Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Fiesta bude možná Genesis, Isis, Phoenix nebo Cuga

37 komentářů

je mozna opravdu na miste. Vse ma svuj konec. S Escortem to bylo taky tak a povedlo se to. Jsem za zmenu nazvu.
Klaudius
Ja nechapem jednu vec. Preboha na co vsetci vsade pchaju tu "globalizaciu" akoby to bolo nejake zaklinadlo? K comu je to dobre? Techniku, dizajn, to beriem. Ale nazov? Doteraz bolo celkom normalne, ze ten isty model mal na roznych trhoch rozne nazvy podla miestnej situacie, jazyka, mentality ludi. Preco by zrazu aj meno malo byt "globalne", v com je taka velka vyhoda, ze su z toho taki hotovi?
No, ja sice o globalizaci nic nepsal, ale jedno jmeno pro celosvetovy trh chapu. Uz jen kvuli nakladum na marketing, ktere se samozrejme promitaji do ceny, ktera je dnes udajem cislo jedna temer u kazdeho auta a u tehle tridy to plati trojnasob.
jj, mám pocit, že nám "Fiesta" trochu vyčpěla, že je již polomrtvá, nezajímavá.. chtělo by to něco moderního, více sexy 😉 Hlavně doufám, že se změnou jména přijdou i změny ostatní.. asi jako u přechodu Escortu na Focus :yes:
Avatar - Ricardo
Ricardo
S Focusem to určitě vyšlo. Změna jména dává prostor pro radikální změnu samotného auta. Osobně jsem pro změnit jméno vždycky, když se jedná o něco nového, víc než jen evoluční posun.
Klaudius
A nebolo by to prvy krat. Podobne tiez zmenil Ford nazov, ked Sierru vystriedalo Mondeo.
Avatar - Ricardo
Ricardo
Pravda, ještě mě napadlo Granada > Scorpio. Ale pak druhé Scorpio už bylo o něčem úplně jiném. Nejzodpovědněji se v tomto chová asi Fiat, který začal recyklovat názvy až v této generaci.
...ono to je v pohode ze sa meni nazov, ale preco prave tieto? ved to ani do huby neide. mne to skor pasuje na americke fordy srednej triedy a nie na nieco take ako europska fiesta.
Souhlas. Mš se ty jména také zdají vhodnější pro "o něco větší" modely..
Taky z nich nejsem zrovna vodvařenej. (Nejlíp bych asi skousnul to "Cuga".) Ale po roce už člověk stejně ani nebude vědět, proč mu to zpočátku nešlo přes pysky.
To máš pravdu.. ale znám IMHO jednu výjimku.. Nissaní "kvaška" - tu snad nikdy nerozdýchám (C´eed jsem úspěšně rozdýchal 😄 ) a hlavně si furt nepamatuji, jak se to správně vyslovuje
Klaudius
cee´d je proste "síd"....s tym "kvasakom" nie si sam...k nastupcovi Fiesty by sa mi z uvedenych najviac pozdaval nazov "Isis"
Isis? Ford Icik
Avatar - Ricardo
Ricardo
Taky souhlasím, hlavně pod Genesis a Phoenix si představím velké auto. Genesis by mohlo být SUV, Phoenix velký sedan. Kdy tak mě k němu nejvíc sedí Isis, vlastně Cuga by bylo ještě lepší ale zní to divně.
Souhlasím. Isis, asi podle egyptské bohyně, se mi líbí moc. A jak by Cuga vlastně mělo znít? Myslím, že pro globální název je to naprosto nepoužitelné.
Co vy na to? Pomohlo by to Volvu? Mezi největší zájemce prý patří BMW..
Avatar - Ricardo
Ricardo
Už jsem to četl na Autorevue. Podle mě sakra velká blbost, Volvo je jediný způsob jak může Ford konkurovat velkým prémiovým značkám.
Podle mě Ford pořád "tajně" doufá, že se zmátoří Jag.. jenže Jag IMHO nikdy nebude stoprocentní konkurencí D3.. každopádně osobně bych Volvo neprodával - raději bych do něj dal prachy, aby se ještě více pozvedlo a časem bych udělal Volvo S100 jako konkurenta limuzín typu S-klasse apod... jestli pordají Volvo, tak mohou rovnou rozpustit PAG a celý to rozprodat - btw nechápu proč Volvo více ensdílí komponenty s Jagem a LR ;-\
Avatar - Ricardo
Ricardo
Snad to změní XF, ten po šestiválci 3,2 a menších turbomotorech přímo volá :-!
XF vola po spouste veci, ale zrovna maly turbo motory bych do nej nerval. A navic, kdyz Jag, tak kompresor. Nejaka mala V8 s kompresorem..... :yes: 😉
V8 s kompresorem bude, ale malá rozhodně nebude.. pětilitr..
Myslel jsem neco od 3-4 litru ve V8 nebo neco od 2,5-3,5l ve V6. To by se mi libilo 😉
Jo a jeste maly OT. Proc debata Toma, tebe a me konci posledni dobou vzdy u XF? 😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
Asi se všichni nemůžeme dočkat - i když Tom (ale nechci mu sahat do svědomí) možná z jiného důvodu než my 😄
Jak říká místní "doktor".. klid, klid, klid 😉 Mě se náhodou Jagy vždycky líbily, stejně tak koncern Ford celkem mohu.. akorát jsou to prostě děsný troubové co se týče strategie, marketingu, kvality.. v posledních letech kupili chybu za chybou.. pokud by byl Jag spolehlivý jako Lexus, podobně ovládal technologie a pokud by se též inspirovali myšlenkou "Pursuit of Perfection", která by se projevila v dotaženosti všech detailů, tak by Jag neměl chybu..
Protože se už nemohu dočkat, až si XF koupíš a necháš mě pořádně projet >😁 >😒] 😉
Avatar - Ricardo
Ricardo
Tak Tome promiň, já jsem myslel že se těšíš až bude další konukrence pro Lexus >😁
To je v poho 😄 /// Nalijme si čistého vína.. Jag není konkurence pro Lexus, Jag v současné době není konkurence téměř pro nikoho.. třeba XJček se ročně vyrobí 12,500 (číslo rapidně každoročně klesá, původní plán byl 30,000) - Lexusů LS se 12,000 prodá za 3 měsíce a to pouze na US trhu.. a to ani nemluvím o zaměření těchto aut
Volvo a prémiovým? Volvo možná proti Audi, a Audi mezi prémiové značky nepatří, řekl bych.
A chce ho Ford střelit nebo ho chce BMW koupit? V tom je docela rozdíl. Zatím platí AFAIK pouze ta první varianta.
GTI
Dokonalý název je prostě dokonalý název. Ford se holt snaží obměnit generaci fandů a volí tu nejméně kvalitní cestu - vsugerovat, že přijíždí úplně nová ikona budoucích let. Nikoliv. Přijede nepochybně krásná, stará a dobrá Fiesta... a pokud profíci z Fordu ví, že to chce změnit název (a já jim věřím) pak je to než odraz toho, že přesně ví, jací jsou kupci těchto vozů... Přitom není nic váženějšího v obchodě, než legenda.
ad poslední věta - třeba u Jaguaru by s tebou asi nesouhlasili
GTI
No, počkejme na nový Jaguar model, na jakou strunu v reklamě uděří... Mluví jim do toho Ford, jasně... přesto... já bych (a zejména u jaguaru) stavěl na legendách.
Víš co legend už neexistuje... takovej je život GTI,každá doba má své krále a z Anglie současní králové nejsou... jinak hezkej weekend >😒]
Já zažil už tři změny názvu u Toyoty. Musím říct ,alespoń za české zákazníky,že změna názvu je vždy trochu problém. My češi jsme asi trochu konzervativní a na jakoukoliv změnu si těžko zvykáme,ale jinde to může být jiné :😉 Nejhorší změna byla Carina-Avensis - na to si lidi fakt těžko zvykali. Yaris byl celkem v poho,vzhledem,že predchůdce Starlet se u nás ofiko neprodával. A změna Corolla-Auris celkem jde a navíc Corolla bude zase jako SDN-pro kozervy a snad i Combi...Asi tak >😒] >😁
Avatar - Ricardo
Ricardo
Češi jsou 1) divní 2) jejich postoj nikoho nevzrušuje 😉 :-! PS: Fabia vlastně mohla zůstat u názvu 120L >😁
Tomiss
Nic netrvá věčně...a hlavně změna je život,takže já jsem pro změnu jména 😉