Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Pět prvků, které ovládly automobilový svět: Nezbytnost, nebo pouhé výstřelky?

13 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
Teda embéčko bych s ploutvičkama nespojoval, ale oktávku / felicii ano.
traveldrive
Plutvy - neviem, ale v tejto súvislosti by ma Š 1000 MB nikdy nenapadla. Tvar zadnej časti som si nikdy s týmto módnym výstrelkom nespájal. Strešné okno som mal kedysi na Formane. Vzhľadom na absenciu klímy bolo na nezaplatenie. Nikdy mi ale netieklo. Problémom bol skôr mechanizmus na otváranie, konkrétne nastavovacie koliesko so šnekom - boli z nekvalitného plastu, ktorý časom skrehol a šnek sa polámal. Nový mechanizmus stál na vtedajšiu dobu mastných 2000 korún.
Jon Bon Novy
@traveldrive Nie, citam ho desatrocia. Preco?
traveldrive
@Jon Bon Novy A ACZ si objavil až teraz? 😉
Jon Bon Novy
@traveldrive 72. A autami som zil odmalicka.
traveldrive
@Barry Lyndon
To je kormidlo.
traveldrive
@Stejsn
Áno.
Avatar - lordlord
lordlord
funkční žaluzie měly jediný účel - odvětrávání motorového prostoru - nebyly nalepené na okně, jak se to dělalo např. na š120
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@gil54 To byly prd ploutvičky, tohle je ploutev: www.autorevue.cz/…l-uz-v-roce-1911
traveldrive
@Jon Bon Novy Ktorý si ročník, keď toľko pamätáš?
gil54
Ploutve měly už Tatry 77, 87, 97 i 600. I když jen jednu uprostřed.
Jon Bon Novy
@traveldrive Vzdy som obdivoval tie zadne naznaky plutiev na Skode 1000. Sice o 10 rokov neskor ako vo svete, ale predsa. Dizajn sem presiel aj za ostnaty drot. Za rusov som sa vtedy pri Skode 1000 citil ako v Amerike. Podobne socialisticke naznaky plutiev mala vtedy aj Octavia (aj Combi), Tatra 603 a Skoda 1203.
Jon Bon Novy
U nas bol so zadnymi lamelami na okne najznamejsi Citroen CX.