Elektromobilita
@Tycoon
Určitě se najde někdo, komu v dotazníku bude chybět možnost: „Jsem bytostně proti elektromobilům a ničení nabíječek mi dělá opravdovou radost.”
Určitě se najde někdo, komu v dotazníku bude chybět možnost: „Jsem bytostně proti elektromobilům a ničení nabíječek mi dělá opravdovou radost.”
Vandalismus mne vždy hluboce zarmucuje, ať už se dotýká elektromobility či jakékoli jiné oblasti našeho života.
Místa určená k nabíjení elektromobilů mají sloužit těm, kteří skutečně potřebují doplnit energii. Jejich účel je jasný, zřetelný a nelze jej přehlédnout. Přesto se často stává, že zde parkují řidiči vozů se spalovacím motorem. U těch jsem si již téměř zvykl na to, že mnozí z nich ani netuší, na jakém místě právě stojí.
Mnohem hůře však snáším, když nabíjecí stání blokují sami řidiči elektromobilů, kteří přesně vědí, co takové místo znamená. Nepřipojí vůz a přesto jej ponechají tam, kde jej někdo jiný skutečně potřebuje.
Místa určená k nabíjení elektromobilů mají sloužit těm, kteří skutečně potřebují doplnit energii. Jejich účel je jasný, zřetelný a nelze jej přehlédnout. Přesto se často stává, že zde parkují řidiči vozů se spalovacím motorem. U těch jsem si již téměř zvykl na to, že mnozí z nich ani netuší, na jakém místě právě stojí.
Mnohem hůře však snáším, když nabíjecí stání blokují sami řidiči elektromobilů, kteří přesně vědí, co takové místo znamená. Nepřipojí vůz a přesto jej ponechají tam, kde jej někdo jiný skutečně potřebuje.
@Tycoon
V doufání i v limitech svobody se shodneme. Stejně tak souhlasím s nepřijatelností ničení majetku jiných.
A co se týče nařizování čím má kdo jezdit? Možná to budete pokládat za slovíčkaření, ačkoli dle mého se jedná o podstatný rozdíl ve vnímání, ale myslím, že nikdo nikomu nenařizuje čím má, nebo nemá jezdit. Ve skutečnosti jediné, co podléhá regulaci a tlaku na snižování jsou emise. Jinými slovy, můžeme jezdit čím chceme, v nabídce je dokonce nejvíce typů pohonů ever, akorát ty více emisní budou v budoucnu více zatíženy poplatky za znečišťování, viz. ETS2. Je to tedy ekonomická motivace být bezemisní, nikoli přímé nařízení. A navíc být bezemisní je obecně dobré pro nás všechny, protože planeta se vážně otepluje a není pochyb, kdo je toho příčinou. Takže se nejedná o zvůli EU, ale o složitě vyjednanou dohodu, co dělat, aby i v dekádách příštích se tu dalo docela normálně žít.
Velké změny jsou málokdy příjemné, ale budeme si muset zvyknout. Jednoduchý a bezpečný svět skončil.
V doufání i v limitech svobody se shodneme. Stejně tak souhlasím s nepřijatelností ničení majetku jiných.
A co se týče nařizování čím má kdo jezdit? Možná to budete pokládat za slovíčkaření, ačkoli dle mého se jedná o podstatný rozdíl ve vnímání, ale myslím, že nikdo nikomu nenařizuje čím má, nebo nemá jezdit. Ve skutečnosti jediné, co podléhá regulaci a tlaku na snižování jsou emise. Jinými slovy, můžeme jezdit čím chceme, v nabídce je dokonce nejvíce typů pohonů ever, akorát ty více emisní budou v budoucnu více zatíženy poplatky za znečišťování, viz. ETS2. Je to tedy ekonomická motivace být bezemisní, nikoli přímé nařízení. A navíc být bezemisní je obecně dobré pro nás všechny, protože planeta se vážně otepluje a není pochyb, kdo je toho příčinou. Takže se nejedná o zvůli EU, ale o složitě vyjednanou dohodu, co dělat, aby i v dekádách příštích se tu dalo docela normálně žít.
Velké změny jsou málokdy příjemné, ale budeme si muset zvyknout. Jednoduchý a bezpečný svět skončil.
Trapnej vandalismus, stejne jako sprejerstvi nebo niceni nahrobku pro zabavu. Urazit pazoury za to!
@Tycoon jestli je pro tebe dulezite toto:"Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého", pak bys neměl jezdit něčím, co lidem ničí prostředí, kdyz je jina alternativa ,ktera to nedělá. Protoze svoji svobodou omezujes ostatnich svobodu, dokonce i základní lidské právo. A to na zdraví a zdravé prostředí. Navic nikomu nikdo nenařizuje cim ma jezdit, jen bude platit za to ničení zdravi ostatnich. Jestli chces, klidně jezdi, ale bude se platit za to znecistovani. Coz je naprosto v pořádku. Mas na vyber, nicit ostatnim zdravi a platit, nebo neničí a neplatit.
@Tycoon Vysoká demagogická s důrazem na trollení. Začít v jiném topicu, navršit osobní útoky a pseudoargumenty, potom se odmlčet a jít totéž dělat jinam😊
@Leos_Siegel ano, dělníci taky ničili stroje, protože jim braly práci. v podstatě nic nového😊
@Tycoon a na tenhle předmět tě měl slovenský profesor traveldrive. předmět se jmenoval "kdo to říká, ten to je, na toho to pasuje"😊
@ericn ano, hloupý přirovnání. když si vzpomeneme na zákaz běžných žárovek a jejich nahrazení úspornými, jde opět o hloupé přirovnání. proč? protože nejde o spalovací motory! sice se to nabízí, je to hodně podobné, neekonomické je nahrazeno více ekonomickým, méně plýtvajícím, původní produkt už není v nabídce, můžeš ho mít doma, ale už si nový nekoupíš, a světe div se - prošlo to! bylo to porušení svobody volby kupujícího? to sice jo, ale je to jenom přirovnání - protože v žárovce se přece nejezdí, takže se to takhle přirovnávat nesmí😊
@Morrigan Mhor já bych pračky neurážel. jasně, dá se prát v ruce, ale já s nimi budu radši zadobře.
@Horký Rom
Doufám, že počet lidí, kterým chybí mnou zmíněná možnost, vysoce přesahuje počet lidí, kterým chybí tebou zmíněná možnost.
Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Proto je pro mě nepřijatelné jak nařizování, čím má kdo jezdit, tak ničení majetku jiných.
Doufám, že počet lidí, kterým chybí mnou zmíněná možnost, vysoce přesahuje počet lidí, kterým chybí tebou zmíněná možnost.
Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. Proto je pro mě nepřijatelné jak nařizování, čím má kdo jezdit, tak ničení majetku jiných.
@Horký Hrom Alebo asociál rozmláti čokoľvek, čo vidí, lebo mu to robí dobre... Zhodou okolností sú to už aj nabíjačky, nie len hydranty, stojany na bicykle, lavičky alebo pomníky na cintorínoch. Netreba byť za každú cenu vzťahovačný a hrať sa na ublíženého.
@DonVito
Zle si to vykladáš.
To nie je nenávisť voči elektromobilite, ale voči jej bezhlavému presadzovaniu.
Ničenie nabíjačiek nie je nenávisť voči elektromobilite, je to vandalizmus.
Edit: Rád by som vedel, od koho máš tie palce. Toľko ľudí sem ani nechodí... 😁
Zle si to vykladáš.
To nie je nenávisť voči elektromobilite, ale voči jej bezhlavému presadzovaniu.
Ničenie nabíjačiek nie je nenávisť voči elektromobilite, je to vandalizmus.
Edit: Rád by som vedel, od koho máš tie palce. Toľko ľudí sem ani nechodí... 😁
@Tycoon motorová vozidla truhlíku. ach jak jsi neinformovaný...
ano, máš výjimku, až do roku 2035 nebo 2040. tak užívej "svobodu" dokud to jde😊
ano, máš výjimku, až do roku 2035 nebo 2040. tak užívej "svobodu" dokud to jde😊
@Man Ký
No vidíš, že si sám našel další výjimku. Nějaké pily, sekačky nebo křovinořezy.
Takže máme na trhu díky mnoha výjimkám halogenové žárovky, freony i dvoutakty. Tak proč vymýšlet absolutní zákaz spalovacích aut? Co třeba dát výjimku motorům s nízkou spotřebou, motorům na ekologická paliva, motorům s nízkými emisemi škodlivin?
No vidíš, že si sám našel další výjimku. Nějaké pily, sekačky nebo křovinořezy.
Takže máme na trhu díky mnoha výjimkám halogenové žárovky, freony i dvoutakty. Tak proč vymýšlet absolutní zákaz spalovacích aut? Co třeba dát výjimku motorům s nízkou spotřebou, motorům na ekologická paliva, motorům s nízkými emisemi škodlivin?
@Man Ký
No vidíš, zákaz prodeje většiny, ale nikoliv všech. Já jsem v roce 2025 normálně koupil sadu halogenových žárovek H7 do auta.
Podobné je to s freonama. Většina je zakázaných. Ale ne všechny, menší část těch méně škodlivých se stále používá.
No a stejně je to u spalováků. Dvoutakty, staré diesely, karburátory bez katalyzátoru a další starší, méně efektivní a kouřící technologie už prodávat nelze. Efektivní a čisté motory prodávat lze.
No vidíš, zákaz prodeje většiny, ale nikoliv všech. Já jsem v roce 2025 normálně koupil sadu halogenových žárovek H7 do auta.
Podobné je to s freonama. Většina je zakázaných. Ale ne všechny, menší část těch méně škodlivých se stále používá.
No a stejně je to u spalováků. Dvoutakty, staré diesely, karburátory bez katalyzátoru a další starší, méně efektivní a kouřící technologie už prodávat nelze. Efektivní a čisté motory prodávat lze.
@Tycoon Zákaz prodeje většiny halogenových žárovek v Evropské unii platí od 1. září 2018. Toto datum představuje konečný termín pro uvedení neefektivních halogenových žárovek na trh EU v rámci snahy o podporu energeticky účinnějších alternativ, jako jsou LED žárovky.
@Man Ký
Mám auto vyrobené v roce 2017 a mám klasické vláknové žárovky v předních světlometech a částečně v interiéru (denní svícení, mlhovky, zadní světla a část interiéru jsou LED).
Inu, výjimka všude, kam se podíváš.
Mám auto vyrobené v roce 2017 a mám klasické vláknové žárovky v předních světlometech a částečně v interiéru (denní svícení, mlhovky, zadní světla a část interiéru jsou LED).
Inu, výjimka všude, kam se podíváš.
@Tycoon ano, něco nového, to jen ty pořád dokola omíláš, jak budeme jezdit na odpad a hledat nové směry, i když ti to někdo stokrát vyvrátil, nepřestáváš.
@Tycoon klasické žárovky, rok 2013
Pavel Odrazil
24. 9. 2013 11:48
Kamile, jednou se Bruseli rozhodli, že půjdeme vstříc ke světlým zítřkům, tak to snad nebudete sabotovat takovými reakcionářskými myšlenkami!
To by tak hrálo, aby si doma svítil kdo chce jak chce!
Jak vidíte, řada diletantů v diskusi bruselské diktáty vítá, asi dříve vítali diktáty Moskvy. Inu, staré psy novým kouskům...
nepřipomíná ti to něco? a vidíš, zvyknul sis. ne, fakt nehledej výjimky, jedna věc je škodlivost, druhá oteplování planety, třetí nedostatek ropy.
Pavel Odrazil
24. 9. 2013 11:48
Kamile, jednou se Bruseli rozhodli, že půjdeme vstříc ke světlým zítřkům, tak to snad nebudete sabotovat takovými reakcionářskými myšlenkami!
To by tak hrálo, aby si doma svítil kdo chce jak chce!
Jak vidíte, řada diletantů v diskusi bruselské diktáty vítá, asi dříve vítali diktáty Moskvy. Inu, staré psy novým kouskům...
nepřipomíná ti to něco? a vidíš, zvyknul sis. ne, fakt nehledej výjimky, jedna věc je škodlivost, druhá oteplování planety, třetí nedostatek ropy.
@ericn
Man ký je jak zaseklá gramofonová deska. Ale jednou za čas přidá do svého repertoáru něco nového.
Nedávno přidal freony, že prý byly zakázány a to dává jako přirovnání k zákazu spalovacích motorů. Jenže freony byly zakázány jen ty nejvíce škodlivé, zatímco méně škodlivé se používají a budou používat dál (akorát už nikdo nepoužívá obchodní označení freon). Takže správné přirovnání je, že nejvíce škodlivé spalovací motory (dvoutakty, staré diesely) byly zakázány a ty méně škodlivé budeme používat dále.
Man ký je jak zaseklá gramofonová deska. Ale jednou za čas přidá do svého repertoáru něco nového.
Nedávno přidal freony, že prý byly zakázány a to dává jako přirovnání k zákazu spalovacích motorů. Jenže freony byly zakázány jen ty nejvíce škodlivé, zatímco méně škodlivé se používají a budou používat dál (akorát už nikdo nepoužívá obchodní označení freon). Takže správné přirovnání je, že nejvíce škodlivé spalovací motory (dvoutakty, staré diesely) byly zakázány a ty méně škodlivé budeme používat dále.
@Tycoon že té to baví, tito dva matějové vždycky vymyslí nějakou ptákovinu. Mikeš by zakázal všechno spalovací, protože to minimum emisí, co jde z osobních aut, mu ničí zdraví, ale uhelné a plynové elektrárny mu nevadí, protože by neměl na co jezdit a Man Ký k tomu najde nějaký hloupý přirovnání… Je to pořád dokola 🙈
Každá akce vyvolává reakci. Čím víc se bude s EV tlačit na pilu, tím víc se najde těch, kteří proti tomu budou bojovat nevybíravými prostředky. Obojí mi přijde ubohé.
Inspirace pro Horkého Pohroma: Jako Zoro Mstitel by mohl začít uřezávat hadice výdejních stojanů na smrdutou dotovanou naftu. Mohlo by z toho být celé politické hnutí: Antidezoláti Osobně.
😊
😊
@Mikesus
Jak jsem někomu ničil zdraví? Narozdíl od tebe jsem nejezdil po městě starým smrdícím dieselem. Mé první auto mělo dva třícestné katalyzátory a systém sekundárního vzduchu a byly (včetně lambda sond) autodiagnostikovány EOBD systémem a i po 300 tkm fungovaly dobře. A navíc, ve městě jsem najel opravdu jen miminum kilometrů, většina na dálnicích a okreskách. Teď mám "nové" auto s Euro6 a nevím o tom, že bych někomu ničil zdraví.
Jak jsem někomu ničil zdraví? Narozdíl od tebe jsem nejezdil po městě starým smrdícím dieselem. Mé první auto mělo dva třícestné katalyzátory a systém sekundárního vzduchu a byly (včetně lambda sond) autodiagnostikovány EOBD systémem a i po 300 tkm fungovaly dobře. A navíc, ve městě jsem najel opravdu jen miminum kilometrů, většina na dálnicích a okreskách. Teď mám "nové" auto s Euro6 a nevím o tom, že bych někomu ničil zdraví.
Chovejme se jako lidi.
❤️