Povedal by so ze v tejto triede je zlata trojica sportage tigi a tucson... tieto 3 SUV ukazuju ako sa to ma robit ( maju aj benzin aj dizel aj 4 kolku ) ... a aj ich predaje v eu vravia jasne... samozrejme je tu este RAVka a par dalsich uspesnych .... ale v principe su to prave korejske suvecka ktore tu dokonale a naplno vyuzivaju svoj potencial ( pohonmi motormi ale aj dizajnom ktory funguje ) ... otazne je ci to tak bude aj o dalsich 5 rokov... ale zatial tato trojka reze dokonale...
Tucson po facelifte zreje ako vino... ale hlavne sportagu za mna facelift este urcite pomoze .. a tak tato korejska dvojica ma aj nadalej zarobene na dalsie uspechy
kozakm
0
@3_diamanty drobná kaňka na kráse je spotřeba 1.6 T-GDI, jezdil jsem asi za 7,8/100. Koncernová 1.5 TSI umí podstatně za méně.
Mikesus
1
@kozakm nebo si vezmu rav4, budu mit mnohem vic vykonu a spotřebu o 2-3l menší lepší rozjezdy, minimalni prodlevy.
kozakm
0
@Mikesus tak RAV4 je o kus větší a dražší a dle mého i teda ošklivější s horším interiérem a funkcemi.
3_diamanty
2
@kozakm
RAVka je ten isty segment ako tucson... par cm hore dole ... napr razvor maju takmer rovnaky
kozakm
1
@3_diamanty pravda, je delší jen o 10 cm, měl jsem zafixováno, že spíš o 20. Tím hůř si teda obhajuje cenu.
Mikesus
0
@kozakm kvalita něco stojí. Tucson nejezdil špatně, ale ten jízdní projev hybridu oproti rav4 je dost horší. Horší reakce, horší plynulost, horší spotřeba, horší dynamika. Za výkon a kvalitu se připlácí. A podbízet se cenou, když je jedna z nejprodávanějších na světě, je naprosto zbytečné. A ano, tucson má takté skvělé prodeje, ale pořád cca poloviční. Kdo nemá na ravku, půjde koupit tucsona, a za tu cenu je to fajn auto.
kozakm
0
@Mikesus když si připlatím za hybrid, tak Tucson bude jezdit podobně - spotřebou i výkony. Ale naopak u ravky levnější verzi nekoupím. Proto si myslím, že to srovnání není úplně fér a moc si ta auta nekonkurují
3_diamanty
2
@kozakm
Je to zrejme tak... navyse si ravka aj tucson obaja drzia svojich zakaznikov a nejako mi pride ze si vzajomne ani moc "neublizuju" ... ale skor sa vzajomne doplnaju... kazdy z tejto dvojice ma svoj uspech a dosahuje ho kazdy tymi svojimi "ingredienciami" ...
Johnn
1
@Mikesus 2-3litry? A proto je rozdíl dle Spritmonitoru 0,5litru u RAV4 lepší? Ano, v případě hybridu má RAV4 lepší pohon, to je bez diskuse, ale ne o 2-3 litry.
lada 2102
0
@kozakm
Tak nevím u Tucson 1.6 T-GDI mám celoročně 5,8, Tayron 1,5 tsi zatím 5,6, ale jsem zatím v "záběhu". Dát o 300 tis. víc za RAV, která je uvnitř hodně malá nedává smysl.
Johnn
0
@kozakm tu spotřebu jsi měl s 4x4? S 4x2 celoroční spotřeba průměr do 6,8 dle dotankování. Ale většina krátké trasy do 15km. Když už dálky, tak dálnice v rychlejším tempu. Jízdy kolem 20km po okreskách spotřeby cca 6l/100km. Ovšem záleží na profilu. Rovinatý terén, spotřeba jde k 5l/100km. Hodně kopců spotřebu zvyšují,bez elektrické asistence není žádna rekuperace a co se probrzdí, to je ztraceno. Za mně právě 1,6T-GDI je hodně úsporný motor.
kozakm
0
@Johnn předokolka MHEV s automatem. Jako při jednotlivých jízdách jsem tam v létě třeba 6,8 viděl, ale průměr za 40 tisíc km podle dotankování 7,8. Takový vyrovnaný mix město-mimoměsto-dálnice. Úsporným motorem bych ho rozhodně nenazval (ale jinak si na něj nestěžuju)
Tucson po facelifte zreje ako vino... ale hlavne sportagu za mna facelift este urcite pomoze .. a tak tato korejska dvojica ma aj nadalej zarobene na dalsie uspechy
RAVka je ten isty segment ako tucson... par cm hore dole ... napr razvor maju takmer rovnaky
Je to zrejme tak... navyse si ravka aj tucson obaja drzia svojich zakaznikov a nejako mi pride ze si vzajomne ani moc "neublizuju" ... ale skor sa vzajomne doplnaju... kazdy z tejto dvojice ma svoj uspech a dosahuje ho kazdy tymi svojimi "ingredienciami" ...
Tak nevím u Tucson 1.6 T-GDI mám celoročně 5,8, Tayron 1,5 tsi zatím 5,6, ale jsem zatím v "záběhu". Dát o 300 tis. víc za RAV, která je uvnitř hodně malá nedává smysl.