Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Hybridní Chevrolet Volt na trh v roce 2010

13 komentářů

Pokud se jim podari dat do jednoho celku tu techniku, tenhle krasnej design a prijatelnou cenu.... :yes: ..go ahead guys
Pokud se jim podari dat do jednoho celku tu techniku, tenhle krasnej design a prijatelnou cenu.... :yes: ..go ahead guys
Tohle auto jde uplně jiným směrem spalovací motor zde nebude hrát hlavní roli, narozdíl od Priuse. V jedné verzi bude jen dobíjet akumulátory a druhé (E-Flex) dokonce ani nebude....Pevně doufám, že GM dotáhne vývoj tohoto vozidla do zdárného konce (hlavně verzi E-Flex) a spalovácí motory se přestanou masově využívat.....
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
Do 2010 bude i Prius jiný, a tohle už zastaralý, je to ještě dlouhá doba, a za ni se ještě všechno mockrát umění...
Jestli to klapne, tak není co řešit.
Něco v tomhle duchu už vystavoval Liaz na IAA Frankfurt 1993, na stánku Swissmobile. Prototyp čtyřmístného celohliníkového E-mobilu s pomocným stacionárním spalovacím motorem. Rozměry 3 430 x 1 620 x 1 500 mm, zavazadelník 220 l, pohotovostní hmotnost včetně 450 kg baterii byla 1150 kg, motor asynchronní 14 kW s rekuperací, životnost baterií 900 cyklů, dojezd jen baterie 160 km, dojezd s využitím stacionárního motoru 750 km.
Toyota jistě moc dobře ví, proč je klasický spalovací motor stále spojen s pohonným ústrojím. I nová generace Priusu, která přijde již za rok, bude mít spalovací motor spojen s pohonným ústrojím (tím netvrdím, že se za pár let neobjeví Prius s jinou koncepcí). Možnost nabít baterie ze zásuvky (plug-in option) je sice pěkná, ale považuji ji spíše za nouzové řešení než za hlavní koncepci - ona totiž ani elektřina není zadarmo - současná situace v ČR (v Evropě) mi tak nějak dá za pravdu. Palivové články jsou velmi zajímavé - kromě GM je intenzivně testuje i Toyota a Honda, ale ani jedna z japonských automobilek zatím tuto technologii neohlásila za "produkční". Rok 2010 mi proto přijde poměrně nereálný.. nicméně jako fandu moderních technologií měto dost zajímá a pokud se tu povede, tak nebudu proti 😉
Neco takovyho muze prohlasit jen clovek, ktery nema poneti o technologii elektromotoru a moznosti dobijeni. Duvod proc zadna automobilka v soucasny dobe neprodava elektromobil, ktery by nahradil spalovaci motor je v politice. Prodej benzinu a nafty je jeden z nejvetsich prijmu kazdy zeme. Dobrej dukaz je EV1 v devadesatych letech. Auto se vyrobilo, zacalo s uspechem prodavat a najednou se musely sesrotovat a dal se nesmely prodavat. Elektromotor v aute ma hodne moznosti dobijeni. Aleternator, slunecni panely, naporovy turbiny... a jako u Voltu treba malej spalovaci motor. S takovym autem dojedes uz daleko. Nabijeni ze zastrcky je paradni system. Nikdo nemuze uvalit hrozny dane na elektriku, protoze elektrika se pouziva nejen v automobilismu, ale v domacnostech, na ulicich, v kramech, nemocnicich.... Politicka lobby je v tomhle ohledu moc silna a brzdi evolucni vyvoj. Je to vsechno kolem penez. Nebyt toho, tak uz dobrych 15 let jezdime v elektrickych autech.
Mám pocit, že jsi nepochopil to, co jsem napsal.. v podstatě totiž píšeme o tom samém - elektřina jako hlavní zdroj je v nejbližších letech nereálná. /// S tím zobecňvání pozor, pozor! "Žádná automobilka" je dost silné tvrzení a navíc nepravdivé.. lepší by bylo napsat "žádná masově vyrábějící automobilka".. doporučuji lyžování v lyžařském středisku v okolí švýcarského města Zermatt - v celé městě jezdí pouze elektromobily!!! Auto musíš nechat o x kilometrů dále v jiném městě a dopravit se vlakem. Po Zermattu se pak chodí buď pěšky nebo jezdí elektromobily :-!
Souhlasim s tebou...a EV1 super priklad..je to o penezich z ropnejch produktu...
Mrzí mě, že do toho nelze zasáhnout jako normální řidič. Třeba si koupit kastli a nechat si do ní namontovat hybrid. Známý to u nafty řeší tím, že objíždí fastfoody a odebírá přepálený olej. Kilometr ho přijde na pár drobných (zatím pouze měnil filtr paliva).
Nezbývá než čekat. Za pár let dojde ropa a pak se bude jezdit na elektřinu a vodík.
Pokud se bude čekat, až dojde ropa, tak ty se toho možná ani nedočkáš...
Že by těch zásob ropy bylo až tolik? Udává se, že ropa dojde už za 40 let.