Nissan 300ZX Z31 (1984–1989): Tohle mohl být ještě Datsun
14
/
18
Prohlédnout znovu
Nissan 300ZX Z31 (1984–1989): Tohle mohl být ještě Datsun
Model Turbo se dal poznat podle vzduchového otvoru na kapotě a nápisu Turbo na dveřích.
|
Nissan
Nízkému odporu vzduchu kupé Nissan 300ZX napomáhala nízká, dopředu se svažující zašpičatělá příď s částečně zapuštěnými světlomety.
|
Nissan
Splývající záď byla zakončená malým spoilerem pod zadním oknem. Okno se spoilerem se dalo vyklopit nahoru a umožnit tak přístup do zavazadlového prostoru.
|
Nissan
Před dvouramenným volantem a na středovém panelu měl Nissan 300ZX řadu digitálních ukazatelů a ovladačů.
|
Nissan
Obdélníkové světlomety měly plný výkon až po úplném vyklopení. Nárazníky byly lakování lesklou černou barvou.
|
Nissan
V roce 1984 oslavil Nissan půlstoletí své existence modelem Nissan 300ZX řady Z31, nazvaným 50th Anniversary Edition a vybaveným přídavnými luxusními doplňky.
|
Nissan
Dvoumístné kupé s turbomotorem mělo stříbrný nátěr (včetně nárazníků) kombinovaný s černou dolní částí karoserie.
|
Nissan
Jubilejní Nissan 300ZX Turbo měl odlišný volant s ovladači a automatickou převodovku ovládanou pákou na středovém tunelu.
|
Nissan
Nissan 300ZX se v Japonsku prodával pod názvem Fairlady Z.
|
Nissan
Jedno kupé Nissan 300ZX bylo v roce 1984 přestavěno na kabriolet firmou R. Straman Company z Costa Mesa v Kalifornii.
|
Nissan
Nissan 300ZX Turbo poháněl přeplňovaný vidlicový šestiválec s maximálním výkonem 228 k (167,5 kW).
|
Nissan
Pohled do útrob Nissanu 300 ZX Turbo prozrazuje nezávislé zavěšení předních kol se vzpěrami MacPherson a dělenou zadní nápravu s polo vlečenými rameny.
|
Nissan
Vpředu podélně uložený třílitrový vidlicový šestiválec VG30ET byl přeplňovaný turbodmychadlem Garrett T3.
|
Nissan
V roce 1986 prošla karoserie Nissanu 300 ZX Z31 mírným faceliftem. Model na obrázku měl kola a přední spoiler lakovány šedou barvou.
|
Nissan
Nárazníky a další plastové díly dostaly nátěr v barvě vozu a z kapoty zmizel vzduchový otvor.
|
Nissan
Zadní světla dostala při faceliftu nový tvar a poznávací značka se přemístila na nárazník.
|
Nissan
V roce 1988 debutoval model Shiro Special s přeplňovaným motorem, bílým perlovým nátěrem a sedadly Recaro. S rychlostí 246 km/h to byl ve své době nejrychlejší japonský vůz.
|
Nissan
K posledním úpravám došlo v roce 1987, kdy dostal vůz mlhovky a nové světlomety. K pozměněným zadním světlům přibylo třetí brzdové LED světlo nad zadním oknem.
|
Karel Haas
Lancia Kappa (1994-2000): Tři podoby italské elegance
Martin Vaculík vyzpovídal nového šéfredaktora Světa motorů
Nový Citroën C3 má ceny. Elektromobil patří k nejlevnějším na trhu
Proč musíte chodit do práce 40 hodin týdně? Může za to Henry Ford
Lancia Ypsilon už má i spalovák. Je mnohem levnější než elektromobil
Nový Renault Symbioz: Pořádné rodinné auto! Kufr má přes 620 litrů