešit změnami ve výrobě a ví že to je problém. Například legendární víko kufru u Y, že 🤣🤣🤣
Naprosté bláboly a nesmysly co jsi napsal.
Baterie je zespodu, takže kdykoli dostane auto ránu zespodu kdy na něco najede nebo vezme pangejt, co by u spalováků znamenalo nějakou výměnu ramen nebo pomocných rámů, u BEV znamená totální škodu.
A gigacasting a megacasting naopak spoustu oprav prodražuje nebo z toho dělá rovnou totálku. Takže ano, ve výsledku to jednodušší je, prostě odepíšeš auto 😆 ale není to zjednodušení a zlevnění opravy.
Koneckonců i sama Tesla k tomuhle dospěla, když to začala řešit změnami ve výrobě a ví že to je problém. Například legendární víko kufru u Y, že 🤣🤣🤣
@rohYpnol Když ti trefí třeba zadní blatník u Mazdy tak, že se hne nosná konstrukce, tak Mazda vyřízne poškozenou část, koupí celý bok auta (!!), včetně části střechy a předního blatníku, z něj vyřízne část co ji chybí a navaří ji. Když se to samé stane u Cybertrucku, tak na tom gigacastu jsou vyznačená místa, kde se poškozená část vyřízne. Koupí se rovnou ta vyříznutá část a ta se na místo vlepí. A teď mi vysvětli v čem je to u toho "běžného auta" jednodušší.
Btw: "Legendární víko kufru u Y" s gigacastigem nesouviselo. Jen vyčnívalo moc dozadu, takže při sebemenším střetu došlo k jeho poškození.
Btw: "Legendární víko kufru u Y" s gigacastigem nesouviselo. Jen vyčnívalo moc dozadu, takže při sebemenším střetu došlo k jeho poškození.
@Adam Štrauch
Souviselo. 5. dveře, jeden díl.
Ad Mazda ... nesmysl. Včetně předního blatníku... jo, pobavil jsi. Jinak vím že to není pravda. Konkrétní příklad - Mazda 6 rozpáraná zadni bočnice. Jo, oprava byla vopruz, díl šel z Anglie. Ale to co říkáš je prostě blábol.
Souviselo. 5. dveře, jeden díl.
Ad Mazda ... nesmysl. Včetně předního blatníku... jo, pobavil jsi. Jinak vím že to není pravda. Konkrétní příklad - Mazda 6 rozpáraná zadni bočnice. Jo, oprava byla vopruz, díl šel z Anglie. Ale to co říkáš je prostě blábol.
@rohYpnol To že si to někde na koleni opravíš jinak je tvoje věc, ale autorizovaný servis to dělá tak jak popisuji.
Kolik dílů mají, podle tebe, mít páté dveře?
Kolik dílů mají, podle tebe, mít páté dveře?
@rohYpnol
to je zas smuska dojmu od piva ze 4. cenovy. Ale neni to horsi nez tvoje srovnani s Madarskem a Slovenskem, to je uplna bobma!
to je zas smuska dojmu od piva ze 4. cenovy. Ale neni to horsi nez tvoje srovnani s Madarskem a Slovenskem, to je uplna bobma!
@kesumb
No, kdyby jsi byl trochu bystřejší, tak bys věděl opět, že to nebylo žádné MOJE srovnání, ale srovnání EKONOMŮ. To jen takový základ, že. Stejně jako žádný MŮJ koeficient, viď že... ale když se vyjadřuješ k věcem o kterých víš houby, tak je to těžké.
No, kdyby jsi byl trochu bystřejší, tak bys věděl opět, že to nebylo žádné MOJE srovnání, ale srovnání EKONOMŮ. To jen takový základ, že. Stejně jako žádný MŮJ koeficient, viď že... ale když se vyjadřuješ k věcem o kterých víš houby, tak je to těžké.
Tučný podnadpis "Pojistit elektromobil není obecně dražší" následuje mistrně matematicky zašmodrchaná informace, že pojistka na Enyaq je u Generali o 40% dražší, než u Kodiaqu. O tom to celý je.
Za prvé, u korporátu se nedozvíte pravdu hned a někdy taky vůbec nikdy.
Za druhé, některým korporátům časem dojde, že když je něčeho moc a vychází to dráž, tak to už nebudou dotovat ze zbytku. Viz Enyaq.
Za třetí, u aut, kterých je velmi málo se to prostě zadotuje ze spalováků a pak se to rozmanitě okecá a ještě se můžou tvářit zeleně.
Za čtvrté, ještě si zodpovědný manager nevyndal hlavu z řiti a neopravil kolonku v excelu. Běžná praxe, kterou znám, kdy matka v Paříži i přes asi 10 upozornění a logických zdůvodnění a výpočtů nechala kolonku beze změny, případně přiložila fenomenální odpověď, že to je v systému. A když to je v sytému, tak je to asi svaté, protože počítač nelže 😂😂😂.
To, že to do počítače napsalo nějaký vemeno už se z politických důvodů vynechá... A tak je to dnes se vším.
Ale nebojte, nakonec byl happyend jako v Holywoodu. Po 5 letech a několika výměnách manažerů tu kolonku nakonec opravili. A druhý rok ten výrobek skončil 😂😂😂.
Za prvé, u korporátu se nedozvíte pravdu hned a někdy taky vůbec nikdy.
Za druhé, některým korporátům časem dojde, že když je něčeho moc a vychází to dráž, tak to už nebudou dotovat ze zbytku. Viz Enyaq.
Za třetí, u aut, kterých je velmi málo se to prostě zadotuje ze spalováků a pak se to rozmanitě okecá a ještě se můžou tvářit zeleně.
Za čtvrté, ještě si zodpovědný manager nevyndal hlavu z řiti a neopravil kolonku v excelu. Běžná praxe, kterou znám, kdy matka v Paříži i přes asi 10 upozornění a logických zdůvodnění a výpočtů nechala kolonku beze změny, případně přiložila fenomenální odpověď, že to je v systému. A když to je v sytému, tak je to asi svaté, protože počítač nelže 😂😂😂.
To, že to do počítače napsalo nějaký vemeno už se z politických důvodů vynechá... A tak je to dnes se vším.
Ale nebojte, nakonec byl happyend jako v Holywoodu. Po 5 letech a několika výměnách manažerů tu kolonku nakonec opravili. A druhý rok ten výrobek skončil 😂😂😂.
Proč někdo porovnává cemu pojištění základního Enyaqu 60 a Kodiaqu 2.0 tsi?!? Vždyť to je zcela absurdní...
A pak jen Kona... Je tady nespočet elektromobilů, které se nabízelo srovnat. Přinejmenším ID.3 vs. Golf, ID.7 vs. Passat... Tesla 3 vs. Octavia, Tesla Y vs. Tiguan atp.
Nicméně i tak článek opět potvrzuje moje slova. Opravitelnost BEV je problém, nehoda s porušením baterky rovná se totálka...
Ano, určitě by širší srovnání mělo aspoň nějakou vypovídací hodnotu.
Srovnávat podle výkonu BEV vs. ICE... nesmysl.