Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: AC Schnitzer: nové disky pro Mini Cooper

Tradiční tuner bavorských vozů přichystal pro druhou generaci Mini Cooperu atraktivní hliníková kola s označením Mi2.
Zpět na článek
16. 5. 2007 09:43
neregistrovaný "pandan"
16. 5. 2007 13:19
anonym
16. 5. 2007 13:51
neregistrovaný "mamlas"
16. 5. 2007 14:36
neregistrovaný "mates"
16. 5. 2007 15:25
neregistrovaný "mates"
16. 5. 2007 15:33
neregistrovaný "pandan"
16. 5. 2007 20:46
neregistrovaný "Nástrojař"
18. 5. 2007 10:55
neregistrovaný "pandan"
16. 5. 2007 10:30
neregistrovaný "Sten"
16. 5. 2007 10:42
anonym
16. 5. 2007 12:30
neregistrovaný "mayo"
16. 5. 2007 12:56
neregistrovaný "misoo"
16. 5. 2007 13:00
neregistrovaný "leon"
16. 5. 2007 13:52
neregistrovaný "seremed"
neregistrovaný "pandan"
16. 5. 2007 09:43
Kovaná kola?
Kovaná určitě nejsou. Je to odlitek. Ten je navrch pokovovaný.
Rozbalit vlákno
8
anonym
16. 5. 2007 13:19
Re: Kovaná kola?
jsem student strojního inženýrství a docela by mě zajímalo jak se odlitek pokovává? možná pochromujne, nebo cementuje. Navíc co brání dělat ty kola kovaným způsobem? pokud mě mé znalosti nepletou tak se vezme forma tam se dá vysoce rozžhavený kus železa (ano občas předodlitý do požadovaného tvaru, když je složitější) a pak se tedy ková což zvyšuje pevnost daného výrobku. ale rád se přiučím, přeztože tyto způsoby výroby nejsou má specializace
neregistrovaný "mamlas"
16. 5. 2007 13:51
Re: Kovaná kola?
Nazdar študente. Nevím jestli jsou zrovna tyhle kola odlitky, a ani mě to nezajímá. Ale chemické niklování patří k funkčním povlakům, které se zahrnují mezi pokovení. Provádí se slitinou Ni + P. Autokatalyticky vyloučený nikl umožňuje pokovit tvarově složité součásti, otvory a hrany, přičemž vyloučená vrstva niklu je na celé ploše povrchu rovnoměrná (nevyžaduje žádné další broušení).
Částečně nahrazuje technologii tvrdého chromování, neboť tepelným zpracováním se zvýší tvrdost.

Vlastnosti povlaku vysoká korozní odolnost téměř bezporézní vrstvy (nad 10 µm)
rovnoměrná vrstva povlaku
atraktivní vzhled (pololesklý až lesklý)
vysoká tvrdost – po tepelném zpracování (obvykle 800 +/- 50 HV)
dobré kluzné vlastnosti
Tloušťka vrstvy obvykle do 20 µm
mimořádně do 50 µm

Aplikuje se základní materiály: ocel, litina, hliník a neželezné kovy

Použití strojírenství, automobilový průmysl, letecký a chemický průmysl,součástky pro čerpací techniku, kompresory, hydraulické stroje, díly pro jaderný průmysl, elektroniku.
neregistrovaný "mates"
16. 5. 2007 14:36
Re: Kovaná kola?
mamlas za 1 :yes: :yes: :yes:
Avatar - MeSiL
16. 5. 2007 15:18
Re: Kovaná kola?
>:D :yes: "Mamlas můžeš si jít sednout, píšu za jedna"
neregistrovaný "mates"
16. 5. 2007 15:25
Re: Kovaná kola?
On mamlas vubec projevuje na zdejsi pomery nevidanou davku inteligence a nadhledu (a na to ze je mamlas uz vubec neuveritelnou) ;-) :yes:
neregistrovaný "pandan"
16. 5. 2007 15:33
Re: Kovaná kola?
Při pokovování je snad jedno, zda se jedná o odlitek, výkovek, apod.. Důležité jsou, předpokládám, materály podkladu a povlaku. A chrom je přece taky kov. Abychom zůstali v oboru, např. ocelové karoserie jsou dnes většinou pozinkované.
Ne, že by nebylo možno kolo vykovat, ale nevím, kdo by se s tím páral, když existují zavedené technologie, v tomto případě odlévání z lehkých slitin. Povrch a tvar odlitku je určitě přesnější než u výkovku. Odpadá spousta dalšího drahého obrábění. Z jakého kovu bys to koval? Snad ne z tebou uvedeného železa?
Vážně by mne zajímalo, čeho může být student strojního inženýrství specialistou, když ne strojírenské technologie. Předpokládám, že čeština to nebude.
P.S.: Mé názory neber vážně. Já jsem strojírenství nikdy nestudoval a ani v praxi nepotkal.
neregistrovaný "Nástrojař"
16. 5. 2007 20:46
Re: Kovaná kola?
Nechápu v čem by měl být problém s technologií kování u hliníkových kol na auto, když to je v cyklistice, u notně mechanicky namáhaných součástí jako jsou kliky, nebo brzdové čelisti..., docela běžně používaná technologie.
neregistrovaný "pandan"
18. 5. 2007 10:55
Re: Kovaná kola?
A víš, že jem se snad přece mýlil. Teď jsem se díval na detail s modrým pozadím a vypadá to jako přední polovina kola. Pak by to opravdu šlo. Vykovat zvlášť přední a zvlášť zadní půlku a pak je slisovat dohromady. Opravdu chytré řešení!
neregistrovaný "Sten"
16. 5. 2007 10:30
Zbývá
jen vyrobit podobně tuningové disky na Š100 a Trabanta. Něco jako nasadit na poníka dostihové sedlo.
Rozbalit vlákno
1
anonym
16. 5. 2007 10:42
Re: Zbývá
Prve co ma napadlo pri prvej fotke bolo ze sa podoba na trabant,neviem preco, mozno tie disky.Mini sa mi stale pacilo a nikdy som si tieto 2 auta nedaval k sebe.
neregistrovaný "mayo"
16. 5. 2007 12:30
Náhodou
Tyhle kola se mi líbí a moc. Naopak, trochu mě zaráželo, že AC Schnitzer používal pro všechny svoje modely jenom pár typů kol. Potom je pro mě každá takováto novinka vítaná.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "misoo"
16. 5. 2007 12:56
kolesa
moc pekne kolesa, bral by som ich vsetkymi desiatimi ! :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "leon"
16. 5. 2007 13:00
pěkný ale ...
... ale na Mini mi nejak nesedej
Rozbalit vlákno
1
18. 5. 2007 06:37
Re: pěkný ale ...
...velke disky, nizky profil, take kolo by som skor pasoval na motorku.... :-)
neregistrovaný "seremed"
16. 5. 2007 13:52
ble
je to volaake cudne
Rozbalit vlákno
0