Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

General Motors končí s vodíkem. Byl přitom první, kdo jej použil v autě

4 komentáře

DonVito
No, ten vodik byl vzdy jen takovy greenwashing.
Aneb jak zpochybnit BEV.

Jesteze uz to zacina byt zrejme.
Budoucnost osobnich aut ve vodiku neni.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito v kamionové dopravě smysl mit muze. Jeho neuplatnění je jen o ceně výroby. Pokud by byla levnejsi výroba, ktera by nebyla založena na ropě, pak by se využít mohl i více. Takhle ho ekonomicky prevalcuje bev
Mino21
@Mikesus To BEV ho asi převálcuje vždy. Problémem je, že vstupem pro zelený vodík je elektřina. Takže výrobu vodíku můžeme zlevnit levnější elektřinou. Jenže to pak zlevníme i tu elektřinu pro BEV.
Jak se píše níže, dokud to nebude odpadem nějaké jiné výroby (neelektrické), nebude mít moc smysl, protože jakmile zlevním elektřinu pro vodík, zlevníme ji i pro BEV. V případě elektřiny to nicméně může mít jakž takž smysl třeba jako sice velmi neefektivní ukládání elektřiny z OZE - tedy pokud se s tím nedá dělat nic lepšího, proč tím nevyrobit trochu vodíku pro ta nasazení, kde je BEV méně vhodnou variantou. Ale pro všeobecnou dopravu je to spíš energetická sebevražda.
Othello
Vodík může mít šanci jen pokud bude odpadním produktem nějaké jiné, mnohem efektivnější výroby. Jedině to by mohlo trochu zakrýt jeho obrovskou neekonomiku vycházející ze základní fyziky.