Chevrolet Volt byl v lednu tohoto roku představen jako koncept hybridního vozu na detroitském autosalonu. Nyní se koncern General Motors usilovně snaží dokončit vývoj vozu a do roku 2010 jej nabídnout k prodeji.
Mrzí mě, že do toho nelze zasáhnout jako normální řidič. Třeba si koupit kastli a nechat si do ní namontovat hybrid. Známý to u nafty řeší tím, že objíždí fastfoody a odebírá přepálený olej. Kilometr ho přijde na pár drobných (zatím pouze měnil filtr paliva).
Nezbývá než čekat. Za pár let dojde ropa a pak se bude jezdit na elektřinu a vodík.
Re: Nevěřím tomu, na tokovouto koncepci ještě nedozrál čas
Mám pocit, že jsi nepochopil to, co jsem napsal.. v podstatě totiž píšeme o tom samém - elektřina jako hlavní zdroj je v nejbližších letech nereálná. /// S tím zobecňvání pozor, pozor! "Žádná automobilka" je dost silné tvrzení a navíc nepravdivé.. lepší by bylo napsat "žádná masově vyrábějící automobilka".. doporučuji lyžování v lyžařském středisku v okolí švýcarského města Zermatt - v celé městě jezdí pouze elektromobily!!! Auto musíš nechat o x kilometrů dále v jiném městě a dopravit se vlakem. Po Zermattu se pak chodí buď pěšky nebo jezdí elektromobily :-!
Re: Nevěřím tomu, na tokovouto koncepci ještě nedozrál čas
Neco takovyho muze prohlasit jen clovek, ktery nema poneti o technologii elektromotoru a moznosti dobijeni. Duvod proc zadna automobilka v soucasny dobe neprodava elektromobil, ktery by nahradil spalovaci motor je v politice. Prodej benzinu a nafty je jeden z nejvetsich prijmu kazdy zeme. Dobrej dukaz je EV1 v devadesatych letech. Auto se vyrobilo, zacalo s uspechem prodavat a najednou se musely sesrotovat a dal se nesmely prodavat. Elektromotor v aute ma hodne moznosti dobijeni. Aleternator, slunecni panely, naporovy turbiny... a jako u Voltu treba malej spalovaci motor. S takovym autem dojedes uz daleko. Nabijeni ze zastrcky je paradni system. Nikdo nemuze uvalit hrozny dane na elektriku, protoze elektrika se pouziva nejen v automobilismu, ale v domacnostech, na ulicich, v kramech, nemocnicich.... Politicka lobby je v tomhle ohledu moc silna a brzdi evolucni vyvoj. Je to vsechno kolem penez. Nebyt toho, tak uz dobrych 15 let jezdime v elektrickych autech.
Nevěřím tomu, na tokovouto koncepci ještě nedozrál čas
Toyota jistě moc dobře ví, proč je klasický spalovací motor stále spojen s pohonným ústrojím. I nová generace Priusu, která přijde již za rok, bude mít spalovací motor spojen s pohonným ústrojím (tím netvrdím, že se za pár let neobjeví Prius s jinou koncepcí). Možnost nabít baterie ze zásuvky (plug-in option) je sice pěkná, ale považuji ji spíše za nouzové řešení než za hlavní koncepci - ona totiž ani elektřina není zadarmo - současná situace v ČR (v Evropě) mi tak nějak dá za pravdu. Palivové články jsou velmi zajímavé - kromě GM je intenzivně testuje i Toyota a Honda, ale ani jedna z japonských automobilek zatím tuto technologii neohlásila za "produkční". Rok 2010 mi proto přijde poměrně nereálný.. nicméně jako fandu moderních technologií měto dost zajímá a pokud se tu povede, tak nebudu proti ;-)
Sorry, ale trochu mi to připomíná objevování objeveného.
Něco v tomhle duchu už vystavoval Liaz na IAA Frankfurt 1993, na stánku Swissmobile. Prototyp čtyřmístného celohliníkového E-mobilu s pomocným stacionárním spalovacím motorem. Rozměry 3 430 x 1 620 x 1 500 mm, zavazadelník 220 l, pohotovostní hmotnost včetně 450 kg baterii byla 1150 kg, motor asynchronní 14 kW s rekuperací, životnost baterií 900 cyklů, dojezd jen baterie 160 km, dojezd s využitím stacionárního motoru 750 km.
Tohle auto jde uplně jiným směrem spalovací motor zde nebude hrát hlavní roli, narozdíl od Priuse. V jedné verzi bude jen dobíjet akumulátory a druhé (E-Flex) dokonce ani nebude....Pevně doufám, že GM dotáhne vývoj tohoto vozidla do zdárného konce (hlavně verzi E-Flex) a spalovácí motory se přestanou masově využívat.....