Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Hyundai Tucson má výkonnější šestnáctistovku i hybridy. Manuál si udržel

13 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Povedal by so ze v tejto triede je zlata trojica sportage tigi a tucson... tieto 3 SUV ukazuju ako sa to ma robit ( maju aj benzin aj dizel aj 4 kolku ) ... a aj ich predaje v eu vravia jasne... samozrejme je tu este RAVka a par dalsich uspesnych .... ale v principe su to prave korejske suvecka ktore tu dokonale a naplno vyuzivaju svoj potencial ( pohonmi motormi ale aj dizajnom ktory funguje ) ... otazne je ci to tak bude aj o dalsich 5 rokov... ale zatial tato trojka reze dokonale...

Tucson po facelifte zreje ako vino... ale hlavne sportagu za mna facelift este urcite pomoze .. a tak tato korejska dvojica ma aj nadalej zarobene na dalsie uspechy
kozakm
@3_diamanty drobná kaňka na kráse je spotřeba 1.6 T-GDI, jezdil jsem asi za 7,8/100. Koncernová 1.5 TSI umí podstatně za méně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kozakm nebo si vezmu rav4, budu mit mnohem vic vykonu a spotřebu o 2-3l menší lepší rozjezdy, minimalni prodlevy.
kozakm
@Mikesus tak RAV4 je o kus větší a dražší a dle mého i teda ošklivější s horším interiérem a funkcemi.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@kozakm
RAVka je ten isty segment ako tucson... par cm hore dole ... napr razvor maju takmer rovnaky
kozakm
@3_diamanty pravda, je delší jen o 10 cm, měl jsem zafixováno, že spíš o 20. Tím hůř si teda obhajuje cenu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kozakm kvalita něco stojí. Tucson nejezdil špatně, ale ten jízdní projev hybridu oproti rav4 je dost horší. Horší reakce, horší plynulost, horší spotřeba, horší dynamika. Za výkon a kvalitu se připlácí. A podbízet se cenou, když je jedna z nejprodávanějších na světě, je naprosto zbytečné. A ano, tucson má takté skvělé prodeje, ale pořád cca poloviční. Kdo nemá na ravku, půjde koupit tucsona, a za tu cenu je to fajn auto.
kozakm
@Mikesus když si připlatím za hybrid, tak Tucson bude jezdit podobně - spotřebou i výkony. Ale naopak u ravky levnější verzi nekoupím. Proto si myslím, že to srovnání není úplně fér a moc si ta auta nekonkurují
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@kozakm
Je to zrejme tak... navyse si ravka aj tucson obaja drzia svojich zakaznikov a nejako mi pride ze si vzajomne ani moc "neublizuju" ... ale skor sa vzajomne doplnaju... kazdy z tejto dvojice ma svoj uspech a dosahuje ho kazdy tymi svojimi "ingredienciami" ...
Johnn
@Mikesus 2-3litry? A proto je rozdíl dle Spritmonitoru 0,5litru u RAV4 lepší? Ano, v případě hybridu má RAV4 lepší pohon, to je bez diskuse, ale ne o 2-3 litry.
lada 2102
@kozakm
Tak nevím u Tucson 1.6 T-GDI mám celoročně 5,8, Tayron 1,5 tsi zatím 5,6, ale jsem zatím v "záběhu". Dát o 300 tis. víc za RAV, která je uvnitř hodně malá nedává smysl.
Johnn
@kozakm tu spotřebu jsi měl s 4x4? S 4x2 celoroční spotřeba průměr do 6,8 dle dotankování. Ale většina krátké trasy do 15km. Když už dálky, tak dálnice v rychlejším tempu. Jízdy kolem 20km po okreskách spotřeby cca 6l/100km. Ovšem záleží na profilu. Rovinatý terén, spotřeba jde k 5l/100km. Hodně kopců spotřebu zvyšují,bez elektrické asistence není žádna rekuperace a co se probrzdí, to je ztraceno. Za mně právě 1,6T-GDI je hodně úsporný motor.
kozakm
@Johnn předokolka MHEV s automatem. Jako při jednotlivých jízdách jsem tam v létě třeba 6,8 viděl, ale průměr za 40 tisíc km podle dotankování 7,8. Takový vyrovnaný mix město-mimoměsto-dálnice. Úsporným motorem bych ho rozhodně nenazval (ale jinak si na něj nestěžuju)