Nový majitelem americké automobilky Chrysler se stane investiční společnost Cerberus Capital Management. Oficiálně to potvrdila mateřská společnost DaimlerChrysler.
daimler-benz za celou dobu nepřinesl pro chrysler nic dobrého, měla to být jen v.i.p. vstupenka na us trh. s vyděračskými odbory nic neudělali, to táhne chrysler nejvíce ke dnu. že to němci jaksi neumí, potvrzují dřívější sňatky a následné rozvody jako s hyundai a mitsubishi. hawk.
daimler-benz za celou dobu nepřinesl pro chrysler nic dobrého, měla to být jen v.i.p. vstupenka na us trh. s vyděračskými odbory nic neudělali, to táhne chrysler nejvíce ke dnu. že to němci jaksi neumí, potvrzují dřívější sňatky a následné rozvody jako s hyundai a mitsubishi. hawk.
Tak to problémové spojení vydrželo 9 let, no jsem zvědav kolik vydrží tohle nové.Ale zejména jak dlouho budou chtít do Chrysleru utápět investoři peníze.
Tak tomu se rika dobry obchod. V roce 98, kdy byl dolar nahore, koupili Chrysler za nejakych $36mld, dnes, kdy dolar neni zdaleka tak silny, to prodavaji za $7.4mld a spolecnost se navic prodava odluzena.
Ta fúze měla hodnotu 36 miliard a na ní se Daimler-Benz podílel ze 57 %, čili ztráta je to de facto kolem 10 miliard (protože navíc musíme uvážit, že si v nové společnosti Daimler podrží 19,9 %).
No, konečně někomu došlo, že podřadné a nekvalitní značky typu Chryslera nemá cenu spojovat s něčím takovým, jako je Daimler....Kdyby to byla první z rozpadů těch tak směšně splácaných aliancí, bylo by to jedině dobře. Mercedes - tedy Daimler nepotřebuje podobné "posílení", jako byl Chrysler. Obdivuji značky, které se nesnaží splácávat aliance za každou cenu a nevytvářejí trapné kočkopsy. Je tristní, jak se "daří" např. Saabu či Jaguaru a víme, která bije. Evropský Ford funguje celkem slušně a ten v Americe? Stačí se podívat na jejich modely a portfolio a je jasné, že USA svoji pozici automobilové velmoci (z technického i dizajnového) hlediska dávno ztratily, o kvalitě ani nemluvě....). Obdivuji BMW (Mini je jenom drobný přívažeček :-)) nebo Hondu (ti sice mají svoji značku - Accura je úlitbou ve stylu Lexusu pro americký trh, tu ale sami vytvořili a stoprocentně jim patří) a necpou se do těch slavných aliancí. Dalo by se sice říct, že např. Škodovka dopadla dobře, jenže - to je v Evropě a stojí to na poněkud jiných principech, než bylo spojení Daimler Chrysler či nákupy některých značek Fordem nebo GM.
...mercedes posileni, koncern a globalizaci potrebuje, bylo jim to jasne uz v puli devadesatych let, jinak by do toho nesli, jenze vsadili na dpatneho kone, resp. precenili sve schopnosti delat poradek. V kazsem pripade mercedes v horizontu nekolika let nejake podobne spojovani ceka, jinak, v dlouhodobem horizontu bude ztracet, pocty prodeju a matematika rozpousteni nakladu cim dal tim drazsiho vyvoje je neuprosna. Pokud bych mel tipovat, mercedes bude silhat na vychod (kam take jinam), nepekvapilo by mne hyundai nebo subaru. A co se tyka chrysleru, myslim, ze bude smele zavodit s fordem o titul prvniho padleho giganta. Jinak mas pravdu v tom, zze ford ma v US povest nejhorsi automobilky.