Bezpečnost
Zákon je vždy striktní a jak je v článku napsáno, co není vysloveně zakázané, je d.f. povolené. Kratičké probliknutí varovnými světly jako poděkování si myslím není nijak závažný přestupek aby ho nějaký normální policista řešil ("vykopnout" nohu jako motorkáři z automobilu dost dobře nejde). Toho normálního, lidsky smýšlejícího, by i možná nějaké to poděkování potěšilo. Bohužel jsou mezi nimi i tací, co se ve své přidělené funkci víc než vyžívají ale to nezměníme.
Stejně tak souhlasím s názorem, že jakákoli forma poděkování jineému řidiči může pomoci ke zmírnění agrese na silnici a spíš jízdu zklidnit a zpříjemnit.
S čím mám trochu problém, je blikání varovnými světly "po něměcku" . Tedy při tažení jiného vozu, kdy je nařízena i pomalá jízda. Směrovky jsou primárně určeny k udávání změny směru jízdy a nenahrazují oranžový maják a blikání všmi čtyřmi zase označuje stojící překážku. Jak má taková d.f. souprava asi tak dát okolním řidičům najevo, že někam odbočuje? Ano vypnout varovné a zapnout směrovku, Ale udělá to někdo?
V minulosti jsem na vlastní kůži zažil, jak je nepříjemné, když vy se rozhodnete na rovném přehledném úseku tažený vůz s tím táhnoucím předjíždět ale ve stejnou dobu začnou odbočovat vlevo na jakousi místní komunikaci. Jako fakt dobrý. Dle mě by se za jízdy neměli varovné světla používat.
A malý tip pro redakci. Když už jsme u toho "rozblikaného česka", prosím zkuste národu vysvětlit používání oranžového majáku. Vidět odtahovou Avii a na ní Trabanta jak si to "peláší" 70tkou a bliká jako vánoční stromeček, vypadá fakt směšně. Už jen díky nesprávnému používání oranžových majáků máme ty český silnice opravdu docela rozblikaný. A dojet v noci soupravu s majákem umístěným někde na zadním nárazníku, tedy v cca úrovni očí a jako třešničku na dortu ještě za deště - jak jako fakt dobrý.
Stejně tak souhlasím s názorem, že jakákoli forma poděkování jineému řidiči může pomoci ke zmírnění agrese na silnici a spíš jízdu zklidnit a zpříjemnit.
S čím mám trochu problém, je blikání varovnými světly "po něměcku" . Tedy při tažení jiného vozu, kdy je nařízena i pomalá jízda. Směrovky jsou primárně určeny k udávání změny směru jízdy a nenahrazují oranžový maják a blikání všmi čtyřmi zase označuje stojící překážku. Jak má taková d.f. souprava asi tak dát okolním řidičům najevo, že někam odbočuje? Ano vypnout varovné a zapnout směrovku, Ale udělá to někdo?
V minulosti jsem na vlastní kůži zažil, jak je nepříjemné, když vy se rozhodnete na rovném přehledném úseku tažený vůz s tím táhnoucím předjíždět ale ve stejnou dobu začnou odbočovat vlevo na jakousi místní komunikaci. Jako fakt dobrý. Dle mě by se za jízdy neměli varovné světla používat.
A malý tip pro redakci. Když už jsme u toho "rozblikaného česka", prosím zkuste národu vysvětlit používání oranžového majáku. Vidět odtahovou Avii a na ní Trabanta jak si to "peláší" 70tkou a bliká jako vánoční stromeček, vypadá fakt směšně. Už jen díky nesprávnému používání oranžových majáků máme ty český silnice opravdu docela rozblikaný. A dojet v noci soupravu s majákem umístěným někde na zadním nárazníku, tedy v cca úrovni očí a jako třešničku na dortu ještě za deště - jak jako fakt dobrý.
Jezdím autem vyrobeným před rokem 76, tedy bez výstražných blinkrů. Mám tedy smůlu, leda tak střídat pravý a levý 😁
(1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.
(2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.
To jsem asi nikdy nezažil, příjde mi to podivné a popravdě, kdyby mi to někdo udělal, nevěděl bych, co si o tom mám myslet, asi by mě napadlo, že je to nějaký arogantní řidič.