Novinky
Jasně. Asistenti rozhodně otupují řidičské dovednosti, o tom žádná. Ale také záleží na tom, kde se průzkum uskuteční. Posilování sebevědomí pomocí virtuální reality mi už trochu připomíná skupinové terapie, které zbavují lidi třeba strachu z létání. V Evropě absurdní, v USA realita. K tomu, co už v článku zaznělo, bych ale přidal další věc - absolutní pohrdání okolním provozem kvůli čumění do telefonu za jízdy a nejlépe ještě sluchátkům na uších.
@Stejsn Plus kapucňa na hlave a nulová interakcia s okolím. Poloha za volantom šikmá, šofér leží na pravom predlaktí na stredovej opierke a ľavá ruka položené na volante. Pridružený problém je, že dnes sadne za volant akýkoľvek blbec, mať vodičák sa berie ako právo, kedysi to bola výsada.
Přesně .... a potom po dálnicích jezdí trottlové, kteří v noci svítí jak čínský cirkus a mlze nebo dešti jezdí na denní svícení.
Umělá inteligence odjakživa přitahovala přirozené tupce.
Umělá inteligence odjakživa přitahovala přirozené tupce.
Spousta lidí vám přizná, možná to děláte taky, že pak na dálnici nebo v provozu ve městě neřeší až tak moc dopravu, protože spoléhají na to že je to vede případně upozorní. Tak vyřizují poštu, a jedou na soc. sítích a sms a podobně.
Říkám to od začátku. Jediný asistent, který chci, je ABS. To ostatní je výmysl totálních z@€ů.
Prave naopak, asistenty naucia soferov jazdit. Staci, ze to bude vzdy tahat za volant a clovek sa nauci jazdit v pruhoch. Ked ho to nepusti von z pruhu, zacne pouzivat aj smerovky. Ked mu to bude vyblikavat nebezpecenstva a hroziace prekazky, tak zasne jazdit tak, aby mu to neblikalo, cize s dostatocnym odstupom medzi autami. Treba definovat, co je to spravne riadenie auta, lebo ked spravne riadenie je auta spociva vo vytiahnuti sytica a potom vystihnutia situacie, kedy ho zasunut, tak uz minula generacia nevie spravne riadit auto. Spojku som uz tiez nevymackaval na 2x, aby sa to synchronizovalo. Ci to nie je naopak, ze auto nevie riadit stara generacia, lebo mozerne auto sa neriadi tak, ze sa radia prevodove stupne.
Problém je taky, že auto dnes řídí úplně každý, dřív si na to spousta lidí netroufla. A podle toho to vypadá. Zmatkování na křižovatkách a při parkování, extrémně pomalá jízda, problém předjet traktor jedoucí 30... Což irituje spoustu vyježděných řidičů a způsobuje to konflikty.
To samozřejmě neznamená, že za volantem sedí špatný řidič, tam není rovnítko. Bohužel ten poměr "špatných" řidičů bude stoupat úměrně tomu, jak se mladí řidiči adaptují jen na tato moderní auta a od samohé začátku budou tímto ovlivněni. A jak to je i v článku uvedeno, tak statistika to potvrzuje.
A opět opakuji, moderní auto neznamená špatný řidič.
Ale vede k tomu.
Rizeni auta je mimoradne komplexni cinnost, a jako takova vyzaduje praxi.
Chybejici praxe proste vede ke ztrate zpusobilosti samostatne ridit.
Ridit dobre, vcas reagovat na okoli, resit mimoradne situace.
A jiste si pamatujes jak lide nadávali, že je to povinné.
jenze nejde o to kolikrát.
Jde o to, že zasáhne treba i jednou v životě, ale v te pravé chvíli.
ABS brzdi lepe nez 99% ridicu.
Nepopírám, že to hodně lidem, hlavně těm, co "skutečné" řízení nezažili bude vyhovovat. Já vždy vypnu vše, co vypnout jde (dobře, mrtvý úhel je vyloženě přínosem, ten do toho nepočítám).