Do skodovek?? Rekli by si za to o nehorazne prachy, ktere si samozrejme zadna skodofka nezaslouzi!!!! Ti by nejradeji montowali ctwrte kolo a wolant za priplatek. Zlodeji! ;-)
To jsou věci, myslím, že u AMG si z Tvé zprávy stříkli do gatí, audi končí výrobu všeho co má víc jak 50 kW a prodává své přebytečné výrobní kapacity Fordu a bmw místo emek jde prý vyrábět raději sekačky na trávu. Jo a u Porsche prý usedavě pláčou nad rozebraným motorem ze Shelby a dokola si opakují jak to ten Ford dělá......Holt kdo umí ten umí....
Všetko má svoje hranice - aj horenie paliva má svoje optimum, pri určitých otáčkach nemusí na dokonalé horenie stačiť tlak a množstvo dodávaného vzduchu, palivo sa už nemusí spáliť tak dokonale, čím vyššie otáčky, tým sú kratšie intervaly na nasávanie, kompresiu, horenie aj výfuk, zrejme je vo valcoch aj vyššia teplota - určite to nie je len z jedného dôvodu. Nejaký odborník motorár by to mohol vysvetliť, ja som lepšie pričuchol len ku konštrukcii karosérie... ;-)
Ještě aby to tak neprezentoval, když jde o značku starého kontinentu. Tady V8 nikdy základem v autech nebyly, tady hrály čtyřválce :-)
A protože AMG je něco pro nad-člověka, prezentovat se to prostě musí. Víc výkonu, nižší spotřeba, lepší průběh krouťáku - to už je důvod kasat si kalhoty.
Premiovost bohužel - bohudík - neudávají motory. To by byl ve střední třídě králem třeba Peugeot nebo Citroen, protože má benzínové a velice dobré naftové šestiválce (starší 2.7HDi a nový 3.0HDi) - to třeba VW nabídnout nemůže (vyjma skvělé 3.6 V6).
Každý tlačíme to své. Faktem je, že AMG/M-B to prezentuje jako něco extra a pomalu je to horší motor jak levný Ford. To zde jen prezentuji modernizovanou zaběhlou Fordovu 5.4, nemluvím ani o novém 5.0.
Ale abych byl fér, Ford je u V8-ček douhodobě top výrobce a může se směle porovnávat s BMW/AMG/Audi, tak že není divu, že premiovost BMW/AMG/Audi zde není patrná...
Zdarek.Mam na Vas dotaz. Jaky je duvod existence maxima krouticiho momentu v zavislosti na otackach motoru :-) . Jednoduse: jakto, ze ma motor stoupajici kroutici moment se zvysujicima se otackama a v urcitem bode se krivka kroutici momentu zlomi a zacne klesat i presto, ze otacky se porad zvysuji ( logicky by se mel porad i zvysovat kroutak ). Co je toho pricinou? dik za odpovedi
Mě už to nejen nepřekvapuje (stejně jako tebe), ale už to ani nekomentuju, zase aspoň konečně nějaký příklad z úplně stejné třídy jako S 63 AMG, podobně jako ta 760ka... >:-[]
Měl jsem tu čest jet v Mercedesu CL65 AMG (6L V12 biturbo, 612k) a věřte nebo ne, i s takhle silným autem se dá jezdit v klidu jako s každým jiným. Pod krkem se to u nás nedá držet prakticky nikde, snad jen na letišti.
Psal jsem to jako reakci na tvé tvrzení, že v těchto výkonových hladinách nemají konkurenti z DE co nabídnout.
Měl jsem se podívat na tvé reakce dále, kde svůj postoj vysvětluješ.
Off topic, ale z výkonovo podobnej dimenzie: nové BMW M5: [odkaz]
Vyzerá to zrejme na 4,4 V8 biturbo - 400 kW. Zeby koniec atmosfér v celom rade M? 8-s
Mea culpa, úplne som zabudol, ze 7er má V12 biturbo: [odkaz]
V tejto súvislosti je zaujímavé, ze BMW má paralelne dve identicky výkonné (400 kW) benzínové biturbá: 4,4 V8 a 6,0 V12. :-|
Můžete si říkat co chcete, ale takový výkon chce do normálního provozu čtyřkolku. Na jedničku, dvojku, trojku to furt hrabe a pak už má normální člověk strach to podržet pod krkem jestli někdy nezávodil. Na suché dálnici to samozřejmě neplatí.
Ja som skor poukazoval na to, ze sa nahradila atmosféra biturbom, ktorého objem je nepatrne mensí a výkon len zanedbatelne vyssí. RS6 nenahrádza ziadnu atmosféru; ak chces porovnávat, tak starú RS6, co bola 4,2 V8 biturbo - 331 kW a teraz je 5,0 V10 biturbo - 426 kW. To uz progres je.
400 kW je až nepredstaviteľná porcia výkonu, v ktorých výkonových hladinách ostatní nemeckí konkurenti nemajú čo ponúknuť. Z pohľadu absolútneho výkonu klobúk dolu.
Ak sa na vec pozrieme z hľadiska vzťahu k nahrádzanému motoru, až taký progres to nie je. Namiesto 6,2 V8 - 381 kW je 5,5 V8 biturbo - 400 kW. Ak to posunieme do roviny predsalen bežnejších motorizácií, je to akoby atmo 1,8ku s výkonom 92 kW nahradila preplnovaná 1,6ka s 97 kilowattmi (pritom bežné 1,6 turbo majú dnes 110 - 132 kW). A to už ako veľký prínos nevyzerá.