Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Evropská unie couvá od ročních STK: Pragmatismus, nebo krátkozrakost?

23 komentářů

Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol copak vlastíci, ale co frantíci a pepíci? nene, žádná šikana se nechystá, jen sešrotování dýzlů bez močoviny. ještě jsi nedostal pozvánku? radši mrkni do schránky😊
Avatar - Milano Enrico
Milano Enrico
Pokud budou kontroly zadarmo, proč ne. Jinak je to jen další maskovaná lobby prodejců lékárniček, trojúhelníků a stk, to je snad jasné. Stačí se podívat, kam jdou peníze a kdo tyhle návrhy chystá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo

Ale EK se nikdy nezamýšlí. Ona totiž myslet ani nedokáže.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@vencelín
Mě nepřestává udivovat ta tupost hujeříčků. Když auto, které nemá projít přes SME+STK a přesto projde, tak projde úplně stejně 1x za 2 roky jako 1x za rok jako 1x za měsíc... Ale to těm bezmozkům nedojde... no nic, co bysme po nich chtěli, že 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@vencelín
Bereme. To zní jako uvědomnělý progresivistický postoj. Toho si važme!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
Důvod - šikana a buzerace vlastníků vozů a zhoršování života lidem v EU. Přesně jak hlásá progresivistická ideologie EU. Je potřeba vlastíky automobilů co nejvíce šikanovat a donutit je, aby byli zbaveni výhod osobní mobility. Takhle to hujeříčci chtějí.
topten
emise u dyzlu kazdy rok od stari 6 roku
rocni technicka u vsech od 15. roku
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, další důkaz idiocie EU a hlavně EK a týmu gynekoložky. Další příklad toho, že země EU musí v prvé řadě bojovat proti návrhům EU, aby se opět nezhoršil život lidem v EU.

Zatímco USA nebo Čína letí dopředu jako vítr, tak EU se v šatně hádá s trenérem, který neustále opakuje pohádky o tom, jak být světovým lídrem.
vencelín
@rohYpnol
Však tak jsem to myslel těmi kontrolami.
ryccardo
@rohYpnol ono kdyz se podivas na kvalifikaci tech lidi, tak neni moc cim myslet a zkusenosti nula.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@vencelín

Znovu, ta pointa je jinde. Stát již dnes ví, kdo podvádí. Není třeba žádných dalších kontrol. Jen je třeba těm, co podvádějí, sebrat licenci. To je celé.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@vencelín
Právě že to je problém instituce jako takové. Právě proto, že má principy nastavené tak, že není schopna sebereflexe a očištění se. Právě že ty procesy jsou nastaveny nefunkčně.

Vůbec to není o lidech v instituci. Lidi (občané) tady jiní nebudou nikdy (resp. bohužel díky EU budou jiní, ale takoví, které bychom tady chtít neměli...). Ten systém s těmito lidmi v EU prostě nikdy fungovat nebude. Ve volbách zvítězila většina, která chtěla změnu. A co se stalo? Nic. Gynekoložka tam sedí dál díky tomu, jak je instituce a procesy v ní nastavena.
vencelín
@rohYpnol
Souhlasím s tím, že lobby STK ani proti případných důslednějším kontrolám jejich počínání vcelku důsledně brojí.
Ten kilometrický nájezd, není nic proti ničemu a svoje opodstatnění by to asi mělo.
Cim bych začal já, at to není takový humbuk od začátku, tak osekání (zrušení) evidenčních kontrol. To je čirá byrokracie, zvláště za ty poplatky co si za to STK účtují.
A samozřejmě větší dohledn nad STK v případech pochybných vozidel (například silně čmoudící vozy, či vozy co maj přičmoudlou celou zadní stěnu, tak je evidentní, že ten motor nebude zcela v pořádku)
vencelín
@rohYpnol
Dovolím si mírně poopravit. Problém, že vznikají takovéto nesmysly není v EU jako takové, coby instituce.
Problém je ten, že do rozhodovacích pozic ve všelijakých institucích se dostali lidé, kteří jsou bez nějakého racionálního uvažování a jsou odtrženy od reality života běžných lidí.
Ta původní myšlenka evropského fungování není vůbec špatná, jen se to postupem doby vlivem takovýchto lidí zvrtlo do molochu, který na jednu stranu je skupina rozličných subjektů, kterým se leckdy snaží vnucovat jednotné podmínky tam kde to je nevhodné a naopak tam kde je to vhodné to leckdy neřeší.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@vencelín

No, stát má data a prokazatelně ví, které STK+SME podvádějí a které ne. O tom to vůbec není. Zkrátka zde není zájem to řešit a vyřešit.

Za mě je blbost STK+SME po 4 letech co 2 roky, už to je nesmysl. Klidně bych nechal 4 roky, 4 roky, a pak třeba každé 2 roky. Naopak bych přidal podmínku max 100t. km. Firemní auto klidně 50t. ročně dá a dnes jde poprvé na STK+SME ve 200tis. km a nikomu to nevadí.

Zatímco strejcovi co najede 4000 km za rok někdo bude říkat, že musí na STK+SME častěji jak na výměnu oleje...
vencelín
@rohYpnol
Soudím, že dost lidí provozujících vozy za hranicí pro TK či ME mají na stanici nějaké konexe a v takových případech by mne ani nepřekvapilo, kdyby tam dané auto ani fyzicky nebylo.
vencelín
@Milano Enrico
Nesouhlasil bych s tím ani kdyby byly zdarma. Ten čas co strávíte na ME+ TK Vám nikdo nikdy nevrátí či neproplatí.
Zdrama leda tak, kdyby bylo vše hotovo max do 10 min od příjezdu, tak možná budiž.
vencelín
Většina lidí má auto vpořádku a to i ta starší auta. No a pak je pár výkuků, co si koupí TK či ME a ti si to koupí tak jako tak. tedy technicky nezpůsobilá auta častější prohlídky moc nevyřadí a tu slušnější většinu to bude stát čas a peníze navíc.
Periodicita 2 roky je dostatečná k tomu aby šiml se nažral a koza zůstala relativně celá neb během té doby se ze slušného auta při běžné údržbě a přístupu vrak nestane.

Pokud se nepletu, tak v US leckdy povinné TK a ME nejsou a to že by tamní ulice byly zasypány vraky jaksi nenastává.
vencelín
@topten
😁DDDDDD
Není to málo Antone????? Co takhle emise každou minutu a TK každou hodinu. A šel bych ještě dál, toto všechno u aut již měsíc starých. Co Vy na to?
ryccardo
@rohYpnol me by zajimalo jestli nekteryho z tech tupanu v Bruselu napadlo ze by to znamenalo potrebu zdvojnasobit kapacitu STK tj rychle vybudovat dalsi. Uz ted je na STK dost srumec pokud by mely zvladnou jednou tolik aut tak to kapacitne nedaji. To je asi jako naridit kazdemu ze si koupi EV, protoze ICE zakazou a jaksi se nezamysleji nad tim ze na to neni v Evrope dostatek elektriny.
ryccardo
@Man Ký proc by si je srotoval? A dyzly bez DPF nechame jezdit?
best
Zdá se, že se projevil zdravý rozum. Tak snad to vydrží. Zdravý rozum v EU většinou nevítězí.
KrDv
Prijedu na stk, jsem ok, prijedubza 2 roky, najdou mi nejake male nedostatky... Pokud mam normalniho mechanika, tak mi snad bwhem 2 let a mon 1 vymeny osleje rekne ze: a) b) c)...