Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Už i Vietnam chce omezit spalovací motory. Tvrdý zákaz přijde za rok

13 komentářů

Yazaman
No, myslím, že problémem nejsou nové spalovací motorky, ale spíš ty staré. A tímto nařízením dosáhnou jen toho, že ty staré čmoudící vraky budou jezdit déle. A taky v tom dopravním chaosu nejspíš přibude nehod a sražených chodců, když se tam začnou pohybovat neslyšné stroje.
Avatar - xxc
xxc
@Yazaman ja si nemyslim, ze budu tam jazdit dalej stare dalej, ked ich zakazu 😄
PowerHouse
@xxc
Stejná situace s omezováním spalovacích motorek je i v Dillí a mnoha dalších asijských městech.

Vietman v tom není sám.
kozakm
@Yazaman v Šanghaji to provedli už dávno a žádná apokalypsa se nekonala
PowerHouse
To je smradu a hluku

Soused ráno v 5 hodin vykouří a probudí nás panelák se svým starým naftovým rachotícím Passatem.
Dále tito lidé nechávají puštěné motory na parkovištích u obchoďáků.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@PowerHouse to sedí, čím větší vrak tim pravděpodobnější, ze bude obtěžovat ostatni. Kdyz by se takto nechovali, nikdo by neměl chuť ti jakkoliv omezovat. Ale protože jsou tu bezohledni jedinci, kteří ostatnim pro par korun nebo svoje pohodli klidně znici život, pak je potrebova to omezit razantně.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus mají platnou STK?
Jirik_H
@Pepa_007
To neznamená, že to není rakovinomet.
Tycoon
@Jirik_H

Tím pádem za to nemůžou oni, ale buď špatná legislativa, nebo špatné kontrolní mechanismy. Za chyby jiných by ale neměli být trestání vlastníci.
Hendly
@Tycoon
koukal stále stejne.

Za chyby jsou trestáni vsichni ztrátou zdraví.
Legislativa a kontrolní mechanismy.
Celé roky tu neděláš nic jiného, ze nadáváš na legislativní snahy toto zlepsit.

Anonyme…
Xprcek
Vietnam jde správný směrem. Speciálně Hanoi trpí na smog opravdu silně. Japonská ambasáda má apelovat na Hondu, aby začala vyrábět dostupné EV skůtry a nedělat si ostudu fňukáním.
Jirik_H
@Xprcek
Tak se podívejte na evropské automobilky, co dělají.
Honda narazila s BEV. Investice mely být řádově triliony CZK. Ovšem celkový nezájem o BEV nutí Hondu změnit plány.
Navic dělat elektrické skutry pro jednu zemi je neekonomicke. A navíc se jich hodně vyrobí v samotném Vietnamu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Podle zdrojů z Vietnamu (ENG stránky) se zákaz od 2026 aplikuje na Ring Road 1. Ring Road 1 je takové vnitřní centrum města (cca 7km2 - historické centrum, obchodní čtvrti a hlavní administrativní oblasti). Dále: od 1. ledna 2028 bude zákaz nebo omezení platit v oblasti uvnitř „Ring Road 2“, a od 2030 v oblasti Ring Road 3 (větší metropolitní oblast). Od 1. 1. 2025 vstoupila v platnost zákonná povinnost emisní kontroly dle zákona o dopravním pořádku a bezpečnosti silničního provozu. Další oblasti Vietnamu toto omezení nemají.