jsem student strojního inženýrství a docela by mě zajímalo jak se odlitek pokovává? možná pochromujne, nebo cementuje. Navíc co brání dělat ty kola kovaným způsobem? pokud mě mé znalosti nepletou tak se vezme forma tam se dá vysoce rozžhavený kus železa (ano občas předodlitý do požadovaného tvaru, když je složitější) a pak se tedy ková což zvyšuje pevnost daného výrobku. ale rád se přiučím, přeztože tyto způsoby výroby nejsou má specializace
Nazdar študente. Nevím jestli jsou zrovna tyhle kola odlitky, a ani mě to nezajímá. Ale chemické niklování patří k funkčním povlakům, které se zahrnují mezi pokovení. Provádí se slitinou Ni + P. Autokatalyticky vyloučený nikl umožňuje pokovit tvarově složité součásti, otvory a hrany, přičemž vyloučená vrstva niklu je na celé ploše povrchu rovnoměrná (nevyžaduje žádné další broušení).
Částečně nahrazuje technologii tvrdého chromování, neboť tepelným zpracováním se zvýší tvrdost.
Vlastnosti povlaku vysoká korozní odolnost téměř bezporézní vrstvy (nad 10 µm)
rovnoměrná vrstva povlaku
atraktivní vzhled (pololesklý až lesklý)
vysoká tvrdost – po tepelném zpracování (obvykle 800 +/- 50 HV)
dobré kluzné vlastnosti
Tloušťka vrstvy obvykle do 20 µm
mimořádně do 50 µm
Aplikuje se základní materiály: ocel, litina, hliník a neželezné kovy
Použití strojírenství, automobilový průmysl, letecký a chemický průmysl,součástky pro čerpací techniku, kompresory, hydraulické stroje, díly pro jaderný průmysl, elektroniku.
Při pokovování je snad jedno, zda se jedná o odlitek, výkovek, apod.. Důležité jsou, předpokládám, materály podkladu a povlaku. A chrom je přece taky kov. Abychom zůstali v oboru, např. ocelové karoserie jsou dnes většinou pozinkované.
Ne, že by nebylo možno kolo vykovat, ale nevím, kdo by se s tím páral, když existují zavedené technologie, v tomto případě odlévání z lehkých slitin. Povrch a tvar odlitku je určitě přesnější než u výkovku. Odpadá spousta dalšího drahého obrábění. Z jakého kovu bys to koval? Snad ne z tebou uvedeného železa?
Vážně by mne zajímalo, čeho může být student strojního inženýrství specialistou, když ne strojírenské technologie. Předpokládám, že čeština to nebude.
P.S.: Mé názory neber vážně. Já jsem strojírenství nikdy nestudoval a ani v praxi nepotkal.
Nechápu v čem by měl být problém s technologií kování u hliníkových kol na auto, když to je v cyklistice, u notně mechanicky namáhaných součástí jako jsou kliky, nebo brzdové čelisti..., docela běžně používaná technologie.
A víš, že jem se snad přece mýlil. Teď jsem se díval na detail s modrým pozadím a vypadá to jako přední polovina kola. Pak by to opravdu šlo. Vykovat zvlášť přední a zvlášť zadní půlku a pak je slisovat dohromady. Opravdu chytré řešení!
Prve co ma napadlo pri prvej fotke bolo ze sa podoba na trabant,neviem preco, mozno tie disky.Mini sa mi stale pacilo a nikdy som si tieto 2 auta nedaval k sebe.
Tyhle kola se mi líbí a moc. Naopak, trochu mě zaráželo, že AC Schnitzer používal pro všechny svoje modely jenom pár typů kol. Potom je pro mě každá takováto novinka vítaná.