Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Hyundai Tucson má výkonnější šestnáctistovku i hybridy. Manuál si udržel

24 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@kozakm kvalita něco stojí. Tucson nejezdil špatně, ale ten jízdní projev hybridu oproti rav4 je dost horší. Horší reakce, horší plynulost, horší spotřeba, horší dynamika. Za výkon a kvalitu se připlácí. A podbízet se cenou, když je jedna z nejprodávanějších na světě, je naprosto zbytečné. A ano, tucson má takté skvělé prodeje, ale pořád cca poloviční. Kdo nemá na ravku, půjde koupit tucsona, a za tu cenu je to fajn auto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kozakm nebo si vezmu rav4, budu mit mnohem vic vykonu a spotřebu o 2-3l menší lepší rozjezdy, minimalni prodlevy.
Johnn
@Mikesus 2-3litry? A proto je rozdíl dle Spritmonitoru 0,5litru u RAV4 lepší? Ano, v případě hybridu má RAV4 lepší pohon, to je bez diskuse, ale ne o 2-3 litry.
kozakm
@3_diamanty pravda, je delší jen o 10 cm, měl jsem zafixováno, že spíš o 20. Tím hůř si teda obhajuje cenu.
kozakm
@Mikesus tak RAV4 je o kus větší a dražší a dle mého i teda ošklivější s horším interiérem a funkcemi.
Koliesko
Hyundai práve ukázal konkurencii - Toyote, Mazde a ďalším, čo kvôli emisiám rapídne poznižovali výkony prichádzajúcich nových generácii niektorých modelov, ako sa to robí. Zvýšil výkon zo 158 na 176 kw a pravdepodobne s emisiami nemá problém.
Takto sa to robí, do psej matere.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Povedal by so ze v tejto triede je zlata trojica sportage tigi a tucson... tieto 3 SUV ukazuju ako sa to ma robit ( maju aj benzin aj dizel aj 4 kolku ) ... a aj ich predaje v eu vravia jasne... samozrejme je tu este RAVka a par dalsich uspesnych .... ale v principe su to prave korejske suvecka ktore tu dokonale a naplno vyuzivaju svoj potencial ( pohonmi motormi ale aj dizajnom ktory funguje ) ... otazne je ci to tak bude aj o dalsich 5 rokov... ale zatial tato trojka reze dokonale...

Tucson po facelifte zreje ako vino... ale hlavne sportagu za mna facelift este urcite pomoze .. a tak tato korejska dvojica ma aj nadalej zarobene na dalsie uspechy
lada 2102
@kozakm
Tak nevím u Tucson 1.6 T-GDI mám celoročně 5,8, Tayron 1,5 tsi zatím 5,6, ale jsem zatím v "záběhu". Dát o 300 tis. víc za RAV, která je uvnitř hodně malá nedává smysl.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@kozakm
Je to zrejme tak... navyse si ravka aj tucson obaja drzia svojich zakaznikov a nejako mi pride ze si vzajomne ani moc "neublizuju" ... ale skor sa vzajomne doplnaju... kazdy z tejto dvojice ma svoj uspech a dosahuje ho kazdy tymi svojimi "ingredienciami" ...
kozakm
@Mikesus když si připlatím za hybrid, tak Tucson bude jezdit podobně - spotřebou i výkony. Ale naopak u ravky levnější verzi nekoupím. Proto si myslím, že to srovnání není úplně fér a moc si ta auta nekonkurují
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@kozakm
RAVka je ten isty segment ako tucson... par cm hore dole ... napr razvor maju takmer rovnaky
kozakm
@3_diamanty drobná kaňka na kráse je spotřeba 1.6 T-GDI, jezdil jsem asi za 7,8/100. Koncernová 1.5 TSI umí podstatně za méně.
kozakm
@salamoon má, divím se, že to při faceliftu nepřesunuli nahoru
šofér
@lada 2102 - my máme na Karoqu 1,5Tsi DSG při najetých 21 tis .km 5,8l/100km. Přijde mi to OK.
Johnn
@kozakm Zajímavé, 7,8 jsem měl spotřebu v zimě, kdy byl krátkými trasami cca 10km ucpán GPF. Po nucené regeneraci spotřeba o 0,5litru dole. A pak jsem auto raději občas provětral i dál. Nechápu, proč by měl MHEV vyšší spotřebu.
Když jsem při zkušební jízdě viděl spotřebu 10l/100km, tak jsem hodně váhal,ale teď naprostá spokojenost.
Jinak s Karoqem s 1,6TDI 4x4 jsem se nikdy nedostal i při velké snaze pod 6,5l a s benzínem 1,5TSI průměr na stejných trasách za podobné spotřeby jako Tucson, ale ten je větší a těžší.
kozakm
@Johnn předokolka MHEV s automatem. Jako při jednotlivých jízdách jsem tam v létě třeba 6,8 viděl, ale průměr za 40 tisíc km podle dotankování 7,8. Takový vyrovnaný mix město-mimoměsto-dálnice. Úsporným motorem bych ho rozhodně nenazval (ale jinak jsem si na něj nestěžoval)
Johnn
@kozakm tu spotřebu jsi měl s 4x4? S 4x2 celoroční spotřeba průměr do 6,8 dle dotankování. Ale většina krátké trasy do 15km. Když už dálky, tak dálnice v rychlejším tempu. Jízdy kolem 20km po okreskách spotřeby cca 6l/100km. Ovšem záleží na profilu. Rovinatý terén, spotřeba jde k 5l/100km. Hodně kopců spotřebu zvyšují,bez elektrické asistence není žádna rekuperace a co se probrzdí, to je ztraceno. Za mně právě 1,6T-GDI je hodně úsporný motor.
kozakm
@johny555 já jsem názoru, že podtáčení přímovstřikovému motoru neprospívá a normal a eco ten motor podtáčí na můj vkus moc. Tak proto. A myslím, že budoucí majitel mi jednou poděkuje, protože nebude mít zakarbonovaný motor.
johny555
@kozakm Tak jestli jezdíš na Sport, tak není divu 😁. Ten litr rozhodně přidá. Jedím na ECO/Normal, na Sport to zbytečně řve a určitě nebude plachtit. A s dynamikou rozhodně není problém, stačí trošku přitlačit plyn a hned podřazuje.
kozakm
@johny555 tak to jsou dost jiné zkušenosti, než mám já. Styl jízdy měl na spotřebu dost velký vliv, větší než u 1.2 TSI, co jsem měl předtím. Plachtění jsem asi nikdy nezažil (jezdil jsem na režim Sport, protože na Normal mi přišlo, že to řadilo až moc dole). A vypalování GPF jsem zažil jednou na dálnici a to jsem pak měl spotřebu asi 10,5/100.
lada 2102
@Johnn
Tak ono asi dost záleží, co je mezi pedály a volantem. Kolega má od začátku roku Tucson PHEV a je nadšem akcelerací a pružným zrychlením a spotřebu má v průměru 9l, protože se mu nechce moc dobíjet.
johny555
@kozakm Mám Sportage předokolku MHEV v automatu. Průměr za 27 tisíc km je 6.9 l/100, palubní počítač je přesný. Je to mix třetina dálnice 130, třetina popojíždění kolem komína, třetina okresky, státovky. Velká část v zimě s rakví na střeše a v létě velmi často s nosičem a 3 koly na kouli. Takže naprostá spokojenost, na benzínové SUV velmi dobré hodnoty.
Zajímavostí je, že ta spotřeba je velmi stabilní, moc nehraje roli počasí, ani jestli je auto naložené, jak rychle jedu. Prostě většinou za 6,5-7 l. Při ***čkách po okolí při plném využití plachtění je schopen jet i za 5 litrů. Ale bohužel často to neplachtí, protože se musí regenerovat filtr anebo baterka nemá dostatečné napětí, pak je to za 6.
Avatar - salamoon
salamoon
skoda, ze ten manual nema tiez 4x4... ale pokial to ma stale smerovku dole v narazniku, tak je to aj tak jedno... 😜
Miorolo
@Koliesko Původně ty motory byly 110 a 132 kW. Pak zřejmě něco bylo špatně a "sjednotili" to na 118 kW. Nyní se jen vrátili k původnímu stavu z roku 2023.