Naftový turbodiesel 2,0 TDCi (100 kW) střídá dvojice modernizovaných jednotek. Základní se 103 kW doplní 120kilowattová verze s rozsáhlými úpravami a novým systémem vstřikování.
Nemáš pravdu, Fine. Rozdíl mez pumpami je dramatický. Hlavní rozdíl mezi JZD a lumpenpumpou je:
- lumpenpumpa šidí, přimíchává, žongluje
- v JZD není žádná péče o naftu, neaditivuje se, nefiltruje se, neodkaluje se
- a to jsem ještě zapomněl na lumpen JZD pumpy, ty také existují.....
- ovšem mezi běžnou českou naftou a německou rozdíl existuje, to je pravda...
Naposled co jsem jel kolem benzínky mne udivilo, že Shell si pořád nehorázně drží cenu za tu svoji *** a benzina s VervaDiesel je na tom cenově i o více než korunu levněji. A co považuji za lepší palivo, snad nemusím zdůrazňovat. :-)
nechci nikomu brát iluze, ale nějaký ten rok dozadu byla velká kontrola ČOI (nebo nějakého podobného úřadu) kde si vzali na mušku kvalitu paliva na benzínkách. Vzorka obsahovala několik desítek čerpaček téměř ze všech velkých sítí, ale i noname malé vesnické pumpičky, po celé republice, ve městech i na venkově.
A výsledek - malé noname čerpačky skončili téměř všechny v první polovině "hitparády", nejhorší to bylo právě na některých filiálkách renomovaných značek.
Jinak třeba soused taky bral naftu u Shellu a nadšený nijak extra kvalitou nebyl. Přesedlal na Vervu a je to ok.
to nevím, ale kdysi tuším kromě OMV, kteří si vozili vlastní produkci z Neu Stadtu, brali všichni stejný základ z České rafinérské a maximálně si to dochucovali nějakými adetivy. Slovnaft to má blízko, tak tam by se jim doprava asi tak možná rentovala.
Když začali šelácké V-pavér a rejsingy a pod. tak nám jeden klučina tvrdil, že tohle prémiové palivo natočil do svého Fáčka 136L a pak z něj vydoloval 180km/h >:-[]
Já jezdím pomalu, takže mi stačí levný benzin z noname čerpaček :-)
Tomu s tím Fáčkem bych aji věřil, vzopmínám, že když sem s ním v minulém století jezdil, tak jsem jednou ddo něj nalil benzín od Aralu a to auto začlo doslova lítat. 160 po rovince jako nic, z kopce tachometrových 180 bych taky dal. :-!
hele ať mi nikdo nevykládá, že 1600kg těžký SUV bude jezdit za šest litrů - to už je klamání spotřebitele. Zvlášť s nižším kompresním poměrem. 2.0TDCI jezdilo v Mondeu za devět, a to mělo auto o dvěstě kilo míň a lepší tvar :-!
jo a to jsi jezdil na zpatecku celou dobu ne? :D:D Pri dodrzovani limitu a klidne jizdy to neni problem, mel jsem Kugu na vikend. Jinak s minulou generaci mondea 2,2Tdci se jezdilo od 6-8 podle sviznosti jizdy. Ted s Mondeem 2,5T cca 10,5
No ja mam Mondeo 2009, 2.2 TDCi. Dlouhodoba spotreba 8.1 - 8.4. Nizkou spotrebu jsem mel, kdyz jsem jel cca 1000 km na minirezervu, paac jsem na nasi skvele D1 nejenze prorazil gumu, ale i ulomil kus liteho kola. Jinak receno, kratkodoba spotreba kolem sesti ano, ale dlouhodoba nepripada v uvahu, to bych musel byt opravdu masochista, nebo ridic, ktery rozhodne nepotrebuje v aute 175 koni.
no a hlavně je ta Kuga pořád těžší, a s větším odporem... mě přijde spotřeba 8 super, ale pokud je to o 30% víc než v papírech, tak už to v těch papírech nemusí být vůbec.....
Btw. nás všechny po používáme soukromá auta pro pracovní účely to pěkně odrbává na úhradě.
Při vstřikovacích tlacích 2000 barů a řadě dalších úprav je snížení spotřeby oproti minulému systému s 1650 bary docela dobře možné. 6 litrů to asi nebude, ale do 7 litrů se to nejspíše vejde. V tom jsem optimista, s tím motorem si fakt vyhráli.
pripadne vonkajsie audio s mp3 kde budu najvacie klenoty polnohospodarskeho folkloru
- studeny_start_2.0tdipd.mp3
- studeny_start_1.9tdipd.mp3
a vrchol v podobe
- studeny_start_1.4tdipd.mp3